Завершилася виробнича педагогічна практика студентів гр. ОМ-19 спеціальності 014.12 Середня освіта (Образотворче мистецтво), яка відбулася з з 23 січня по 5 березня 2023 року у криворізьких гімназіях №16 та №75. Студенти пройшли практику в установлений термін, звітна документація з педагогічної практики повністю і вчасно викладена студентами в СУЕНК КДПУ Moodle. Оцінки з практики: Відмінно, А - 5; Добре, В - 2; Добре, С- 6; Задовільно, D -3.
14 березня 2023 року на кафедрі образотворчого мистецтва відбулася підсумкова конференція в режимі ZOOM-конференції у присутності всіх студентів, групових керівників, методистів. На початку заходу керівниця практики ст. викл. Ірина Брижата запросила студентів поділитися враженнями про проходження педагогічної практики.
Монастирна Юлія звітувала про проходження практики в Криворізькій гімназії №75, де на практиці були 7 студентів групи ОМ-19: Батитель Дар’я, Гавловська Валерія, Давідовіч Катерина, Лопакнішев Андрій, Монастирна Юлія, Мягка Єлизавета, Павліченко Дар’я. В процесі проходження практики були використані електронні платформи Google Meet та Zoom. Спілкування з вчителем прикметником та класним керівником здійснювалась переважно в онлайн режимі у мережах Viber і Telegram.
Студенти практиканти були закріплені у 1-4 класах, як помічники класного керівника, уроки проводили з учнями 1-7 класів. Під час проходження практики студенти набули певних навичок :правильно і грамотно говорити, стисло і зрозуміло висловлювати думку, керувати власними емоціями та почуттями, навичками організовувати та розвивати розумові та фізичні якості учнів, увагу, пам'ять, уяву та фантазію, творчі здібності, поглиблювати і вдосконалювали знання, вміння та навички учнів. Студенти практиканти мали змогу спробувати свої сили у роботі з учнями як початкових, так і середніх класів. Уроки з учнями середньої ланки значно розширили досвід практикантів, оскільки в роботі з учнями різного віку існують істотні відмінності, зумовлені, в першу чергу, рівнем розвитку фізичних та психічних показників і властивостей, рівнем розумового розвитку, наявністю певних новоутворень; а отже і відмінностями програми з образотворчого мистецтва. Окрім здійснення навчального плану та проведення фахових уроків, студенти допомагали класним керівникам у виховній та позакласній роботі. Особливу активність в даному аспекті діяльності виявили: Гавловська Валерія та у здійсненні профорієнтаційної позакласної роботи можна відмітити Павліченко Дар'ю.
Щодо активності дітей і рівня організація їх уваги на уроці можна зазначити, що вони були обумовлені інтересом дітей до певного виду діяльності, чи конкретної теми уроку. Багато з учнів виявляли цікавість, коли завдання, запропоновані їм студентами-практикантами були пов'язані з сучасною культурою та мистецтвом: музикою, кінематографом, дизайном, модою, рекламою. Важливою складовою утримання інтересу учнів в процесі виконання завдань було використання незвичайних засобів подачі інформації (віртуальна екскурсія, уявна подорож, перегляд цікавих відео та фото матеріалів, розповідь незвичайних фактів щодо теми уроку) та художніх матеріалів в поєднанні з декоративними елементами, їх використання в змішаних техніках за вибором учнів.
Взагалі, у ході проходження практики студенти здобули знання щодо організації і проведення навчально-виховної та позакласної роботи з учнями, як початкової, так і середньої школи, розвинули свої організаційні вміння, навички контролю і самоконтролю, інші педагогічні компетентності, розширили світогляд, вдосконалили риси характеру та поведінки. Студенти старанно здійснювали розумове, моральне, естетичне, фізичне, громадянське та екологічне виховання учнів, що обумовило високі результати їхньої діяльності, і, як наслідок, високий рівень проходження практики, її зарахування. Майже всі студенти виявляли високі організаційні здібності, сумлінне та відповідальне ставлення до здійснення навчально-виховної і позакласної роботи. Особливо слід відзначити таких студентів, як: Павліченко Дар’ю, Гавловську Валерію.
Бугайова Олена звітувала про проходження практики в Криворізькій гімназії №16, де на практиці були 9 студентів групи ОМ-19. У школи були створені всі умови для проходження практики, вчителі ділилися педагогічним досвідом. Кожен проведений урок був спрямований на естетичний розвиток учнів, розвиток їх фантазії та уяви, дрібної моторики рук. Виховний вплив полягав у збереженні українських традицій, на уроках образотворчого мистецтва учні оволоділи техніками вириванки, витинанки, мозаїки, пуантилізмом, створювали орнаменти до вишиванок. У день пам’яті Героїв Небесної сотні всі практиканти проводили виховні заходи у своїх класах, під час яких з учнями виготовили янголів-охоронців з паперу для захисту воїнів, що боронять нашу Україну, листівки, серця з паперу, проводили бесіди. Також, були проведені класні години на тему «День державного герба України», про збереження нашого довкілля, про користь фізичних вправ у майбутньому.
Практиканти спостерігали та аналізували роботу класних керівників та вчителя образотворчого мистецтва, на основі цього спостереження були зібрані дидактичні матеріали та написаний психолого-педагогічний аналіз уроку за фахом. Ознайомилися з оформленням і веденням класного журналу, з шкільною документацією та матеріалами навчальної роботи вчителів.
За період педагогічної практики майбутні педагоги оволоділи такими вміннями, як визначення мети навчально-виховного процесу з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей дітей, вивчали особливості учнів, їх можливості, розвинули поняття про планування педагогічної діяльності, використання дидактичних прийомів та методів, завдяки яким можливо зацікавлювати дітей під час уроків з метою якісного виконання мети поточних завдань.
Схвально відгукнулися про наших студентів методисти зі спеціальності - к. пед. н. доц. Красюк І.О., та ст. викл. Балюк Л.В., проаналізували основні досягнення і недоліки, виявлені під час практики, подякували студентам за належне проходження педагогічної практики і проведену профорієнтаційну роботу, констатувавши, що загалом студенти впоралися з основними завданнями практики та набули певного досвіду до майбутньої професійної діяльності.