Кафедра біології та екології
Природничий факультет

курсові1.jpgкурсові4.jpg

курсові5.jpgкурсові6.jpg

У грудні відбулося чергове засідання наукового гуртка «Актуальні проблеми іноземної філології та міжкультурної комунікації». У заході взяли участь студенти бакалаврату та магістратури спеціальності «Англійська мова та зарубіжна література», а також викладачі кафедри англійської філології.

Під час засідання було заслухано доповіді студентів, що викликали інтерес та активне обговорення серед учасників:

  • «Лінгвопрагматичні засоби впливу в англомовних гастрономічних рекламних текстах». Студентка представила дослідження, присвячене мовним засобам, які використовуються для впливу на аудиторію у сфері гастрономічної реклами. Виступ розкрив особливості використання лексики, стилістичних прийомів та культурно маркованих елементів для досягнення ефективної комунікації;
  • «Мовні стратегії у TEDTalks на тему особистісного розвитку». Доповідь була присвячена аналізу мовних стратегій у популярних виступах TEDTalks, які дотичні до питань саморозвитку. Доповідачка акцентувала увагу на структурі мовлення, використанні риторичних прийомів та їх впливі на аудиторію;
  • «Стилістично-лінгвістичні особливості виразу оціночного судження у інтернет-відгуках на фільми (на матеріалах фільмів «Джокер»(2019) та «Джокер. Божевілля на двох»(2024))». Було розглянуто специфіку вираження оціночних суджень у відгуках на популярні фільми. Студентка продемоннструвала аналіз використання емоційно забарвленої лексики, метафор і гіпербол, які створюють певний емоційний фон у текстах відгуків. Обговорення було зосереджене на впливі таких стилістичних засобів на сприйняття читачами.
  • «Сонетарій Вільяма Шекспіра: тематичний спектр і концептосфера». Студентка розповіла про сонет як унікальну жанрову форму, його розвиток на англійському грунті, а також зупинилася на тематиці сонетів. Було не лише репрезентовано усталений у шекспірознавстві поділ циклу сонетів на тематичні групи, а й виокремлено їхні концепти. Здобувачка освіти проаналізувала свій  улюблений сонет, визначила перспективи розвитку.

Тематики виступів викликали жваве обговорення серед учасників. Студенти та викладачі обмінювалися думками щодо актуальних проблем дослідження, надавали цінні поради для подальшої роботи над темами та розглядали можливості практичного застосування результатів досліджень у професійній діяльності.

Наприкінці засідання організатори підкреслили важливість проведення подібних заходів для формування наукового світогляду, вдосконалення навичок написання наукових робіт. Проведення засідань наукового гуртка є перспективним напрямом у навчальному процесі, оскільки він сприяє формуванню спільноти молодих науковців, а саме через розширення знань, формування критичного мислення та стимулювання до подальших наукових пошуків.

 

28754

відгуки3.pngвідгуки2.jpgвідгуки1.png

28741

Презентация2_page-0001.jpgнр2.jpg

28721

відгууки1.jpgвідгуки2.jpgвідгуки3.jpg

28708

У рамках співпраці Криворізького державного педагогічного університету з Університетом «Медітеран» (Podgorica, Montenegro), на запрошення декана факультету іноземних мов пані Олени Лілової відбувся візит доцента кафедра англійської філології Л. Д. Федоряки до чорногорського університету. Програма відвідин передбачала ознайомлення з факультетом іноземних мов, обговорення перспективних напрямів співробітництва з представниками офісу міжнародних зв’язків та адміністрацією факультету тощо. Обмін інституційним досвідом між українським і зарубіжним університетом необхідний, передусім, здобувачам освіти і викладачам кафедри англійської філології КДПУ, оскільки він спроможний допомогти у реалізації двох ключових завдань: максимальної інтеграції українських студентів у англомовне комунікативне середовище задля вдосконалення мовних навичок, а на базі цього – покращення різноаспектних філологічних компетенцій.

ЧГ1.jpgВраженнями від академічної мандрівки ділиться Л. Д. Федоряка: «Факультет іноземних мов в Університеті «Медітеран» – молодий, але вже має усталені освітні традиції, які були би дуже корисно запозичити і нашій кафедрі. З урахуванням запроваджених ними академічних практик можна говорити про кілька стратегій подальшої співпраці між двома вузами. Перша – студентський обмін знаннями. Окрім загальноприйнятої для обох вузів системи семестрових заліків і курсових проєктів, цікавими і перспективними видаються ініціативи чорногорських колег щодо проведення спеціалізованих колоквіумів і круглих столів, які дозволяють викладачам з’ясувати або уточнити рівень знань студентів наприкінці семестру. Кафедра англійської філології, безумовно, підтримає цю пропозицію колег із Середземноморського університету і реалізує її в найближчому майбутньому. Сподіваюся, що така форма роботи матиме двостороннє продовження і переросте у чорногорсько-українську міжуніверситетську традицію.

Друга – викладацька взаємодія. Декан факультету іноземних мов, доцентка Олена Лілова прийняла моє особисте запрошення бути лекторкою у нашому International English Literature Project, де виступила з доповіддю на тему English Early Tudor Drama. Для мене теж було почесно і відповідально провести лекцію для здобувачів освіти факультету іноземних мов університету м. Подгоріца. У фокусі моєї уваги були колаборації єлизаветинських авторів, – тема, дотична до курсу «Британська література доби Відродження», яка викладалася студентам-філологам у першому семестрі. Була приємно здивована, що доволі складний матеріал не вимагав додаткових пояснень, слухачі були зацікавлені і активно включалися в обговорення. Уже після лекції я зрозуміла причину: питому частку лекції, прочитаної мною студентам молодшого курсу університету «Медітеран», становила та літературознавча інформація, яку бакалаври спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) нашої кафедри дізнаються лише у восьмому семестрі навчання. Тож цей пробіл можна було би заповнити через викладання відповідних до спеціальності вибіркових дисциплін на молодших курсах. А саму практику гостьових англомовних лекцій продовжимо у другому семестрі, коли перед нашими здобувачами освіти виступить дослідниця американської літератури з чорногорського університету.

Стосовно довгострокових планів – спільна наукова діяльність. Викладачі кафедри англійської філології КДПУ щиро вдячні колегам із Чорногорії за запрошення на міжнародну конференцію, яка відбудеться у квітні 2025 року у м. Котор, що на березі Адріатичного моря.

Узагальнюючи, варто наголосити, що і головні завдання, і основні стратегії співробітництва КДПУ і Університету «Медітеран» підпорядковані основоположному професійному принципу роботи кафедри англійської філології: розвиток мовних навичок шляхом оптимального застосування літературознавчих дисциплін і опанування знаннями з літератури з акцентом на мову оригіналу».

Декан факультету іноземних мов Університету «Медітеран», доцентка Олена Лілова із приємністю відгукнулася про нашу комунікацію: «У грудні, що минає, найпрекраснішим і найтеплішим спогадом для мене залишаться відвідини нашого Факультету Іноземних мов викладачкою Криворізького державного педагогічного університету, доцентом Людмилою Федорякою. З пані Людмилою, моєю дорогою приятелькою, з якою товаришуємо вже більше двадцяти років, ми належимо до однієї наукової школи з вивчення європейської літератури Ренесансу.

Лекція пані Людмили та її дискусія зі студентами першого курсу, котрі вивчають англійську літературу Відродження у зимовому семестрі, викликали у мене велику повагу і щире захоплення багаторічною відданістю викладачки предметом її наукових пошуків, а саме творчістю Томаса Неша. Пані Людмила майстерно продемонструвала майбутнім філологам, як матеріал навчального курсу з Британської літератури може бути актуальним і надзвичайно захоплюючим полем наукового пошуку сучасних літературознавців».

Наостанок хотілося б відмітити емоційне тло офлайн-навчання в університеті «Медітеран», яке дисонує з атмосферою, в якій проходить навчання в нашому університету, а тому не може залишитись непоміченим. Усі учасники освітнього процесу були захоплені живою дискусією, що забули про світлини і скріншоти. Не можна не сказати і про гори, які оточують університет з усіх сторін і так органічно доповнюють його зовнішній ландшафт, що, здається, надихають викладачів і студентів на наукові і навчальні звершення.

ЧГ2.jpgЧГ3.jpg

Дякуємо адміністрації Університету «Медітеран» і декану факультету іноземних мов пані Олені Ліловій за теплий прийом, підготовку студентів, за висвітлення цієї академічної події у своїх соціальних мережах Facebook та Instagram!

28701

p1.jpgp4.jpg

p8.jpgp2.jpg

У грудні 2024 року відбулася традиційна зустріч викладачів кафедри англійської філології з координатором міжнародного проєкту Reading to Europe Полом Арліджем (Норвегія) та одним із викладачів цього проєкту. Захід став важливим етапом співпраці між Криворізьким державним педагогічним університетом та школою Сотра (Норвегія), що триває з 2022 року в рамках підписаної угоди.

Ключовим моментом зустрічі була демонстрація методики навчання вимови General English. Під час спеціально організованого заняття зі студентами було представлено інтерактивні підходи до формування фонетичних навичок.

Студенти бакалаврату денної та заочної форм навчання, які залучені до проєкту, високо цінують можливість застосувати нові підходи до практики вимови в англійській мові. Водночас магістранти беруть участь у спостереженні за процесом викладання, аналізі ефективності методики та обговоренні її особливостей із викладачами. Такий підхід забезпечує не лише удосконалення викладацької майстерності, а й розвиток навичок критичного аналізу педагогічної діяльності.

Після демонстраційного заняття відбулася дискусія, під час якої учасники обговорили результати роботи в рамках проєкту за перший семестр. Пол Арлідж наголосив на важливості адаптації методики до різних культурних контекстів і рівнів мовної підготовки студентів. Викладачі кафедри поділилися своїми спостереженнями.

Проєкт Reading to Europe, завдяки тісній співпраці з норвезькими партнерами, відкриває нові горизонти для підготовки кваліфікованих вчителів англійської мови. Інтерактивний підхід до навчання вимови сприяє розвитку мовної компетентності студентів, а залучення магістрантів до аналізу викладацької діяльності забезпечує поглиблення їхньої професійної підготовки.

Викладачі висловили щирі побажання студентам, закликаючи їх використовувати всі можливості для вдосконалення своїх навичок і активно брати участь у подібних ініціативах. Успішна реалізація проєкту стала ще одним кроком до інтеграції української освіти у європейський простір, сприяючи професійному та особистісному зростанню учасників.

28688

13 та 14 грудня 2024 року відбувся захист кваліфікаційних робіт студентів-магістрів другого року навчання спеціальності «Мова та зарубіжна література (англійська)» денної та заочної форм навчання. Захід став важливим етапом підсумування напруженої праці магістрантів, їхніх керівників та викладачів кафедри.

Тематика представлених робіт була надзвичайно різноманітною, охоплюючи такі напрямки, як англійська мова, методика навчання іноземних мов, а також зарубіжна література. Студенти продемонстрували свої наукові здобутки у сферах, що є актуальними в сучасному академічному середовищі та практиці викладання.

зображення_viber_2024-12-13_22-42-39-794.jpgзображення_viber_2024-12-13_22-43-04-207.jpg

зображення_viber_2024-12-13_22-43-03-982.jpgзображення_viber_2024-12-13_22-43-04-030.jpg

На захисті були присутні представники стейкхолдерів освітньої програми: Голівер Наталія Олексіївна, кандидат педагогічних наук, завідувачка кафедри іноземних мов Криворізького національного університету; Харламенко Вадим Юрійович, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп'ютерних наук та технологій Криворізького національного університету, засновник школи іноземних мов MT School.

Захист проходив у жвавій атмосфері: члени комісії, керівники робіт та стейкхолдери мали змогу уточнювати аспекти досліджень, дискутувати щодо методологічних підходів і практичних висновків. Стейкхолдери долучилися до активного обговорення представлених робіт, висловлюючи свої рекомендації та ставлячи питання, що сприяло глибшому розумінню досліджуваних тем. Особливе захоплення у стейкхолдерів викликали: широкий спектр тем, зокрема, дослідження в галузі міжкультурної комунікації, гендеру та використання новітніх технологій під час навчання англійської мови; гнучкість підходів студентів до вибору тем і розробки методик; наукова глибина та обґрунтованість висновків, що були представлені у кваліфікаційних роботах.

Захист кваліфікаційних робіт проходив у складних реаліях війни. Один із днів захистів довелося проводити в укритті КДПУ через повітряну тривогу. Незважаючи на виклики, студенти та викладачі зуміли створити атмосферу професійності та академічності.

Захист21.jpgзахист22.jpg

захист23.jpgзахист24.jpg

28686

14-13.jpg

5 грудня 2024 року відбувся науковий семінар, присвячений аналізу текстів популярної музики крізь призму літературознавства. Захід об’єднав здобувачів освіти, зацікавлених у сучасній музиці і охочих до і літератури, і викликав жвавий інтерес як у студентів-організаторів з Українського католицького університету, так і в гостей – бакалаврів і магістрів спеціальності Середня освіта. Мова і зарубіжна література (англійська) із Криворізького державного педагогічного університету.

На семінарі з доповідями виступили:

Професорка кафедри філології УКУ Софія Філоненко – «Знайди мене»: тексти пісень Klavdia Petrivna».

Бакалаври кафедри філології УКУ – Анастасія Юфан з доповіддю «Від «Охрани» до «Марії»: тексти Jerry Heil», Ірина Феданяк з лекцією про «Поетичний поп: мистецтво розповіді Тейлор Свіфт», та Катерина Дробила з інформацією на тему «Той прикрий світ: дух часу у текстах пісень Скрябіна».

Учасники семінару мали змогу дізнатися більше про глибинні сенси текстів пісень, які не лише розважають, але й містять важливі культурні, емоційні й соціальні концепти. Доповідь Софії Філоненко привернула увагу до текстів Klavdia Petrivna, які характеризуються проникливістю та символізмом. Аналіз Анастасії Юфан розкрив багатогранність творчості Jerry Heil – від сатиричних мотивів до глибокої ліричності. Ірина Феданяк показала, як Тейлор Свіфт вдало поєднує сучасний поп із високою поетикою, а Катерина Дробила дослідила тексти Скрябіна, акцентуючи на їхній здатності відтворювати дух часу.

28556

привітання_2.jpgпривітання_1.jpg

28505

3 грудня 2024 року здобувачі освіти спеціальності Середня освіта. Мова і зарубіжна література (англійська) відвідали лекцію професорки Ралуки Радулеску з Університету Бангор (Уельс) на тему «Geoffrey Chaucer The Canterbury Tales: Social Class and the Possibilities of Interpretation», відбувалася в межах проєкту «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології. Наскрізною темою зустрічі була творчість визначного англійського письменника, «батька англійської літератури» Джеффрі Чосера крізь призму середньовічної соціальної ієрархії.

Лекція пані Ралуки була чітко структурованою, змістовно багатогранною і чітко орієнтованою. Професорка Радулеску розповіла про етапи творчого розвитку Дж. Чосера, репрезентувала зв’язок його творів із культурними надбаннями тогочасся, проаналізувала механізми чосерівської соціальної критики через образну систему персонажів «Кентерберійських оповідань», провела внутрішні текстові паралелі, окреслила перспективні напрями чосеріани. Відтворюючи літературознавчий і історичний контексти, спікерка зробила свою доповідь надзвичайно пізнавальною. Більше того, всі зазначені характеристики лекції є показником продуманої роботи висококваліфікованого фахівця, досвідченого лектора, авторитетного науковця.

чосер1.jpg чосер_2.pngЛП4-1.jpg

Лекція професорки Бангорського університету була заключною в осінній сесії, і її характер і результати дають підстави говорити про появу певних традицій проєкту. Як і виступ англійського професора Ендрю Хедфілда, лекторка з Уельсу продемонструвала максимальне заглиблення у специфіку окремої творчої персоналії; як і лекторка з Чорногорії Олена Лілова, пані Ралука теж зосередилась на ранньому історично-літературному періоді; як і лекція італійської професорки Алессандри Петріни, доповідь її уельської колеги також імплікувала потужні виховні компоненти. Але лекція Ралуки Радулеску, запам’ятається, найпевніше, напрочуд переконливою ілюстрацією професіоналізму у двох ракурсах – фундаментальністю наукового підходу до дослідження і його неперевершеним представленням.

Вочевидь, саме інформативна насиченість лекції, репрезентативний відеоряд, і чаруюча англійська мова стимулювали аудиторію до дискусії, в якій розкрилися і інші фахові вподобання доповідачки, і незгадані в лекції літературознавчі аспекти «Кентерберійських оповідань». Натхненні високою розмовою, слухачі із захопленням відгукнулися про лекцію пані Ралуки, і їхня зацікавленість темою відобразилась і у стилістиці рефлексій. 

1варврврвпрапрвпр.png2ваіпвамисркек.png 3впвапвапвапвап.png

Учасники заходу, викладачі з різних вищих навчальних закладів високо оцінили і доповідь професорки Ралуки Радулеску, і всю першу частини проєкту. Завідувач кафедри романо-германської філології ПНПУ імені В. Г. Короленка, доцент В. Воскобойник залишила вдячний коментар: «Thank you for such a deep and detailed analysis of Chaucer’s heritage! It’s an honour to listen to a great lecturer who is an expert of Chaucer’s works and  helps us interpret The Canterbury tales. The lecture was exciting and interesting! My big gratitude to the English Philology Department –the organizers – for  the opportunity to listen to the best experts in English literature!» Викладач кафедри англійської мови з методикою викладання КДПУ Л. Сорочан теж не лишилась осторонь такої непересічної наукової події: «It’s a great honour and real delight to listen to such a prominent scholar as Ms Radulescu is! Personally I enjoyed every minute of the deep and detailed lecture on Canterbury Tales! The lecturer made me rethink some of the messages of the author, focusing on a new and rather unexpected view. I will definitely continue considering the lecturer Рrofessor Radulescu’s critical point of view on the messages conveyed in the analysed work! Sincere gratitude to the organisers of the event!»

ЛП4-10.jpgЛП4-21.jpg

Доцент кафедри англійської філології Л. Федоряка підвела підсумок цієї лекції: «Цей проєкт не міг би відбутися без розмови про визнаного генія англійської літератури Джеффрі Чосера. Людина, яка випередила свій час і поклала початок всій британській літературі, унікум, чия творчість є вінцем доби Середньовіччя, майстер тонкого гумору, широкого творчого діапазону, якого наслідували (навіть не завжди помічаючи, що це вже було у Чосера) автори наступних епох. Це лише невелика частка тих компліментарних, але абсолютно заслужених перифразів, якими завжди нагороджують Чосера і його славетні «Кентерберійські оповідання». І не лише зараз, у ХХІ ст. – так було і раніше. Ще наприкінці XVI ст. англійський сатирик Томас Неш апелював до найвідомішого твору свого знаменитого попередникa: «…Chaucer’s host Bailey in Southwark, & his wife of Bath he keeps such a stir with in his Canterbury Tales, shall be talked of whilst Bath is used or there be ever a bad house in Southwark». Це було експліцитно на пошану великого митця, з якого він брав приклад, а імпліцитно – для реалізації своїх сатиричних інтенцій у памфлеті «Пірс Безгрошовий», з якого взятий щойно процитований фрагмент. Напрочуд цінним і показовим є те, що за чотириста років нічого не змінилося. Тож Чосер і зараз повчає і виховує всіх, хто робить навіть доторк до його текстів. І так буде й надалі. Бо він воістину безсмертний, так само, як і його Юрист, Студент, Продавець індульгенцій і Батська ткаля. Розуміючи його, ми сміливіше йдемо назустріч іншому генієві – Вільяму Шекспіру».

ЛП4-2.jpg

Професорка Ралука Радулеску – людина глибока і допитлива у своїх дослідницьких прагненнях, як і Чосер, якого вона досліджує і про якого так зацікавлено розповідає. Слухати її лекцію – одне задоволення, її голос вабить і тримає у науковому полоні – так і має бути, коли йдеться про минулі часи. Про українську віртуальну аудиторію пані Ралука теж  відгукнулася з приємністю: «It was so good to see the interest and also very good questions. Hope we manage to organise future collaborations».

ЛП4-25.jpg

Щиро дякуємо професорці Ралуці Радулеску за неймовірно цікаву лекцію,  викладацьку майстерність, за мотивацію до читання давньої англійської літератури!

Бажаємо їй нових наукових і творчих висот і теж сподіваємось на майбутні зустрічі!

28491
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31