30 жовтня 2024 р. до 4 курсу гр. ІП-21 (спеціальність 014.03 Середня освіта (Історія) завітав вчитель історії, асистент вчителя Криворізької гімназії № 121, водночас здобувач освіти другого (магістерськог)о рівня Ростислав Горбунов. Магістрант поділився досвідом своєї роботи в школі. Під час зустрічі активно обговорювалася проблематика, пов'язана з організацією інклюзивного навчання в сучасних закладах освіти. Акцентувалась увага на нормативно-правовій базі інклюзивного навчання, організації документообігу, зупинились на проблемах і труднощах роботи асистента вчителя й співпраці вчителя-предметника з дітьми з ООП, їх батьками та класним колективом.
Ростислав Горбунов: Інклюзивна освіта - невід‘ємна частина освітнього процесу сучасної школи. Це тренд, до котрого вже потрібно долучатися, щоб не губитися на місці, ставши вчителем. А діти з ООП - це не учень із зірочкою (в негативному аспекті) - це все ще повноцінний учасник уроку; це дитина, що намагається адаптуватися в умовах навчання і повноцінно соціалізуватися за вашою допомогою, настановами.
22 жовтня 2024 р. на занятті з «Інформаційно-комунікаційних технологій навчання громадянської освіти» молодий вчитель, водночас студент другого (магістерського) рівня вищої освіти (гр.ІСм-24), Ігор Зимній поділився власним досвідом роботи в школі.
Були запропоновані теми для обговорення:
- Освітні платформи для організації дистанційного навчання.
- Документообіг: рутинна робота вчителя.
- Вимоги до оцінювання.
- НУШ: шкільні предмети громадянської та історичної освітньої галузі
Молодий вчитель розповів як створювати ефективні навчальні матеріали за допомогою інтернет-ресурсів, креативні та захопливі заняття з використанням інструментів ШІ, адже штучний інтелект стає дедалі популярнішим. Кількість відомих ресурсів, які інтегрують інструменти ШІ, теж лише неуклінно зростає. Рекомендація від вчителя: розглядати ШІ як помічника у щоденній роботі вчителя.
Разом з Ігорем "прогулялися" коридорами освітніх платформ, зокрема, познайомились з платформою Class Dojo (зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу) та відвідали Google Classroom.
Студенти отримали інформацію щодо роботи в електронному журналі: створення, заповнення. Поряд з цим, І.Зимній зупинився на критеріях оцінювання, відповідно до нових рекомендації оцінювання учнів 5–9-х класів (Наказ МОН від 02.08.2024 №1093).
Жодне питання не залишись без відповіді. На завершення зустрічі Ігор надав поради щодо вдосконалення професійної майстерності заради ефективної взаємодії зі школярами та урізноманітнення освітнього процесу.
Бажаємо молодим вчителям нових звершень!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 176
Мета дисципліни "Шкільний курс історії та методика його навчання" (викладач - доцент Лілія Задорожна) – навчити студентів орієнтуватися у програмах, шкільних підручниках та навчальних і методичних посібниках, моделювати навчальний процес з історії України та Всесвітньої історії, аналізувати уроки та позаурочні заходи; підготувати майбутніх вчителів до виробничої педагогічної практики у загальноосвітніх закладах.
Головні завдання дисципліни - ознайомлення студентів зі структурою та змістом шкільного курсу історії у загальноосвітній школі; формування вмінь і навичок, що визначають професіограму вчителя історії; сформувати у студентів первинні практичні навички щодо застосування одержаних теоретичних знань у педагогічній діяльності, виховання прагнення до набуття нових знань, самовдосконалення, постійного творчого пошуку.
Урок-екскурсія на тему: "Середньовічне місто та його мешканці" (7 клас, Всесвітня історія) презентувала Анна Жук (група ІП-21)
Учні здійснили захопливу подорож до Середньовічного міста, прогулялися його вуличками і познайомилися з його мешканцями.
Міста були осередками культури, ремесел і політичного життя. Під час уроку-подорожі присутні дізналися, що торгівля й ремесла були основою економіки міста; у кожного жителя було своє місце в суспільстві, що визначалося соціальним статусом.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 174
У середині 1990-х років абсолютна більшість країн у світі визнала, що корупція є глобальною проблемою. Відтоді у сфері її запобігання активно працюють регіональні та глобальні міжурядові організації. Результатом діяльності за першим напрямом стало прийняття цілого комплексу міжнародних обов'язкових актів та актів рекомендаційного характеру Організацією Об'єднаних Націй, Радою Європи, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Європейським Союзом та Організацією американських держав. Серед них:
Кримінальна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією - ключовий міжнародно-правовий документ Ради Європи, що визначає обов'язкові для країн-членів підстави криміналізації корупційних дій, перелік їх, види та обсяги міжнародної правової допомоги, заходи з міжнародного контролю;
Цивільна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією, її мета - запровадження ефективних засобів «правового захисту осіб, яким заподіяно шкоду внаслідок корупційних дій, для надання таким особам можливості захищати свої права та інтереси, включаючи можливість отримання компенсації за заподіяну шкоду».
Найбільшим досягненням у сфері антикорупції на сьогодні є ухвалення 2003 року Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй Конвенції ООН проти корупції. Конвенція ООН проти корупції закріплює основи для універсальної системи протидії та попередження корупції. Ефективність реалізації положень документа залежить від рівня його імплементації й дотримання на національному рівні.
Успішні приклади боротьби з корупцією на семінарському занятті дисципліни "Антикорупція та доброчесність" в своїх презентаціях демонстрували магістранти групи ІСм-24.
Артем Боровик:
Яна Приходько:
Ніна Вінтоняк та Денис Івашутін
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 207
У 2023 році Офіс доброчесності НАЗК запустив пілотний проєкт з викладання в університетах дисципліни "Антикорупція та доброчесність"
В вересні 2024 р. до проєкту доєднався Криворізький педагогічний та магістранти групи ІСм-24.
Головною метою курсу є формування розуміння поняття доброчесності та доброчесних стратегій поведінки, а також сприяння засвоєнню студентами практичних навичок, які допоможуть уникати корупції в повсякденному житті та діяти доброчесно в складних, неоднозначних життєвих ситуаціях.
При вивченні першої теми студенти мали можливість дослідити феномен корупції від історії до сьогодення, отримавши креативні завдання уявити себе в одній із розглянутих історичних епох та описати, який вигляд у той час має корупція, як вона впливає на їхнє життя.
Презентація Артема Боровика
Презентація Ніни Вінтоняк та Дениса Івашутина
Презентація Андрія Бреславця
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 260
Магістрантка тепер вже другого року навчання спеціальності Історія КДПУ
Анастасія Шевченко реалізовує можливість отриматии другий диплом,
навчаючись у магістратурі університету республіки Польщі (м. Слупськ).
Коли ти успішно опановуєш програму «Публічна історія», - наприкінці семестру викладач Поморського університету просить передати на кафедру історії твоєї альма-матер подарунок – книгу автора.
Цього вересня книгу було передано до бібліотеки КДПУ
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 353
До нормативних компонентів освітньо-професійної програми "Історія та суспільствознавчі дисципліни" підготовки фахівців другого (магістреського) рівня належить дисципліна "Європейська та Євроатлантична інтеграція України". Її кращому засвоєнню сприяє онлайн курс на платформі Прометеус "Перемовини про вступ України до ЄС".
Курс складається з 4 модулів, які успішно опанували магістранти-історики
Модуль 1. Європейська інтеграція – цілі та еволюція
Студенти дізналися про історичні передумови утворення Європейського Союзу; розвиток Європейського Союзу на прикладі основних договорів; інституційну організацію Європейського Союзу; джерела права Європейського Союзу та правові акти ЄС.
Модуль 2. Європейська інтеграція України.
Основна мета - дослідити, як розвивалися відносини ЄС та України; які реформи має здійснити Україна, щоб стати членом Європейського Союзу; яку роль грає держава у переговорному процесі вступу країни до ЄС; як формуються групи перемовників. та навчаться розуміти, у чому полягає баланс між прийняттям правил ЄС та збереженням та захистом власних національних інтересів.
Модуль 3 Адаптація Українського законодавства до норм ЄС
Модуль 4. Погляд із ЄС та досвід країн-попередниць. Практичні поради для українських переговірників з огляду на умови сьогодення
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 363
Протягом семестру магістранти гр. ІС-м-23 опановували курс на платформі Prometheus «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів».
З шести модулів онлайн-курсу разом з його авторами можно було дізнатися про теоретичні аспекти академічної доброчесності та фактори, які впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти; навчитися застосовувати теоретичні знання на практиці у викладанні.
В програмі курсу - відеолекції, практичні завдання, онлайн-тренажер та матеріали для самостійного опрацювання.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 291
Анастасія Шевченко (магістрантка першого року навчання спеціальності Історія КДПУ) реалізовує можливість отриматии другий диплом, навчаючись у магістратурі університету республіки Польщі (м. Слупськ).
Отримати деталі особливостей навчання ми сподіваємось після повернення з республіки Польща. А поки бажаємо успіхів в завершенні семестру Анастасії та її однокурснику Артуру Квасневському, який опановує програму навчання за подвійним дипломом дистанційно.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 469
Використання цифрових технологій – це крок на шляху спрощення та модернізації управлінської діяльності в освітньому процесі.
На сьогодні у школах з‘явилася можливість вести в електронній формі документи, що можуть створюватися у процесі діяльності закладу освіти. Саме про це й говорили зі здобувачами другого (магістерського) рівня вищої освіти (гр. ІСм-23) 27 травня 2024 р. на занятті з курсу «Інформаційно-комунікаційні технології навчання суспільствознавчих дисциплін».
Доповідач Денис Греков, здобувач освіти (гр.ІСм-23), вчитель історії та правознавства Криворізької гімназії 46.
Мова йшла про українську платформу «Нові знання», зокрема, про можливість ведення в електронній формі класних журналів, журналів обліку уроків, щоденників, журналів здобувачів середньої освіти за індивідуальною формою, розкладів занять тощо.
Присутні мали змогу також ознайомитись з принципами функціонування Classroom, дізнатися про основні сервіси Google та можливості їх використання при організації навчання: дізнались про різні типи завдань, які можна створити в Classroom, оцінювати завдання та організовувати онлайн спілкування учитель-учень.
Під час доповіді Денис наочно продемонстрував використання ІКТН в своїй практичній діяльності: платформи «На урок», «Всеосвіта», ВШО; інтернет ресурси: Padlet, LearningApps, Kahoot та ін.
Насамкінець були поставлені питання, на які студенти отримали ґрунтовні відповіді.
Молодому вчителю бажаємо успіхів та натхнення!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 348
В Україні 26 лютого відзначають День спротиву російській окупації Криму.
Десять років тому диверсійні групи рф почали спроби захопити Крим. 26 лютого 2014 року на заклик Меджлісу кримськотатарського народу до Верховної ради Автономної Республіки Крим вийшли тисячі кримських татар, українців та представників інших національностей чинити спротив російській окупації та заявили всьому світу про цілісність України.
26 лютого 2020 року Президент України Володимир Зеленський підписав указ №58/2020 "Про День спротиву окупації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя”.
Про Крим, його історію, культуру та традиції - після проходження курсу "Qirim: Крим - це ми" - здобувачі групи ІС-22.
«Qirim: Крим – це ми» - безкоштовний онлайн-курс, спрямований на вивчення культури й національно-релігійної ідентичності кримських татар, невигаданої історії становлення й розвитку Криму в геополітичному, історичному й економічному вимірі та інших аспектах. Слухачі курсу суттєво можуть розширити свої знання про кримських татар, історичні реалії й геополітичні обставини існування півострова. Також надзвичайно цікавим було ознайомлення із життєвими історіями кримських мешканців. Проходячи цей курс, можна прослухати і опанувати найпоширенішими фразами кримськотатарської мови, та, навіть, вивчити гарний і мелодійний вірш.
Вікторія Болмосова
На мою думку, цей курс надзвичайно важливий, розвіює багато «імперських міфів» про походження кримських татар і про те «чий Крим» насправді. Отримання нових знань про український Крим – це частина важливого процесу реінтеграції тимчасово окупованої території. Лише тоді можна по-справжньому сказати «Крим – це Україна», коли ми знатимемо загальну історію, географію, економіку та політико-правові традиції Криму; особливості ідентичності кримських татар та прийняти Крим таким, який він є насправді.
Ярослава Вереша
Найбільше мені сподобалось те, як переплітаються культури різних народів та створюють неповторну кримську культуру. Раніше Крим мене приваблював лише свої географічним положенням, адже це поєднання і гір, і моря в одному місці. Зараз же сюди додались різні архітектурні пам'ятки, їжа, народна творчість, ті ж вишиванки, які мають особливу назву "орьнек", я навіть не здогадувалась, що у кримської вишивки є своя окрема назва. Також вперше почула як звучить їхня мова і дуже прикро, що в школі ми могли вивчати пушкіна, але ніколи не ознайомлювались з творами того ж Агатангела Кримського. Найкраще запам'яталось слово "достлар", що означає друзі і те, що речення у них утворюються за допомогою суфіксів ,префіксів та афіксів.
Загалом, курс цікавий, доступно викладена інформація. Я б хотіла, щоб як можна більше людей пройшли цей курс і дізнались про особливості Криму.
Анастасія Гридіна
Курс "Крим - це ми" дає змогу поринути у Крим з різних аспектів. Бути чесною, останній раз я бачила Крим своїми очами в 2013 році, коли мені було лише 8 років і я пам’ятаю ті гори, коли ми їхали по дорозі, те, як я зачаровано дивилась на пейзажі Кримського півострову. Пам’ятаю чорне море, камінці на пляжі, зоопарк, такий великий і навіть зараз я пам’ятаю, як ми з братом ходили по ньому наче це було вчора. Але це лише мої спогади про Крим з самого дитинства, у більш зрілому віці Крим став асоціюватись з болем, який настав у 2014 році, та вивченню долі Кримськотатарського півострову в курсі шкільної історії.
Курс «Крим – це ми» дав можливість послухати історію корінних земляків Криму після окупації російських військ у 2014, їх історію, поринути у культуру народу, послухати вірші на кримськотатарській мові. Сам курс має чотири модулі, які відповідають за 4 аспекти кримського життя:
«Простір», в якому нас посвятили у історію, спогади та мову кримських татар.
«Культура», який поглибив знання побуту і культурі, а також саме тут було присвячено час для розповідей людей, які тікали від окупації росії з Криму до України і також вагомим було послухати розповідь Мустафи Джемілєва про символи кримських татар.
«Міфи» де ми послухали різні міфи, що стосувалось історії та релігії Криму.
«Стератегія», модуль присвячений реінтеграції України до Криму.
Крим посідає важливе місце в нашій історії, тож завдяки курсу більшість нарешті зрозуміє важливість Криму у власному патріотизмі та української національної ідентичності.
Владислав Скалкович
Курс "Qirim: Крим - це ми" залишив після себе приємні враження. В першу чергу хотілось подякувати команді, яка працювала над створенням курсу. Кожен розділ, окрім того, що наповнений великою кількістю якісно підібраного матеріалу, створює унікальну атмосферу, яка сприяє глибокому зануренню в обрану тему. Програма не складна, більше сконцентрована на розповіді, адже саме розкриття теми та примноження знань про кримських татар є однією з головних цілей курсу. Бажано, розподіляти теми на окремі дні, щоб краще засвоїти матеріал.
Та звісно, в першу чергу, ми говоримо про окуповану територію, яка є частиною суверенної української держави, а також волелюбний народ, який проживає на цій території. Головний месседж курсу "Крим - це ми", це символ боротьби, який розпізнає кожен свідомий українець. Боротьба, яка, на жаль, ще не закінчена. Кримськотатарська мова зарахована до числа мов, які вимирають, етнічний склад населення поступово скорочується. Не останню роль в цьому зіграла кривава політика царського та більшовицького урядів.
Цей курс - невеликий крок для того, щоб ці символи не були забуті, а кримські татари змогли зберегти свою ідентичність. Естафета, адресована до серця кожного небайдужого. Намисто, зібране з перлів кримської культури. Ще раз хочу подякувати всім причетним до створення курсу і людям, які розповсюджують людяні наративи та роблять внесок в процес реінтеграції. #Крим_це_ми.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 550