Кафедра образотворчого мистецтва
Факультет мистецтв

Викладач: викл. Петренко О.О.

(06.04. – 24.04.2020)

Виконання лабораторних робіт з дисципліни «Живопис» 7.04.2020 р., 14.04.2020 р., 21.04.2020 р.

Тема: «Роль кольорових рефлексів у живописному художньому творі».

Завдання 1. Натюрморт з введенням блискучого предмету на дзеркальній поверхні (акварель). Денне освітлення. (24 години), аркуш паперу розміром А2.

На другому етапі карантину необхідно виконати наступні етапи роботи над завданням:

  • відбір предметів та постановка натюрморту (3 год.);
  • варіанти композиційного вирішення (2-3 начерки в різних ракурсах олівцем на папері розміром А4) (2 год);
  • виконання підготовчого малюнку під живопис та побудова предметів натюрморту (5 год.)
  • виконання кольорового форескізу на акварельному папері розміром А4 (2 год.).

Задачі: навчитись вірно знаходити живописно-тональні відмінності між предметом та його відображенням. Для постановки використовуються різні за фактурою побутові предмети – керамічні, металеві, дерев’яні, котрі можуть відображати у собі багато рефлексів оточуючого середовища. До постановки включають також рослинні форми – яблуко, лимон, гроно винограду та ін.. Вони ставляться на дзеркальну поверхню скла або полірованого столу, металевої таці тощо. Постановку не ускладнювати чисельними драпіровками – застосовується максимум одна. Акцентувати увагу при виконанні цього завдання на різній тональності предметів і їх відображені на дзеркальній поверхні столу. При цьому світло на предметі у відображенні темнішає, а тінь предмета у відображенні світлішає. Кількість предметів для постановки може складатися з одного головного предмету (більшого за масою), одного-двох додаткових менших за масою, і одного невеликого на передньому плані. Керівний предмет або один із додаткових повинні мати гладку, блискучу поверхню.

Завдання 4.2. Складний тематичний натюрморт з предметів побуту. Денне освітлення. Індивідуальний творчий задум (гуаш). (24 години), аркуш паперу розміром А2.

На першому етапі карантину було виконано наступні завдання стосовно даної лабораторної роботи:

- постановка натюрморту;

- композиційне вирішення;

- підготовчий малюнок та побудова предметів;

- початок роботи в матеріалі – закладання основних відношень.

На другому етапі карантину необхідно виконати наступне завдання для завершення лабораторної роботи за відведений час (8 годин):

  • етап деталізації центру композиції та предметів першого плану;
  • етап узагальнення;
  • завершення роботи над етюдом. Виправлення помилок.

Задачі: Продовжується робота над етюдом. Головна мета полягає у написанні натюрморту у визначеній кольоровій гаммі із урахуванням освітлення; розвиток творчих здібностей студентів до постановки натюрморту, грамотному відбору предметів за обраною темою, їх композиційному розташуванні, правильному освітленні сцени натюрморту.

Складний тематичний натюрморт передбачає достатньо насичену побутовими предметами та об’єктами харчування (фрукти, овочі, хлібні вироби та багато іншого, в залежності від творчого задуму) композицію, котра відповідає головному творчому задуму із конкретною, чітко визначеною тематичною спрямованістю (кухонний натюрморт, квітковий натюрморт, натюрморт із предметів науки (т.зв. «вчений» натюрморт, натюрморт із раритетних речей, натюрморт у голландському стилі і т.ін.)).

Студенту необхідно скомпонувати натюрморт так, щоб в ньому читався головний предмет з композиційним центром, інші предмети були підпорядковані йому. Для цього необхідно попрацювати з освітленням – виділяючи головного героя (ведучий предмет). Проробка та деталізація ведучого предмета повинна бути набагато більша ніж інших предметів. Завдання виконується змішаною технікою: гуаш, акварель.

Тіньові частини бажано заливати аквареллю, а світло прописувати гуашшю.

Завдання для самостійного опрацювання: короткостроковий етюд з об’єктів рослинних форм (овочі, фрукти, ягоди та т.ін.) на тлі яскравих драпувань, ракурс top view – вид зверху. Формат А3. Матеріал – гуаш або змішана техніка (акварель, гуаш). Час на виконання – 4 години.

Питання до модульного контролю:

  • Роль кольорових рефлексів у живописному художньому творі.
  • Поняття фактурності і пластичності у живописі.
  • Використання технічних прийомів відтворення різних фактур засобами живопису аквареллю і гуашшю.
  • Закони композиції.

Під час самостійного опрацювання користуватись спеціалізованою літературою:

1. Беда, Г. В. Живопись [Текст] : учеб. пособие для студентов вузов/ Г. В. Беда. – М. : Просвещение, 1986. – 192 с.

2. Живопись [Текст] : учеб. пособие для студентов ВУЗ / Н. П. Бесчастнов,В. Я. Кулаков, И. Н. Стор и др. – М. : ВЛАДОС, 2003. – 224 с.

3. Живопись [Текст] : учеб. пособие для студентов ВУЗов / Н. П. Бесчастнов, В. Я. Кулаков, И. Н. Стор и др. – М. : ВЛАДОС, 2010. – 224 с. – (Изобразительное искусство).

4. Кириченко, М. А. Основи образотворчої грамоти [Текст] : навч. посібник для студентів ВНЗ / М. А. Кириченко, І. М. Кириченко. – 2-ге вид.. перероб. і доп. – К. : Вища школа, 2002. – 190 с.

5. Крошо, Э. Как рисовать. Акварель : Пошаговое руководство для начинающих/ Э. Крошо. – М. : Астрель; АСТ, 2002. – 96 с.

6. Прищенко, С. В. Кольорознавство [Текст] : навч. посібник для студентів ВНЗ/ С. В. Прищенко. – К. : Альтерпрес, 2010. – 351 с. – (Б-ка дизайнера).

7. Шашков, Ю. П. Живопись и ее средства [Текст] : учеб. пособие для студентов ВУЗов / Ю. П. Шашков. – М. : Академический Проект, 2010. – 127 с. –(Gaudeamus).

8. Шорохов, Е. В. Композиция [Текст] : учеб. пособие для учащихся/ Е. В. Шорохов, Н. Г. Козлов. – М. : Просвещение, 1978. – 160 с.

9. Яремків, М. Композиція: творчі основи зображення [Текст] : навч. посібник для ВНЗ 1-2 рівня акредитації / М. Яремків. – Тернопіль : Підручники і посібники, 2009. – 111 с.

10. Яшухин, А. П. Живопись [Текст] : учеб. пособие для учащихся пед. училищ/ А. П. Яшухин. – М. : Просвещение, 1985. – 288 с.

Допоміжна

1. Анисов, Л. Шишкин [Текст] / Л. Анисов. – М. : Мол. гвардия, 1991. – 301 с. –(Жизнь замечательных людей).

2. Белецкий, П. Украинская живопись ХVІІ - ХVІІІ вв. / П. Белецкий. – Л. : Искуство, 1981. – 256 с.

3. Бирч, Л. Как рисовать масляными красками : Пошаговое руководство для начинающих / Л. Бирч. – М. : Астрель; АСТ, 2002. – 96 с.

4. Бочаров, И. Н. Карл Брюллов. Итальянские находки [Текст] / И. Н. Бочаров, Ю. П. Глушакова. – М. : Знание, 1984. – 190 с.

5. Валери, В. Натюрморт [Текст] : пособие по рисованию / В. Валери ; Пер.И. Гиляровой. – М. : ЭКСМО, 2002. – 64 с. – (Как научится рисовать).

6. Великие художники [Текст]. Т. 59. Пуссен / авт. текста С. Корол.ва. – К. : Комсомольская правда, 2011. – 48 с.

7. Великие художники [Текст]. Т. 60. Маковский / авт. текста В. Берницева. – К. : Комсомольская правда, 2011. – 48 с.

8. Великие художники [Текст]. Т. 77. Энгр / авт. текста Д. Перова. – К. : Комсомольская правда, 2012. – 48 с.

9. Великие художники [Текст]. Т. 69. Рокотов / авт. текста С. Королева. – К. : Комсомольская правда, 2011. – 48 с.

10. Великие художники [Текст]. Т. 62. Ван Дейк / авт. текста С. Королева. – К. : Комсомольская правда, 2011. – 48 с.

11. Елисеев, М. А. Материалі, оборудование, техника живописи и графики / М. А. Елисеев. – М. : АСТ; Астрель, 2002. – 176 с.

12. Жаборюк, А. А. Український живопис останньої третини ХІХ - початку ХХ століття / А. А. Жаборюк. – К.-Одеса : Либідь, 1990. – 312 с.

13. Живопись маслом [Текст]. – М. : Арт-Родник, 1998. – 144 с. – (Вс. о технике).

14. Живопись: акварелью, маркерами, акриловыми красками и гуашью [Текст]. – СПб : Лайн, 1992. – 127 с. – (Полный курс живописи и рисунка).

Викладач Петренко О.О. [email protected]

11199
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31