Протягом листопада-грудня 2024 у здобувачів-магістрів ОП "Психологія" денної та заочної форми навчання у рамках договору про співпрацю кафедри вікової та педагогічної психології та кафедри психології НУ "Запорізька політехніка" була можливість отримати такі необхідні професійні знання з курсу "Основи клінічної психології".
В кінці кожної зустрічі від учасників лунало багато уточнюючих запитань, оскільки теми, які піднімалися в межах курсу неформальної освіти, були надзвичайно актуальними.
Чекаємо на сертифікати.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 65
В межах співпраці кафедри загальної та вікової психології з кафедрою психології факультету соціальних наук Національного університету «Запорізька політехніка» 29 листопада 2024 року здобувачі-бакалаври та магістри-психологи мали можливість прийняти участь в гостьовій онлайн-лекції на тему «Психологія спортсменів і робота спортивного психолога».
Запрошений лектор — Володимир Машир — спортивний психолог, майстер спорту з академічного веслування, фахівець у галузі спортивної психології та реабілітації, автор програм саморозвитку для спортсменів; автор патентів.
Під час лекції Володимир Машир детально висвітлив психологічні аспекти роботи зі спортсменами, зокрема акцентував увагу на мотивації та збереженні концентрації. Він описав основні напрями діяльності спортивного психолога, психодіагностичну роботу, консультування та психологічний супровід, а також продемонстрував свою авторську методику, що включає техніки для підтримання концентрації, релаксації та «колесо балансу спортсмена». Окрім теоретичного блоку, лектор провів із присутніми декілька вправ на концентрацію, пояснив, як долати передстартове хвилювання, і надав вичерпні відповіді на запитання слухачів.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 71
Співпраця між кафедрою загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету та кафедрою психології Національного університету «Запорізька політехніка» принесла перші вагомі здобутки для розвитку неформальної освіти наших студентів. Завдяки цьому партнерству здобувачі денної та заочної форми навчання психологічно-педагогічного факультету психологи-магістри та психологи-бакалаври старших курсів, і викладачі кафедри мали можливість пройти курс «Основи когнітивно-поведінкової терапії», що був проведений провідними фахівцями Ізраїльської коаліції травми.
Цей курс став значним кроком у професійному зростанні студентів та дозволив їм: розширити уявлення про сучасні психотерапевтичні підходи, поглибити знання в галузі когнітивно-поведінкової терапії, а також заклав міцну основу для подальшої наукової та практичної діяльності майбутніх фахівців.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 79
Модне слово «стейкхолдер» стрімко увірвалося у наше життя.
Зацікавлена особа, небайдужа до професійної якості фахівців, яких готує наш заклад вищої освіти.
Якість фахівця характеризується:
- потребою вчитися протягом всього життя з метою формування необхідних компетенцій;
- здатністю використовувати теоретичні знання на практиці;
- прагненням бути креативним;
- бажанням бути результативно-плідним у своїй діяльності.
Саме стейкхолдери, з якими співпрацюють кафедри загальної та вікової психології, практичної психології, виказали побажання встановлення більш тісного зв’язку зі школами, зокрема, у проведенні просвітницької роботи щодо запобігання впливу пропаганди, споживання неякісного контенту з соцмереж, вміння працювати з інформацією.
Вони закликали до боротьби з таким злом як «брейнротінг» («загнивання мозку») у результаті споживання неякісної медіа продукції.
Найбільш впевненими, сміливими, креативними борцями стали магістри-психологи (група ППм-24), які прослухали курс медіапсихології та створили просвітницький медіапродукт. Саме його плануємо передати освітнім закладам для роботи з підлітками.
- Данченко Даніела запропонувала презентацію «Вплив Інстаграм та ТІК-ТОК на психічне здоров’я молоді».
- Демченко Юрій - створив яскравий плакат.
- З Лілією Берестень відправляємося у захоплююче дослідження медіапродуктів
- Жугіна Марія запрошує у «Медіасупермаркет».
- Кулік Данило розробив інформаційний буклет.
- Тищенко Дмитро попереджає «Як не стати жертвою фейків».
- Пономаренко Роман у своєму медіапродукті вчить правилам медіа гігієни.
- Ковш Лідія написала пам’ятку для дітей «Як протистояти негативному впливу соцмереж».
- Арсен Жильцов вчить «Як відрізняти фейк від правди»
Сподіваємося, що наші компетенції (втілені у яскраві, цікаві, інформаційні проекти) будуть потрібні та корисні для здобувачів освіти сучасних освітніх закладів.
Наталя Макаренко
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 149
Медіапсихологія (новий курс у магістрів - практичних психологів).
Практичне заняття «Методи медіапсихології» (основне знаряддя їх професійної діяльності).
Місце проведення - затишна кав’ярня (саме у кав’ярнях зароджувалася медіапсихологія у XVII столітті).
Викладач - Макаренко Наталя Миколаївна, к.психол.н., доцент
Домашнє завдання - вибрати метод медіапсихології, провести дослідження, розказати про результати.
Перебіг подій - науково-обгрунтовані, цікаві, захоплюючі розповіді Юрія, Марії, Арсена, Романа, Данієли, Лілії, Дмитра та Лідії про результати контент-аналізу лексики популярних фільмів, назв сайтів, клікбейтів; інтерв’ю щодо емоційного стану у часи пандемії, спостереження за здобувачами освіти з особливими освітніми потребами, медіаметрії, експериментів сучасних вітчизняних психологів-практиків.
Супровід - сучасні гаджети, бліц-інтерв’ю, психологічна експрес-допомога, безпрограшна лотерея.
Враження - розумні, розкуті, доброзичливі, зацікавлені майбутні практичні психологи.
Підсумок. Репліка барісти: «Ой, як цікаво у вас! Слухала, не могла відірватися. Багато цінного дізналася, перекажу синові! Дякую!»
Н.Макаренко.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 362
Когут Олександра Олександрівна, професор кафедри загальної та вікової психології, доктор психологічних наук бере активну участь у психологічній реабілітації українців, які постраждали від війни. У травні Олександра Олександрівна працювала з ГО Ваад "Відновлення під час війни", зокрема учасниками програми були військовослужбовці. Реабілітаційні програми під керівництвом Когут Олександри Олександрівни також пройшли потерпілі сім’ї ВПО та дружини, які втратили чоловіків на війні.
Успіх реабілітаційних проектів визначається ретельно підібраними методами та психотерапевтичними практиками. Динаміку змін науковці фіксують за допомогою емпіричних показників ПТСР, тривожно-депресивного розладу, рівня психологічного благополуччя та ускладненого горювання. Криворізький державний педагогічний університет цим самим робить свій внесок у відновлення України.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 362
Викладачі психолого-педагогічного факультету (Світлана Дрібас, к.психл.н., старша викладачка кафедри загальної та вікової психології, Тетяна Королюк, асистентка кафедри початкового навчання) стали учасниками Національного EdCamp Точка стійкості-2024, який об'єднав більше 100 українських освітян під схилами карпатських гір.
Серед спікерів події були Андреас Шляйхер (директор з питань освіти та навичок ОЕСР), Олена Зеленська (перша леді України), Лілія Гриневич (проректорка Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки 2016-2019 років), Руслан Гурак (голова Державної служби якості освіти України), Михайло Федоров (віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – міністр цифрової трансформації), Ольга Будник (виконавча директорка Центру політичних студій та аналітики, радниця-уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту), Роман Грищук (член Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій) та ін. Чотири дні насичених подій, експертних та вчительських сесій, засідань, обговорень та неймовірно захопливих дискусій.
На Національній (не)конференції було презентовано і перші результати роботи освітньої платформи «ПОВІР», яка об'єднала учнів з різних куточків України. Протягом роботи заходу прозвучали порівняльні результати досліджень з розвитку соціально-емоційних навичок в Україні та за кордоном. І вони вражають! У цілому, Націонлаьний EdCamp Точка стійкості-2024 став максимально важливою подією в українській освіті та дотичних до неї напрямків розвитку країни.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 582
Музична школа № 4 – міський центр новацій, креативу, ініціатив привернула увагу кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету своїми активними заняттями в дитячих аудиторіях. Саме тому ( і там ) було вирішено попрацювати з руйнівними наслідками дистанційного навчання.
Як кафедра психології
з музичною школою потоваришувала
За сприяння міського відділу культури було знайдено можливості у жовтні 2023 відкрити програму “Цікава психологія” для різних вікових груп – відвідувачів музичної школи. Програма була розроблена завідувачкою кафедри психології Наталією Токаревою та доцентом кафедри психології Наталією Макаренко.
Зустріч з батьками, їх зацікавленість, бажання дітей – все свідчило про те, що ми на правильному шляху. Так з'явилася “Психологічна п'ятниця, у процесі якої почалися зустрічі з батьками, актуалізація психолого-педагогічних знань наших однодумців – викладачів школи, а головне – заняття з психології, під час яких вчилися розвивати увагу, мислення, покращувати процеси пам'яті, уяви у маленьких відвідувачів школи.
Захоплююча діагностика, інтерактивні заняття, практичні поради (а головне - дружня взаємодія) - основний базис втілення програми у І семестрі 2023-2024.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 433
Кафедра загальної та вікової психології пропонує курс за вибором для студентів третього року навчання - медіапсихологію. І щоб не перетворити процес знайомства з нею у затерту банальністю стереотипність, потрібно знайти джерела креативності та оригінальності.
Де їх шукати? Звісно, у наших студентів. Тут їх - нескінчені поклади.
Там, є тема лекції «Медіакультура» як сукупність інформаційно-комунікаційних засобів, що функціонують у суспільстві знакових систем, елементів культури комунікації, збирання, виробництва, передачі, аналізу інформації, а також культури її споживання особистістю. Уже у ході лекції кожному можна визначити у тестовому форматі власний рівень розвитку її компонентів: мотиваційно-особистісного, комунікативно-когнітивного, операціонального і креативного. А потім на практичному занятті продемонструвати цей рівень у вигляді…відкриття власної медіакав’ярні.
А це як?
Пам’ятаєте прислів’я «Скажи мені, хто твій друг і я скажу, хто ти»?
У нашому випадку можливий перифраз: «Розкажи мені, яким є світ твоєї медіакультури, і я зрозумію внутрішній світ сучасного студента». Для цього студентам природничого, географічного, філологічного факультетів, факультетів іноземних мов, інформатики, образотворчого мистецтва потрібно було створити «медіакав’ярню»: продумати її назву, розробити медіаменю, у якому - основні страви: фільми, які вражають; книги (афоризми), які не залишають байдужим, музика, що захоплює та надихає. А потім запропонувати цей набір своїм товаришам, переконавши яскравими презентаціями, креативними знахідками - саме це варте уваги.
І тут починається безкінечне свято!
Медіакав'ярня Синяговської Олени
Медіакав'ярня Анни Бачуріної та Лізи Корсікової
Медікав'ярня Анастасії Кононенко
Можна завітати у кав’ярню «Книжковий хробак» Тетяни Раськіної, де твої однодумці - прихильники книг, потім перейти до «Delicious movies» Олени Скрипченко, щоб «покуштувати» незвичні страви з улюблених фільмів, або поласувати медіапіснями з кінофільмів у Марії Ващенко. Можна познайомитися з дивовижним світом азіатської культури у корейському арт-саду Насті Науменко та Ані Полтавець, опинитися у доброзичливому колі друзів, переглядаючи мультик «Співай» у затишному кафе «Підтримка поруч» Валерії Олексієнко.
А потім розгубитися у cafe «Crazy-медіа» Олександри Шпілякової - як багато цікавого: і салатна музика, і книги на всі читацькі смаки, і кінонапої.
У Василяки Іри, Уляни Ірхи, Прокопенко Саші («ІРСАУЛ») послухати вірші С.Жадана, пісні Леї, подивитися величний «Довбуш». На декілька хвилин потрапити у вишуканий світ Італії, де Настя Кононенко запропонує неперевершене звучання саксофону Стефан ді Баттіста та розповіді про таємниці будинку Гуччі. Олена Сіняговська анонсує новинки кіно («Вонка») у яскравому шоколадному забарвлені. А Аня Бачуріна та Ліза Корсікова не тільки почитають вірші улюблених українських поетів, а заінтригують «Арт-хаусом у хату», запропонують «Медовий раф джазу», а на десерт проведуть інтерактивну діагностику за допомогою метафоричних карт.
Feedback слухачів був надзвичайно емоційним, потрапити неодмінно хотілося до всіх!
Я ж бажала тільки одного - щоб не було сирен і пара не закінчувалася! В суспільстві знакових систем віртуальних кав’ярень було найголовніше: збирання, виробництво, передача, аналіз інформації нашими студентами захоплює і вражає!
Наталя Макаренко
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 393
Згідно з наказом департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної адміністрації від 11.12.2023 №645/0/212-23 «Про проведення у 2023/2024 навчальному році Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України» 17.01.2024 на базі Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №70 було проведено І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України наукового відділення філософії та суспільствознавства. Викладачі кафедри загальної та вікової психології були пристуніми на цьому конкурсі у якості журі (Токарева Н.М., Дрібас С.А., Макаренко Н.М.)
Захід відбувся з урахуванням усіх вимог і правил до проведення конкурсів МАН. Учениці, які брали участь у конкурсі, продемонстрували гарні комунікативні здібності. Їхня здатність чітко і переконливо викладати свої думки, відповідати на запитання та взаємодіяти з аудиторією була відмічена всіма членами журі.
Процес оцінювання складався з кількох етапів, включаючи заочне оцінювання, оцінювання постерів, а також захист робіт перед журі. На основі цих оцінок було визначено переможців: два третіх місця, які вважаються призовими. Цей конкурс, без сумніву, сприяв розвитку наукового потенціалу молоді, а також надав учасникам цінний досвід для подальшого особистісного та професійного зростання.
- Автор: Кафедра загальної та вікової психології
- Перегляди: 494