За ініціативою Офісу доброчесності НАЗК в рамках вивчення дисципліни "Антикорупція та доброчесність" 26-28 листопада 2024 р. проведено тиждень доброчесності для студентів. Спікери онлайн-лекторію – топові експерти, які знають про доброчесність усе і готові поділитися своїм досвідом.
Лекцію на тему "Антикорупційні ініціативи та результати боротьби з корупцією" відвідали магістранти групи ІСм-24
Артем Боровик та Євген Козуля.
Артем Боровик: Спікер на початку розповів про важливість залучення молоді до протидії корупції, значення навчальних закладів у популяризації серед молоді бажання боротися з корупцією. Далі він проговорив ті результати, яких змогло досягнути антикорупційне бюро та інші організації, які боряться проти корупції. Також, розповів про покарання корупціонерів і резонансні справи останніх років, говорив, що вперше в історії України почали створювати справи в яких головними особами є високопосадовці. Навіть приклади наводив, на слайдах було висвітлено, надалі він запросив нас, як слухачів висловити свою думку стосовно змін в країні і те як можна боротися з корупцією. Була навіть невелика дискусія стосовно притягнення до відповідальності високопосадовців, але то вже якось окремо. Другий спікер розповів більш детальніше про роботу громадських організацій у боротьбі з корупцією.
Також студентів було запрошено провести урок доброчесності для школярів і стати частиною "Тижня доброчесності", ініційованого Офісом доброчесності НАЗК.
Зимній Ігор - вчитель історії Криворізької гімназії 57 - провів такий урок в 7 класі.
Зимній Ігор:
"Навчальні матеріали були підготовлені дуже якісно. Однак, створення презентації та конспекту покладалися на вчителя. Співпраця з адміністрацією школи щодо організації уроку виявилася досить проблематичною. Для отримання дозволу на проведення заходу довелося складати детальні листи-заявки. Якщо говорити про сам урок, то для мене було неочікувано, що тема корупції виявиться дуже цікавою для учнів. Нам надали доступ до інтерактивного завдання повʼязаного з прикладами корупції у фільмах та мультиках, то взагалі почалась повна вакханалія)"
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 293
Магістранти другого року навчання спеціальності Історія КДПУ реалізовують можливість отримати другий диплом, навчаючись у магістратурі Поморського університету республіки Польщі (м. Слупськ).
Про особливості навчання в польському університеті, виконання "грантів", специфіку оцінювання - в доповіді Артура Квасневського.
Анастасія Шевченко:
Завжди корисно подивитися на когось зсередини, на себе зі сторони. Так відбувається, коли українці їдуть на навчання закордон і розуміють, що вітчизняна освіта також багато чого їм дала. В той же час іноземний досвід допоможе радше урізноманітнити отримані знання. Навчання в Польщі це можливість надолужити те, що було страчено в дистанційному форматі навчання. Поморський університет регулярно організовує для своїх студентів концерти, заходи, поїздки. І в цілому аудиторне навчання сприяє кращому засвоєнню інформації. Також там ви зможете влитися в велике українське ком’юніті, буквально на кожному кроці ви зможете зустріти своїх співвітчизників, які зможуть вам допомогти.
Подвійний диплом дасть змогу наочно побачити зміни, які чекають на країну, що стане частиною Європейського союзу. Адже багато надбань, які наразі має Польща, в тому числі й царині освіти, це нововведення ЄС.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 272
5 та 6 листопада 2024 р. студенти 4 курсу (гр. ІП-21) і 1 курсу магістратури (гр.ІСм-24) спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія) мали можливість зустрітись з вчителями-практиками: Войтовичем Денисем Васильовичем, вчителем історії, громадянської освіти Криворізької гімназії № 120 і Зуєм Віталієм Валентиновичем, вчителем історії Криворізького природничо-наукового ліцею.
Під час зустрічей було обговорено багато актуальних питань, зокрема, організації та проведення сертифікації педагогічних працівників. Денис Войтович розповів, що потрібно вчителю для того, щоб пройти сертифікацію, схарактеризував усі етапи проходження, прокоментував власну самопрезентацію.
Розглянули особливості оцінювання навчальних досягнень учнів відповідно до оновленого Державного стандарту базової середньої освіти.
Із Віталієм Зуєм говорили про буденну роботу вчителя: електронний документообіг (проблеми, переваги), особливості роботи вчителя основної і старшої школи, вчителя НУШ; роботу класного керівника; працевлаштування тощо.
Вчителі надали корисні поради: дошки настрою, сучасні інтернет-інструменти, засоби профілактики професійного вигоряння; рекомендації до проведення уроків тощо.
Фахівці-практики рекомендували розширювати свій учительський простір, не забувати про самоосвіту.
Зустрічі проходили в дружній атмосфері та були насичені цікавою та актуальною інформацією.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 342
30 жовтня 2024 р. до 4 курсу гр. ІП-21 (спеціальність 014.03 Середня освіта (Історія) завітав вчитель історії, асистент вчителя Криворізької гімназії № 121, водночас здобувач освіти другого (магістерськог)о рівня Ростислав Горбунов. Магістрант поділився досвідом своєї роботи в школі. Під час зустрічі активно обговорювалася проблематика, пов'язана з організацією інклюзивного навчання в сучасних закладах освіти. Акцентувалась увага на нормативно-правовій базі інклюзивного навчання, організації документообігу, зупинились на проблемах і труднощах роботи асистента вчителя й співпраці вчителя-предметника з дітьми з ООП, їх батьками та класним колективом.
Ростислав Горбунов: Інклюзивна освіта - невід‘ємна частина освітнього процесу сучасної школи. Це тренд, до котрого вже потрібно долучатися, щоб не губитися на місці, ставши вчителем. А діти з ООП - це не учень із зірочкою (в негативному аспекті) - це все ще повноцінний учасник уроку; це дитина, що намагається адаптуватися в умовах навчання і повноцінно соціалізуватися за вашою допомогою, настановами.
22 жовтня 2024 р. на занятті з «Інформаційно-комунікаційних технологій навчання громадянської освіти» молодий вчитель, водночас студент другого (магістерського) рівня вищої освіти (гр.ІСм-24), Ігор Зимній поділився власним досвідом роботи в школі.
Були запропоновані теми для обговорення:
- Освітні платформи для організації дистанційного навчання.
- Документообіг: рутинна робота вчителя.
- Вимоги до оцінювання.
- НУШ: шкільні предмети громадянської та історичної освітньої галузі
Молодий вчитель розповів як створювати ефективні навчальні матеріали за допомогою інтернет-ресурсів, креативні та захопливі заняття з використанням інструментів ШІ, адже штучний інтелект стає дедалі популярнішим. Кількість відомих ресурсів, які інтегрують інструменти ШІ, теж лише неуклінно зростає. Рекомендація від вчителя: розглядати ШІ як помічника у щоденній роботі вчителя.
Разом з Ігорем "прогулялися" коридорами освітніх платформ, зокрема, познайомились з платформою Class Dojo (зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, простий інструмент для оцінки роботи класу в режимі реального часу) та відвідали Google Classroom.
Студенти отримали інформацію щодо роботи в електронному журналі: створення, заповнення. Поряд з цим, І.Зимній зупинився на критеріях оцінювання, відповідно до нових рекомендації оцінювання учнів 5–9-х класів (Наказ МОН від 02.08.2024 №1093).
Жодне питання не залишись без відповіді. На завершення зустрічі Ігор надав поради щодо вдосконалення професійної майстерності заради ефективної взаємодії зі школярами та урізноманітнення освітнього процесу.
Бажаємо молодим вчителям нових звершень!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 285
Мета дисципліни "Шкільний курс історії та методика його навчання" (викладач - доцент Лілія Задорожна) – навчити студентів орієнтуватися у програмах, шкільних підручниках та навчальних і методичних посібниках, моделювати навчальний процес з історії України та Всесвітньої історії, аналізувати уроки та позаурочні заходи; підготувати майбутніх вчителів до виробничої педагогічної практики у загальноосвітніх закладах.
Головні завдання дисципліни - ознайомлення студентів зі структурою та змістом шкільного курсу історії у загальноосвітній школі; формування вмінь і навичок, що визначають професіограму вчителя історії; сформувати у студентів первинні практичні навички щодо застосування одержаних теоретичних знань у педагогічній діяльності, виховання прагнення до набуття нових знань, самовдосконалення, постійного творчого пошуку.
Урок-екскурсія на тему: "Середньовічне місто та його мешканці" (7 клас, Всесвітня історія) презентувала Анна Жук (група ІП-21)
Учні здійснили захопливу подорож до Середньовічного міста, прогулялися його вуличками і познайомилися з його мешканцями.
Міста були осередками культури, ремесел і політичного життя. Під час уроку-подорожі присутні дізналися, що торгівля й ремесла були основою економіки міста; у кожного жителя було своє місце в суспільстві, що визначалося соціальним статусом.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 284
У середині 1990-х років абсолютна більшість країн у світі визнала, що корупція є глобальною проблемою. Відтоді у сфері її запобігання активно працюють регіональні та глобальні міжурядові організації. Результатом діяльності за першим напрямом стало прийняття цілого комплексу міжнародних обов'язкових актів та актів рекомендаційного характеру Організацією Об'єднаних Націй, Радою Європи, Організацією економічного співробітництва та розвитку, Європейським Союзом та Організацією американських держав. Серед них:
Кримінальна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією - ключовий міжнародно-правовий документ Ради Європи, що визначає обов'язкові для країн-членів підстави криміналізації корупційних дій, перелік їх, види та обсяги міжнародної правової допомоги, заходи з міжнародного контролю;
Цивільна конвенція Ради Європи про боротьбу з корупцією, її мета - запровадження ефективних засобів «правового захисту осіб, яким заподіяно шкоду внаслідок корупційних дій, для надання таким особам можливості захищати свої права та інтереси, включаючи можливість отримання компенсації за заподіяну шкоду».
Найбільшим досягненням у сфері антикорупції на сьогодні є ухвалення 2003 року Генеральною Асамблеєю Організації Об'єднаних Націй Конвенції ООН проти корупції. Конвенція ООН проти корупції закріплює основи для універсальної системи протидії та попередження корупції. Ефективність реалізації положень документа залежить від рівня його імплементації й дотримання на національному рівні.
Успішні приклади боротьби з корупцією на семінарському занятті дисципліни "Антикорупція та доброчесність" в своїх презентаціях демонстрували магістранти групи ІСм-24.
Артем Боровик:
Яна Приходько:
Ніна Вінтоняк та Денис Івашутін
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 363
У 2023 році Офіс доброчесності НАЗК запустив пілотний проєкт з викладання в університетах дисципліни "Антикорупція та доброчесність"
В вересні 2024 р. до проєкту доєднався Криворізький педагогічний та магістранти групи ІСм-24.
Головною метою курсу є формування розуміння поняття доброчесності та доброчесних стратегій поведінки, а також сприяння засвоєнню студентами практичних навичок, які допоможуть уникати корупції в повсякденному житті та діяти доброчесно в складних, неоднозначних життєвих ситуаціях.
При вивченні першої теми студенти мали можливість дослідити феномен корупції від історії до сьогодення, отримавши креативні завдання уявити себе в одній із розглянутих історичних епох та описати, який вигляд у той час має корупція, як вона впливає на їхнє життя.
Презентація Артема Боровика
Презентація Ніни Вінтоняк та Дениса Івашутина
Презентація Андрія Бреславця
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 363
Магістрантка тепер вже другого року навчання спеціальності Історія КДПУ
Анастасія Шевченко реалізовує можливість отриматии другий диплом,
навчаючись у магістратурі університету республіки Польщі (м. Слупськ).
Коли ти успішно опановуєш програму «Публічна історія», - наприкінці семестру викладач Поморського університету просить передати на кафедру історії твоєї альма-матер подарунок – книгу автора.
Цього вересня книгу було передано до бібліотеки КДПУ
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 441
До нормативних компонентів освітньо-професійної програми "Історія та суспільствознавчі дисципліни" підготовки фахівців другого (магістреського) рівня належить дисципліна "Європейська та Євроатлантична інтеграція України". Її кращому засвоєнню сприяє онлайн курс на платформі Прометеус "Перемовини про вступ України до ЄС".
Курс складається з 4 модулів, які успішно опанували магістранти-історики
Модуль 1. Європейська інтеграція – цілі та еволюція
Студенти дізналися про історичні передумови утворення Європейського Союзу; розвиток Європейського Союзу на прикладі основних договорів; інституційну організацію Європейського Союзу; джерела права Європейського Союзу та правові акти ЄС.
Модуль 2. Європейська інтеграція України.
Основна мета - дослідити, як розвивалися відносини ЄС та України; які реформи має здійснити Україна, щоб стати членом Європейського Союзу; яку роль грає держава у переговорному процесі вступу країни до ЄС; як формуються групи перемовників. та навчаться розуміти, у чому полягає баланс між прийняттям правил ЄС та збереженням та захистом власних національних інтересів.
Модуль 3 Адаптація Українського законодавства до норм ЄС
Модуль 4. Погляд із ЄС та досвід країн-попередниць. Практичні поради для українських переговірників з огляду на умови сьогодення
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 417
Протягом семестру магістранти гр. ІС-м-23 опановували курс на платформі Prometheus «Академічна доброчесність: онлайн-курс для викладачів».
З шести модулів онлайн-курсу разом з його авторами можно було дізнатися про теоретичні аспекти академічної доброчесності та фактори, які впливають на культуру академічної доброчесності здобувачів вищої освіти; навчитися застосовувати теоретичні знання на практиці у викладанні.
В програмі курсу - відеолекції, практичні завдання, онлайн-тренажер та матеріали для самостійного опрацювання.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 368