Факультет географії, туризму та історії
Географія. Туризм. Історія. Соціологія.

Згідно розпорядження Навчально-методичного відділу № 19 від 12 березня 2024 р. на факультеті з 12 по 24 березня проводилось опитування випускників та роботодавців спеціальності 014.07 Середня освіта (Географія) . Опитування проводилось в рамках перегляду освітніх програм.

Результати опитування розглядалися на засіданні вченої ради факультету географії, туризму та історії (протокол № 10 від 28 березня 2024 р.).

Результати опитування, були представлені гарантом освітньої програми Оленою Лакомовою, к.геогр.н., доцент кафедри географії та методики її навчання.

Результати опитування випускників

В опитуванні взяли участь 54 респонденти ОП «Географія». Більшість опитаних (60%) закінчили КДПУ менше 10 років тому. 65 % з опитаних отримували навчання за рахунок державного бюджету. Аналіз результатів опитування дозволив виявити слабкі та сильні сторони освітнього процесу за освітньою програмою «Географія».

На запитання «Чи задоволені Ви якістю отриманої освіти?» відповіді у відсотках склали: «так» – 70,4 %, «скоріше так» – 22,2 %, «важко відповісти» – «7,4%».

На запитання «Чи працюєте Ви за фахом?» відповіді у відсотках склали: «так» – 66,7 %, «не за фахом, але за спорідненою спеціальністю (у спорідненій галузі)» – 9,3 %, «ні» – 24,1%.

На запитання «У який спосіб Ви знайшли своє теперішнє місце роботи?» 50 % респондентів відповіли, що знайшли роботу за рекомендацією друзів або знайомих. За допомогою Університету були працевлаштовані 9 %, під час проходження практики робоче місце знайшли 7,4 %, за допомогою сервісів (веб–порталів) з пошуку роботи  – 11,1 %. 13 % самостійно забезпечують своє робоче місце. За допомогою Державної служби зайнятості знайшли роботу 1,9 %,  також 1,9 % навчались в цьому закладі. 1,9 % не працює за спеціальністю.

На запитання «Чи була наявність у Вас диплома про вищу освіту важливою для Вашого роботодавця?» відповіді розділились таким чином: «так, це було одним із вирішальних чинників» – 70,4 %, «так, але це не було вирішальним чинником» – 18,5 %, «ні» – 11,1 %.

На запитання «Чи був важливим для Вашого роботодавця здобутий Вами фах?» більшість (48,1 %) відповіли «так, це було одним із вирішальних чинників». Для 31,5 опитаних «це не було вирішальним чинником», 20,4 % вказали, що «ні».

На запитання «Оцініть актуальність освітньої програми «Географія» у світлі найновіших досліджень та вимог сучасного ринку праці за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – «зовсім неактуальна», а 5 – «актуальна» отримали такі відповіді: 3 бали – 18,5 % опитаних, 4 бали – 38,8 %, 5 балів – 42,6 %, що свідчить про високу актуальність ОП «Географія».

Наступним питанням будо «Наскільки Ви задоволені рівнем підготовки за освітньою програмою «Географія»?» Оцініть кожну позицію за п’ятибальною шкалою, де 1 – «дуже незадоволений», 5 – «дуже задоволений».

  • Загальнотеоретична підготовка 3 бали – 1,9 %, 4 бали – 31,5 %, 5 балів – 66,7 %.
  • Спеціальна (професійна) підготовка 3 бали – 9,3 %, 4 бали – 25,9 %, 5 балів – 64,8 %.
  • Практична підготовка 2 бали – 1,9 %, 3 бали – 9,3 %, 4 бали – 20,4 %, 5 балів – 68,5 %.
  • Формування комунікативної компетентності 3 бали – 7,4 %, 4 бали – 18,5 %, 5 балів – 74,1 %.
  • Розвиток здатності до навчання й саморозвитку 3 бали – 3,7 %, 4 бали – 14,8 %, 5 балів – 81,5 %.
  • Формування умінь працювати в колективі, команді 3 бали – 7,4%, 4 бали – 20,4 %, 5 балів – 72,2 %.
  • Розвиток ерудованості, загальної культури 3 бали – 1,9%, 4 бали – 25,9 %, 5 балів – 72,2 %.
  • Оволодіння інформаційно-комунікаційними технологіями 2бали – 1,9 %, 3 бали – 11,1 %, 4 бали – 29,6 %, 5 балів – 57,4 %.
  • Розвиток лідерських якостей 3 бали – 5,6 %, 4 бали – 27,8 %, 5балів – 66,7 %.

Загалом, кожен критерій задоволеності ОП набрав понад 60 % найвищих оцінок.

На запитання «Які з навчальних дисциплін є, на Ваш погляд, найбільш важливими й корисними?» отримали багато різних відповідей. Найпоширенішими були: «Картографія, фізична та економічна географія», «Методика викладання географії та психологія (вікова)», «Методика навчання географії (в т.ч. і в профільній школі), «Інформаційні технології навчання географії», «Дисципліни географічних напрямків (економічна, фізична географія, біогеографія, глобальна, регіональна географія тощо), «Педагогіка та психологія», «Світове господарство, соціальна та економічна географія України», «Географія материків та океанів», «Загальне землезнавство», «Методика навчання географії», «Ландшафтознавство, «Фізична географія України», «Землезнавство», «Регіональна економічна і соціальна географія світу», «Навчальні дисципліни, що пов’язані з сучасними технологіями і методами дослідження», «Фізична географія», «Соціально-економічна географія», «Картознавство», «Картографія, ГІС», «Географія світового господарства», «Географія населення», «ЕСГЗК», «ЕСГУ», «ФГМ».

На запитання «Які з навчальних дисциплін є, на Ваш погляд, найменш потрібними в підготовці за освітньою програмою?» отримали багато різних відповідей. Найпоширенішими були: «Математика», «Валеологія», «Релігієзнавство», «Філософія», «Фізична культура», «Економіка». Більшість респондентів відповіла, що всі дисципліни необхідні та важко виділити найменш потрібні.

На запитання «Чи є, на Вашу думку, кваліфікація, яку Ви отримали, престижною на ринку праці?» відповіді розподілились наступним чином: «так» – 35,2 %, «ні» – 13 %, «важко відповісти» – 51,9 %.

На запитання «Якби Ви знову приймали рішення про вибір закладу вищої освіти, чи обрали б ви сьогодні КДПУ?» відповіді розподілились наступним чином: «так» – 16,3 %, «скоріше так» – 31,5 %, «скоріше ні» – 11,1 %, «важко відповісти» – 11,1 %, «ні» – 0 %.

На запитання «Якби Ви знову приймали рішення про вибір освітньої програми, чи обрали б Ви сьогодні освітню програму «Географія»?» відповіді розподілились наступним чином: «так» – 46,3 %, «скоріше так» – 35,2 %, «скоріше ні» – 11,1 %, «важко відповісти» – 7,4 %, «ні» – 0 %.

Наступним питанням будо «Наскільки Ви задоволені рівнем підготовки за освітньою програмою «Географія»?». Оцініть кожну позицію за п’ятибальною шкалою, де 1 – «дуже незадоволений», 5 – «дуже задоволений» :

  • Ділова репутація, імідж закладу 3 бали – 9,3 %, 4 бали – 24,1 %, 5 балів – 66,7 %.
  • Зміст освітньої програми 3 бали – 5,6 %, 4 бали – 31,5 %, 5 балів – 63 %.
  • Використання сучасних методів навчання 3 бали – 16,7 %,
    4 бали – 24,1 %, 5 балів – 59,3 %.
  • Загальна організація роботи структурних підрозділів університету 3 бали – 11,1 %, 4 бали – 25,9 %, 5 балів – 63 %.
  • Робота органів студентського самоврядування 3 бали – 11,1 %,
    4 бали – 22,2 %, 5 балів – 66,7 %.
  • Якість матеріально-технічної бази 2 бали – 5,6%, 3 бали – 14,8%, 4 бали – 44,4 %, 5 балів – 35,2 %.

Для покращення освітньої програми студенти запропонували:

  • ввести в навчальний процес більше практичної підготовки;
  • за можливості приділяти увагу практичній підготовці, більше подорожувати та досліджувати все на практиці;
  • переглянути зміст педагогіки та пасивної практики на 2 курсі;
  • зменшити кількість загальноуніверситетських дисциплін;
  • скоротити кількість предметів, що не впливають на програму і не відображаються в спеціальності;
  • зменшити обсяг годин, які мають певну специфіку;
  • ввести в навчальний процес вивчення теми «Штучний інтелект в школі»;
  • збільшити матеріально-технічну базу кафедри Географія та методика її навчання.

 

Результати опитування роботодавців

В опитуванні взяли участь 17 респондентів. Аналіз результатів опитування доз

волив виявити слабкі та сильні сторони освітнього процесу за освітньою програмою «Географія».

Географія закладів освіти опитаних дуже різна. Дніпропетровська область: КНВК 128, КГ 104, КПНЗ «ЦТКЕУМ» Мандрівник КМР,  Комунальний заклад освіти «Криворізький ліцей «КОЛІЯ» Дніпропетровської обласної ради», Криворізький ліцей №35 «Імпульс», Криворізька гімназія №26, Криворізька гімназія № 44, Криворізький ліцей №95, Криворізька гімназія №126; Київська область: «Інститут педагогіки НАПН України»; Миколаївська область: Відокремлений структурний підрозділ «Фаховий коледж Миколаївського національного університету імені В.О. Сухомлинського»; Житомирська область: Хажинський ліцей Семенівської сільської ради Бердичівського району, Житомирської області.

Більшість закладів освіти опитаних належить до комунальної (58,8 %) або державної (41,2 %) форми власності.

Майже у всіх опитаних роботодавців (94,1 %) працюють (працювали) або перебувають/перебували на практиці випускники освітньої програми «Географія».

На запитання «Чи потрібне було додаткове навчання фахівця – випускника освітньої програми «Географія»?» відповіді у відсотках склали: «ні» – 56,3 %, «так, для виконання специфічних завдань закладу (установи, організації)» – 18,8 %, «так, для підвищення рівня базових професійних знань і умінь» – «25 %».

На запитання «Оцініть актуальність освітньої програми «Географія» у світлі найновіших досліджень та вимог сучасного ринку праці за п’ятибальною шкалою від 1 до 5, де 1 – «зовсім неактуальна», а 5 – «актуальна» отримали такі відповіді: 3 бали – 5,9 % опитаних, 4 бали – 35,3 %, 5 балів – 58,8 %, що свідчить про високу актуальність ОП «Географія».

На запитання «Чи вважаєте Ви, що підготовка фахівців за освітньою програмою відповідає вимогам ринку праці?» 94,1 % опитаних відповіли «так».

На запитання «Як Ви оцінюєте якість підготовки фахівців за освітньою програмою?» відповіді розподілились наступним чином: 41,2 % - «висока», 58,8 % - «достатня».

Наступним питанням будо «Оцініть якості та навички випускників освітньої програми «Географія» за п’ятибальною шкалою від 1 (низький рівень) до 5 (високий рівень)»:

  • Загальнотеоретична підготовка 4 бали – 47,1 %, 5 балів – 52,9%.
  • Спеціальна (професійна) підготовка 4 бали – 47,1 %, 5 балів – 52,9 %.
  • Комунікативна компетентність 4 бали – 29,4 %, 5 балів – 70,6 %.
  • Здатність до навчання 4 бали – 29,4 %, 5 балів – 70,6 %.
  • Адаптація до нових умов 4 бали – 35,3 %, 5 балів – 64,7 %.
  • Стратегічне мислення 4 бали – 58,8 %, 5 балів – 41,2 %.
  • Здатність працювати в колективі, команді 4 бали – 23,5 %, 5балів – 76,5 %.
  • Здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці 4 бали – 41,2 %, 5 балів – 58,8 %.
  • Націленість на професійний розвиток і кар’єрне зростання 4бали – 35,3 %, 5 балів – 64,7 %.
  • Ерудованість, загальна культура 4 бали – 41,2 %, 5 балів – 58,8%.
  • Володіння інформаційно-комунікаційними технологіями 4 бали – 47,1 %, 5 балів – 52,9 %.
  • Вміння логічно мислити, робити правильні висновки, послідовно і обґрунтовано висловлювати особисту думку 4 бали – 35,3 %, 5балів – 64,7 %.
  • Знання іноземних мов 3 бали – 47,1 %, 5 балів – 52,9 %.

Загалом, кожна оцінка якості освіти випускників ОП набрала не менше 4 балів із 5, що свідчить про високу якість освіти.

На запитання «Наскільки Ви зацікавлені в прийомі випускників освітньої програми на роботу у Вашому закладі (установі, організації)? Дайте відповідь за шкалою від 1 до 5, де 1 – «не зацікавлений», 5 – «дуже зацікавлений»». Відповіді розділились таким чином: 1 – 5,9 %, 2 – 5,9 %, 3 – 11,8 %, 4 – 23,5 %, 5 – 52,9 %.

На запитання «Чи рекомендували б Ви керівникам інших закладів (установ, організацій) приймати на роботу випускників освітньої програми?» 100 % опитаних відповіли «так».

Наступним питанням було «Які з наведених нижче чинників мають, на Вашу думку, найбільший вплив на ефективність професійної діяльності фахівця та його кар’єрне зростання? Оцініть за п’ятибальною шкалою від 1 (найменш впливовий чинник) до 5 (найбільш впливовий чинник)».

  • Рівень загальнотеоретичної підготовки 3 бали – 17,6 %, 4 бали – 35,3 %, 5 балів – 47,1 %.
  • Рівень спеціальної (професійної) підготовки 4 бали – 29,4 %, 5балів – 70,6 %.
  • Комунікативна компетентність 4 бали – 41,2 %, 5 балів – 58,8 %.
  • Здатність до навчання й саморозвитку 4 бали – 11,8 %, 5 балів – 88,2 %.
  • Адаптація до нових умов 3 бали – 5,9 %, 4 бали – 11,8 %, 5балів– 82,4 %.
  • Стратегічне мислення 3 бали – 11,8 %, 4 бали – 5,9 %, 5 балів – 82,4 %.
  • Здатність працювати в колективі, команді 3 бали – 5,9 %, 4бали– 23,5 %, 5 балів – 70,6 %.
  • Здатність ефективно представляти себе й результати своєї праці 3 бали – 5,9 %, 4 бали – 11,8 %, 5 балів – 82,4 %.
  • Націленість на кінцевий результат 3 бали – 5,9 %, 5 балів – 94,1%.
  • Націленість на професійний розвиток і кар’єрне зростання 3бали – 5,9 %, 4 бали – 17,6 %, 5 балів – 76,5 %.
  • Ерудованість, загальна культура 3 бали – 11,1 %, 4 бали – 23,5%, 5 балів – 64,7 %.
  • Володіння інформаційно-комунікаційними технологіями 3бали– 5,9 %, 4 бали – 5,9 %, 5 балів – 88,2 %.
  • Вміння логічно мислити, робити правильні висновки, послідовно і обґрунтовано висловлювати особисту думку 3 бали – 11,1 %, 4бали – 22,2 %, 5 балів – 66,7 %.
  • Навички управління персоналом, колективом 2 бали – 5,9 %, 4бали – 58,8 %, 5 балів – 35,3 %.
  • Ведення ділової документації 3 бали – 11,1 %, 4 бали – 23,5 %, 5балів – 64,7 %.
  • Іншомовна компетентність 2 бали – 5,9 %, 3 бали – 11,8 %, 4бали – 41,2 %, 5 балів – 41,2 %.

На останнє питання анкети «Напишіть Ваші пропозиції для покращення підготовки фахівців за освітньою програмою «Географія» для потреб Вашого закладу (установи, організації) (наприклад, щодо результатів навчання, навчальних дисциплін, практик, змісту підготовки тощо)» отримали наступні відповіді: «Можливість застосування отриманих теоретичних знань і практичних навичок у житті», «Збільшити навчальний час на практику роботи студентів у закладах освіти», «Поглиблене питання ведення шкільної документації», «Збільшити кількість практико-орієнтованих занять», «Закцентувати увагу на особливостях провадження та організації освітньої діяльності в закладах різних рівнів освіти (заклади професійно-технічної освіти, заклади фахової передвищої освіти)», «Сучасна освіта вимагає від випускників «вишу» вміння комунікувати з дітьми з особливими освітніми потребами», «Більша мотивація для роботи в школі», «Більш жорсткий відбір, підготовка повинна мати практичне спрямування, навчальні дисципліни конкретні».

Для покращення освітньої програми роботодавці рекомендували:

  • підвищити акцент на навички, необхідні для сучасного ринку праці;
  • викладачам випускової кафедри регулярно підвищувати свою кваліфікацію шляхом спілкування з фахівцями і професіоналами;
  • осучаснити профільне обладнання кафедри;
  • проводити більше практичних занять в очному режимі;
  • регулярно осучаснювати освітню програму.
25967
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31