У 1997 р. закінчила Нікопольське педагогічне училище (спеціальність «Викладання в початкових класах», кваліфікація «Вчитель початкових класів. Педагог-організатор») (диплом з відзнакою); 2000 р. – Криворізький державний педагогічний університет (спеціальність «Українська мова та література», кваліфікація «Вчитель української мови та літератури») (диплом з відзнакою); 2001 р. – Криворізький державний педагогічний університет (спеціальність «Українська мова», кваліфікація «Магістр української мови»); 2013 р. – Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет» (спеціальність «Початкова освіта», кваліфікація «Вчитель початкової школи») (диплом з відзнакою); 2017 р. – ВНЗ «Міжрегіональна Академія управління персоналом» (спеціальність «Психологія», кваліфікація «Психолог»).
З 2000 р. по 2004 рр. працювала вчителем української мови та літератури в СЗШ № 21, СЗШ № 130 м. Кривого Рогу.
У 2004 р. закінчила аспірантуру при кафедрі української мови Криворізького державного педагогічного університету.
У 2005 р. захистила кандидатську дисертацію «Категорія оцінки та засоби її вираження в публіцистичних та інформаційних текстах» (науковий керівник: к. філол. н., проф. Арешенков Ю. О.).
З 2006 р. працює в Криворізькому державному педагогічному університеті. Виконує обов’язки заступника декана з наукової роботи психолого-педагогічного факультету; керує науково-дослідницькою роботою студентів факультету та кафедри початкової освіти.
З 2007 по 2017 рр. була членом редакційної колегії збірників наукових та науково-методичних праць: «Сучасна освіта: реалії та перспективи», «Актуальні питання соціально-педагогічної та початкової ланок освіти», «Актуальні питання дошкільної та початкової ланок освіти», «Збірник наукових праць студентів КДПУ».
З 2020 р. є відповідальною особою за акредитацію освітніх програм Криворізького державного педагогічного університету. Координує роботу з проведення процедур акредитації освітніх програм в університеті, здійснює супровід роботи гарантів освітніх програм в інформаційній системі НАЗЯВО, проводить експертизу матеріалів, які подаються для акредитації.
Має понад 200 наукових і науково-методичних публікацій. Автор посібників «Культура професійного педагогічного спілкування» (2012), «Основи культури наукового мовлення» (2013), «Психологія міжособистісного спілкування» (2017); співавтор посібників «Психолого-педагогічна діагностика старшого дошкільника напередодні його вступу до школи» (2011), «Психологія особистості» (2012), «Діагностичний супровід виховання та розвитку старшого дошкільника» (2015) та ін.
Учасник понад 150 всеукраїнських та міжнародних (Чехія, Польща, Естонія, Швеція, Швейцарія, Канада, Великобританія та ін.) науково-практичних конференцій.
Підвищила кваліфікацію у вітчизняних та закордонних закладах освіти: Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова (2008 р.), Херсонський державний університет (2013 р.), Криворізький педагогічний інститут ДВНЗ «Криворізький національний університет» (2014 р.), Асоціація «Євразійський Союз Академічного і Міжнародного Співробітництва» (Чехія, м. Прага) (2018 р.), Криворізький державний педагогічний університет (2018 р.), КЗВО «Дніпровська академія неперервної освіти» (2019 р.), Саксонський центр викладання та навчання вищої освіти в Лейпцигу (2019 р.), Краківській економічний університет (2020 р.), Малопольська Школа державного управління (Польща, м. Краків) (2020 р.), Інститут педагогіки НАПН України (2022 р.), Університет прикладних наук Анхальт (Німеччина) (2023 р., 2024 р.) та ін.
Узяла участь у Фінському проєкті «Фінська підтримка реформи української школи» («Навчаємось разом»), тема: «Розроблення нових освітніх програм для здобуття ступеня бакалавра або магістра початкової освіти відповідно до концепції «Нова українська школа» (сертифікат № ВО-У/32 від 22.12.2021 р.).
Пройшла онлайн-курси на українських та міжнародних онлайн-платформах: 2018 р. – «Онлайн-курс для вчителів початкової школи» (60 год.), «Робота вчителя початкових класів із дітьми з особливими освітніми потребами» (30 год.), 2020 р. – «Моделі інклюзивної освіти в зарубіжних країнах» (72 год.), 2021 р. – «Початкова школа ХХІ століття. Зарубіжні практики» (72 год.), «Компетенції ХХІ століття та освіта ХХІ століття. Soft skills у національних стандартах шкільної освіти» (72 год.), 2022 р. – «Компенсація освітніх втрат у закладів загальної середньої освіти в умовах воєнного стану та повоєнного відновлення» (120 год.), 2024 р. – «Наздоженемо: курс про подолання освітніх втрат у початковій школі» (30 год.) та ін.
Онищенко І. В. є членом вченої ради психолого-педагогічного факультету КДПУ; відповідає за профорієнтаційну роботу у КЗ «Нікопольський фаховий педагогічний коледж» ДОР»; викладає на курсах підвищення кваліфікації вчителів початкових класів.