Кафедра математики та методики її навчання
Фізико-математичний факультет

У студентів-магістрів фізико-математичного факультету 2-го року навчання завершилась виробнича практика. Студенти готували і проводили лекції, практичні заняття, робили психолого-педагогічні аналізи відвіданих занять, проводили виховні заходи. Зі студентами 4-го курсу на виховних заходах практиканти ділилися досвідом підготовки до державних екзаменів.

Для першокурсників важливою є адаптація до навчання у ВНЗ. У ході тренінгу пропонувалися вправи «Цілі та перешкоди», «Дискусія», тестування за методикою «Адаптованість студентів у ВНЗ» (Дубовицька Т.Д., Крилова А.В.). Із задоволенням студенти переглянули відео «Коротше кажучи, сесія».  А на завершення зробили «Велику сімейну фотографію». 

MI16adaptacia

Асистентська практика студентів кафедри математики та методики її навчання. Година спілкування.

Метою цього заходу було:

ü    Виявити рівень адаптованості студентів-першокурсників до навчальної діяльності та групи;

ü    Згуртувати студентів та формування єдиного колективу;

ü    Створити позитивний моральний клімат в колективі;

ü    Виявлення групової динаміки;

ü    Допомогти стабілізувати психічний стан студентів;

ü    Сприяти розкриттю особистісного потенціалу.

Напевно, у кожної людини є способи ставити собі обмеження, свої особисті, «улюблені» стратегії, що ведуть до поразки, але якщо ми це усвідомлюємо, то можемо позбутися цих обмежень. Студентів спонукали ще раз співставити свої цілі та подивитися на перешкоди, що можуть завадити їх досягненню. То можна зробити для себе висновки, а чи дійсно це непереборні труднощі?

Тестування за методикою «Адаптованість студентів в вузі» Дубовицька Т.Д., Крилова А.В.

Після вступу до вузу вчорашні випускники шкіл стикаються з необхідністю  адаптуватися до нового для них культурно-освітнього середовища. Тому пропонували їм пройти тестування «Адаптованість студентів в вузі», щоб визначити рівень готовності до навчання в університеті та рівень адаптації у навчальній групі.

З метою створення умов для підвищення якості навчання у ВНЗ, 
першокурсники висловити думку з приводу запропонованих суджень і проставили  відповідну цифру навпроти номера судження.
          1. Я активний в групі, часто беру ініціативу на себе.

2. Тримаюся осторонь, проявляю стриманість у стосунках, так як можу бути неправильно зрозумілий однокурсниками.

3. Однокурсники виявляють до мене інтерес і прагнуть спілкуватися зі мною.

4. Можу впливати на думку і погляди однокурсників з урахуванням своїх інтересів.

5. Мені важко спілкуватися, знаходити спільну мову зі своїми однокурсниками.

6. Мені комфортно в групі, я легко дотримуюся її нормам і правилам.

7. Однокурсники ставляться до мене насторожено, мало спілкуються зі мною.

8. Мені складно звернутися за допомогою до однокурсників.

9. На всіх заняттях відчуваю себе впевнено та комфортно.

10. У навчанні можу в повній мірі проявити свою індивідуальність, здібності.

11. На заняттях мені важко виступати, висловлювати свої думки.

12. Багато навчальні предмети є складними для мене, я освоюю їх з працею.

13. Успішно та в строк справляюся зі всіма навчальними завданнями з предметів.

14. У мене є власна думка з досліджуваних предметах і я завжди його висловлюю.

15. Мені важко поставити запитання, звернутися за допомогою до викладача.

16. Потребую допомоги і додаткових консультацій викладачів по багатьом предметам.

Ø                Високі показники за шкалою адаптованості до навчальної групи свідчать про те, що студент відчуває себе в групі комфортно, легко знаходить спільну мову з однокурсниками, слідує прийнятим у групі нормам і правилам. При необхідності може звернутися до однокурсників за допомогою, здатний проявити активність і взяти ініціативу у групі на себе. Однокурсники також приймають і підтримують його погляди та інтереси.

Ø                Низькі показники за шкалою адаптованості до навчальної групі свідчать про випробовуваних студентом труднощі в спілкуванні з однокурсниками. Студент тримається в стороні, проявляє стриманість у стосунках. Йому важко знайти спільну мову з однокурсниками, він не поділяє прийняті в групі норми і правила, не зустрічає розуміння і прийняття своїх поглядів з боку однокурсників, не може звернутися до них за допомогою.

Ø                Високі показники за шкалою адаптованості до навчальної діяльності свідчать про те, що студент легко опановує навчальні предмети, успішно та в строк виконує навчальні завдання; при необхідності може звернутися за допомогою до вчитель, вільно висловлює свої думки, може проявити свою індивідуальність і здібності на заняттях.

  • Низькі показники за шкалою адаптованості до навчальної діяльності говорять про те, що студент насилу опановує навчальні предмети і виконує навчальні завдання; йому важко виступати на заняттях, висловлювати свої думки. При необхідності він не може задати питання викладачеві. По багатьом досліджуваних предметах він потребує додаткових консультаціях, не може виявити свою індивідуальність і здібності на навчальних заняттях.

Вправа №2 «Дискусія».

Студенти довільним чином діляться на групи. Пропонується скласти біографію молодої людини, яку студенти вважають найбільш типовою: сумарний образ покоління. Які події в житті людини можна назвати його «зоряним часом»?

Кожна група представляє свій образ сучасного студента та проводиться обговорення з аудиторією.

1.     Вправа № 2 «Велика сімейна фотографія».

Дану гру можна проводити як для виявлення лідера, так і для відстеження групової динаміки. Пропонується, щоб студенти уявили, що вони всі - Велика сім'я і потрібно всім разом сфотографуватися в сімейний альбом. Необхідно вибрати «фотографа». Він повинен розташувати всю сім'ю-групу для фотографування. 

Асистентська практика студентів кафедри інформатики та прикладної математики . Година спілкування.

379
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2017
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30