Практика є ключовим елементом професійного становлення майбутнього вчителя, і це — саме той етап, коли теоретичні знання перетворюються на усвідомлені педагогічні вміння та реальні дії в освітньому середовищі.

зображення viber 2025 12 07 22 56 30 095


Згідно з навчальним планом та відповідно до наказу «Про встановлення термінів навчання 2025-2026 навчального року» були направлені на виробничу педагогічну практику у заклади освіти студенти 2 курсу (група ОМм-24, ЗОМм-24) спеціальності 014.12 Середня освіта (Мистецтво. Образотворче мистецтво) художньо-графічного відділення факультету мистецтв за ступенем вищої освіти «магістр» в наступні заклади міста Кривого Рогу (денне):
• Криворізька гімназія №16 Криворізької міської ради;
• Криворізький ліцей №81 Криворізької міської ради;
• Криворізька гімназія №85 Криворізької міської ради;
• Криворізька Вальдорфська гімназія Криворізької міської ради;
• Криворізька гімназія №125 Криворізької міської ради.
Студентка ЗОМм-24 Кіндзер Ю. проходила практику у Підберізцівському ліцеї Підберізцівської сільської ради, с. Підберізці Львівської області Підберізцівської територіальної громади.
Терміни проходження практики з 29 вересня 2025 року по 23 листопада 2025 року.

практика1  практика2

До керівництва педагогічної практики були залучені викладачі кафедри ОМ: Р. Пильнік, завідувач кафедри ОМ, кандидат педагогічних наук, доцент; В. Карпова, док. філософії (PhD) з освітніх педагогічних наук. Також, були залучені методисти: В. Іванова, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки; Я. Гапочка, асистент кафедри загальної та вікової психології; О. Даценко, асистент кафедри загальної та вікової психології, практичний психолог.
Педагогічна практика проходила відповідно до робочої програми та навчального плану. Студенти мали змогу ознайомитися з документацією вчителя образотворчого мистецтва, стандартами мистецької освіти, віковими та психолого-педагогічними особливостями учнів різних класів. Особлива увага була приділена сучасним підходам до викладання мистецтва, використанню сучасних цифрових технологій в освіті. Педпрактика проходила у змішаному форматі дистанційно та офлайн у всіх навчальних закладах. На кожному етапі здобувачі виконували практичні завдання з організаційної, навчальної, позакласної, виховної, психолого-педагогічної діяльності, набуваючи навички професійної роботи вчителя за фахом. Фахівці кожного закладу освіти створювали відповідні умови для максимально результативного проходження практики магістрантами, впродовж практики йшло поточне оцінювання, остаточне - у кінці практики.

практика 4  практика 3


За період практики студенти:
• провели пробні та залікові уроки образотворчого мистецтва у 1–9 класах;
• підготували поурочні розробки згідно з навчальними програмами та методичними рекомендаціями;
• розробили та реалізували власні міні-проєкти та вправи, спрямовані на формування художньо-образного мислення, уяви та базових технічних навичок учнів;
• використовували різні техніки та матеріали, включені в шкільний курс: графіку, живопис, декоративне мистецтво, роботу з кольором і формою;
• брали участь у позакласних мистецьких заходах.
Важливо відзначити, що студенти продемонстрували відповідальність, творчий підхід і педагогічну ініціативу. Більшість з них упевнено володіли структурою уроку, дотримувалися методичних вимог, уміло поєднували пояснення з демонстрацією та практичними вправами.

практика 5   практика 7

Позитивними аспектами роботи стали:
• уміння створювати доброзичливу атмосферу на уроках;
• грамотне використання наочності та цифрових ресурсів;
• адаптація завдань до різних рівнів підготовки учнів;
• уважне врахування темпу роботи класу;
• елементи творчої імпровізації та авторські методичні рішення.
Здобувачі –практиканти та методисти з практики висловлюють щиру подяку вчителям мистецтва та адміністрації закладів середньої освіти за відкритість, підтримку та наставництво. Магістри отримали можливість спостерігати професійну роботу досвідчених педагогів, долучатися до методичної діяльності, обговорювати педагогічні ситуації та отримувати фахові поради.
Педагогічна практика засвідчила, що наші студенти мають потенціал стати відповідальними, сучасними та творчими вчителями образотворчого мистецтва. Кожен із них зробив важливий крок у професійне майбутнє — і цей досвід стане основою їхнього подальшого розвитку як педагогів і митців.
Бажаємо всім здобувачам освіти пам’ятати головне: урок мистецтва — це не лише навчання технікам, а передусім формування здатності бачити красу, думати образами, відчувати світ і творити власну художню реальність. Саме від вас залежить, яким буде мистецьке виховання наступного покоління.

практика 6   практика 8

31844
Календар подій
Останні статті
Популярне
Зворотний зв'язок
Грудень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31