Канд. пед. наук, ст. викладач І.Є. Макаренко.
Шановні студенти І курсу магістратури факультету іноземних мов, груп АНФ-15м, НАФ-15м, РАФ-15м, та фізико-математичного факультету груп ФІ-15м, МІ-15м, І-15м під час проведення карантину (з 12 березня по 03 квітня 2020 року) вам необхідно самостійно опрацювати наведені теми лекцій та практичних занять з курсу «Сучасні освітні технології та парадигми».
Лекція № 3
Тема: ПОЯВА ТА ЗМІЦНЕННЯ ПОНЯТТЯ «ПАРАДИГМА» У ПЕДАГОГІЧНОМУ ДИСКУРСІ У 90-Х РР. ХХ СТ.
ПЛАН:
1. Парадигмальний підхід у роботах М. Алексєєва, Ш.Амонашвілі, О. Асмолова та Н. Бордовської.
2. Основні концептуальні підходи щодо розвитку освітнього процесу вчених-дослідників А. Валицької, Б. Гершунського, Г. Корнетова та В. Кумаріна.
3. Поняття «парадигма» та основні моделі розвитку освіти у працях О. Морєвої, Ф. Михайлова, В. Турченка та Є. Ямбурга.
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:
1. Крисоватий А. Основні парадигми освіти та їх сутнісна характеристика / А. Крисоватий // Психологія і суспільство. – 2015. - № 1. – С. 114 – 116.
2. Романенко М.І. Освітня парадигма: генезис ідей та систем / М.І. Романенко. – Дніпропетровськ : Вид. «Промінь», 2000. – 160 с.
3. Яресько К.В. Розвиток освітніх парадигм у сучасній педагогічній науці / К.В. Яресько // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – Х., 2004. – Вип. 6. – С. 44 – 49.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:
1. Складіть таблицю опрацювавши матеріал за планом лекційних запитань:
№ з/п; ПІП ученого; роки наукової діяльності; Основні наукові позиції щодо парадигмального підходу в освіті.
2. Оберіть одного з вищезгадуваних вчених педагогічного дискурсу 90-х років ХХ ст. та підготуйте реферативну доповідь щодо його наукової діяльності.
Лекція № 4
Тема: ПАРАДИГМАЛЬНЕ ОСМИСЛЕННЯ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ СИТУАЦІЇ У СФЕРІ ВІТЧИЗНЯНОЇ ОСВІТИ
ПЛАН:
1. Парадигмальний підхід у роботах В. Андрущенка, Г.Балла, Н. Дем’яненко та І. Зязюна.
2. Ключові підходи щодо осмислення соціокультурної ситуації в освіті вчених-дослідників К. Корсака, В. Кременя, В. Лугового та В. Лутая.
3. Парадигмальне осмислення соціокультурної ситуації у сфері вітчизняної освіти у працях В. Мадзігона, Н.Ничкало, В. Огневюка та В. Олійника.
РЕКОМЕНДОВАНІ ДЖЕРЕЛА:
1. Дем’яненко Н. Педагогічна парадигма вищої школи України: ґенеза й еволюція / Наталія Дем’яненко // Філософія освіти. – 2006. - № 2(4). – С. 256 – 265.
2. Крисоватий А. Основні парадигми освіти та їх сутнісна характеристика / А. Крисоватий // Психологія і суспільство. – 2015. - № 1. – С. 114 – 116.
3. Огнев’юк В.О. Освіта в системі цінностей сталого людського розвитку / В.О. Огнев’юк. – К.: Знання України, 2003. – 450 с.
4. Романенко М.І. Освітня парадигма: генезис ідей та систем / М.І. Романенко. – Дніпропетровськ : Вид. «Промінь», 2000. – 160 с.
5. Яресько К.В. Розвиток освітніх парадигм у сучасній педагогічній науці / К.В. Яресько // Проблеми інженерно-педагогічної освіти. – Х., 2004. – Вип. 6. – С. 44 – 49.
ЗАПИТАННЯ ТА ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ:
1. Складіть таблицю опрацювавши матеріал за планом лекційних запитань:
№ з/п ПІП ученого, роки наукової діяльності; Основні наукові праці; Основні наукові позиції щодо парадигмального підходу в освіті.
2. Оберіть одного з вищезгадуваних вітчизняних вчених та підготуйте реферативну доповідь щодо його наукової діяльності.
Увага!
Практичні заняття (тема №4 «Імітаційні неігрові активні методи навчання»; тема №5 «Неімітаційні активні методи навчання») та відповідні завдання до них, ви зможете знайти на платформі Moodle, перейшовши за посиланнями:
https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=11378 та
https://moodle.kdpu.edu.ua/mod/assign/view.php?id=11379.
Ваші роботи щодо виконання завдань з опрацювання лекційного та матеріалу практичних занять надсилайте на електрону скриньку: [email protected].