24 грудня 2025 року відбувся науково-методичний семінар кафедри української мови, присвячений питанню про особливості поєднання предметних спеціальностей і спеціалізацій крізь призму вимог галузевого та регіонального контексту ОПП. Доповідь із заявленої теми підготувала доцент кафедри української мови, к. філол. н. Ганна Асмаковська.

До уваги було взято програми бакалаврського рівня:
1. ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»: А 4.01 Середня освіта (Українська мова і література) Додаткова спеціальність: А 4.02 Середня освіта (Мова за зарубіжна література (англійська))
2. ОПП «Українська мова і література. Психологія»: 014.01 Середня освіта (Українська мова і література), Додаткова спеціальність: 053 Психологія
3. ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література»: А 4.01 Середня освіта (Українська мова і література), Додаткова спеціалізація – зарубіжна література.
Програми магістерського рівня:
1. ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література»: А 4.01 Середня освіта (Українська мова і література), Додаткова спеціалізація – зарубіжна література
2. ОПП «Українська мова і література, зарубіжна література. Англійська мова»: А 4.01 Середня освіта (Українська мова і література), Додаткова спеціальність: А 4.02 Середня освіта (Мова за зарубіжна література (англійська))
У процесі обговорення питання було наголошено, що галузеві вимоги до ОПП, закріплені у стандартах освіти, відображені в її меті та програмних результатах навчання (ПРН). Вони акцентують на підготовці вчителів, спроможних до неперервного професійного розвитку та адаптації до трансформацій в освітньому, науковому й економічному середовищах як в Україні, так і на світовому рівні. Регіональний контекст ОПП може бути представлений на рівні стратегій розвитку Криворіжжя та Дніпропетровщини в період воєнного стану та загалом, оскільки педагогічний контингент міста та області формується зокрема й завдяки випускникам за відповідними ОПП.
Ретельне обговорення галузевого та регіонального аспектів освітньо-професійних програм забезпечує чітку відповідність освітнього процесу актуальним державним стандартам та вимогам Нової української школи, є запорукою формування конкурентоспроможних фахівців, готових до викликів сучасного освітнього середовища.










