21 жовтня 2024 року студенти магістратури педагогічного факультету мали унікальну можливість взяти участь у гостьовій лекції, яку провели представники закладів загальної середньої освіти, зокрема Світлана Іванівна Козаченко, представниця гімнзії № 102, та Наталя Валеріївна Коваль, представниця ліцею № 24. Лекція була присвячена актуальним питанням організації освітнього процесу та викладання іноземних мов у 2024/2025 навчальному році, а також досвіду роботи за програмою НУШ (Нова українська школа) з учнями 5-7 класів.
Спікери зосередили увагу на кількох ключових аспектах сучасного навчального процесу, серед яких особливості навчання під час воєнного стану. Однією з основних проблем, яку було обговорено, є адаптація навчальних процесів до умов війни. Вчителі повинні враховувати психологічний стан учнів та виклики, з якими стикаються діти в умовах стресу та невизначеності. Також спікерки представили детальне пояснення того, хто такі діти покоління Альфа (народжені після 2010 року) та як вони відрізняються від попередніх поколінь. Була розкрита важливість розуміння їхніх інтересів та навичок, що необхідні для успішного навчання. Спікери наголосили на тому, що діти нового покоління швидко адаптуються до технологічного середовища, і це потрібно враховувати під час розробки навчальних програм. Окремо було акцентовано увагу на ключових компетенціях, які повинні формуватися в учнів НУШ, зокрема: критичне мислення, здатність до самостійного навчання, комунікаційні навички, творчий підхід до вирішення завдань та вміння працювати в команді. Спікери представили оновлену модельну навчальну програму "Іноземна мова" для 5-9 класів. Було розглянуто нові акценти, зокрема інтеграцію ігрових методик, проєктного навчання та використання технологій для покращення мовних навичок. Ці методи дозволяють зробити навчання іноземної мови більш доступним та цікавим для сучасних учнів.
Лекція стала цінним джерелом практичних знань для студентів магістратури, які готуються до викладацької діяльності. Вони змогли не лише ознайомитися з новими методичними рекомендаціями, а й отримати конкретні приклади використання сучасних підходів у викладанні іноземних мов. Така взаємодія з досвідченими педагогами дає змогу студентам розвивати професійні навички, вдосконалювати свої методи та підходи до навчання і, що найважливіше, краще розуміти, як працювати з сучасними дітьми в умовах НУШ.
Завдяки таким зустрічам майбутні викладачі зможуть краще підготуватися до реалій шкільного життя та підвищити якість освітнього процесу в майбутньому.