1). Щодо організації дистанційного вивчення дисциплін кафедри образотворчого мистецтва, які викладаються у другому семестрі.
1.1. З початку карантину на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ розроблено зміст й поетапно висвітлюється стан дистанційного навчання: теми лекційних, практичних і лабораторних завдань; питання для самостійного опрацювання; методичні рекомендації по виконанню практичних і лабораторних завдань; тематика рефератів; питання для підготовки до тестового контролю, список літератури до кожного завдання та оприлюднено допоміжний комплекс методичних матеріалів (навчальні електронні посібники тощо).
1.2. Студентам, які працюють над курсовими і кваліфікаційними роботами (проектами) надано можливість Оnline спілкування і консультацій з науковими керівниками (згідно графіка переглядів кваліфікаційних робіт (проектів) і графіка консультацій НПП). Задля того, щоб у здобувачів освіти та їх батьків було чітке уявлення що освітні послуги, вони отримують у повному обсязі на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ окрім завданнь для опрацювання в період карантину тем з фахових дисциплін і графіків переглядів та консультацій, студенти матимуть змогу спілкуватися з викладачами кафедри за допомогою Email; номерів мобільних телефонів НПП; спілкуватися за допомогою Facebook, Меssеnger та інших форм Оnline спілкування.
1.3. Викладачами кафедри розробляються силабуси навчальних дисциплін, додаткові питання до кваліфікаційних іспитів 4 курсу та вступних іспитів до магістратури, оновлюються навчальні програми за навчальними планами 2017р.
1.4. Розробленні та розташовані на сайті кафедри образотворчого мистецтва КДПУ «Методичні рекомендації до написання й оформлення кваліфікаційних робіт (проектів)» (вимоги).
1.5. Навчальні дисципліни, викладачі, курси:
Дизайн освіта:
1. Рисунок; Живопис – ст.викл. Дмитренко. В. В., викл. Пономар С. П., 1 курс.
2. Рисунок; Живопис – ст.викл. Щербакова Л. А., ст.викл. Щербаков О. Ю., 2 курс.
3. Рисунок; Живопис – ст.викл. Балюк Л. В., к.пед.н., ст.викл. Зенькович Ю. О., 3 курс.
4. Рисунок; Живопис – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., к.пед.н., доцент Чирва О. Ч., 4 курс.
5. Історія мистецтва та дизайну – к.пед.н., ст.викл. Зенькович Ю. О., 1 курс., к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 2 курс.
6. Теорія та методика дизайну – к.пед.н., доцент Чирва О. Ч., 4 курс.
Образотворче мистецтво:
1. Рисунок; Живопис – ст. викл. Дмитренко. В. В., викл. Пономар С. П., 1 курс.
2. Рисунок; Живопис; Композиція – ст. викл. Брижата І. Г., ст. викл. Рудий А. А., 2 курс.
3. Рисунок; Живопис; Композиція – к.пед.н., доцент Красюк І. О., ст. викл. Мішуровський В. В., 3 курс.
4. Рисунок; Живопис; Композиція – ст. викл. Юрченко О. С., 4 курс.
5. Спеціалізація в творчих майстернях – ст. викл. Щербакова Л. А., 4 курс.
6. Спеціалізація в творчих майстернях – ст. викл. Щербакова Л. А., 5 курс.
7. Методика викладання образотворчого мистецтва – к.пед.н., доцент Красюк І. О., ст. викл. Дмитренко В. В., 3 курс.
8. Історія мистецтва – к.мистецтв., проф. Удріс І. М.,1- 2 курси.
9. Історія методів малювання в Україні – к.пед.н., доцент Красюк І. О., к.пед.н., ст. викл. Зеньковіч Ю. О., 5курс.
10.Теоретичні основи художньої творчості – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 5 курс.
11. Станкова графіка – к.пед.н., доцент Пильнік Р. О., 2 курс.
12. Історія мистецтва та мистецтвознавства України – викл. Петренко О.О., 5 курс.
13. Скульптура та пластична анатомія – ст. викл. Фурман О. І., 1 курс.
14. Практикум з образотворчого мистецтва – ст. викл. Мішуровський В. В., 5 курс.
2). На період карантину викладачі кафедри образотворчого мистецтва працює над колективною кафедральною темою:
2.1. Кафедральна тема: «Реалізація кваліфікаційних вимог і фахових компетентностей в процесі підготовки майбутніх вчителів образотворчого мистецтва».
Мета: Метою комплексної наукової роботи кафедри є встановлення на основі аналізу діючих навчальних освітніх програм, сучасних методик та праць провідних вчених оптимальних шляхів набуття студентами спеціальності «Середня освіта. Образотворче мистецтво» фахових предметних компетентностей у сфері образотворчого мистецтва як запоруки успішної майбутньої професійної діяльності: здійснення різних видів педагогічної та самостійної науково-творчої роботи. Серед провідних завдань дослідження - обгрунтування доцільної послідовності освоєння студентами освітніх дисциплін фахового блоку навчального плану та визначення параметрів повноцінного забезпечення інваріантної та варіативної складових навчального процесу.
В процесі реалізації комплексної програми дослідження планується виявлення найбільш раціонального комплексу методів і засобів, що мають застосовуватись у викладанні нормативних - рисунок, живопис, композиція, історія мистецтва, методика викладання образотворчого мистецтва тощо – та варіативних фахових дисциплін в академічній та самостійній роботі згідно новітніх тенденцій в даній освітній галузі. Результати уточнення діючих і розробки авторських навчальних програм та методичних матеріалів з метою успішної реалізації сформульованих в оновлених державних стандартах завдань по підготовці вчителів образотворчого мистецтва з наступним узагальненням досягнутих кожним викладачем кафедри результатів мають бути відображені в колективному навчально-методичному посібнику. Саме в період карантину НПП мають можливість максимально попрацювати над темою дослідження і не тільки.
2.2. Ряд НПП мають індивідуальну тему наукового дослідження: Брижата І. Г., Дмитренко В. В., Красюк І. О., Пильнік Р. О., Удріс І. М., Чирва О.Ч., які поглиблено досліджують чітко визначені аспекти мистецько-педагогічного спрямування. Художньо-педагогічна освіта, що ставить собі за мету виховати митців-педагогів, є достатньо різнобічною у своїх можливостях. У квітні відбудеться наукова конференція ( кафедра ДПМ і дизайну) до якої кожен НПП готує тези і статті (згідно відповідного розділу індивідуального плану).
2.3. Сучасна мистецька освіта і естетично-виховні можливості образотворчого та декоративного мистецтва безпосередньо зав’язані на особистості як педагога так і автора художнього твору. І тільки якщо художнику-педагогу буде що сказати іншим (молоді), продемонструвати на практиці творчий потенціал, майбутні фахівці матимуть приклад застосування здобутих знань, умінь і навичок. Тому викладачі кафедри образотворчого мистецтва виступають і як практикуючі живописці, графіки, скульптори, є членами професійних спілок України, а саме Національної спілки художників України і спілки дизайнерів України. Період карантину дає можливість викладачам кафедри розширити свій творчий внесок в образотворчу спадщину кафедри, університету, міста, демонструючи його на звітних виставках регіонального, всеукраїнського та міжнародного значення.
19.03.2020.
Завідувач кафедри І. О. Красюк