Шановні викладачі і здобувачі освіти!
«INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT»
повертається!
Запрошуємо всіх, хто цікавиться англійською мовою і літературою, долучитися до другої, Шекспірівської, частини міжнародного літературного проєкту.
Перша лекція – 4 березня 2025 року
Спікер: доцентка Наталія Криницька (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка)
Усіх прихильників творчості Вільяма Шекспіра і охочих дізнатися більше про єлизаветинську ботаніку – просимо завітати до нашого віртуального залу!
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 75
28 лютого 2025 року відбулася гостьова лекція на тему «Elements of Postmodernism in American Fiction», яку в рамках співпраці кафедри англійської філології КДПУ з чорногорським Університетом «Медітеран» провела доцентка факультету іноземних мов Тамара Йововіч.
Під час лекції спікерка розповіла про основні риси постмодернізму в американській літературі, його історичні передумови та вплив суспільних подій на творчість письменників другої половини ХХ століття. Обговорювалися ключові художні прийоми, зокрема, фрагментарність, гетерогенність наративного потоку, поєднання жанрів та авторська гра з реальністю. У обговоренні прийняли участь викладачі і здобувачі освіти, питання яких дозволили лекторці висвітлити ті аспекти, про які вона не згадала в лекції: інтертекстуальність, стосунки між модерном і постмодерном у розрізі структури тексту, світове майбутнє постмодерну, жіноча проза і її кореляція з постмодерном, особисті літературні смаки спікерки та ін.
Змістове наповнення відгуків здобувачів освіти свідчить про їхню зацікавленість матеріалом лекції.
Єлизавета Степанова, АЗЛ-22: «Лекція була інформативною та добре структурованою, що дозволило зрозуміти основні риси постмодернізму в американській літературі. Сподобалося, як спікерка пов’язала літературні тенденції з історичними подіями, пояснюючи їхній взаємний вплив. Окремо зацікавили техніки, які використовували письменники для руйнування традиційних оповідних структур. Захід залишив багато матеріалу для роздумів і подальшого аналізу».
Вікторія Малишенко, АЗЛ-22: «Гостьова лекція Тамари Йововіч «Elements of Postmodernism in American Fiction» була змістовною та інформативною. Лекторка ґрунтовно пояснила ключові риси постмодернізму та їх втілення в американській літературі, наводячи цікаві приклади. Особливо вразив аналіз інтертекстуальності та гри з реальністю, а також використання параної в постмодернізмі, яке вона продемонструвала на прикладі трейлера Inherent Vice. Дякуємо за цікаву та пізнавальну лекцію!»
Софія Умнікова, АЗЛ-22: «Лекція «Elements of postmodernism in American fiction» стала справжнім відкриттям для мене. Пані Йововіч продемонструвала глибоке розуміння американської постмодерністської літератури, вміло розкриваючи її ключові елементи. Особливо цінним було те, як лекторка поєднала теоретичні аспекти постмодернізму з конкретними прикладами з творів відомих американських авторів. Це допомогло мені краще зрозуміти, як постмодерністські ідеї втілюються в художній практиці. Лекція була структурована чітко та логічно, що значно полегшило сприйняття складного матеріалу. Пані Йововіч також вдало використовувала візуальні матеріали, які доповнювали її розповідь. Я вважаю, що ця лекція буде корисною не лише для студентів-філологів, але й для всіх, хто цікавиться сучасною літературою та культурою».
Валерія Литвин, АЗЛ-22: «Лекція про постмодерністську американську літературу виявилася для мене справжнім відкриттям. Лекторка не лише ґрунтовно розкрила ключові аспекти цього складного напряму, але й зробила це в захопливій та доступній формі. Особливо цінним було те, що вона не обмежилася сухим теоретичним матеріалом, а проілюструвала свої слова уривком відео для більш чіткого розуміння. Аналіз таких явищ, як інтертекстуальність, деконструкція, фрагментарність та іронія, дозволив мені глибше зрозуміти специфіку постмодерністського світогляду. Лекція також допомогла мені усвідомити, як цей напрям відображає складність та неоднозначність сучасного світу».
Студенти першого курсу надіслали англомовні відгуки.
Вікторія Заярна, АЗЛ-24: «Today, I’ve got an opportunity to visit the online conference on the topic “Postmodernism in American Fiction”. It was a real discovery for me. The foreign speaker wonderfully revealed the topic, talking in detail about the periodization and features of postmodernism. I especially remembered the story about paranoia, which allowed me to take a new look at many works.
It was valuable that the speaker not only shared theoretical knowledge, but also her own thoughts and experience. This made the meeting more involving and interesting. To my mind such conferences are extremely useful for students, because they broaden their horizons and provide an opportunity to deepen their knowledge of literature».
Котлярова Марія, АЗЛ-24: «Today we had the opportunity to listen to a lecture by an extremely intelligent and talented lecturer from a foreign university on the topic «Elements of Postmodernism in American Fiction». I was immediately interested in this topic, it seemed very fascinating to me. In her lecture, the narrator told us about the definition of postmodernism, its historical context and key events, cultural relativism and pluralism in this direction, and much more. The narrator also prepared a very interesting and informative presentation and video. I was completely delighted and very grateful to her for this report».
Лекція Т. Йововіч надихнула Шкіндер Анастасію, студентку групи АЗЛ-24, до написання есе: Під час лекції, яку провела доцента Тамара Йововіч, ми детально розглянули тему постмодернізму на прикладах творів 60-80 років ХХ століття. Лекторка нагосила, що на формування творів цього періоду величезний вплив мав історичний контекст. Якщо детальніше, то на початку 60-х років розв’язалася Холодна Війна між США та СРСР. Люди щоранку прокидалися з почуттям страху та запитанням: «А чи завтра настане?». Ці фактори не могли не позначитися на тому, що писали постмодерністи.
Вищезгадані теми пронизують творчість Томаса Пінчона. Навіть коли конфлікт між наддержавами добіг кінця, страх та параноя залишилися в його творах. Доказом цього є гнітюча атмосфера його «Вродженої вади» (2009 р.). Найбільше мене вразило те, наскільки постмодерністські твори відрізняються за структурою від творчого доробку авторів минулих поколінь. «Жінка французького лейтенанта» Джона Фаулза є яскравим прикладом цього. Спочатку може здатися, що в творі немає нічого особливого. Але чим далі ви будете читати, тим більше помічатимете деталей. Так, автор може особисто звернутися до читача не використовуючи для цього якихось додаткових мовних сигналів. А наприкінці твору вас чекає три кінцівки, і яка з них істинна –обирати лише вам. Твори постмодерну заплутані і складні, але без цього вони б не були унікальними…
Організатор цієї лекції, доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка, поділилась і своїм враженням: «У цій академічній події поєднались дві напрочуд важливі і цінні для нашої кафедри перспективи: доповідь про специфіку американської літератури, яку прочитала колега із чорногорського університету. Про постмодернізм нелегко говорити будь-якою мовою, але англомовна репрезентація пані Тамари відбувалася у доступній формі, завдяки якій слухачі (навіть ті, які раніше не були прихильниками цього літературного напряму і не читали романів Т. Пінчона, В. Берроуза та Дж. Керуака) звернули увагу і на постмодерн, і на його знакові персоналії. Теоретична база, візуальний супровід, екземпліцитний комплекс, манера викладення матеріалу, прагнення лекторки донести складну тему до широкого студентського загалу, – всі ці характеристики сприяли тому, аби викликати у слухачів зацікавленість і стимулювати їх до подальшого читання і дослідження постмодерну. Лекція про американську постмодерністську літературу заклала фундамент, на якому студенти спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) зможуть вибудовувати майбутні розвідки у контексті основного освітнього компонента (зокрема, написання тез до конференцій і курсових та магістерських робіт із американської літератури). Спілкування з пані Тамарою нагадувало якісний постмодерністський твір, у якому стираються кордони між автором і читачем, а також чітко структуровану наукову екскурсію до постмодернової Америки, проведену кваліфікованим гідом. Дуже ціную підтримку колег із Університету «Медітеран» – декана факультету іноземних мов, доцентки Олени Лілової та замісника декана, доцентки Тамари Йововіч. Сподіваюся, що ми будемо й надалі розвивати нашу співпрацю в різних академічних напрямках».
Щиро дякуємо пані Тамарі Йововіч за ґрунтовну розмову і бажаємо їй нових наукових здобутків на фронті постмодерну!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 122
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 129
ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!
28 лютого 2025 року о 12.00 відбудеться гостьова лекція
«Elements of postmodernism in American fiction»
Спікер: Тамара Йововіч (Університет «Медітеран», м. Подгоріца, Чорногорія)
Усіх бажаючих поглибити знання з американської літератури постмодерну
запрошуємо до нашого віртуального залу!
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 208
26 лютого 2025 року у групі АЗЛ-24 відбулася виховна година, присвячена пам’ятним лютневим датам. Першокурсники поділилися своїми думками про роль української мови у житті сучасного суспільства, а також про її значення для студентів спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). «Мова – це душа народу. Вона не просто передає слова, а несе в собі культуру, традиції, пам’ять поколінь. Берегти її – означає берегти Україну».
На думку здобувачів освіти, сьогоднішня Україна – це не просто країна на карті. Це уособлення боротьби, сили духу і любові до своєї землі. Про це говорять і наші символи. «Наш Тризуб – це більше, ніж символ. Це код нації, наша історія, з глибини століть і до сьогодні. Він уособлює свободу, незалежність і силу українського народу».
Студенти вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, які були першими, хто прийняв на себе битву, що досі триває. «День Героїв Небесної Сотні – це скорботне свято на пошану тих, хто віддав своє життя за нашу гідність і свободу. Відважні українці вийшли на Майдан, бо вірили в Україну. Сьогодні їхній подвиг живе в наших серцях, і буде жити вічно».
24 лютого – річниця повномасштабного вторгнення. День, який змінив усе. День, коли українці стали незламними. День, коли ми дякуємо захисникам і згадуємо полеглих. «Ми тримаємось, бо маємо серце, що б’ється за рідну країну».
Ці дати – не лише моменти в календарі. Вони формують нову націю, нагадують про відповідальність перед минулим заради майбутнього. «Ми – покоління, що зростає в боротьбі, але саме ми творимо нову, сильну Україну».
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 135
24.02.2025 відбулася зустріч здобувачів освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти з кураторами організації курсу для майбутніх вчителів англійської мови, членів TESOL-Ukraine "Introduction to CELTA" в КДПУ (к.пед.н., доц. О. Пальчикова, к.пед.н., доц. І. Дирда). Серія вебінарів, що проводитимуть з 26.02.2025 по 21.05.2025 р., присвячена особливостям навчання англійської мови дорослих та є унікальною можливістю підвищити в студентів рівень викладацької майстерності, креативного мислення та навичок роботи в команді. Допоможуть їм у цьому визнані викладачі-практики, що є розробниками курсу (представниці програми Фулбрайта - Sally la Luzerne-Oi та М. Цегельська), а також тренерка - д-р філософії, доц. О. Кузьменко.
Бажаємо здобувачам успіхів, продуктивної співпраці та набуття професійного досвіду!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 149
У рамках співпраці кафедри англійської філології з Сумським державним педагогічним університетом ім. А.С. Макаренко, 21 лютого студенти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відвідвли лекцію "The New Approaches to an English Lesson: Teaching in Difficult Times". Лекція охоплювала важливі аспекти сучасної освіти. Особливу увагу було приділено тому, яким має бути сучасний урок -динамічним, жвавим і зрозумілим для всіх учнів. Було наголошено, що використання різнорівневих завдань і цікавих матеріалів сприяє утриманню уваги учнів протягом всього уроку та підвищує ефективність навчального процесу.
Окремо розглядалися інноваційні методи викладання, серед яких комунікативний підхід, робота в групах і метод перевернутого класу. Такі підходи дозволяють зробити освітній процес не лише більш результативним, а й мотивуючим для учнів.
Не менш важливим аспектом лекції було обговорення якостей, якими має володіти сучасний педагог. Зазначалося, що вчитель повинен бути відкритим до нових ідей, уважним до потреб учнів, мати терпіння та здатність підтримувати навчальну мотивацію.
Загалом, лекція справила позитивне враження, адже висвітлені теми є актуальними та корисними. Представлені ідеї та підходи можуть суттєво покращити якість навчального процесу, зробивши його більш змістовним і захоплюючим.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 156
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 184
20 лютого 2025 року відбулося засідання круглого столу, присвячене впливу штучного інтелекту на вивчення іноземних мов. Воно стало цікавою дискусійною платформою для представників різних галузей – від філологів до фахівців з інформаційних технологій. Спікери поділилися своїми поглядами на переваги та виклики використання ШІ у різних наукових сферах, що дозволило сформувати різнопланову рецепцію цїєї актуальної теми.
Перед численною аудиторією викладачів і здобувачів освіти кафедри англійської філології Криворізького державного педагогічного університету та їхніх партнерів, викладачів Навчально-наукового інституту іноземних мов Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка виступили експерти з філології та цифрових технологій. Ключовий спікер, магістр комп’ютерних наук, інженер-програміст Роман Цегельський розповів про технічні можливості штучного інтелекту, наголошуючи на його здатності автоматизувати рутинні процеси, розпізнавати мову та адаптувати до навчальних матеріалів. Кандидат філологічних наук, доцент кафедр англійської та німецької філології ПНПУ ім. В. Г. Короленка Михайло Рахно не лише підкреслив важливість критичного мислення під час використання ШІ у навчанні, а й детально розглянув базові prompts та правила їх написання, що є ключовим аспектом ефективної взаємодії з мовними моделями. Співзасновник Школи іноземних мов MT SCHOOL, кандидат технічних наук, старший викладач кафедри автоматизації, комп’ютерних наук і технологій КНУ, стейкхолдер ОП Мова і зарубіжна література (англійська) Вадим Харламенко поділився практичним досвідом інтеграції штучного інтелекту у навчальний процес і представив приклади його ефективного використання у мовних школах. Студентка 4 курсу спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) КДПУ Олександра Шпилякова поділилася студентським поглядом на використання ШІ у вивченні мов, привернувши особливу увагу до його ролі у самостійній роботі здобувачів освіти та домашній підготовці до занять.
У обговоренні учасники круглого столу дійшли висновку, що штучний інтелект є потужним і невід’ємним інструментом у навчанні іноземної мови, проте його використання вимагає усвідомленого підходу та балансу між технологіями і традиційними методами викладання.
Здобувачі освіти спеціальності Мова та зарубіжна література (англійська) надіслали свої відгуки про академічну подію.
Єлизавета Степанова, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» став чудовою можливістю дізнатися більше про сучасні технології у вивченні мов. Особливо сподобалося, що спікери не лише обговорювали загальні тенденції, а й наводили конкретні приклади використання ШІ у навчальному процесі. Окремо хочу відзначити доповідь студентки 4 курсу Олександри Шпилякової – її погляд на штучний інтелект з позиції студентки був дуже цікавим та близьким. Було корисно почути, як ШІ можна застосовувати у навчанні не лише з точки зору викладачів, а й самих студентів. Дякую за цікавий і змістовний захід!»
Вікторія Малишенко, АЗЛ-22: «Круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons» дозволив мені дізнатися про роль ШІ у вивченні мов. Спікери окреслили як теоретичні аспекти розвитку технології, так і її практичне втілення в навчанні. Особливо цінним було ознайомлення з конкретними інструментами для вивчення іноземних мов. Захід допоміг зрозуміти потенціал ШІ як помічника в мовній освіті та усвідомити виклики його впровадження. Дякую за корисну дискусію!»
Марина Іванова, АЗЛ-22: «Відвідавши круглий стіл «Штучний інтелект і філологія: pros and cons», я отримала нові знання, що дозволили розширити уявлення про роль ШІ у вивченні іноземних мов. Спікери обговорили як загальні тенденції розвитку цієї технології, так і практичні аспекти її застосування в навчанні мов. Було дуже корисно дізнатися про потенціал штучного інтелекту, а також про конкретні інструменти, які можна використовувати для вивчення іноземних мов.
Усі спікери звертали увагу на виклики й обмеження, які слід враховувати при впровадженні ШІ. Тож дискусія дозволила краще зрозуміти, як ШІ, з одного боку, може стати постійним помічником у мовній освіті, а з іншого, – може зашкодити користувачам. Дякую організаторам та спікерам за змістовну та надихаючу дискусію!»
Доцент кафедри англійської філології Л. Д. Федоряка зазначила: «Організаторам круглого столу наразі приємно констатувати, що перший академічний захід у другому семестрі успішно проведений. За задумом викладачів кафедри, і форма, і тема цього засідання, що об’єднало слухачів навколо напрочуд актуальної і надзвичайно контроверсійної проблеми, мала відбивати нові освітні і технологічні віяння, і водночас корелюватися з освітніми компонентами спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). Непідробний інтерес учасників викликали особливості використання ШІ передусім у царині іноземної філології – у розрізі різних аспектів англійської мови, літератури, і методики викладання англійської мови. Доповідачі, які репрезентували актуальний матеріал (від загальних понять до тонкощів) і численні підходи до використання ШІ (у практиці різних англомовних освітніх просторів) дозволили слухачам скласти доволі цілісну картину функціонування ШІ у сучасному глобалізованому світі. Сподіваюся, що результати обговорення теми стануть у нагоді всім слухачам круглого столу і поза його межами, під час освітнього процесу. Вони сприятимуть не лише подальшому розвитку вмінь і навичок користувачів, а й, щонайголовніше, свідомому впровадженню інновацій і усвідомленню ризиків, спричинених надмірним використанням ШІ».
До вирішення проблеми ШІ у контексті «pros and cons», яка, безперечно, потребує комплексного підходу – ґрунтовних досліджень і максимального практичного занурення, – усе ж вдалося наблизитись. Рекомендації слухачам, що прозвучали в доповідях усіх спікерів, зводилися и до однієї ключової тези: у навчанні і викладанні англійської мови штучний інтелект ніколи не замінить інтелекту і креативного мислення людини, а також професійного ставлення фахівця до здійснення іншомовної активності різних форм.
Щиро вдячні спікерам за їхні фахові поради!
Чекаємо на подальше науково-практичне спілкування!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 193
На кафедрі англійської філології було проведено інтерактивне заняття зі студентами гр.АЗЛ-22, присвячене Дню святого Валентина. Захід, що організовано Малоіван М.В., мав на меті не лише ознайомити студентів з культурними особливостями святкування цього дня в англомовних країнах, а й сприяти розвитку їхніх фахових компетентностей.
У ході заняття студенти взяли участь в інтерактивних вправах, обговореннях, мовних іграх та творчих завданнях. Особливий акцент було зроблено на розширенні таких компетентностей:
- комунікативна компетентність – студенти вдосконалювали навички говоріння та аудіювання через інтерактивні завдання та дискусі;
- культурна компетентність – учасники дізналися про традиції святкування Дня святого Валентина у різних країнах;
- критичне мислення – виконували аналітичні завдання, розглядали історичні аспекти та символіку свята;
- креативність – створювали власні вітальні листівки та інтерактивні презентації.
Захід пройшов у дружній та невимушеній атмосфері, заохочуючи студентів до активної участі та покращення мовних навичок.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 155