- У 2023-2024 н.р. анонімне опитування здобувачів відбувалося упродовж лютого. В опитуванні взяли участь 9 здобувачів (81,8%) ОП "Фізика та астрономія. Інформатика" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти.
Здобувачі загалом задоволені рівнем отриманих знань та вмінь, якістю викладання, зацікавлені в отриманні якісних освітніх послуг та готові до надання конструктивних рекомендацій задля підвищення якості реалізації освітньої програми. Серед відповідей є деяка неузгодженість у судженнях та оцінках, але всі мають справити позитивний вплив на якість надаваних освітніх послуг.
З-поміж виокремлених в процесі аналізу рекомендацій:
- залучати до освітнього процесу професіоналів-практиків;
- покращувати матеріально-технічну базу лабораторій;
- постійно оновлювати навчально-методичне забезпечення дисциплін;
- зменшити кількість соціально-політичних, гуманітарних та філософських дисциплін в нормативній та варіативній частині навчального плану освітньої програми «Фізика та астрономія. Інформатика»;
- активно залучати різні групи стейкхолдерів до перегляду освітніх програм (див. витяг з протоколу). - Станом на 28.03.2024 в опитуванні взяли участь 33 випускники ОП "Фізика та астрономія. Інформатика" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти (роки випуску - з 1996 по 2022).
Випускники загалом задоволені рівнем отриманих знань та вмінь, якістю викладання, зацікавлені в отриманні якісних освітніх послуг та готові до надання конструктивних рекомендацій задля підвищення якості реалізації освітньої програми. Випускники також високо оцінюють діяльність КДПУ як закладу вищої освіти.
Задля покращення даної ОП випускники надають пропозиції:
- додати (більше шкільного фізичного експерименту для вдосконалення практичних навичок, 3D моделювання, машинне навчання, робототехніку);
- розв’язувати більше практичних реальних задач;
- збільшити кількість годин для практичних занять по фізиці, збільшити кількість годин на програмування;
- зменшити кількість годин на дисципліни «не за фахом», педагогіку і дотичні дисципліни;
- осучаснити курс інформатики і приділити більше уваги тому, що вивчають у школі;
- використовувати більше наочності та практики;
- вивчати методи роботи з гіперактивними та неактивними учнями, викладання фізики та інформатики інклюзивним дітям;
- готувати студентів до роботи з НУШ;
- запрошувати відомих науковців;
- додати в бібліотеку підписку на платні Scopus журнали за фахом.
Деякі випускники відмічали, що при влаштуванні на роботу не вистачало практики в викладанні та сучасного підходу до уроків. Також бажано додати у фізиці більше дослідів, які можна використовувати на кожному уроці з учнями.
Поширеними також є відповіді: "все влаштовує", "пропозицій немає", "освітня програма складена гарно", "добавити нічого", "важко відповісти" (див. витяг з протоколу). - Станом на 28.03.2024 в опитуванні роботодавців для здобувачів/випускників ОП "Фізика та астрономія. Інформатика" першого (бакалаврського) рівня вищої освіти взяли участь представники 15 закладів/установ, зокрема Криворізька гімназія № 9, Криворізький ліцей № 115, Криворізький ліцей № 24, Відокремлений структурний підрозділ «Криворізький фаховий коледж Національного авіаційного університету», Криворізька гімназія № 91, Криворізька гімназія № 51, Криворізький Центрально-Міський, ДНЗ Криворізький центр професійної освіти металургії та машинобудування, Лозуватський ліцей імені Т.Г.Шевченка Лозуватської сільської ради, Криворізький природничо-науковий ліцей, Криворізька гімназія № 98, Криворізька гімназія № 65, Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 120.
Всі роботодавці зацікавлені в прийомі випускників даної освітньої програми на роботу у своєму закладі/установі/організації та мають намір рекомендувати керівникам інших закладів приймати на роботу випускників даної освітньої програми.
Серед пропозицій для покращення підготовки фахівців за освітньою програмою для потреб конкретного закладу (установи, організації) зазначають:
- розглянути можливість проходити педагогічну практику в закладі освіти з 2-го курсу;
- приділяти увагу фізико-математичним дисциплінам, розвивати матеріально-технічне забезпечення лабораторій, спеціальних кабінетів, оновлювати обладнання для астрономічних спостережень;
- потрібна більш сильна теоретична підготовка;
- більше практики;
- адаптація до роботи з дітьми нового покоління;
- розвиток навичок командної роботи;
- підготовка спеціалістів з умінням комунікувати з молоддю;
- практичні навички у роботі з дітьми покоління Нової української школи (див. витяг з протоколу).
Результати опитування здобувачів, випускників та роботодавців
- Автор: Фізико-математичний факультет
- Перегляди: 349