Кафедра образотворчого мистецтва
Факультет мистецтв

Завдання для самостійного опрацювання. Викладач: к.п.н. Зенькович Ю.О., 

Практичне заняття, 18.03

За темами: Європейське мистецтв ХVІІ століття. Мистецтво Італії. Мистецтво Іспанії. Мистецтво Фландрії. Мистецтво Голландії

Опрацювати Контрольні запитання (Див. посібник):

1.      Визначить основні тенденції розвитку західноєвропейського мистецтва часів абсолютизму та ранньобуржуазних революцій (ХУІІ ст.).

2.      Розкрийте суть основних стилів і напрямків мистецтва ХУІІ ст.

3.      Які риси притаманні італійському бароко?

4.      Охарактеризуйте основні пам’ятники барокової архітектури Італії.

5.      Проаналізуйте творчість Л. Берніні – скульптора.

6.      Окресліть програму навчання в болонській академії і проаналізуйте творчість братів Карраччі та їх учнів.

7.      На які концепції опирається реалізм М. да Караваджо?

8.      Які події лежать в основі розподілу Нідерландів і які держави були утворені?

9.      Охарактеризуйте роль бюргерства в становленні фламандського живопису.

10.    У чому полягає роль П. Рубенса як голови фламандської школи?

11.    Яке значення мала творчість А. ван Дейка для розвитку англійського живопису та для формування загальноєвропейського типу репрезентативного портрету?

12.    Проаналізуйте творчість відомих фламандських майстрів живопису: які стильові напрямки та жанри вони презентують?

13.    Як загальноєвропейські художні тенденції відбились в пам’ятниках архітектури Іспанії ХУІІ ст.?

14.    У чому полягає специфіка іспанської поліхромної скульптури?

15.    Проведіть порівняльний аналіз творчості Х. Рібери та Ф. Сурбаран.

16.    Які стилі, течії і жанри вплинули на формування художньої індивідуальності Д. Веласкеса?

17.    Які новаторські тенденції притаманні творам Веласкеса: наведіть приклади.

18.    Які особливості соціально-економічного розвитку Голландії обумовили переважний розвиток певних жанрів і яких саме?

19.    Що відрізняє голландський живопис від інших національних шкіл ХУІІ ст.?

20.    Охарактеризуйте творчість Ф. Гальса та ін. майстрів першої половини століття.

21.    Реконструюйте історію становлення і розвитку творчості Рембрандта.

22.    Проаналізуйте творчість «малих голландців».

23.    Що відрізняє світ образів Я. Вермеєра?

24.    Які майстри представляють пейзажний живопис Голландії та натюрморт?

25.    Визначить, як пов’язані французький абсолютизм і національна культура? Як ідеї абсолютизму вплинули на становлення класицизму?

26.    Проаналізуйте художні ідеї Н. Пуссена в контексті його творчості.

27.    Яке місце займає позастильова лінія у живописі Франції?

28.    Охарактеризуйте специфіку французького класицизму др. пол. ХУІІ століття в галузі архітектури і скульптури.

29.    Розкрийте значення ансамблю Версаля як прикладу синтезу мистецтв.

Лекція, 25.03

Тема. Французьке мистецтво ХVII століття

Об’єднання країни і формування абсолютної монархії. Становлення класицизму як відображення політичних й соціокультурних запитів доби. Архітектура, скульптура й живопис п. пол. століття. Творчість Н. Пуссена й К. Лоррена. Живопис Ж. де Латура. Великий стиль Людовика ХІV. Спорудження Версальського палацу за участі Ж. А. Мансара, А. Ленотра, скульпторів і графіків у творенні комплексу. Реалістична лінія французького живопису: творчість братів Ленен.

Скласти короткий конспект опрацьованого матеріалу (2-3 стор. тексту; перелік майстрів і творів)

Лекція, 1.04

Тема. Мистецтво Франції ХVIII століття

Західноєвропейська культура ХVIII cтоліття. Формування ідей Просвітництва. Специфіка образотворчого мистецтва доби: демократизм та видовищність. Нові варіантів стилів: бароко-рококо, класицизм, реалізм, сентименталізм. “Салони” Д. Дідро. Провідна роль французької школи у мистецькому житті. Творчість А. Ватто і живописців рококо. Естетика просвітництва в творчості Ж.-Б.С. Шардена та Ж.-Б. Грьоза. Ранні роботи Л. Давида.

Скласти короткий конспект опрацьованого матеріалу (2-3 стор. тексту; перелік майстрів і творів)

Години онлайн спілкування згідно навчального розкладу другого семестру 2019-2020 н.року. Консультації здійснюються способом листування: Зенькович Ю.О. [email protected]  в день занять групи за розкладом. Виконані завдання повинні бути надані на перевірку викладачеві після закінчення карантину в перший же день занять за розкладом.

10711
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Січень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31