Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Канд. пед. наук, доцент В.В. Іванова,
канд. пед. наук, доцент О.Б. Потапенко.

Шановні студенти! Для забезпечення дистанційного навчання під час карантину ми пропонуємо вам виконати завдання до практичних занять з навчальної дисципліни «Загальна педагогіка». Розробку даних практичних занять ви можете знайти на платформі СУЄНК. Ваші роботи надсилайте на електронну скриньку викладачів:
[email protected].
[email protected].

Завдання № 1

до практичного заняття № 10

«Методи та засоби навчання в школі»
(для студентів факультетів: іноземних мов; географії туризму та історії; мистецтв; гр. ІП-18; ІГ-18; ІМ-18; РАФ-18; НАФ-18; ОМ-18; ХХК-17; МХК-18)

План:

1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Що називають методами, прийомами і засобами навчання?
1.2. Дайте визначення поняття «класифікація».
1.3. Які критерії використовуються для класифікації методів навчання?
1.4. Наведіть приклад класифікації методів навчання
1.5. Розкрийте сутність проблемно-пошукових методів навчання.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. У чому ви вбачаєте відмінність між поняттями «метод навчання» і «прийом навчання»?
2.2. Оберіть ознаку, яка характеризує проблемні методи навчання:
а) вимагають пригадати раніше вивчене;
б) створюють ситуацію інтелектуального утруднення;
в) орієнтовані на запам’ятовування навчальної інформації.
2.3. Розподіліть по групах (словесні, наочні, практичні) такі методи навчання: розповідь, вправа, бесіда, демонстрація, пояснення, дискусія, ілюстрація, лабораторна робота.
2.4. У чому полягає різниця між поняттями «метод навчання» і «засіб навчання».
2.5. Розподіліть по групах (методи навчання, прийоми навчання, засоби навчання): повідомлення плану уроку, таблиця, пояснення, відеофільм, навчальна дискусія, актуалізація знань, схема, бесіда, вправа, навчальний посібник, практична робота.
2.6. Виключіть з переліку те, що не відноситься до умов ефективного застосування методів навчання (одна неправильна відповідь):
а) створення позитивної психологічної атмосфери уроку;
б) використання міжпредметних зв’язків;
в) стан емоційного самопочуття вчителя;
г) врахування індивідуальних особливостей розвитку учнів.

Завдання № 2

до практичного заняття № 11

«Урок – основна форма організації навчання»
(для студентів факультетів: іноземних мов; географії туризма та історії; мистецтв; гр. ІП-18; ІГ-18; ІМ-18; РАФ-18; НАФ-18; ОМ-18; МХК-18)

План:

1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Що в науково-педагогічній літературі називають «формою організації навчання»?
1.2. Назвіть основні форми організації навчання в сучасній школі.
1.3. Хто розробив класно-урочну систему навчання?
1.4. У чому полягали особливості Белл-Ланкастерської системи навчання та Дальтон-плану?
1.5. Як ви розумієте поняття «урок»?
1.6. Чим зумовлено поділ уроків на певні типи? Назвіть основні традиційні типи уроків.
1.7. Назвіть основні вимоги до організації та проведення сучасного уроку.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. Назвіть переваги урочної форми організації навчальних занять.
2.2. Назвіть і схарактеризуйте основні елементи комбінованого уроку.
2.3. За класифікацією Б. Єсипова, М. Махмутова, В. Онищука не існує такого типу уроку:
а) урок засвоєння нових знань;
б) комбінований урок;
в) урок узагальнення та системи знань;
г) проблемний урок;
д) урок формування знань, умінь і навичок.
2.4. У науково-педагогічній літературі не існує такої вимоги, яка висувається до сучасного уроку:
а) організаційна;
б) санітарно-гігієнічна;
в) формувальна:
г) етична;
д) психологічна.
2.5. Урок як форма організації навчальних занять учнів переважно орієнтована на такий підхід:
а) колективний;
б) індивідуальний;
в) індивідуально-груповий.

Рекомендована література:

1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : [б.в.], 1997. 376 с.
2. Кузьмінський А. І. Педагогіка : завдання і ситуації : практикум. Київ : [б.в.], 2009. 418 с.
3. Пальчевський С. С. Педагогіка: навч. посіб. Київ : [б.в.], 2008. 496 с.
4. Пащенко М. І. Педагогіка : навч. посіб. Київ : [б.в.], 2019. 228 с.
5. Фізеш О. Й. Педагогіка. Основи педагогіки. Дидактика. Теорія та методика вихованняя. Школохнавцтво. Київ : Видавничий дім, 2019. 390 с.
6. Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посіб. Київ : Академвидав, 2019. 560 с.

10601
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30