Кафедра фізики та методики її навчання
Фізико-математичний факультет

Снимок_экрана_2024-10-17_094033.png

Нещодавно кафедрою англійської філології організовано спеціальний кіноклуб, присвячений Дню вчителя, участь у якому взяли студенти 4 та 5 курсів, спеціальності Середня освіта (англійська мова та зарубіжна література). Захід організовано з метою не лише вшанувати вчителів, а й розвинути у студентів важливі професійні та особистісні компетенції.

 Під час перегляду фрагментів фільмів та епізоду Сімпсонів "Lisa's Substitute", які відображали сучасні виклики освітян та їх роль у формуванні суспільства, учасники активно обговорювали основні проблеми, що піднімалися у стрічках. Дискусія після перегляду сприяла розвитку таких компетенцій:

 Комунікативні навички – обговорення фрагментів фільмів дало змогу студентам висловлювати власні думки, аргументувати позицію та обговорювати різні підходи до педагогічної діяльності.

Критичне мислення – аналіз сюжетної лінії та її зв’язок із реальними педагогічними ситуаціями допоміг студентам вчитися оцінювати проблеми з різних точок зору.

Емпатія та емоційний інтелект – перегляд фрагментів фільмів дозволив краще розуміти емоції вчителів та учнів, розвиваючи здатність до емпатії, що є необхідною для майбутньої педагогічної діяльності.

Командна робота – спільне обговорення дозволило студентам працювати в команді, слухати одне одного та генерувати спільні ідеї щодо вирішення проблем, які вони обговорювали.

Захід став чудовою нагодою для студентів не тільки вшанувати професію вчителя, але й заглибитися у специфіку викладацької діяльності, одночасно розвиваючи навички, які будуть корисними в їх майбутній кар'єрі.

27821

15 жовтня 2024 року надовго запам’ятається бакалаврам і магістрам спеціальності «Англійська мова і зарубіжна література». У цей день відбулася без перебільшення знакова подія – лекція британської актриси і режисера, засновниці і художнього керівника театру «Flute», авторки методики «The Hunter Heartbeat Method», спрямованої на лікування дітей з аутизмом. Цей захід, що став фінальним у серії лекцій, присвячених інклюзивній освіті, підкреслив важливість творчих підходів до впровадження інклюзії в навчальний процес.

Здобувачі освіти були підготовлені до сприйняття актуальної теми, адже минулого тижня вони відвідали лекцію про специфіку інклюзивної освіти в Україні, представлену вчителями і спеціалістами Криворізької гімназії №46, а також мали зустріч з доценткою кафедри іноземних мов і культур Нового болгарського університету Дар’єю Лазаренко, яка окреслила основні положення методики Келлі Хантер. Манера викладення інформації, обрана Келлі, вочевидь, копіювала атмосферу майстер-класів, які проводять актори театру «Flute» з лікувальною метою. Келлі Хантер поділилася найцікавішими моментами своєї професійної діяльності, які допомогли студентам краще усвідомити необхідність інклюзивного театру для соціалізації людей з особливими потребами. Як наголосила спікерка, довіра, безпека і можливість виражати емоції – чи не найголовніші умови для успішної реалізації методики «Heartbeat». Келлі розповіла про підґрунтя появи цієї методики, про розробку та застосування ігор, що базуються головним чином на матеріалі чотирьох п’єс В. Шекспіра (“А Midsummer Night’s Dream”, “The Tempest”, “The Twelfth Night”, “Pericles”), про чотири ключових слова, на яких ґрунтується її методика (eyes, mind, reason, love). Вона зазначила, що головним завданням цього терапевтичного підходу до лікування є намагання акторів розбудити в дитини емоції, викликати реакції і стимулювати рухи, а також акцентувала увагу на тому, що таку трансформацію допомагає забезпечити ще й тісна взаємодія з батьками, адже, за її словами, «травма живе не в конкретному організмі, а є спільною проблемою всієї родини». Келлі з приємністю згадала і про роботу її театру в болгарському таборі для українських біженців у перші місяці повномасштабного вторгнення.

1111111111111111111111.png

Лекція Келлі Хантер на тему інклюзивного навчання крізь посередництво літератури і мистецтва викликала особливий інтерес студентів і завдяки рідкій можливості обговорення актуальних питань шляхом живого спілкування з носієм англійської мови. Студенти різних курсів цікавилися як практичною, так і мовною стороною методики. Їхні питання стосувались виникнення ідеї про лікувальні спектаклі, книг, написаних Келлі про Шекспіра, викликів під час роботи з невербальними дітьми, адаптацій Шекспірових творів, п’ятистопного ямбу, яким написані всі його п’єси, її музичних здібностей як одного з факторів створення театру «Флейта».

88888888888888888.jpg

Здобувачі освіти поділилися своїми враженнями про зустріч із Келлі Хантер.

Олександр Гунько, АЗЛ -23: «Лекція була надзвичайно цікавою, з новою інформацією та досвідом. Келлі Хантер вразила мене своїм ентузіазмом допомагати дітям з особливими потребами, біженцям та особам з психологічними травмами. Підходи, про які вона розповідала, дуже ефективні для налагодження контакту з особливими дітьми та привернення їхньої уваги до різних активностей і творчості. Не можна не захоплюватися її прагненням вкладати у дітей всю душу. Також викликає повагу її бажання  допомогти  українським діткам, які зазнали серйозних психологічних травм, пов’язаних із війною. Її робота – надзвичайний приклад професіоналізму та щирої любові до всіх дітей».

Анна Бачуріна, АЗЛ-21: «Дуже рада, що сьогодні мала нагоду відвідати гостьову лекцію Келлі Хантер – засновниці та художнього керівника театру «Flute Theatre» у Лондоні, яка спеціалізується на постановці театральних вистав за творами Шекспіра, адаптуючи їх для дітей з аутизмом та іншими обмеженнями. Її підхід до творчості надзвичайно вразив, адже вона використовує магію театру, щоб створити безпечний простір для розвитку, навчання та інтеграції дітей, які потребують особливої уваги. Мене надзвичайно надихнуло те, з якою радістю та натхненням вона говорить про безкорисливу допомогу дітям з аутизмом, навіть попри те, що це дуже складний і довгий процес. Це був неймовірний досвід, який змусив замислитися про важливість інклюзії та любові як способу допомоги дітям з важкими психічними розладами інтегруватися у суспільство».

Наталія Нестеренко, АЗЛ-24м: «Сьогодні ми відвідали надзвичайно цікаву лекцію Келлі Хантер, яка є засновницею унікальної методики «Метод серцебиття Хантер» (“Hunter Heartbeat Method”), в основу якої покладена мова Вільяма Шекспіра, розроблена для роботи з дітьми з особливими потребами. Цей метод поєднує драматичні техніки та мовленнєві вправи, спрямовані на розвиток емоційного інтелекту та комунікації. Таким чином, через театральні ігри, невербальну комунікацію або тілесні контакти розвиваються основні мовні навички. Метод Хантер – ексклюзивний, тому що він передбачає використання тіла, жестів, міміки та інтонації для вираження емоцій для розвитку комунікативних умінь у невербальних учнів. Цей метод є частиною інклюзивного навчання, адже він сприяє активному залученню дітей з особливими потребами до навчального процесу нарівні з усіма. Нам, як майбутнім шкільним учителям, було корисно послухати захопливу і інспіруючу лекцію про інноваційні підходи до навчання, аби зрозуміти, як у майбутньому створювати сприятливе позитивне навчальне середовище, де всі учні матимуть рівний доступ до освіти».

Аліна Куценко, АЗЛ-24м: «Сьогодні я мала нагоду відвідати чудову лекцію про метод «Hunter Heartbeat». Цей підхід використовує ритми та мову Шекспіра для створення терапевтичного середовища для дорослих і дітей з аутичним спектром. Для них спрощена мова шекспірівських творів – це доступний спосіб взаємодії з навколишнім світом, емоційне самовираження через гру. Тож трансформаційна сила театру у поєднанні з вишуканою мовною палітрою Шекспірових п’єс сприяє особистісному розвитку і зціленню маленьких пацієнтів Келлі Хантер».

Лекція Келлі Хантер надихнула студентку групи АЗЛ-24м Анну Саєнко на англомовний  відгук: «At the lecture “The Hunter Heartbeat Method. Theatre as a healing, transformative cathartic experience,” I liked most of all the idea of using Shakespeare’s plays for people with autism. Kelly Hunter demonstrated how theatre games help develop listening and interaction skills, turning theatre into a powerful tool for healing and transformation. I was especially impressed by her practice of creating productions for a broader audience, including performances in refugee camps and at international festivals. I was also surprised to learn that she has adapted four Shakespeare plays specifically for working with autistic individuals. These adaptations focus on enhancing emotional connection and communication through interactive, sensory experiences, making Shakespeare’s works more accessible and impactful for this audience. It was fascinating to see how deeply she integrates her understanding of both theatre and neurodiversity into her work». 

777777777777777.jpg

За репрезентацію у своїй прозі «опору історичним травмам і викриття крихкості людського життя» письменниця із Південної Кореї Хан Канг нещодавно отримала Нобелівську премію з літератури. Келлі Хантер, яка тонко відчуває потреби особливих дітей і точно знає, як зробити дитячий погляд на світ менш вразливим, також заслуговує на відзнаку за ефективний симбіоз у своїй методиці складових літератури, театру і медицини. Унікальна концепція, актуальні підходи до її розробки, своєчасна реалізація і вагомі здобутки акторів театру «Flute» на чолі з Келлі – ключові критерії, здатні переконати здобувачів освіти в тому, що драматургія В. Шекспіра спроможна творити дива. У світовому літературознавстві про неї написана ціла «бібліотека» наукових розвідок, яка вже в рази перевищує створене самим Шекспіром. Але шекспірознавство ХХІ ст., вочевидь, відкриває нову сторінку, присвячену лікувальним властивостям п’єс Великого Англійця. А багаторічний досвід Келлі беззаперечно доводить, що драматичні твори Вільяма Шекспіра наділені цілющими властивостями і надихають творчих людей на формування терапевтичних методик і впровадження їх у інклюзивну освіту.

Здобувачі освіти і викладачі кафедри англійської філології щиро вдячні пані Хантер за інформативну і актуальну лекцію, за допомогу українським дітям, за підтримку Криворізького державного педагогічного університету і України!

Бажаємо Келлі нових звершень на ниві інклюзивної освіти крізь призму всесвітньо відомих творів англійської класики!

27719

Запрошуємо на лекцію “The Hunter Heartbeat MethodTheatre as a healing, transformative cathartic experience”,  

що відбудеться 15 жовтня 2024 року о 13.00

Спікер: Келлі Хантер – засновниця і художній керівник театру “Flute Theatre” (Велика Британія)

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

Презентация1_Келли_Хантер_page-0001.jpg

 

27666

1.jpg

12 жовтня 2024 року відбулася надзвичайно важлива зустріч здобувачів освіти та викладачів кафедри англійської філології з Дарією Лазаренко, кандидатом філологічних наук та доцентом кафедри іноземних мов і культур Нового болгарського університету (м. Софія). 

Основною темою лекції стала методика “Kelly Hunter's Heartbeat”, розроблена засновницею та художнім керівником театру “Flute Theatre” Келлі Хантер (Великобританія). Ця методика призначена для допомоги дітям з аутизмом, зокрема невербальним дітям. Спікерка детально пояснила, як "Метод серцебиття Хантер" використовує драматургію Вільяма Шекспіра разом із спеціальними терапевтичними іграми для розвитку комунікативних навичок у дітей з аутичного спектру.

Методика заснована на вивченні мови Шекспіра, що активує емоційну та соціальну взаємодію в дітей з аутизмом, допомагаючи їм покращити соціальні навички, розуміння емоцій та прагматичну мову. Особлива увага в методиці приділяється роботі з невербальними дітьми, що дозволяє розширити можливості їхнього спілкування та адаптації в суспільстві.

Дарія Лазаренко акцентувала на ключовій ролі батьків у процесі лікування та виховання дітей з аутизмом за допомогою цієї методики, підкресливши, що підтримка родини є невід'ємною складовою успіху. Вона зачитала відгуки від батьків, чиї діти брали участь у програмі, що продемонструвало реальні результати і значущість цього підходу.

Лекція викликала неабияке зацікавлення серед студентів. Вони активно ставили питання та висловлювали своє захоплення підходом Келлі Хантер до допомоги людям з особливими потребами. Окреслена зустріч відіграє важливу роль у професійному зростанні майбутніх вчителів та становленні їхніх моральних цінностей.

27646

зображення_viber_2024-10-11_20-06-01-491.jpg

11.10.2024 р. відбулася зустріч гаранта ОП «Англійська мова, зарубіжна література» другого (магістерського) рівня вищої освіти та магістрів першого і другого років навчання денної та заочної форм здобуття освіти. Під час зустрічі студентів ознайомили з метою ОП, освітніми компонентами, можливостями реалізації індивідуальної освітньої траєкторії, програмними результатами навчання. Здобувачі освіти дійшли висновку, що на сучасному ринку праці затребувані вчителі англійської мови та зарубіжної літератури, що готові поділитися ідеями і перейняти досвід викладання у іноземних колег, вміють працювати в змінюваних умовах та проводити науково-педагогічні дослідження із застосуванням інновацій. Вказані вимоги задовольняються завдяки гармонійному поєднанню в ОП нормативних і вибіркових освітніх компонентів, відповідності компетентностей і програмних результатів навчання. Наприкінці зустрічі здобувачі мали чітке уявлення стосовно розташування освітньо-професійних програм на сайті, переліку нормативних і вибіркових дисциплін, а також особливостей функціонування скриньки пропозицій, де кожен здобувач освіти має право долучитися до обговорення проєктів ОП і надати пропозиції стосовно удосконалення освітнього процесу.

27645

1111111111111111111111111.jpg

Запрошуємо на лекцію-презентацію Kelly Hunter’s Heartbeat Method: using theatre as therapy in the time of war”,

що відбудеться 11 жовтня 2024 року о 12.00

Спікер: Даря Лазаренко – кандидат філологічних наук, доцент кафедри іноземних мов і культур Нового болгарського університету (м. Софія)

У лекції будуть представлені ключові аспекти методики “Shakespeare’s Heartbeat”, розробленої засновницею і художнім керівником театру “Flute Theatre” Келлі Хантер (Велика Британія) для лікування дітей з аутизмом. 

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

27602

зображення_viber_2024-10-10_21-07-01-469.png

27600

Siofok_4-6-10.png

З 4-6 жовтня викладачі кафедри англійської філології (к.пед.н., доц. І. Дирда та к. пед. н., доц. О. Пальчикова) взяли участь в 34 щорічній Міжнародній конференції, організованій TESOL-Hungary “To Infinity and Beyond”(«До нескінченності і далі»), що відбулася в м. Шіофок (Угорщина). В конференції брали участь вчителі та викладачі з Угорщини, України, Словенії, Турції, чий досвід у викладанні англійської мови важко переоцінити. Програмою були передбачені сесії, присвячені розвитку мовних і мовленнєвих навичок через застосування штучного та емоційного видів інтелекту; новітніх цифрових технологій; виокремленню особливостей навчання дітей з особливими освітніми потребами та зʼясуванню інструментів, необхідних для ефективного коучингу в царині іншомовної освіти.

Щиро вдячні за надану змогу перейняти досвід іноземних колег та з нетерпінням чекаємо на наступну зустріч!

27591

інклю.webp

Запрошуємо на гостьову лекцію "Інклюзія в широкому контексті: від знань до дій", яка відбудеться 10 жовтня о 13:00.

Спікери:

  • Семюк Інна Артемівна — в.о. директора Криворізької гімназії №46
  • Лапіна Ірина Миколаївна — заступник директора з НВР
  • Ващенко Тетяна Олександрівна — практичний психолог
  • Голубчикова Яна Ігорівна — вчитель початкових класів
  • Бабич Катерина Миколаївна — асистент вчителя

Лекція буде присвячена актуальним питанням інклюзії та її впровадження в освітніх закладах.

Зустріч відбудеться через сервіс відеозв'язку Google Meet https://meet.google.com/ngm-zsuq-njd

 

27553

 

0-02-0a-dc31c696e67468059111ea55c4be78364228b4f50c0274c08c5c3acde34475a3_1a15d4674729dc7.jpg

27500
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Жовтень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31