Кафедра образотворчого мистецтва
Факультет мистецтв

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.мист.н. Удріс І.М.

1. Розглянути названі теми.

Тема 5. 5. Французьке мистецтво ХVII століття (18 березня)
Об’єднання країни і формування абсолютної монархії. Становлення класицизму як відображення політичних й соціокультурних запитів доби. Архітектура, скульптура й живопис п. пол. століття. Творчість Н.Пуссена й К.Лоррена. Живопис Ж. де Латура. Великий стиль Людовика ХІV. Спорудження Версальського палацу за участі Ж.А.Мансара, А.Ленотра, та живописця Ш.Лебрен. Участь скульпторів і декораторів графіків у творенні комплексу. Реалістична лінія французького живопису: творчість братів Ленен
Тема 5.6. Мистецтво Франції ХVIII століття (18 березня)
Західноєвропейська культура ХVIII cтоліття. Формування ідей Просвітництва. Специфіка образотворчого мистецтва доби: демократизм та видовищність. Нові варіантів стилів: бароко-рококо, класицизм, реалізм, сентименталізм. “Салони” Д. Дідро. Провідна роль французької школи у мистецькому житті. Отель Субіз. Творчість архітекторів Ж.А.Габріеля, Леду та Суффло. Скульптура майстрів рококо Пігаля, Фальконе. Творчість А. Ватто і живописців рококо. Естетика просвітництва в творчості Ж.-Б.С. Шардена та Ж.-Б. Грьоза. Ранні роботи Л. Давида.

Тема 5.7. Мистецтво Італії. Англії та Німеччини ХVIII століття (1 квітня)

Оскільки тема розрахована на 4 години, розпочати ознайомлення лише з італійським мистецтвом


Венеціанський живопис. Монументалізм Д.-Б.Тьєполо. Ведута та пейзаж настрою у творчості живописців Венеції (Б.Белотто, Ф.Гварді.
(Формування національної школи Англії та вплив на її майстрів ідей просвітництва. Живопис та графіка У. Хоггарта. Творчість Д. Рейнольдса та Т. Гейнсборо. Мистецтво Німеччини та Австрії зазначеної доби. Барочна та рокайльна архітектура. Класицизм у живописі та скульптурі Німеччини. Живопис А.Р. Менгса)

2. Скласти короткий конспект опрацьованого матеріалу (2-3 стор. тексту; перелік майстрів і творів)

3. Виконати лабораторну роботу (обсяг – 1 – 2 стор. тексту і віддруковані репродукції аналізованих творів розміром 2.3 см.)
( 1 квітня)

4. Лабораторна робота:
Порівняльний аналіз стильових напрямів у європейському живописі ХVІІ століття на прикладі зіставляючої характеристики двох робіт.
Співставляючи формально-змістові якості творів, провідні виражальні засоби, зробити самостійні узагальнення щодо ознак бароко, класицизму, позастильової реалістичної лінії.
Можливі варіанти порівняння: “Призвання апостола Матфея” М.да Караваджо та “Св. Мартин і жебрак” А. ван Дейка, “Персей і Андромеда” П.П.Рубенса” та “Рінальдо і Арміда” Н.Пуссена, “Сімейство молочниці” Ж. де Латура і “Офіцер і дівчина” Я.Вермейєра, “Венера перед дзеркалом” Д.Веласкеса та “Даная” Рембрандта. Можливо порівнювати на вибір автопортрети П.П.Рубенса, Н.Пуссена, Рембрандта. Пейзажі Н.Пусссена. Д.Веласкеса та Я.ван Рейсдаля.

Методичні рекомендації по виконанню лабораторної роботи «Порівняльний аналіз мистецьких творів».

Метод порівняльного аналізу стає в особливій нагоді в тих випадках, коли виникає необхідність характеристики і оцінювання тих чи інших пам’ятників шляхом співставлення з іншими мистецькими творами. Він допомагає виявити і підкреслити найважливіші риси і якості. Принципи проведення порівняльного аналізу аналогічні попередньому. Різниця полягає в тому, що постійно проводиться порівняння одного твору з іншим. Вибір робіт для співставлення повинен бути вмотивованим, тобто, залежати від мети аналізу.
Вибирати твори можна за принципом спорідненості, єдності стилю, особливо тоді, коли необхідно довести авторство, або приналежність роботи певному стилю, школі, напрямку. Якщо порівнюють близькі по художньому вирішенню роботи, можливо також завдяки виявленню певних відмінностей, розкрити своєрідність і цінність кожної з них.
Ще яскравіше всі розбіжності виявляються в тому випадку, коли роботи для аналізу відбираються за контрастом, протилежністю. Наприклад, для співставлення слід взяти два твори живопису або графіки на одну тему, або одного жанру, але різних авторів, стилів виконання, портрети різних за характером осіб, архітектурні споруди різного часу та стилю тощо. В будь-якому з цих співставлень контраст двох творів допомагає глибше зрозуміти суть кожного.
Варто пам’ятати, що в порівняльному аналізі є можливість зіставити кілька робіт в контексті вирішення однієї творчої проблеми, або ж розглядати твори з точки зору змісту і засобів його розкриття в цілому. Наприклад, порівняльний аналіз картин “Св. Себастьян” А. да Мессіни та Тиціана дозволяє відчути різницю між живописом Раннього та Високого Відродження, а той само “Св. Себастьян” А. да Мессіни і М.Грюневальда – про відмінності творчих засад майстрів Італійського та Північного Ренесансу.

5. Опрацювати питання до тестів з питань мистецтва 17 століття

Питання для підготовки до тестового контролю
1. 1.Автор ансамблю майданів перед собором Св. Петра в Римі
2. Хто заснував Болонську Академію мистецтв наприкінці XVI ст.
3. Стиль «абсолютистський класицизм» сформувався у французькому мистецтві в
4. Творцем скульптурного репрезентативного портрету був італійський скульптор XVІІ ст.
5. Головний характер творів стиля бароко
6. Автор скульптур “Екстаз Св. Терези” і “Давид”
7. Франц Хальс – голландський художник
8. Анфіладне рішення інтер’єру характерно для стилю
9. Французький художник XVII ст., автор робіт “Родина молочниці” і “Селянська трапеза”
10. Рембрандт Ван Рейн, голландський художник
11. Стиль бароко в західній Європі формується в
12. Особливістю творчості іспанського живописця XVII ст. Дієго Веласкеса є
13. Французький художник XVIII ст., автор творів “Савояр”, “Жиль”, “Актори італійської комедії”
14. Майстер натюрмортів, учень і співробітник Пітера Рубенса
15. Інтер’єр “Дзеркальної галереї ” Версальського палацу презентує стиль
16. Версальський парк ХVІІ ст. – це тип
17. Андре Ленотр – це французький садово-парковий архітектор
18. Нікола Пуссен – французький художник
19. Де зародився стиль бароко
20. Пітер Рубенс – художник, який працював у
21. Улюблений жанр голландського художника Якоба Ван Рейсдаля
22. Автором роботи “Меніни” є
23. Особливістю творчості Рембрандта є
24. Ансамбль Будинку інвалідів у Парижі був збудований у
25. Який художник належав до “малих голландців»
26. Італійський художник XVII ст., автор картини “Юнак з лютнею”, “Гадалка”
27. Французький художник XVII ст., представник епічної позастильової реалістичної лінії у мистецтві
28. Художник XVII ст., послідовник П.П. Рубенса, який працював у Англії
29. Я.Йорданс належить до національної школи живопису 17 ст.
30. Картину «Панорама Дельфта» написав
31. Франциско Сурбаран презентує школу живопису
(Тестів буде менше. Але розгляньте всі питання)

Під час самостійного опрацювання користуватись виданою раніше програмою з дисципліни «Історія мистецтва» та при потребі – посібником.

Години онлайн спілкування згідно навчального розкладу другого семестру 2019-2020 н.року.Тези лекцій, завдання для практичного опрацювання тем та роз’яснення щодо їх виконання, завдання творчого характеру, перелік літературних джерел студенти отримують через e-mail, Viber. Консультації здійснюються способом інтернет- листування в день занять групи за розкладом. Виконані завдання повинні бути надані на перевірку викладачеві після закінчення карантину в перший же день занять за розкладом.

10542
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша