Факультет географії, туризму та історії
Історія

32328499 2515876021970051 7127887643806793728 n

 

Тиждень науки в КДПУ на історичному ми розпочали з засідання дискусійного клубу Агора. Агора #25. Завершення четвертого сезону.

Коли змінюється людина? Коли змінюється суспільство? Коли настає завтра?
Зміни в суспільстві, зміни самої людини – ми помічаємо це? Чи це вже відбулось?

photofacefun com 1526624064

Ви прокидаєтесь вранці і раптом розумієте, що світ, який ви бачили вчора, позавчора, який довгі роки був фоном повсякденного життя – раптом змінився. Все, до чого ви звикли, стає зовсім іншим. Нові слова, нові цінності, нові предмети побуту, які, можливо, вже завтра стануть такими ж пережитками минулого. Невже так мало часу пройшло, щоб щось помітити? Щоб хоч щось усвідомити?
Про суспільство, інформацію, людину в інформаціонному суспільстві і перспективи її розвитку – разом з Михайло Сазонов на Агорі #25. Дискусія-роздуми.

31959320 2511541622403491 4232836226081619968 nphotofacefun com 1526624029

photofacefun com 1526314683

Фото О. Васильченко

4971

30705388 599430840402030 4621346507977654272 n

Як навчати, чому навчати? Чому можна навчити покоління інтернету? – Питань щодо організації освітнього процесу в сучасному світі тільки додається.
Якщо мем активно розповсюджується в соціальних мережах, то все ж доцільно його використовувати з метою навчання школярів. Але які результати і наслідки це матиме?


На Агорі 24 16 квітня 2018 р. Олексій Гетманов (ІП-15) і Борис Панченко (ІГ-14) поставили перед собою саме ці питання і дали можливість аудиторії практично переконатись, що меми не завжди несуть розважальну складову, мають власну природу, їх використання може бути корисним.

 

IMG 20180416 122946IMG 20180416 124916IMG 20180416 130825

Слово «мем» вперше вжив англійський біолог Ричард Докінз у книзі «Егоістичний ген».
Докінз вважав, що людину вирізняє серед інших живих істот культура. За аналогією з геном запропонував називати одиницю культурної інформації мемом.


Розглянувши меми з використанням історичних персонажів і подій, учасники дискусії дійшли висновку, що меми можуть бути інструментом для зацікавлення школярів історичною наукою. І зауважили, що мемів, що тематично пов’язані з історією України, наприклад, - замало. І є події, які, вірогідно, не можуть бути використані в такому форматі.

 

IMG 20180416 12313130726453 599431010402013 2253699890037129216 nIMG 20180416 123126

4670

29511232 2005242703051161 8198456841192901948 n

Ідеологічні напрями і рухи в період 1917-1921 років в Україні не відрізнялись одноманітністю. Місце і роль досить популярного анархізму ми і намагались з’ясувати.
Цього разу разом з студентами в аудиторії працювали учні, які завітали до університету з учителем, випускником історичного факультету, кафедри історії України та правознавства Д.А.Гонтарем.

29511429 2005242736384491 4349222171524938632 nРоль Нестора Махна у виступах проти захоплення більшовиками політичної влади, політичну складову анархістського руху виклав Дмитро Чижик. Викликав дискусію з наскрізних проблем української історії, оскільки в махновському русі прослідковуються риси національної самобутності.
Щодо ядра цієї самобутності – традицій військовості – з представленням свого бачення виступили Сергій Корнієнко та Олег Лактіонов.29019529 2005244023051029 750926142 n
29496564 2005242383051193 1198795636774473218 n29512352 2005242459717852 7815683333901456911 n29497734 2005242489717849 1787814307872518615 n
Махновська ідеологія у рефлексії соціальної дійсності – з цією проблематикою виступили Газарян Владислав, Ковальчук Богдан, Яременко Валентин - учні 10-А класу КЗШ №90, вихованці гуртка козацько-лицарського виховання "Джура"; науковий керівник - Гонтар Д.А. Про риси особистісті Нестора Махна доповіли Коваленко Петро, Москаленко Дмитро, Ткалик Микита. учні 7-Б класу КЗШ №90, вихованці гуртка "Пізнаємо рідний край".

За участь в засіданні клубу учні отримали сертифікати. Майданчик перевірено і в такому форматі роботи. Учні шкіл побачили, якою може бути дискусія майбутніх професіоналів, зацікавлених історією.

29496816 2005242343051197 7116789487221418436 n

29497963 2005242576384507 9215951493140253668 n

4360

29215960 2002096786699086 8349350740489142272 n

Книга Карла Поппера «Відкрите суспільство та його вороги» про основну проблему середини ХХ століття – ніхто не має монополії на істину.
Чим проблематика може зацікавити студентів початку ХХІ століття?


Це і структурував у своїй доповіді Олег Лактіонов (гр. ІП-16)

Починали з давніх греків. Балансували між сенсами античності і сучасної України. Використовували для візуалізації кадри сучасних кінофільмів і цитати великих.
Таким чином виступ, питання, загальна дискусія стали потоком єдиного гуманітарного знання, де важливо все. Сприймати світ і культуру як єдиний загальний потік сенсів, де кожна одиниця важлива і самодостатня.
Дякуємо доц. О.В. Мішаловій як ініціатору теми - за можливість осмислити сенсове – суб’єкт, культура, історія, філософія можуть зливатись в одне ціле, що постійно рухається.


Від відкритого суспільства до відкритих систем.
Метамодерн.

29216472 2002096566699108 6954858916282892288 n

29249699 2002096603365771 6466791558753550336 n29243622 2002096543365777 7068448625029808128 n

29313116 2002097173365714 5357712431764209664 n29216033 2002097593365672 5200321521251254272 n29244222 2002097693365662 4275287034295222272 n

29314840 2002097076699057 5162183929649692672 n29244137 2002096723365759 7072196636830597120 n29258051 2002097803365651 4734494436388503552 n

29250113 2002096933365738 563189887474335744 n29314409 2002097240032374 5315015551989317632 n

Що було не так як завжди? – До нас на Агору прийшли студенти факультету ДТО.

Що було майже традиційно? – З нами були наші випускники-історики. Цього разу Тамарі Заялова, випуск 2013 року.

29258223 2002096853365746 3556242636304023552 n

Ляна Музика (ІП-16): Нарешті мій колега Олег Лактіонов виступив з доповіддю про Карла ПОППЕРА. Це було дуже цікаво, я нарешті почула те, що мене так цікавило (люблю філософську Агору).
Коли слухала доповідь, зрозуміла, що це буде дискусія, яка варта уваги, великої уваги і так і сталося, кінець даної Агори був як завжди дуже драматичний і цікавий.29216389 2002097513365680 6222078654533337088 n

29249770 2002097120032386 3825935559944044544 nІгор Панафідін: Дуже яскрава характеристика!!! Драматичний виступ, як Гамлет у виконанні Висоцького. "300 спартанців" і "Кіборги". Спарта і Україна. Історизм та історицизм. Зруйнування міфів і пророцтв як мета діяльності історика.

29216445 2002097653365666 9189998045020815360 n29314737 2002097753365656 3171046956763971584 n

«Відкрите суспільство» на 22 Агорі
Щоб суспільство було відкритим, воно має розвиватись. Всі мають розвиватись 
P.S.: Суспільство суспільством, а без греків ніяк

4288
4088
4006

Еріх Фромм. Бути чи мати. Такою була тема на Агорі.

3449

«Лицарське озброєння ІІ пол. ХІ ст.». Презентація на основі джерел, наукової літератури, представлена Дмитром Чижиком (гр. ІП-16).  З спорядження середньовічного лицаря розглянуті кольчуги, списи, шоломи, мечі; особливості їх виробництва в середньовіччя, техніка застосування під час бою.

3344

 

Імператорська влада в Японії, її походження, система сьогунату, самурайство, сьоен, ритуал. Синтоізм, епоха Мейдзі.

3167

Філософія історії. Осьовий час (Карл Ясперс). Основний доповідач – Андрій Дяченко (ІГ-15)

Що ми будемо вважати осьовим часом? В чому полягає сутність концепції? Чи є відкритою історія? Якщо так - що дає надію сподіватись?
Сутність доповіді дала можливість замислитись аудиторії над питаннями.

Дякуємо канд. філос. наук, доценту О.В. Мішаловій  за спрямування вектору дискусії!

3003
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Липень 2018
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31