Кафедра декоративно-прикладного мистецтва та дизайну
Факультет мистецтв

Канд. пед. наук, ст. викладач І.Є. Макаренко.


Шановні студенти ІІ курсу факультету іноземних мов, групи: АНФ-18, під час проведення карантину (з 12 березня по 03 квітня 2020 року) вам необхідно самостійно опрацювати наведені теми лекцій та практичних занять з курсу «Загальна педагогіка».Лекція № 12.

Тема: МЕТОДИ І ЗАСОБИ НАВЧАННЯ У СУЧАСНОМУ ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ.

ПЛАН:

1. Поняття метод і прийом навчання.
2. Структура й функції методів навчання.
3. Таксономія методів навчання.
4. Вибір методів навчання. Методичний арсенал учителя.
5. Класифікація й характеристика засобів навчання.
6. Поняття «активні методи навчання». Їх різновиди.

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:

1. Бондар В.І. Дидактика. Київ: Либідь, 2005. 264 с. ( С.78 – 96).
2. Волкова Н.П. Педагогіка [навч.посіб.]. Київ: Академія, 2003. 576 с. (С. 275 – 324).
3. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка [підручник.]. Київ: Знання-Прес, 2003. – 418 с. (С. 127 – 136).
4. Ягупов В.В. Педагогіка. [навч.посіб.]. Київ: Либідь, 2003. 560 с. (С.317-383).

ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

1. Якщо виходити з того, що структура процесу навчання як макродіяльності інваріантна структурі методу навчання як мікродіяльності, то як можна визначити сутність методу навчання з позицій діяльнісного підходу?
2. За якими ознаками розкривається сутність методу навчання?
3. Які функції виконують методи навчання і в чому їх сутність?
4. Назвіть та охарактеризуйте різні підходи до класифікації методів навчання?
5. Які основні критерії вибору методів навчання?
6. Охарактеризуйте основні засоби навчання та наведіть приклади їх класифікації
7. Розкрийте сутність поняття «активні методи навчання» та детально охарактеризуйте їх?
8. Як Ви ставитеся до твердження американського педагога К.Кларка про чотири «революції в галузі методів навчання»?
- Заміна вчителів-батьків учителями-професіоналами;
- Заміна усного слова письмовим;
- Уведення в навчання друкованого слова;
- Часткова автоматизація і комп’ютеризація освітнього процесу.
9. Створіть порівняльну таблицю-опис щодо імітаційних методів активізації навчально-пізнавальної діяльності, а саме:
- ігрові (метод інсценування та ділові ігри);
- неігрові (аналіз конкретної ситуації, мозкова атака, круглий стіл тощо).

Лекція№ 13
Тема: ВИДИ І СУЧАСНІ КОНЦЕПЦІЇ НАВЧАННЯ.

ПЛАН:

1. Характеристика пояснювально-ілюстративного навчання
2. Програмоване навчання
3. Проблемне навчання
4. Ігрове та діалогічне навчання
5. Індивідуальне та навчання за допомогою комп’ютера
6. Диференційоване навчання
7. Сучасні технології навчання
7.1. Проектування етапів реалізації навчального процесу на уроці (В. Монахов)
7.2. Технологія взаємонавчання (М.Дьяченко)
7.3. Модульне навчання
7.4. Педагогіка спіробітництва
7.5. Технологія повного засвоєння знань
7.6. Технології різнорівневого та особистісно-орієнтованого навчання
7.7. Навчання за принципом рольової перспективи.

РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:

1. Волкова Н.П. Педагогіка [навч.посіб.]. Київ: Академія, 2003. 576 с. (С. 359 – 362)
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка [підручник.]. Київ: Знання-Прес, 2003. – 418 с. (С. 77 – 81)
3. Ягупов В.В. Педагогіка. [навч.посіб.]. Київ: Либідь, 2003. 560 с. (С.252-274).

ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:

1. У чому полягає сутність пояснювально-ілюстративного виду навчання?
2. Які основні способи створення проблемної ситуації на уроці?
3. Наведіть приклади застосування ігрового виду навчання у сучасному закладі загальної середньої освіти?
4. Назвіть та охарактеризуйте основні види диференціації у навчанні?
5. Що собою являє ризик навчання за допомогою комп’ютера? Основні переваги та недоліки? Що таке кіберзалежність? Медіаграмотність?
6. Створіть порівняльну таблицю-опис щодо основних видів навчання. Вид навчання; загальна характеристика; переваги/недоліки.

7. Оберіть одну на вибір сучасну технологію навчання та підготуйте детальну доповідь щодо історії її виникнення, основних характеристик тощо.

Увага!
Практичні заняття (тема №12 «Активні форми організації навчання»; тема №13 «Міжпредметні зв’язки в організації навчання») та відповідні завдання до них, ви зможете знайти на платформі Moodle, перейшовши за посиланнями:
https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=10349 та https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=10351.

Ваші роботи щодо виконання завдань з опрацювання лекційного та матеріалу практичних занять надсилайте на електрону скриньку: [email protected].

10628
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30