26 березня 2024 року на факультеті української філології відбулася підсумкова конференція з педагогічної практики для студентів 4 курсу таких спеціальностей: 014 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова спеціальність 014 Середня освіта (Мова і література англійська); 014 Середня освіта (Українська мова і література), спеціалізація: Редагування освітніх видань; 014 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова спеціальність 053 Психологія; 014 Середня освіта (Українська мова і література), додаткова спеціальність 014 Середня освіта (Історія).
На зборах прозвучали звіти здобувачів освіти про успішність проходження практики, власні враження, академічні коментарі. Студенти зважили на низку моментів: які освітні завдання, виховні питання потрібно вирішувати насамперед; яким безцінним є практичний досвід, набутий ними; як змогли поглибити знання з педагогіки, вікової та загальної психології; як сформували вміння продуктивно організовувати взаємодію з учнями в закладах освіти різних типів, виважено розподіляти час на занятті відповідно до рівня знань дітей, методично грамотно аналізувати уроки різної типології та рівня складності, а також застосовувати методи і форми навчання.
З-поміж труднощів, озвучених здобувачами освіти, варто назвати непідготовленість дітей, повітряні тривоги, інші проблемні моменти, пов’язані з дистанційною формою навчання.
Методист з основного фаху проф. Зінаїда Павлівна Бакум зауважила, що практика пройшла на належному рівні, хоч і були певні хвилювання у зв’язку з тим, що університет давно співпрацює з КЛ 35 «Імпульс», там працюють учителями випускники факультету української філології, школа має без перебільшення потужну вчительську плеяду, тому дуже важливо було продемонструвати рівень наших студентів, аби вони дійсно показали себе із сильної сторони. Варто наголосити, що студенти поставилися відповідально, і саме ця відповідальність постійно впадала в око і методистам, і вчителям у закладі освіти, які відзначили активність наших практикантів, здатність до діалогу, до роботи в команді.




Методист із фаху доц. Вероніка Анатоліївна Городецька підтримала звіт студентів, закріплених за КГ 26, наголосила, що школа радо прийняла практикантів, учителі надали різноманітну методичну допомогу та сприяли тому, що здобувачі освіти отримали поради щодо проведення уроків. Окремо було наголошено на неуспішності тих студентів-практикантів, які не виявили належної старанності у процесі виконання завдань практики, не здали на перевірку потрібну документацію тощо.




Методист із фаху доц. Ксенія Анатоліївна Качайло відзначила сумлінність студентів, закріплених за базою практики КГ 103, якість проведення тих навчально-виховних заходів, які передбачені навчальним планом. Наголошено на особливостях оцінювання студентів і недоліках в оформленні відповідних документів з педпрактики, наприклад, недостатнє використання лінгводидактичної термінології, поверховість аналізу, який потребує поглиблення й узагальнення.
Методист із фаху доц. Наталя Миколаївна Шарманова підтримала звіт студентів, закріплених за Криворізьким науково-природничим ліцеєм, відзначивши доброзичливу атмосферу в педагогічному колективі й у ставленні до практикантів, злагоджену роботу студентів з учителями-предметниками, високий рівень підготовки здобувачів освіти до практичної діяльності за фахом, їх старанність, завзятість, цілеспрямованість. Як керівник педагогічної практики студентів 4 курсу по факультету української філології, Н. М. Шарманова приділила окрему увагу тим студентам, хто проходив виробничу педагогічну практику за індивідуальним графіком.



Окремого коментування заслуговує реалізація міської програми «Подолання освітніх втрат, викликаних особливостями організації освітнього процесу в 2020–2023 роках» та розпорядження навчально-методичного відділу «Про внесення змін до програм виробничих практик студентів 4 курсу» за № 3 від 19.01.2024 р., у якій передбачено проведення студентами-практикантами індивідуальних і групових консультацій здобувачів освіти з навчальних предметів у різних класах, спрямованих на допомогу в подоланні освітніх втрат, відповідно до потреб бази практики як альтернативного чи додаткового завдання. Наталя Миколаївна наголосила, що під час виконання завдань практики студенти проводили індивідуальні та групові бесіди з учнями, спрямовані на допомогу в подоланні навчально-виховних втрат відповідно до конкретних запитів закладів освіти.
Методист зі спеціалізації «Редагування освітніх видань» проф. Жанна Василівна Колоїз відзначила складність виконання завдань із редагування, звернула увагу на проблемні моменти й активність студентів під час проведення роботи з редакторської справи.
Методист із фаху доц. Вадим Олександрович Яшин зазначив, що студенти за додатковою спеціальністю 014 Середня освіта (Історія) мали проблемні моменти під час практики, які позначено суто технічним характером, але незважаючи на це, здобувачі освіти знайшли вихід з проблемної ситуації, і тому вчасно отримували консультації методичного характеру. Загалом студенти відповідально поставилися до проходження практики, до підготовки уроків і написання конспектів. Однак варто наголосити і на помилках, яких потрібно уникати студентам у майбутньому, а саме: учні на уроках повинні працювати, а вчитель учити, скеровувати, стимулювати процес виконання завдань.
Методист з педагогіки доц. Анжеліка Миколаївна Король відзначила, що студенти усвідомлено поставилися до виконання завдань виховного спрямування, проводили різноманітні заходи – цікаві, змістовні, актуальні. Було акцентовано на тому, що індивідуальні плани виконані на належному рівні, однак варто заздалегідь подбати про організаційні моменти, пов’язані із запланованими заліковими виховними заходами, вчасним поданням звітної документації.
До присутніх звернулася також декан факультету української філології, доц. Любов Миколаївна Семененко, яка також звернула увагу на проблемні питання, що виникли під час проходження практики, наголосила на своєчасному поданні на перевірку звітної документації. Декан зауважила, що вартісним є отримання подяки від педагогічних колективів й адміністрації усіх баз практики на адресу викладачів-наставників за організацію та здійснення якісного методичного супроводу виробничої педагогічної практики студентів 4 курсу.
«Вдячні КДПУ за можливість здобувати професію вчителя, переконані, що від праці вчителя можна отримувати задоволення, адже приємно бачити блиск в очах дітей як подяку за свою працю», – підсумували студенти власні міркування щодо обраного фаху в його практичній реалізації.
Бажаємо здобувачам освіти бакалаврського рівня подальших успіхів у оволодінні теоретичними знаннями, методиками навчання профільних дисциплін, що стане у пригоді під час наступних педагогічних практик і для майбутньої професійної діяльності.










