Викладач-Брижата І.Г.
Виконання лабораторних робіт з дисципліни «Живопис»
16;23;30.03.2020 р.
Тема: Живописний портрет
Завдання 2. Етюд голови натурника на нейтральному тлі на відтворення великих форм і великих відношень ( 20 годин ), картон,полотно,олія, 45-55.
Задачі: Передача типового і виняткового у живописному портреті, оволодіння практичними навичками щодо способів узагальнення, відбору змістовних, типових, особливих якостей натури, прийомами художньо-образного мислення, усвідомлення і переробки формально-конструктивної і емоційно-виразної інформації засобами живопису. Вже в підмальовку необхідно вірно взяти кольорові відношення між основними частинами натури : обличчям , одягом , волоссям тлом . Звернувши увагу на колірні відношення голови : порівнявши колір лобної частини з вилицями та шиєю . Не перебільшувати загальну світло – силу натури , але й не перебільшувати насиченість загального кольору голови і окремих частин , щоб обличчя не втратило природнього , характерного кольору в умовах цього освітлення. Для цього його необхідно порівняти з яскравим предметом – простим, жовтим , фіолетовим .
Завдання для самостійного опрацювання: етюди окремих деталей обличчя (очі, ніс, губи, вуха ) , портретні етюди . Матеріал: картон, полотно, олія (А3; А2) ( 10 етюдів).
Питання до модульного контролю:
1. Пропорції голови людини.
2. Закони композиції.
3. Що таке живопис: види і жанри.
4. Поняття лінійної перспективи у живопису.
5. Повітряна перспектива у зображенні етюду голови людини.
6. Поняття тоновий живопис. Акцент. Нюанс. Колорит. Рефлекс.
Під час самостійного опрацювання користуватись спеціалізованою літературою:
1. Алехин А.Д. Изобразительное искусство. Художник. Педагог. Школа: Книга для учителя. – М.: Просвещение, 1984.
2. Ауэр К., Фрилинг Г. Человек – цвет – пространство. – М.: Стройиздат, 1972.
3. Бажин Е.Ф., Зиткинд А.М. Цветовой тест отношений. Методические рекомендации. – Л., 1985.
4. Базыма Б.А., Густяков Н.А. О цветовом выборе как индикаторе эмоциональных состояний в процессе решения малых творческих задач. //Вестник ХГУ. Харьков, 1988. N 320. с. 22-25.
5. Бондс Л. Магия цвета. Цветотерапия на каждый день. – СПб.: Питер Паблишинг, 1997. – 384 с.
6. Волков Н.Н. Цвет в живописи. – М.: Искусство, 1985.
7. Волков Н.Н. Композиция в живописи.- М., 1977.
8. Визер В.В. Живописная грамота. Система цвета в изобразительном искусстве. СПб.: Питер, 2006.
9. Выготский Л.С. Педагогическая психология / Под ред. В.В. Давыдова. – М.: Педагогика, 1991.
10. Ю.Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: методологічні поради молодим науковцям. –К., 1995.
11. Дериберс М. Цвет в деятельности человека. – М.: Сов, художник, 1984.
12. Дорофеева З.Т. Сдвиги цветовой чувствительности как индикатор эмоциональных состояний. //Психические заболевания. – Л., 1970.
13. Кирцер Ю.М. Рисунок и живопись: Учеб. Пособие.- М.: высш. к.., 2000.
Додаткова навчальна література
1. В.Кузин В.С. Психология. – М.: Высш. шк., 1982. – 208 с.
2. Миронова Л.Н. Цветоведение. – Минск: Высшая шк.., 1984.
3 . Популярная художественная энциклопедия: Архитектура.
Живопись. Скульптура. Графика. Декоративное искусство./ гл.
гл. ред. В.М. Полевой. –М., 1999.
4. Психология цвета (сборник). –М.: Рефл.-бук., 1996.
5. Психология художественного творчества: Хрестоматия./Сост.
К.В.Сельченок. – М, 2003.
6. Степанов Н.Н. Цвет в интерьере.- К.: Вища шк.., 1985.
Викладач-Брижата І.Г.( [email protected] ) (т.068-210-1055)