Кафедра початкової освіти
Психолого-педагогічний факультет

Зміни, які стрімко відбуваються в системі освіти України, зумовили появу нових уявлень про вчителя нової формації. На сьогодні державі потрібен «учитель-новатор» для «нової школи». Тобто, вчитель, який не лише може забезпечити засвоєння учнями системи нових знань, а й навчить їх вчитися самостійно протягом усього життя й забезпечить формування успішної конкурентоспроможної особистості.

IMG 1402ПО

Успішність професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів залежить, у першу чергу, від чіткої орієнтації навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі на формування професійно значущих компетентностей в системі практико орієнтованої діяльності «ВНЗ – кафедра – школа». Крім того, сучасний учитель повинен бути обізнаним у спектрі сучасних освітніх авторських програм, які проходять апробацію у школах України.

IMG 1418ПО

З метою ознайомлення студентів 2 та 4 курсів  спеціальності Початкова освіта Криворізького державного педагогічного університету із концептуальними положеннями наукового проекту «Інтелект України» за сприяння ректора університету проф. Я.В. Шрамка під керівництвом зав. кафедри початкової освіти, доц.,к.пед.н. О.А. Павлик та ст.викладача, к.біол.н. Л.П. Лисогор було організовано відвідування майстер-класів у 1–4 класах КП НВК №61 «Техніко-економічний ліцей – загальноосвітній навчальний заклад І-ІІ ступенів» у м. Дніпро.

IMG 1429 ПО

Навчально-виховний комплекс «Техніко-економічний ліцей» №61 по праву можна назвати «флагманом сучасної освіти України», оскільки в його стінах впроваджуються у практику навчання новітні педагогічні технології, експериментальні програми: «Інтелект України», «Інтегрування змісту випереджувальної освіти для сталого розвитку» «Шкільна академія підприємництва» та ін. Очолює цей освітній заклад Світлана Андріївна Гавриш – заслужений вчитель України, Народний вчитель України, двічі Лауреат І премії Верховної ради України в номінації «Кращий директор-новатор».

IMG 1435 ПО

Студенти мали можливість відвідати уроки в класах, які навчаються за програмою «Інтелект України», поспілкуватися із вчителями щодо особливостей її впровадження, визначити її переваги та існуючі недоліки, основні поняття різних освітніх галузей, які розкриваються з 1 по 4 клас, поспостерігати, як відбувається засвоєння учнями змістового компоненту програми.

IMG 1446 ПО

На прикладах студенти побачили, як відбувається впровадження в навчально-виховний процес ідей музейної педагогіки і як пишаються учні своїми надбаннями. У ліцеї на сьогодні працює 7 музеїв, відзначених Міністерством науки і освіти України, метою яких є формування почуття гордості та відповідальності за рідний край та батьківщину, а також поваги до професії вчителя в учнів – «Бойової слави», «Шани Кобзареві», музей медалістів «Сяйво знань», музей випускників «Шкільна родина», музей учителів «Скульптори дитячих душ», «Перлина Дніпропетровщини» та «Фенікс».

IMG 1453ПО

Крім відвідування майстер-класів, музеїв, студентам та викладачам вдалося поспілкуватися із учнями 10-х класів. У ході зустрічі ліцеїсти розповіли про свої навчальні, наукові, творчі та спортивні здобутки, а студенти – про особливості навчання у Криворізькому державному педагогічному університеті й запросили їх відвідати День відкритих дверей.

IMG 1460ПО

На думку студентів, особливим було спілкування у приємній та доброзичливій атмосфері із Світланою Андріївною, яка їм розповіла про складний шлях становлення особистості вчителя, наводячи приклади із власної професійної діяльності. Головним було те, що студенти побачили позитивний приклад того, як можна зростати професійно, як повинен працювати педагогічний колектив, як можна зробити зі школи «осередок культури та поваги» і як можна досягати справжнього успіху у складних умовах сьогодення.

IMG 1468ПО

IMG 1485 ПО

 

 «Поспілкувавшись з директором школи, я впевнилася в тому, що вона пишається своєю роботою та своїми досягненнями, прагне створити щось нове, цікаве й важливе для дитинства. Напевно, саме на цих засадах у ліцеї вже шостий рік впроваджується  проект «Інтелект України». Ми відвідали уроки «Навчаємося разом», «Читання», «Українська мова», «Людина і світ», «Математика» в початкових класах за цим проектом, і я можу сказати, що вона має значні відмінності від традиційного навчання. У першу чергу, учні опановують набагато більший обсяг інформації, використовуються інноваційні методи, прийоми та засоби навчання задля кращого запам’ятовування, формування понять. Це в свою чергу позитивно впливає на розвиток пам'яті, уваги, уяви, мислення, зв’язного мовлення, творчих здібностей, здатністі працювати з текстовою інформацією, значно зростає швидкість читання. Також, значна увага приділяється патріотичному вихованню дітей, що так важливо в наш складний час

Ольга Крігер, студентка гр. ПНА-12

КП НВК №61 «Техніко-економічний ліцей – це школа мрії, на чолі якої стоїть чудова жінка – Світлана Андріївна Гавриш. Я ще не бачила, щоб люди були так віддані своїй професії, своїй справі. Для неї школа – це рідний дім».

Лілія Трусова, студентка гр. ПНА-12

Вперше в своєму житті я побачила, як працює науковий проект «Інтелект України» і чесно кажучи, я здивована. Діти на уроках надзвичайно активні, програма в них складніша, але вони чудово її знають і розуміють. Експериментальною програмою передбачено вивчення таких предметів, як «Навчаємось разом», «Еврика», які забезпечують формування творчих і винахідницьких здібностей учнів, вчать їх творчо мислити та висловлювати власні думки. Хочеться звичайно прослідкувати за цією програмою у середніх та старших класах та подивитись на результат, адже проект ще «молодий та новий».

Юлія Рожаловська, студентка гр. ПНА-12

Ліцей, учні та й самі вчителі викликали в мене  позитивне враження. Зрозуміло, що успішність ліцею – це заслуга директора, адже її можна порівняти з В.О. Сухомлинським. Вона, як і видатний педагог, повністю віддає своє життя та своє серце дітям. Вона є господаркою свого ліцею; одразу помітно, що вона переживає за кожного учня, за кожного вчителя, вона в курсі всіх справ, які відбуваються у закладі. Директор своєю роботою надихає та мотивує нас на великі досягнення та саморозвиток у педагогічній сфері. Якщо б усі директори у школах України мали, хоч краплю такого таланту, то з маленьких українців виростали б генії та творчі особистості, які мають дивергентне мислення та втілюють у життя свої оригінальні ідеї.

Юлія Пушкарьова, студентка гр. ПНП-12

1689
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша