Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
Психолого-педагогічний факультет

Рівень вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень 

Ступінь вищої освіти: бакалавр

Галузь знань: 23 Соціальна робота 

Спеціальність: 231 Соціальна робота

Форма навчання: денна/заочна

Форма атестації: екзамен

Питання для підготовки до екзамену з навчальної дисципліни
«СПЕЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА»

1. Основні поняття, терміни спеціальної педагогіки.
2. Об’єкт, суб’єкт, предмет, мета і задачі спеціальної педагогіки.
3. Систематика і статистика спеціальної педагогіки.
4. Предметні галузі сучасної спеціальної педагогіки.
5. Особливі освітні потреби і зміст спеціальної освіти.
6. Принципи спеціальної освіти.
7. Технології і методи спеціальної освіти.
8. Форми організації спеціального навчання.
9. Засоби забезпечення корекційно-освітнього процесу в системі спеціальної освіти.
10. Професійна діяльність й особистість педагога системи спеціальної освіти.
11. Філософія і спеціальна педагогіка.
12. Соціокультурні засади спеціальної освіти.
13. Економічні основи спеціальної педагогіки.
14. Правові засади спеціальної освіти.
15. Клінічні основи спеціальної педагогіки.
16. Психологічні засади спеціальної педагогіки.
17. Лінгвістичні та психолінгвістичні засади спеціальної педагогіки.
18. Медико-соціально-педагогічний патронаж. Медико-соціальна профілактика і рання комплексна допомога.
19. Дошкільна освіта дітей з обмеженими можливостями.
20. Шкільна система спеціальної освіти.
21. Професійна орієнтація, система професійної освіти, професійна адаптація людей з обмеженою працездатністю.
22. Соціально-педагогічна допомога особам з обмеженими можливостями.
23. Поняття про синдром раннього дитячого аутизму та аутичних рисах особистості.
24. Причини аутизму.
25. Клініко-психолого-педагогічна характеристика аутистів.
26. Можливості розвитку, освіти та соціалізації аутистів.
27. Корекційно-педагогічна допомога при аутизмі.
28. Історія становлення та розвитку національних систем спеціальної освіти.
29. Спеціальна освіта дітей із труднощами в навчанні (ЗПР).
30. Освіта осіб з порушеннями розумового розвитку (розумова відсталість).
31. Предмет логопедії, її становлення як інтегративної галузі знань.
32. Анатомо-фізіологічні механізми мовлення та основні закономірності його розвитку у дитини.
33. Причини мовленнєвих порушень.
34. Основні види мовленнєвих порушень.
35. Клініко-психолого-педагогічна характеристика дітей з мовленнєвими порушеннями.
36. Система спеціальних закладів для дітей з порушеннями мовлення.
37. Предмет і завдання сурдопедагогіки.
38. Причини порушень слуху, їх діагностика та медична реабілітація.
39. Педагогічна класифікація осіб з недоліками слуху.
40. Педагогічні системи спеціальної освіти осіб з порушеннями слуху.
41. Професійна освіта і соціальна адаптація осію з порушеннями слуху.
42. Предмет і задачі тифлопедагогіки.
43. Причини і наслідки порушення зору та способи компенсації.
44. Дошкільна освіта дітей з порушеннями зору.
45. Навчання дітей з недоліками зору в школі.
46. Профорієнтація, професійна освіта і трудова діяльність сліпих і слабкозорих.
47. Види порушень опорно-рухового апарату.
48. Загальна характеристика ДЦП: структура рухового дефекту, порушення психіки, мовленнєві порушення.
49. Корекційна робота при ДЦП.
50. Системи спеціалізованої допомоги дітям із ДЦП.
51. Поняття про складне порушення розвитку.
52. Основні групи дітей зі сполученими порушеннями і значення їх психолого-педагогічного вивчення.
53. Задачі психолого-педагогічного супроводу розвитку дитини зі складним дефектом.
54. Психолого-педагогічні основи розвитку й освіти дітей зі складним дефектом.
55. Шляхи і способи організації спеціальної освіти для осіб зі складними порушеннями в розвитку.
56. Педагогіка Марії Монтессорі.
57. Педагогіка Рудольфа Штайнера.

14036
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша