Кафедра історії України та правознавства
Факультет географії, туризму та історії

        На черговому лекційному занятті на курсах підготовки до ЗНО закріплення матеріалів минулої теми «Давня історія України» пройшло у форматі безпосереднього ознайомлення слухачів з археологічними знахідками на тернах Криворіжжя. Під словом «безпосереднє» слід розуміти можливість потримати експонати у руках й провести власне маленьке дослідження. Дана можливість була надана завдяки співпраці кафедри історії України та правознавства КДПУ (викладач курсів Яхнич Марина Володимирівна) та Криворізького історико-краєзнавчого музею (в особі заступника директора Дробота Артура Олександровича)

        Вдосконалення технології виготовлення кам’яних знарядь праці проілюстроване за допомогою кременевої ножеподібної пластини з ознаками ретушування, крем’яного вістря стріли, а також кам’яної заготовки для сокири зі слідами свердління. Поширення найдавнішого глиняного посуду засвідчено ліпними плоскодонними та гостродонними горщиками, керамічною ритуальною курильницею, перехід до відтворюючих форм господарювання – землеробства та скотарства – залишками кістяного серпа. Свідченням використання перших металів та сплавів є бронзовий ніж та шило ямної культурно-історичної спільності (ХХІХ-ХХV ст. до н.е.), знайдені під час розкопок кургану «Могила» та випадкова знахідка – залізна сокирка (ІV-V ст. до н.е.). Акцентовано увагу на головних датуючих матеріалах періоду скіфського часу та ранніх слов’ян, зокрема, на бронзових вістрях стріл зі скіфських поховань та залізних фібулах черняхівської культури (ІІ-ІV ст.).

изображение viber 2020 10 09 17 14 36


изображение viber 2020 10 09 17 14 30изображение viber 2020 10 09 17 14 32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

        Сподіваємось, що такий невеличкий інтерактив, взаємодія з артефактами тисячолітньої давнини, стануть запорукою успішного проходження зовнішнього незалежного оцінювання з курсу «Історія України».

12862

«Чудові два дні семінару! Такі заходи вкрай необхідні нашій професії. Особливу в умовах тривалого "дистанційного" періоду. Тут є багато тем що потребують певної рефлексії: пам'ять, державна політика, місце України і українців у світі, полікультурність, загальнолюдські цінності, шкільна практика та методика тощо. Але головне що дає живе спілкування - це нові ідеї, знайомства та бажання працювати далі!» Поділився своїми враженнями к.і.н., доцент А.В.Тарасов про навчально-методичний семінар "Українське суспільство і пам'ять про Голокост", який відбувся 6-7 вересня 2020 р. на базі Музею культури єврейського народу та історії Голокосту "Музей Михайла Мармера".

118951701 10207435087592427 7062203976223463439 n    06 tarasov

До програми заходу, зорганізованому під егідою Українського центру вивчення історії Голокосту (УЦВІГ), за сприянням ГО ''КЕТЕР'' та Департаменту освіти і науки виконкому Криворізької міськради, були включені виступи наших колег - кандидатів історичних наук Андрія Тарасова та Романа Шляхтича. В рамках  творчого і продуктивного спілкування на заході, присвяченому  Дню пам'яті жертв Бабиного Яру також відбулися: лекція директора УЦВІГ (Київ) кандидата історичних наук Анатолія Подольського; онлайн практикум-презентація ресурсу ''Бабин Яр: пам'ять на тлі історії'' координатора освітніх програм УЦВІГ Віталія Боброва; практикум кандидата педагогічних наук Любові Висоцької.

 

12575

18 червня 2020 р.

Захист курсових робіт з історії студентами 2 курсу групи ЗІ-18.

До складу комісії увійшли: завідувач кафедри, к.і.н., доцент Печеніна Н.А., доценти кафедри к.і.н., доцент Тарасов А.В., Москаленко В.Г..

 

Безорпав

БпппаывнныйБезыорпаывай5Безпававай3333

12215

5 червня 2020 р. Семінарське заняття з історії України (група ЗІ-17, викладач -  доцент Н.А.Печеніна).

Основні вопроси для обговорення - розвиток Української СРР у 20-ті роки ХХ ст.; нова економічна політика та  особливості її запровадження в Україні; створення Радянського Союзу та роль України в данному процесі; процеси коренізації та українізації: позитив та негатив.

В центрі уваги - національне відродження 1920-х років. І не були б ми істориками, якби не звернули увагу на певні паралелі із сучасністю.

Бkkkkkkkkkk2Беянkkh7Б4ffй10

Б1еllllllliuйБ2еjjjjjjjjjянный9Беfff

12128

  20 травня 2020 р. відбувся захист курсових робіт з історії студентами 2 курсу груп ІГ-ІП-ІМ-18.

До складу комісії увійшли: завідувач кафедри, к.і.н., доцент Печеніна Н.А., доценти кафедри к.і.н., доцент Тарасов А.В., Москаленко В.Г., ст.викладач, к.і.н. Шляхтич Р.П.

изображение viber 2020 05 20 14 46 38

Тематика курсових робіт дуже різнопланова. Найбільше робіт присвячено проблемам  Другої  світової війни та краєзнавчій тематиці. Студенти у своїх дослідженнях розглядали повсякденне життя населення  Райхскомісаріата «Україна» в  добу окупації (Бережна П.),  особливості встановлення окупаційного режиму в Україні (Панченко Є.), проблему колаборації на українських землях (Сьомка Є.) та початковий період радянсько-німецької війни (Кутьков В.). Зазначимо, що при написанні роботи, що досліджувала радянське підпілля на  Криворіжжі часу Другої світової війни (Сотніков В.), були використані матеріали Криворізького історико-краєзнавчого музею. Ще одна курсова робота, присвячена історії Криворіжжя від доби палеоліту до бронзи (Мельник А.),  побудована на звітах археологічних експедицій.

Основою  аналізу  промислового та житлового будівництва на Криворіжжі в 40-60 рр. ХХ ст. (Парацій З.) теж стали матеріали Криворізького історико-краєзнавчого музею.

Цікавою роботою стало дослідження щодо формування історичної пам’яті (Кірєєв О.), апробація якого відбулась на засіданні дискусійного клубу Агора.

изображение viber 2020 05 20 14 47 23изображение viber 2020 05 20 14 47 39

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Крім того, були розглянуті різні аспекти та періоди української історії – перебування в складі Великого князівства Литовського (Городецький О.), доба козацтва (Чуманова А.), питання меценатства (Бойко О) та освіта другої половини ХІХ ст. (Малашкевич Я.), трагічні сторінки голоду 1921-1923 рр. (Ларін О) та Голодомору 1932-1933 рр. (Завадська К.), боротьби з шістдесятництвом (Чурілов Я.) та розвиток монетної справи в незалежній Україні (Складенко Є.).

В цілому, зауважив А.В.Тарасов, запропонований в умовах карантину формат проведення Zoom-конференцій для  захисту курсових робіт цілком відповідає поставленим навчальним цілям та завданням, дана форма майже не відрізняється від звичайної очної форми захисту.

99123195 880890332321599 8765133553613668352 n97976721 1314771048713753 6528586534596116480 n

изображение viber 2020 05 20 14 46 48изображение viber 2020 05 20 14 46 16

11895

"Для спеціалістів умови не важливі. Сьогодні у віртуально створеній групі на Facebook пройшла імпровізована зустріч студентів IV курсу з факультетським керівником практики Задорожною Л. В. Розпочалося все з суто робочих моментів: обговорювали структуру звітної документації та окремих її компонентів. Поступово до діалогу долучилися практично всі студенти-практиканти та відбувся справжній обмін набутим досвідом щодо застосування мультимедійної техніки на уроках, рівня сформованості базових знань в учнів та питання наочності. Під час відвертої розмови виявилося, що попри певну забезпеченість шкіл, значну кількість наочних засобів студенти виготовляли самостійно. Не оминули увагою й важливе питання інтерактивності. Загалом простий діалог згодом переріс в імпровізовану звітну конференцію, а студенти стали повноцінними делегатами. Безумовно, умови склалися не на коритсь повної практичної реалізації навичок, проте досвід отримано і засвоєно, а це головне" - такими враженнями поділився Сергій Корнієнко, один з практикантів, що успішно виконав всі завдання виробничої практики.

Результати своєї роботи студенти вчасно здали для перевірки груповим керівникам в СУЕНК вишу, остаточні оцінки будуть виставлені до 1 травня. 

Попри всі труднощі, студенти отримали від виробничої практики яскраві враження та поповнили свій методичний арсенал майбутнього вчителя-професіонала творчими здобутками!

11462

   Спливає місяць як студенти спеціальності «Історія» розпочали роботу по оцифруванню матеріалів архіву Криворізького державного педагогічного університету. Ідея переведення паперових архівних справ першого десятиліття функціонування навчального закладу в електронний формат належить завархівом С.С.Лебеденко. Суперечності між можливостями зберігання архівних матеріалів, кількість яких, рік у рік, збільшується; фізичною зношеністю документів та неприпустимістю втрати артефактів, наявних в архівних справах, що підлягають списанню – і стало підґрунтям, на якому ідея оцифрування виникла.

10357

Кардинальні зміни в освітньому форматі, що відбуваються впродовж останніх  років, пов'язані, зокрема, і з активним поширенням масових відкритих онлайн-курсів (англ. MOOC – Massive Open Online Course). Вони покликані, з одного боку, створити умови охочим з усього  світу слухати лекції найкращих професорів та брати участь у форумних дискусіях із сотнями тисяч учасників, а з іншого – вивести викладачів поза стіни традиційних аудиторій, експериментуючи з інноваційними освітніми форматами. Однією з найпопулярніших освітніх інтернет-платформ світу є український громадський проект масових відкритих онлайн-курсів Prometheus. З 2015-го року його партнером став Український Католицький Університет, презентувавши першим онлайн-курс  львівського історика  професора Ярослава Грицака «Проблемні питання європейської історії».

10037

        20 грудня 2019 року студенти першого курсу відвідали шкільний музей історії Кривого Рогу, що діє на базі Криворізької загальноосвітньої школи № 108. Музей створено у 1978 році під керівництвом вчителя Івана Миколайовича Вербенця. Під час екскурсії, яку проводив для одногрупників Михайло Ватутін, особливий акцент було зроблено на розділі експозиції «Давня історія краю» в контексті вивчення курсу «Археологія України», приділено увагу роботі туристичного гуртка «Пектораль», продемонстровані фотографії, які висвітлюють процес археологічних досліджень на Криворіжжі 70-80-х років.

9706

17 грудня для студентів 1 курсу сп. "Історія" проведено практичне заняття в рамках вивчення курсу "Джерела з історії України". 

Головний бібліограф Світлана Кочерга, завідувач інформаційно-бібліографічного відділу Олена Дікунова, завідувач сектора інформації Олена Поліщук ознайомили студентів  з веб-сторінкою бібліотеки на сайті університету: інформаційними ресурсами, послугами й сервісами бібліотеки; краєзнавчою виставкою нових надходжень; з електронними журналами, передплаченими в 2019 році.  Була надана корисна консультація з методики пошуку літератури в електронному каталозі, репозитарії КДПУ та на сайті Національної бібліотеки України ім. В. І. Вернадського.

9656
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Жовтень 2020
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31