Кафедра методики музичного виховання, співу та хорового диригування
Факультет мистецтв

                                              

                                                                                                  П И Т А Н Н Я

до комплексного екзамену з музичного мистецтва

та методики музичного виховання

(денного та заочного відділів)

2016-2017 н.р.

1.     Українські календарно-обрядові пісні та їх використання в професійній композиторській творчості (П. Ніщинський, М. Лисенко, П. Чайковський, Л. Дичко, Л. Ревуцький та ін.).

2.     Духовна музика українських композиторів XVIII ст.

3.     «Запорожець за Дунаєм» С. Гулака-Артемовського. Традиційні та новаторські риси в контексті європейської опери XVII-XIX ст.

4.     Симфонічна творчість українських композиторів (В. Сокальський, М. Колачевський, Л. Ревуцький, Б. Лятошинський, Є. Станкович, М. Скорик та ін.).

5.     Характеристика творчої спадщини М. Лисенка.

6.     Дитячі опери М. Лисенка та К. Стеценка. Сучасні музично-сценічні твори для дітей українських композиторів.

7.     Характеристика творів для дітей та юнацтва композиторів XIX – XX ст. (Р. Шуман, П. Чайковський, В. Косенко, М. Лисенко, С. Прокоф’єв та ін.).

8.     Хорові обробки українських народних пісень М. Леонтовича.

9.     Нові стильові тенденції в сучасній українській музиці. Творчі звершення М. Скорика, Л. Дичко, Є. Станковича, Б. Фільц.

10.                        Характеристика творчості Й.С. Баха.

11.                        Характеристика творчої спадщини В.А. Моцарта.

12.                        Творчість Л. Бетховена.

13.                        Симфонічна творчість Й. Гайдна, В. Моцарта, Л. Бетховена.

14.                        Вокальна творчість Ф. Шуберта.

15.                        Фортепіанна спадщина Ф. Шопена: жанрова палітра, характеристика стилю.

16.                        Оперна спадщина Д. Верді.

17.                        Оперна  реформа Р. Вагнера.

18.                       Творчість Е. Гріга. «Пер Гюнт».

19.                        Творчість Ф. Ліста.

20.                        Імпресіонізм в музиці.

21.                        Популярна музична культура. Джаз. Рок-музика.

22.                        Романс в російській та українській класичній музиці (М. Глінка, М. Мусоргський, П. Чайковський, С. Рахманінов, М. Лисенко, Я. Степовий та ін.).

23.                        Характеристика творчості М. Глінки.

24.                        Програмні симфонічні твори російських композиторів XIX – поч. XX ст. (увертюри М. Глінки, «Шехерезада» М. Римського-Корсакова, «Баба-Яга» А. Лядова, «Ромео і Джульєтта» П. Чайковського та інші).

25.                        Оперна творчість М. Мусоргського

26.                       Творча спадщина П. Чайковського.

27.                       Характеристика оперної спадщини П. Чайковського.

28.                       Творчість С. Рахманінова.

29.                       Творчість Д. Шостаковича.

30.                       Творча спадщина С. Прокоф’єва.

31.                       Аналіз чинних шкільних програм з музики в Україні.

32.                        Історичний досвід становлення музичного виховання в Україні.

33.                        Характеристика зарубіжних музично-педагогічних концепцій.

34.                        Базові категорії теорії та практики музичного виховання учнів. Їх взаємоз’язок та залежність.

35.                        Цілі, завдання та зміст музичної освіти учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

36.                        Методи музичного виховання за різними видами діяльності. Їх характеристика.

37.                        Методика музичного виховання як часткова дидактика. Її методологічна основа.

38.                        Музичні здібності та їх розвиток в умовах шкільного уроку музичного мистецтва: послідовність, методи розвитку звуковисотного  та метро ритмічного слуху.

39.                        Вікові особливості учнів молодшого шкільного віку та їх урахування в навчально-виховному процесі.

40.                        Освітні технології та їх використання на уроках музичного мистецтва.

41.                        Вікові особливості учнів підліткового віку та їх урахування в навчально-виховному процесі.

42.                        Пріоритетні напрямки розвитку музичної освіти ХХІ століття.

43.                        Зміст та завдання слухання музики на уроках. Художньо-педагогічний аналіз та аналіз – інтерпретація музичного твору – провідні методи в процесі слухання музики.

44.                        Характеристика музично-пізнавальної діяльності молодших школярів та умови її організації.

45.                        Характеристика музично-пізнавальної діяльності учнів підліткового віку та умови її організації.

46.                        Зміст та завдання співацької діяльності учнів на уроках. Методика роботи над шкільною піснею.

47.                        Урок музичного мистецтва – головна форма музичного виховання учнів: компоненти, структура, типи.

48.                        Урок співів – урок музики – урок музичного мистецтва. Трансформація змісту, мети те методів музичного виховання.

49.                        Планування та  підготовка вчителя до проведення уроку музичного мистецтва.

50.                        Організаційні, дидактичні та методичні вимоги до змісту та організації уроку музичного мистецтва в загальноосвітній школі.

51.                        Сутність та система художньо-естетичного виховання учнів в загальноосвітніх навчальних закладах.

52.                        Методична творчість вчителя як складова його професіоналізму.

53.                        Тематизм уроків музики у 1 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

54.                        Тематизм уроків музики у 2 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

55.                        Тематизм уроків музики у 3 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

56.                        Тематизм уроків музики у 4 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

57.                        Тематизм уроків музики у 5 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

58.                        Тематизм уроків музики у 6 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

59.                        Тематизм уроків музики у 7 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

60.                        Тематизм уроків музики у 8 класі: ключові знання, провідні уміння, методика їх формування (за програмою «Музика» О.Я. Ростовського).

Затверджено на засіданні кафедри музикознавства, інструментальної та хореографічної підготовки. Протокол № 10 від 27.02.2017 р.

Затверджено на засіданні кафедри методики музичного виховання, співу та хорового диригування. Протокол № 8 від 30.01.2017 р.

 Зав. кафедри музикознавства,

інструментальної та хореографічної

підготовки                                                                                  В. М. Міщанчук

 Зав. кафедри методики музичного

виховання, співу та хорового

диригування                                                                               Н.А. Овчаренко

2059
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша