Кафедра біології та екології
Природничий факультет

Упродовж лютого 2024 року проводилося анкетування здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня, що навчаються на освітній програмі «Українська мова і література та зарубіжна література» у Криворізькому державному педагогічному університеті.

Метою опитування було з’ясування реалізації освітніх запитів здобувачів, задоволення їхніх потреб щодо організації навчального процесу та практичної підготовки, спроможності сформувати та реалізувати індивідуальну освітню траєкторію.

До опитування залучилися 20 здобувачів ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література». Анкета, запропонована здобувачам вищої освіти містила 50 питань стосовно реалізації критеріїв якості освітніх програм.

Результати анкетування засвідчили, що ОПП значною мірою відповідає очікуваним запитам. Респонденти оцінили навчання на освітній програмі повністю відповідає очікуванню – 35 %, «скоріше так» – 45 %, «скоріше ні» – 15 %, «ні» – 5 %.

Розгорнуті відповіді на питання «Якщо якісь очікування не справдилися, то які саме?» були такими: «очікував(ла) кращі умови для реалізації своїх здібностей» – 40 %; «очікував (ла) кращі умови відпочинку» – 30 %; «очікував(ла) кращі умови для навчання» – 20 %, «не той фах обрав(ла) 10 %; «очікував(ла) більш сучасний рівень викладання» – по 25 %.

Значна частина опитуваних цілком задоволена організацією освітнього процесу та в майбутньому планує працювати за здобутою кваліфікацією. На запитання «Чи задоволені Ви рівнем отриманих знань та умінь?» більшість здобувачів освіти відповіли «так» – 65 %; «частково» – 30 %, «ні» – по 5 %. Відповіді на запитання «Чи плануєте Ви в майбутньому працювати за здобутою кваліфікацією?» виявилися такими: «так, обов’язково» – 25 %; «якщо трапиться така нагода» – 40 %, «важко відповісти» – 20 %, «ні» – 15 %.

Більшість відповідей засвідчили, що всі освітні компоненти програми є потрібними для підготовки учителя-словесника. Однак, деякі респонденти зауважили, що є предмети, що їх можна вважати зайвими: філософія, історична граматика, етика, соціологія, STEM-практики в освіті, а також деякі вибіркові дисципліни. До найбільш важливих та необхідних для вивчення, становлення професійного філолога здобувачі вищої освіти віднесли фахові дисципліни, історичну граматику, психологію, педагогіку, методики викладання української мови та літератур.

Дієвість процедур формування освітньої траєкторії опитувані оцінили наступним чином: «відмінно» – 5 % , «добре» - 50 %, «задовільно» – 40 %, «важко відповісти» – 5 %.

Перелік і змістове наповнення вибіркових дисциплін повністю задовольняє 50,00 % опитаних, частково – 40 %, не задовольняє – 5 %, важко відповісти – 5 %. Перелік вибіркових дисциплін здобувачі другого (бакалаврського) рівня вищої освіти пропонують доповнити польською мовою. Процедуру вибору вибіркових дисциплін оцінили як таку, що задовольняє повністю – 65 %, частково – 30 %, важко відповісти – 5 %. В опитуванні брали участь здобувачі першого курсу, в яких ще не читалися дисципліни за вибором, отже не могли з впевненістю відповісти на це питання.

На запитання «Чи задовольняє рівень організації та зміст практик» респонденти дали такі відповіді: «так» – 45 %, «частково» – 40 %, «ні» - 5% та «важко відповісти» – по 10 %. На питання чи корисними є практики для формування професійних компетентностей, навичок для подальшої роботи за спеціальністю здобувачі відповіли «так» – 60 %, «частково» – 35 %, «важко відповісти» – 5 %.

Очевидно, що організація практик утруднюється безпековою ситуацією в країні і місті. Організація освітнього процесу в закладах освіти (онлайн, асинхронний режим) унеможливлюють якісне психолого-педагогічне спостереження, створення й реалізацію сучасного ефективного методичного контенту.

Значна частина опитаних здобувачів ОПП вважають, що існує перевантаження, часу на опрацювання навчального матеріалу не вистачає, таких 45 %, достатньо часу на опрацювання навчального матеріалу для 40 %, важко відповісти – 15%. Серед дисциплін, вивчення яких потребує непропорційно багато часу назвали історичну граматику та зарубіжну літературу.

Щодо процедур визнання результатів навчання, отриманих в інших закладах освіти, у неформальній системі освіти обізнані 90% респондентів, Повністю задоволені формами й методами навчання та викладання на ОПП 55 % здобувачів, «частково» – 45 %. Цілком погоджуються з твердженням, що викладання в університеті є студентоцентрованим – 15% та «скоріше погоджуються» – 65 % опитаних, відповідь «скоріш не погоджуюся» дають 5 % респондентів, «важко відповісти» - 15%.

Серед викладачів, які найбільш професійно викладають навчальні дисципліни, студенти відзначили Н. Коломієць, Ж. Колоїз, С. Бузько, С. Журбу, Н. Березовську-Савчук, С. Ковпік, Н. Малюгу, І. Онікієнко, Н. Мельник, Н. Яременко та ін.

100% респондентів вказали, що знайомляться з програмами і силабусами навчальних дисциплін на початку вивчення. Здобувачі зазначили, що знайомі з порядком та критеріями оцінювання з освітніх компонентів (навчальних дисциплін, практик, курсових робіт), знають, де на офіційному сайті університету та в СУЕНК університету розміщено інформацію про ОК та критерії їх оцінювання (85 % питаних). 80% здобувачів відзначили, що інформацію щодо змісту, результатів навчання, порядку та критеріїв оцінювання викладачі надають на початку вивчення дисциплін, 15% - у процесі вивчення, «важко відповісти» - 5%.

Опитувані відзначили, що до наукової роботи залучаються час від часу (55 %). Повністю знайомі з інформацією про програми академічної мобільності 50 % здобувачів, «частково» - 30%, «не знайомі» - 20 %.

Вважають контрольні заходи прозорими і зрозумілими – 45 % респондентів, «скоріше так, ніж ні» – 40 %, «скоріше ні, ніж так» 10 %, «важко відповісти» – по 5 %. Відповіді на запитання: «Чи завжди забезпечується об’єктивність і неупередженість екзаменаторів?» такі: «так» – 60 %, «скоріше так, ніж ні» – 25 %, «скоріше ні, ніж так» - 5% та «важко відповісти» – 10 %. На запитання «Чи зіштовхувалися Ви з необ’єктивністю оцінювання Ваших знань?» відповіді засвідчили високий рівень об’єктивності викладачів - 90 %. Обізнані з процедурою оскарження результатів, заліків, екзаменів – 15% та частково обізнані – 45 %, не обізнані – 40 % респондентів.

На запитання про дотримання академічної доброчесності в університеті ствердну відповідь дали (95 %). Викладачів, які працюють на ОПП, визнають професіоналами високого рівня 50 % опитаних, відповідь «скоріше так» дають 40 % респондентів, «скоріше ні» – 5 %, «важко відповісти» – 15 %. Доброзичливий, конструктивний та довірливий характер стосунків із викладачами підтверджують 40 % здобувачів, відповідь «скоріше так» - 45%, «ні» 10 % опитаних, «важко відповісти» – 5 %.

На запитання про доцільність залучення до освітнього процесу професіоналів-практиків, експертів, роботодавців відповідь «так» дали 45 % здобувачів, «лише для опрацювання окремих тем» – 55 % респондентів.

Задоволені рівнем матеріально-технічного забезпечення навчання на освітній програмі 55 % опитаних, частково – 35 %, важко відповісти не задоволені – 10 %.

Рівнем інформаційного та навчально-методичного забезпечення на освітній програмі задоволені 70 %, частково – 25 %, відповідь «важко відповісти» дають 5 % опитаних.

Цілком задоволені рівнем організаційної, інформаційної, соціальної, консультаційної підтримки студентів в університеті 5 % опитаних, частково задоволені – 10 %, не задоволені – 15 % опитаних.

Щодо обізнаності з діяльністю молодіжного центру університету відповідь «так» становить 40,91 %, «тільки чув(ла) про її існування» – 45,45 %, негативна відповідь – 13,64 %. З діяльністю психологічної служби університету обізнані54,55 % респондентів, «тільки чув(ла) про її існування» – 36,36 %, негативна відповідь – 9,09 %.

Обираючи 3 можливі варіанти, більшість здобувачів висловилася про те, що найкращу підтримку надають деканат (50 %), одногрупники (75 %), батьки (40%), викладачі (18,18%), куратор групи (25%), студентське самоврядування (10 %), підтримка не надається (5%).

Здобувачі відзначили, що в разі конфліктної ситуації вони звертатимуться до декана факультету – 70 %, куратора групи – 75 %, ректора університету – 5 %, у навчально-методичний відділ – 5%, на гарячу лінію МОН або до виконавчої влади – по 10 % відповідно. Самостійно розв’язуватимуть конфлікт - 15 %).

Щодо поінформованості про діяльність молодіжного центру університету відповідь «так» становить 50 %, «тільки чув(ла) про її існування» – 15 %, негативна відповідь – 15 %. З діяльністю психологічної служби університету обізнані 50 % респондентів, «тільки чув(ла) про її існування» – 40 %, негативна відповідь – 10 %.

На запитання, чи залучають студентів, зокрема студентське самоврядування, до перегляду ОПП, внесення змін і доповнень до неї, відповідь «так» становить 35 %, «час від часу» – 40 %, «важко відповісти» – 25 %. Лише 10 % здобувачів підтвердили, що вони чи їхні одногрупники подавали пропозиції щодо перегляду освітньої програми, внесення змін і доповнень до неї, 55 % заперечили такий факт, заявили про свою необізнаність 35 %.

На запитання «Чи вважаєте Ви освітню програму, за якою навчаєтеся, актуальною, затребуваною, такою, що відповідає запитам ринку праці?» відповідь «так» дали 50 %, й «скоріше так» 15 %, «важко відповісти» – 5 % респондентів.

Отже, аналіз результатів опитування (лютий 2024 р.) здобувачів вищої освіти першого бакалаврського рівня на факультеті української філології щодо якості ОПП, за якою вони навчаються, засвідчив, що студенти переважно задоволені рівнем отриманих знань та вмінь, зацікавлені в отриманні якісних освітніх послуг та готові до надання конструктивних рекомендацій задля підвищення якості реалізації освітньої програми.

Уважаємо, що, аналіз інформації, отриманої в результаті такого опитування має зорієнтувати робочу групу ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література» на конструктивний діалог із здобувачами, урахування висловлених ними побажань та зауважень.

25514
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31