Кафедра української та зарубіжної літератур
Факультет Української філології

    13 жовтня 2020 року відбулося перше заняття наукового гуртка «Використання ІКТ на заняттях літературознавчого циклу» (UML_ITstudio), метою якого є розширення цифрових компетенцій студентів-філологів як вагомого чинника дистанційного навчання. Зустріч присвячено освоєнню технологічних можливостей мобільних застосунків для створення навчального контенту з літературознавчих дисциплін. Гуртківці вчилися працювати в програмах для створення відео (KineMaster, Adobe Premiere Pro, Movie Maker), відпрацьовували навички відеомонтажу. Все це сприяє підвищенню рівня медіаінформаційної грамотності, розширенню спектру комунікативних можливостей майбутніх учителів-словесників. Занурення в захоплюючий світ творчості викликало неймовірні враження та вибухові емоції. 

       Зустріч була змістовною та насиченою.

       Своїми напрацюваннями учасники гуртка діляться на сторінці Instagram:

       https://www.instagram.com/uml_itstudio/?igshid=p1byzo3rou4v

       Із часом планується активізація діяльності гуртківців на YouTube-каналі «Українська філологія КДПУ».

ЯЯ ІТ УМЛ

12945

ВИПРОБУВАННЯ НА МІЦНІСТЬ

   Педагогічна практика магістрів – одна з важливих подій у процесі професійного становлення майбутнього учителя, що дає можливість студентам усвідомити себе в новій соціальній ролі, корегує їх уявлення про себе, удосконалює фахові компетенції. Саме у процесі педагогічної практики відбувається інтенсивне осягнення всіх аспектів майбутньої роботи, проявляється критичне та осмислене ставлення до дисциплін, що вивчаються, включаються механізми педагогічної рефлексії, формуються основи професійної самооцінки.

    Протягом трьох тижнів поспіль магістри факультету української філології проходять виробничу педагогічну практику в різних навчальних закладах Кривого Рогу та Дніпропетровської області, де творчо застосовують теоретичні знання та практичні навички, отримані під час вивчення спеціальних і психолого-педагогічних дисциплін.

      Окремим напрямом роботи магістрантів є профорієнтація школярів. Проведено ряд заходів, спрямованих на формування поваги до учительської праці. Так, магістри групи УАФм-16 Стороженко Юлія, Євангеліст Людмила, Буравель Анна, Деміш Олександра, Думіна Валерія, Малишева Ганна (методист доц. Коломієць Н. Є.) на базі КНВК № 35 «Імпульс» провели цикл бесід профорієнтаційного спрямування «Знайди свій шлях», «Обирай освіту в рідному місті, обирай КДПУ», «Майбутнє з КДПУ». Тимченко Яна з учнями КЗШ №73 (методист Яременко Н. В.) – організувала онлайн-екскурсію «Світ професій». Заходи спрямовано на допомогу школярам у виборі життєвого шляху. Учням надано необхідну інформацію щодо спеціальностей, які можна здобути, вступивши до КДПУ. Інформативну бесіду «Мій вибір – КДПУ» з учнями КЗШ № 27 провела Динник Тетяна. У КПНЛ студентки Руденко Юлія та Дремлюх Вікторія (методист Коломієць Н. Є.) в 10-х класах провели комунікативний ланцюжок «КДПУ – твій вибір». У колі випускників КПГ Комендант Маргаритою (методист Журба С. С.) проведено захід «Свято професій», на якому старшокласники ознайомили учнів молодших класів із особливостями професії «учитель». Ткачук Єлизавета з учнями 10-А КЗШ № 62 (методист Яременко Н. В.) провела профорієнтаційну бесіду «Обираєш КДПУ –  обираєш майбутнє».

         Отже, виробнича педагогічна практика магістрів проходить успішно.

яяIMG 20201014 130538 248

12925

ФОЛЬКЛОРНА ПРАКТИКА - 2020

Улітку 2020 р. студенти першого курсу факультету української філології, відповідно до навчального плану пройшли фольклорну практику. Філологи-дослідники традиційно виявляли талановитих носіїв фольклорної традиції, збирали фольклорні зразки, фіксували різноманітну інформацію краєзнавчого характеру. У звітах студенти відзначили, що збирацька робота сприяла усвідомленню важливого місця усної народної творчості в житті різних поколінь та соціальних груп українців. Особливо цікаво було фіксувати нові, актуальні нині твори на злободенні теми (пандемія COVID19, вибори, коливання курсу національної валюти тощо): анекдоти, приказки, колядки тощо. Географія записів досить широка: Дніпропетровська область (м. Кривий Ріг, м. Кам’янське, м. Нікополь, с. Широке, с. Вільне, с. Червоні Поди, с. Мар’є-Дмитрівка, смт. Петриківка та ін.), Кіровоградська область (м. Долинська, с. Петрове, с. Верблюжка, с. Іскровка, смт. Вільшанка, с. Луганка та ін.), Одеська область (с. Главани), Запорізька область (м. Вільнянськ, с. Василівка).

Студентами зібрано твори різних жанрів: пісні, казки, легенди, анекдоти, приказки та ін. Спілкування з носіями фольклору засвідчило, що фольклорні твори успішно займають свою унікальну нішу в стрімкому сучасному інформаційному суспільстві.

Результат фольклорної практики – не лише успішно виконані навчальні завдання, але й море позитиву, нові знайомства, «перезавантаження» національної свідомості.

яФолькл. пр. 2020 2

 

12923

      Конкурс учнівських науково-пошукових робіт "Стилос-2020" відбувся в заочному форматі. До участі в конкурсі було подано 23 заявки від учнів шкіл м. Кривого Рогу та прилеглих районів.

фото

Результати конкурсу такі:

Секція «Творчі роботи»

1 місце

Скалеба Єлизавета Володимирівна

Збірка оповідань «Щастя з ароматом апельсинового печива»

КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді»

Творчий консультант: учитель української мови і літератури

Грицай Ю. В.

ІІ місце

Кузьменко Кіра Олександрівна

Нарис «Весна в Оксфорді»

Криворізький природничо-науковий ліцей

Творчий консультант: учитель української мови і літератури

Петрашевська А. М.

ІІІ місце

Сопко Єлизавета Сергіївна

Збірка віршів «Злотом голосу проллю цукор незбагненної любові…»

КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді»

Творчий консультант: учитель української мови і літератури

Грицай Ю. В.

Секція «Українська література»

1 місце

Шабелян Сніжана Анатоліївна

«Особливості мелодики, образів та проблематика народної любовної лірики (на матеріалі народних пісень, зібраних у с. Лозуватці Криворізького району)»

ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ імені Т. Г. Шевченка»

Керівник:

учитель української мови і літератури Вічканова Л. К.

ІІ місце

Бондаренко Юлія Вадимівна

«Криворізький часопростір  у дилогії Г. Гусейнова «Принцеси революції»

ЗОШ № 126 м. Кривого Рогу

Керівник:

учитель української мови і літератури

Горбунова О. І.

ІІІ місце

Луценко Дмитро Ігорович

«Художній світ сучасної дитячої літератури (на матеріалі поетичних творів А. Черниша, І. Січовика,  І. Доленник)»

КЗОШ  І-ІІІ ступенів № 72 м. Кривого Рогу

Керівник:

учитель української мови і літератури

Щербак С. В.

ІІІ місце

Артюшевська Анастасія Вікторівна

«Особливості інтерпретації проблем сучасних підлітків у романі Анастасії Нікуліної «Сіль для моря, або Білий Кит»

Криворізький Покровський ліцей

Керівник:

учитель української мови і літератури

Кузьменко О. О.

Секція «Зарубіжна література»

1 місце

Малахатка Анна Володимирівна

«Літературна та кінематографічні рецепції роману Оскара Уайльда «Портрет Доріана Грея» як варіанти прочитання ідейного змісту»

Криворізький природничо-науковий ліцей

Керівник:

учитель української мови і літератури

Петрашевська А. М.

ІІ місце

Величко Аїда Леонідівна

«Поєднання рис мандрівної та психологічної прози у творі Елізабет  Ґілберт «Їсти, молитись, кохати»

КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді»

Керівник:

учитель зарубіжної літератури

Сінєгіна С. М.

ІІІ місце

Григоренко Олександра Олександрівна

«Особливості структури тексту роману Ж. Перека “Життя спосіб вживання”»

КЗО «Криворізький обласний ліцей-інтернат для сільської молоді»

Керівник:

учитель зарубіжної літератури

Шагала А. І.

Секція «Українська мова»

1 місце

Маріненко Аліна Віталіївна

«Ґендерний аспект уживання емоційно-оцінної лексики в медіатекстах (на прикладі газет “Українська правда ” і “Дзеркало тижня”)»

ЗОШ № 41 м. Кривого  Рогу

Керівник:

учитель української мови і літератури, зарубіжної літератури

Дзятко С. В.

ІІ місце

Мосціпан Валерія Василівна

«Походження українських прізвищ»

ОКНЗ «Лозуватська ЗОШ імені Т. Г. Шевченка»

Керівник:

учитель української мови і літератури

Фуголь Н. Р.

ІІІ місце

Решетніков Дмитро Костянтинович

«Суфікси , які надають емоційно-експресивного забарвлення, у творах М. Г. Куліша

КЗШ № 130 м. Кривого Рогу

Керівник:

 учитель української мови і літератури

Бондаренко Н. І.

11930

Онлайн-засідання кафедри української та світової літератур

     19 травня 2020 р. відбулося онлайн-засідання в форматі ZOOM-конференції кафедри української та світової літератур.

Снимок экрана 2020 05 19 в 13.26.08

       Питання, які обговорювалися на черговому засіданні, були пов’язані з організацією літньої заліково-екзаменаційної сесії студентів денного та заочного відділень у дистанційному форматі та особливостями проведення атестації здобувачів вищої освіти.

       Завідувач кафедри Н. Г. Мельник детально ознайомила викладачів із Наказом № 143 «Про проведення літньої заліково-екзаменаційної сесії», акцентувала увагу на особливостях дистанційного прийому заліків та екзаменів із використанням освітньої платформи MOODLE.

1

        Також обговорено питання науково-дослідної роботи викладачів та студентів та особливостей проведення Дня відкритих дверей університету – 2020.

         Традиційно за засіданні була присутня декан факультету української філології Л. М. Семененко, яка ознайомила присутніх із рішеннями онлайн-оперативних нарад та взяла участь у обговоренні нагальних питань підготовки до літньої сесії.

засідання 1

 

11876

      16 квітня 2020 року на платформі ZOOM відбулося чергове онлайн- засідання кафедри української та світової літератур, на якому обговорювалися  нагальні питання роботи під час карантину.

     Особливу увагу приділено питанню організації дистанційного навчання.Завідувач кафедри Н. Г. Мельник ознайомила колег із інформацією онлайн-нарад із ректоратом та навчально-методичним відділом та перспективними завданнями кафедри. Також обговорювалися питання наукової та навчально-методичної роботи кафедри.

    У засіданні взяла участь декан факультету української філології Л. М. Семененко.

C7E9AKOD12

 

64KSNyP2FJ

 

11364

 

НАУКОВА СПІВПРАЦЯ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ

        14 квітня 2020 року в Житомирі відбувся міждисциплінарний семінар «Їжа в культурному просторі». Під час зустрічі онлайн прозвучали доповіді про густативні й гастрономічні образи в художній літературі, соціальну історію та філософію їжі. У коло зацікавлень утрапили тексти Софії Андрухович («Фелікс Австрія»), Юрія Винничука («Цензор снів»), Надійки Гербіш («Теплі історії до кави»), Ярослава Мельника («Маша, або постфашизм»), Джорджа Орвелла («Колгосп тварин»), Наталки Сняданко («Охайні прописи ерцгерцога Вільгельма»), Гаськи Шиян («За спиною), Юрія Яновського («Лені») та інших.

       До семінару долучилася Світлана Ковпік, доктор філологічних наук, професор кафедри української та світової літератур Криворізького державного педагогічного університету. Саме дослідження пані Світлани й надихнули обрати тему для цьогорічного семінару.

     Нехай життя смакує!

житомир 1

 

житомир 2

11296

НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА

ВИКЛАДАЧ

ГРУПА

СПОСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Фольклор

Мельник Н. Г.

УПФ-19

УФР-19

УІФ-19

УАФ-19

Опрацювання матеріалів лекцій, передбачених навчальною програмою на базі платформи Moodle КДПУ

Виконання тестових завдань на базі платформи Moodle КДПУ

Індивідуальні консультації через телефон,Viber, Telegram, e-mail

Курсові роботи

Мельник Н. Г.

УПФ-18

УФР-18

УАФ-18

Індивідуальні консультації через телефон,Viber, Telegram, e-mail

Історія української літератури 70-90 рр. ХІХ ст.

Коломієць Н. Є.

УАФ-18,

УПФ-18,

УФР-18

Лекційні заняття з 16.03.2020

1) опрацювати текст лекції (4 год.), які за планом мають відбутися 16.03.2020 та 23.03.2020 Moodle;

2) розпочали роботу над ІНДЗ.

За електронним курсом  на платформі Moodle додано завдання для роботи під час карантину.

Історія зарубіжної літератури (1 пол. ХІХ ст.)

Коломієць Н. Є.

УАФ-18,

УПФ-18,

УФР-18

17.03.2020

1) опрацювати текст лекції, яка за планом має відбутися 23.03.2020 Moodle;

2) завдання для роботи у словнику літературозн. термінів

За електронним курсом  на платформі Moodle додано завдання для роботи під час карантину

Методика навчання зарубіжної літератури

Коломієць Н. Є.

УАФ-16, УФР-16

Лекційні заняття вже вичитано.

18.03.2020 планується додати до електронного курсу  на  платформі Moodle методчні рекомендації для дистанційного навчання (практ. зан.)

Перед виходом на практику студенти отримали завдання для підготовки до практичного заняття. Результати зараз оформлюють для перевірки

Історія української літератури 20-30- рр. ХХ ст.

Журба С. С.

УАФ-17, УФР-17, УПФ-17

На платформі MOODLE розміщено програму навчальної дисципліни, тези лекцій та презентації лекцій, плани практичних занять, завдання для самостійної роботи, тестові завдання, міні-хрестоматія, питання для контролю та самоконтролю, електронні підручники, посібники, інформаційні ресурси.

Сучасна зарубіжна література

Журба С. С.

УАФм-15, УМЛм-15

На платформі MOODLE розміщено програму навчальної дисципліни, презентації лекцій, плани практичних занять, завдання для самостійної роботи, питання для контролю та самоконтролю, електронні підручники, інформаційні ресурси.

Історія українського мистецтва

Журба С. С.

УМЛм-15

Тези лекцій, завдання для практичного опрацювання тем та роз’яснення щодо їх виконання, завдання творчого характеру, завдання для самостійної роботи, перелік інформаційних джерел студенти отримують через e-mail, Viber.

Українознавство

Журба С. С.

УФР-17

Тези лекцій, завдання для практичного опрацювання тем та роз’яснення щодо їх виконання, завдання творчого характеру, завдання для самостійної роботи, перелік інформаційних джерел студенти отримують через e-mail, Viber.

Історія української літератури 70-90 рр. ХІХ СТ)

Василенко І. М.

УАФ-18, УПФ-18, УФР-18

Практичне заняття № 6.Доробок Бориса Грінченка.

Завдання для самостійної роботи:

- Підготувати повідомлення про напрямки діяльності Б.Грінченка,

з’ясувати моральні орієнтири, представлені у прозі автора.

- Вивчити вірші напам’ять:

Б. Грінченко. «Смутні картини», вірш із циклу «Зернятка»

Практичне заняття № 7 Особливості розвитку української поезії 70-90-х рр. ХІХ ст.

Завдання для самостійної роботи:

Вивчити напам’ять:

М. Старицький. «Виклик»

Практичне заняття № 8

Творчість Павла Арсеновича Грабовського

Завдання для самостійної роботи:

Вивчити вірші напам’ять:

П. Грабовський. «До матері», «Народові українському», «До українців», «До Н.К.С.».

Перевірка завдань MOODLE, viber, gmail

ІЗЛ кін.XIX – поч.XXст.

Василенко І. М.

УАФ-17, УПФ-17, УФР-17

Практичні заняття:

№ 3 тема: Естетичні принципи О.Уайльда в романі "Портрет Доріана Грея",

№4 Тема: Кнут Гамсун "Пан". проблематика роману, особливості   трактування проблеми любові.

Лекція. Німецька   література на межі XIX-XX ст. філософська проза Ф.Ніцше (1844-1900).

Завдання для самостійної роботи за планом.

Перевірка завдань на платформі MOODLE, viber, gmail

Історія видавничої справи та сучасний процес

Василенко І. М.

УФР-18

Практичне заняття № 4. Історія книги та книгознавства.

Завдання для самостійної роботи:

Унікальні книжкові видання в історії людства, бук-трейлер, презентація.

Практичне заняття № 5. Передумови запровадження у видавничу практику рухомих літер.

Лекція. Ствердження друкарства як чинник кардинальних змін в організації редакційно-видавничої справи.

Перевірка завдань за допомогою MOODLE, viber, gmail

Сучасна українська література

Дмитренко В.І.

УАФм-15, УМЛм-15

Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE

Методика навчання української літератури

Дмитренко В.І.

УАФ-17, УФР-17

Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE

Історія зарубіжної літератури. Середньовіччя. Відродження

Дмитренко В.І.

УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19

Лекції, практичні заняття: виконання програми навчальної дисципліни забезпечується на платформі MOODLE

Українознавство

Онікієнко І. М.

УФР-19

На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, виконують презентації з обраних тем, надсилають викладачу на електронну пошту. Контроль знань – підсумковий тест.

Історія української літератури (факультет іноземних мов)

Онікієнко І. М.

АНП-19

На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, виконують презентації з обраних тем

Історія української літератури 60-70-рр. ХХ ст

Онікієнко І. М.

УФР-16, УАФ-16 , ЗУМЛ-16

На платформі Moodlе студенти ознайомлюються зі змістом лекцій та практичних занять, списком літератури для обов’язкового прочитання

Теорія літератури

Ковпік С. І.

УМЛм-15

УАФм-15

Виконання завдань на платформі

MOODLE

Курсові роботи

Ковпік С. І.

УАФ-18, УПФ-18, УФР-18

індивідуальні консультації з курсу та курсових робіт за допомогою можливостей електронної пошти та Viber

Історія української літератури

Ковпік С. І.

УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19

Виконання завдань на платформі

MOODLE

Історія зарубіжної літератури (друга половина ХХ століття)

Яременко Н. В.

УФР-16

УАФ-16

ЗУМЛ-16

Виконання завдань на платформі MOODLE

Історія зарубіжної літератури (Середні віки та Відродження)

Яременко Н. В.

УАФ-19, УПФ-19, УІФ-19, УФР-19

Виконання завдань на платформі MOODLE

Українознавство

Яременко Н. В.

УФР-18

Індивідуальні завдання: Створення інтерактивного плакату на тему : «Народні ремесла», звіт електронною адресою

10659

      5 березня викладачами кафедри української та світової літератур, ЦДТО та учителями шкіл міста проведено черговий науково-методичний семінар "Концепція Нової української школи в аспекті філологічної освіти"  

         Модерували захід Н.Яременко та Н.Коломієць.

 

20dad3b54a1093ce7950ec9f8c6ed846.jpg

 

      Під час обговорення висвітлено ряд актуальних питань щодо удосконалення системи викладання в середній загальноосвітній школі дисциплін літературознавчого циклу.

      Особливий інтерес викликали виступи Т.Шульги (учитель КНТМЛ №16), Т.Назаренко (КЗШ№55), О.Борисової (КПГ), О.Крамської (КСШ №70) та ін. Жваве обговорення спричинили питання, що стосувалися організації самоосвітньої роботи сучасного учителя, зокрема перспектив освіти впродовж життя; функціонал ігрових технологій; перспективи застосування інтерактивних педтехнологій у процесі соціалізації сучасного школяра тощо.

        Наприкінці роботи семінару учасники окреслили тематику наукових консультацій на наступний навчальний рік.

 

Веб копия

10505

20dad3b54a1093ce7950ec9f8c6ed846

               Запрошуємо до участі в науково-методичному семінарі «Концепція Нової української школи в аспекті філологічної освіти».

          Планується розглянути ряд актуальних питань із методики викладання філологічних дисциплін у шкільній освіті:

  • мультимодальність літературної освіти;
  • ІКТ на уроках словесності;
  • креалізовані тексти як засіб формування комунікативної компетентності.

    Модератори заходу: Н. Є. Коломієць, Н. В. Яременко

     Контактна інформація:

                       Телефони: +380675643008, +38067940081

    Email [email protected] ,[email protected]

 

 

10363
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31