Назва проєкту: "Надання основних послуг у сфері охорони здоров’я, захисту та освіти постраждалому населенню в Харківській, Донецькій, Дніпропетровській та Запорізькій областях".
Мета проєкту: організація зручного та безпечного середовище, в якому родини з дітьми можуть попрацювати з різноманітними фахівцями соціономічної сфери, зокрема комплексне отримання різноманітних послуг.
Географія проєкту: Харківська, Донецька, Дніпропетровська та Запорізька області.
Локалізація проєкту: Дніпропетровська обл., м. Кривий Ріг
Основна специфіка: надання комплексних інтегрованих соціальних послуг, в тому числі соціального консультування, соціального супроводу та соціальної реабілітації, а також перенаправлення
Соціальне замовлення: фахівці з соціальної роботи, психолог, логопед, вчитель-дифектолог, арт-терапевт, юрист, фахівець з сімейних форм виховання.
Термін реалізації проєкту: березень 2024 - липень 2025.
Грандодавець: Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ).
Виконавець проєкту: Громадська організація "Відповідальні громадяни".
Локальний парнер: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи Криворізького державного педагогічного університету.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 370
Лист ГО "Відповідальні громадяни" від 21.03.2024 р. № 01-21.03.24 (Завантажити)
Наказ по університету від 22.03.2024 р. № 139 "Про реалізацію проєкту на базі університету" (Завантажити)
Лист ГО "Відповідальні громадяни" від 23.07.2024 р. № 02-230724 (Завантажити)
Лист виконкому міської ради від 06.08.2024 р. "Про продовження терміну реалізації проєкту" (Завантажити)
Наказ по університету від 26.07.2024 р. № 318 "Про внесення змін до наказу від 22.03.2024 р. № 139" (Завантажити)
Наказ по університету від 09.09.2024 р. № 374 "Про внесення змін до наказу від 22.03.2024 р. № 139" (Завантажити)
Договір про співпрацю між ГО "Відповідальні громадяни" та університетом від 15.10.2024 р. (Завантажити)
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 301
Відбувся тренінг “Підвищення професійних компетентностей фахівців, які надають психосоціальну підтримку вразливим категоріям сімей з дітьми” у Києві 8-10 листопада за участю представників кафедри соціальної педагогіки і соціальної роботи (викладачі, здобувачі освіти, випускники). Тренінг для фахівців із психосоціальної підтримки, присвячений підвищенню професійних компетентностей зібрав професіоналів, які працюють з сім’ями та дітьми, що перебувають у складних життєвих обставинах, з метою удосконалення їхніх навичок та поглиблення знань.
Протягом тренінгу учасники ознайомилися з сучасними підходами до роботи з вразливими сім’ями, обговорювали реальні кейси та вивчали новітні методики підтримки, які допоможуть їм ефективніше реагувати на потреби сімей у кризових ситуаціях. Особливу увагу було приділено стратегіям взаємодії з дітьми та батьками, розвитку навичок емоційної підтримки та профілактиці професійного вигорання.
Основні теми тренінгу:
- психологічна допомога та підтримка дітей і батьків у кризових умовах, робота з травмою;
- ефективні методи комунікації та побудови довіри;
- особливості роботи з сім’ями, які переживають складні життєві обставини;
- профілактика емоційного вигорання у фахівців.
Тренінг пройшов у теплій та відкритій атмосфері, сприяючи обміну досвідом та налагодженню нових професійних контактів між учасниками з різних куточків. Учасники висловили подяку за можливість отримати нові знання та корисні практичні навички, які вже сьогодні допоможуть покращити якість їхньої роботи. Дякуємо всім, хто долучився до цього заходу, за їхню активність і бажання розвиватися заради підтримки тих, хто цього найбільше потребує.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 432
Супервізія є необхідною складовою роботи фахівців із соціальної роботи, психологів, логопедів, юриста, дифектолога, арт-терапевтів, особливо для тих, хто надає допомогу постраждалому населенню від війни. В умовах постійного стресу та емоційного навантаження, які супроводжують таких спеціалістів, супервізія стає критично важливою для підтримки професійної ефективності, психічного здоров’я та зниження ризику професійного вигорання. Саме тому в рамках проєкту Громадська організація "Відповідальні громадяни" щотижня проводить супервізію.
Супервізія дозволяє працівникам проєкту отримувати підтримку від досвідчених колег (фахівців-практиків) або психологів, що сприяє розвитку їх професійних навичок та емоційної стійкості. Під час супервізії фахівці можуть аналізувати складні випадки, розвивати кращі підходи до роботи та обговорювати проблеми, з якими вони стикаються у процесі допомоги постраждалим. Це допомагає знизити рівень стресу та уникнути накопичення негативних емоцій.
Крім того, супервізія сприяє підвищенню якості послуг, що надаються постраждалим від війни. Оскільки працівники проєкту стикаються з різними випадками та ситуаціями, вони потребують можливості аналізувати свою роботу з позиції досвіду, об’єктивності та етичності. Завдяки супервізії фахівці мають змогу розширювати свої знання та компетенції, що робить їх допомогу більш ефективною та емоційно збалансованою. Таким чином, супервізія – це важливий ресурс підтримки для працівників, що сприяє їхній професійній стабільності та підвищує якість допомоги постраждалим від війни.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 353
Коли війна змушує дітей дорослішати занадто рано, Простори дружні до дитини стають місцем, де вони знову можуть бути дітьми. Тут панує безпека, тепло і підтримка. Це більше ніж просто емоційна допомога – це можливість для розвитку, спілкування і повернення до дитячої безтурботності, яку так важливо зберегти.
У наших центрах спеціалісти допомагають знизити рівень стресу та тривожності, але це лише частина того, що ми робимо. Справжні зміни нам вдається втілювати організовуючи для дітей живе спілкування та відкриваючи їх творчі таланти. Коли дитинство стрімко захоплює цифровізація, коли екран часто замінює справжні емоції, наші зустрічі у Просторах стають осередками живої взаємодії. Тут діти не просто виражають себе, вони вчаться дружити, підтримувати, вирішувати конфлікти та розуміти одне одного.
"Творчість – це безпечний простір, де діти можуть опрацювати свої страхи та тривоги", – каже арт-терапевтка Іванна Размолодчикова з Кривого Рогу. "Малювання, ліплення та інші форми самовираження допомагають їм краще зрозуміти себе, а також знизити стрес. Але найцінніше – це навички спілкування, які вони отримують під час цих занять".
Психологиня Наталія Овчаренко додає: "Простори дружні до дитини допомагають дітям не лише розуміти свої емоції, а й взаємодіяти з іншими, долати труднощі та будувати своє майбутнє навіть у складних обставинах". Музика, танці, малювання – ці арт-терапії стали улюбленими не лише для дітей, але й для їхніх батьків. Спільна творчість об’єднує, зцілює і дає надію на краще.
За матеріалами ГО "Відповідальні громадяни"
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 324
Деталі реалізації проєкту від виконавців - Громадська організація "Відповідальні громадяни"
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 360
16.09.2024 року в рамках проєкту «Надання основних послуг у сфері охорони здоров’я, захисту та освіти постраждалому населенню в Харківській, Донецькій, Дніпропетровській та Запорізькій областях», що реалізується Громадською організацією «Відповідальні громадяни» за фінансової та організаційної підтримки ЮНІСЕФ відбулася чергова зустріч менторів проєкту з працівниками по м. Кривий Ріг (фахівці з соціальної роботи, психологи, арт-терапевти, дефектологи, логопеди, юрист, фахівці з сімейних форм виховання). До зустрічі долучилися представники кафедри (викладачі та студенти), які від університету здійснюють реалізацію проєкту.
В рамках зустрічі було актуалізовано нові напрями діяльності фахівців з соціальної роботи та психологів в рамках проєкту, визначено основні вимоги до надання комбінованих соціальних послуг різними фахівцями, обговорено специфіку роботи з внутрішньо переміщеними особами, уточнено вимоги до надання соціальних послуг вузькоспеціальними фахівцями, визначено особливості ведення випадків (кейсів) осіб, які потрапили у складні життєві обставини та деталізовано перелік соціальних груп, які мають право на гуманітарну допомогу в рамках проєкту. Також під час зустрічі було презентовано нову систему звітності та обговорено специфіку використання хмарних технологій для індивідуального соціального консультування та ведення випадків за системою кейс-менеджмент.
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 556
Під час війни нам всім бракує супергероїв. Але в Кривому Розі з’явилися свої — маленькі, але надзвичайно важливі! Це Іскорки суперсил, що завітали до Просторів дружніх до дитини.
На цих зустрічах діти разом із ляльковим театром Іскорок вчаться краще розуміти свої емоції, знаходити спільну мову з однолітками та дорослими, відкривати для себе нові знання про навколишній світ, а також опановувати важливі навички, що допоможуть їм у житті.
Через війну багато дітей втратили можливість відвідувати дитячі садки та спілкуватися з друзями. Аби дошкільнята продовжували навчатися і розвиватися, ГО "Відповідальні громадяни" у співпраці з ЮНІСЕФ відкрили у Кривому Розі 5 Просторів дружніх до дитини. Використовуючи інноваційні підходи, ми допомагаємо дітям краще розуміти навколишній світ та себе.
Разом ми підтримуємо розвиток кожної дитини, попри всі виклики.
За матеріалами ГО "Відповідальні громадяни"
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 287
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 652
Чотири місяці поспіль, в межах проєкту представництва дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні, мобільна бригада ГО "Відповідальні громадяни" у Кривому Розі залишається на передовій. Усі родини, які потерпають в умовах війни, можуть отримати фахову соціальну та психологічну підтримку. До складу наших бригад входять психологи, соціальні працівники, логопеди та інші спеціалісти, які щодня працюють над тим, щоб допомогти родинам з дітьми подолати емоційні та психологічні труднощі. Наша мета – забезпечити комплексну підтримку, яка включає індивідуальні та групові сесії, терапевтичні заняття для сімей, а також матеріальну допомогу тим, хто цього найбільше потребує.
Важливість нашої роботи полягає не лише у наданні психологічної допомоги, але й у створенні безпечного простору, де родини можуть відчувати себе почутими та підтриманими. Ми допомагаємо їм знайти нові ресурси для життя, справлятися зі стресом і відновлювати свої сили.
Психологиня мобільної бригади, Анна, розповідає, що найбільш важкою та при цьому цікавою є робота з внутрішньо переміщеними особами. "Це була сім’я, в якій бабуся виховувала двох своїх онуків самотужки. Діти були у різному віці і пережили тяжкі моменти, втративши дім і побачивши війну зовсім зблизька. Приїхали вони зі Сходу України, покинувши все, що мали. Спочатку нам було складно пробитися через тривожність і невпевненість, але з часом ми змогли побачити позитивні зміни. Основний зміст наших індивідуальних сесій полягав у слуханні, розумінні їхніх історій, страхів і потреб. Ми спільно виробляли нові стратегії та життєві цілі, що допомогло родинам відновити втрачену стабільність і впевненість у майбутньому".
За матеріалами ГО "Відповідальні громадяни"
- Автор: Кафедра соціальної педагогіки і соціальної роботи
- Перегляди: 350
Сторінка 1 із 2