Кафедра педагогіки
Криворізький державний педагогічний університет

Медіапсихологія (новий курс у магістрів  - практичних психологів).

photo 2024 10 14 15 03 53

Практичне заняття «Методи медіапсихології» (основне знаряддя їх професійної діяльності).

Місце проведення - затишна кав’ярня  (саме у кав’ярнях зароджувалася медіапсихологія у XVII столітті).

Викладач - Макаренко Наталя Миколаївна, к.психол.н., доцент

Домашнє завдання - вибрати метод медіапсихології, провести дослідження, розказати про результати.

Перебіг подій - науково-обгрунтовані, цікаві, захоплюючі  розповіді Юрія, Марії, Арсена, Романа, Данієли, Лілії, Дмитра та Лідії  про результати контент-аналізу лексики популярних фільмів, назв сайтів, клікбейтів;  інтерв’ю щодо емоційного стану у часи пандемії, спостереження за здобувачами освіти з особливими освітніми потребами, медіаметрії, експериментів сучасних вітчизняних психологів-практиків.

Супровід - сучасні гаджети, бліц-інтерв’ю, психологічна експрес-допомога, безпрограшна лотерея.

Враження - розумні, розкуті, доброзичливі, зацікавлені майбутні практичні психологи.

Підсумок. Репліка барісти: «Ой, як цікаво у вас! Слухала, не могла відірватися. Багато цінного  дізналася, перекажу синові! Дякую!»

Н.Макаренко.

27668

      Когут Олександра Олександрівна, професор кафедри загальної та вікової  психології, доктор психологічних наук бере активну участь у психологічній реабілітації українців, які постраждали від війни. У травні Олександра Олександрівна працювала з ГО Ваад "Відновлення під час війни", зокрема учасниками програми були військовослужбовці. Реабілітаційні програми під керівництвом Когут Олександри Олександрівни також пройшли потерпілі сім’ї ВПО та дружини, які втратили чоловіків на війні.

       зображення viber 2024 10 01 06 46 11 036            зображення viber 2024 10 01 06 37 03 749             зображення viber 2024 10 01 10 30 45 985

     Успіх реабілітаційних проектів визначається ретельно підібраними методами та психотерапевтичними практиками. Динаміку змін науковці фіксують за допомогою емпіричних показників ПТСР, тривожно-депресивного розладу, рівня психологічного благополуччя та ускладненого горювання. Криворізький державний педагогічний університет цим самим робить свій внесок у відновлення України.

27438

     Викладачі психолого-педагогічного факультету (Світлана Дрібас, к.психл.н., старша викладачка кафедри загальної та вікової психології, Тетяна Королюк, асистентка кафедри початкового навчання) стали учасниками Національного EdCamp Точка стійкості-2024, який об'єднав більше 100 українських освітян під схилами карпатських гір.   

               448960541 870289545127488 5494973473054543525 n             448913143 870985318391244 6059999955040391603 n

      Серед спікерів події були Андреас Шляйхер (директор з питань освіти та навичок ОЕСР), Олена Зеленська (перша леді України), Лілія Гриневич (проректорка Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, міністерка освіти і науки 2016-2019 років), Руслан Гурак (голова Державної служби якості освіти України), Михайло Федоров (віцепрем'єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – міністр цифрової трансформації), Ольга Будник (виконавча директорка Центру політичних студій та аналітики, радниця-уповноважена Президента України з питань Фонду Президента України з підтримки освіти, науки та спорту), Роман Грищук (член Комітету Верховної Ради з питань освіти, науки та інновацій) та ін. Чотири дні насичених подій, експертних та вчительських сесій, засідань, обговорень та неймовірно захопливих дискусій. 

       IMG 20240625 114639       Messenger creation 75db6b58 1b79 4cdd 8738 3c5a0c8a3d98       IMG 20240628 080032 279

        На Національній (не)конференції було презентовано і перші результати роботи освітньої платформи «ПОВІР», яка об'єднала учнів з різних куточків України. Протягом роботи заходу прозвучали порівняльні результати досліджень з розвитку соціально-емоційних навичок в Україні та за кордоном. І вони вражають! У цілому, Націонлаьний EdCamp Точка стійкості-2024 став максимально важливою подією в українській освіті та дотичних до неї напрямків розвитку країни. 

26953

       Музична школа № 4 – міський центр новацій, креативу, ініціатив привернула увагу кафедри загальної та вікової психології Криворізького державного педагогічного університету своїми активними заняттями в дитячих аудиторіях. Саме тому ( і там ) було вирішено попрацювати з руйнівними наслідками дистанційного навчання.

Як кафедра психології
з музичною школою потоваришувала

            За сприяння міського відділу культури було знайдено можливості у жовтні 2023 відкрити програму “Цікава психологія” для різних вікових груп – відвідувачів музичної школи. Програма була розроблена завідувачкою кафедри психології Наталією Токаревою та доцентом кафедри психології Наталією Макаренко.
       Зустріч з батьками, їх зацікавленість, бажання дітей – все свідчило про те, що ми на правильному шляху. Так з'явилася “Психологічна п'ятниця, у процесі якої почалися зустрічі з батьками, актуалізація психолого-педагогічних знань наших однодумців – викладачів школи, а головне – заняття з психології, під час яких вчилися розвивати увагу, мислення, покращувати процеси пам'яті,   уяви у маленьких відвідувачів школи.
        Захоплююча діагностика, інтерактивні заняття, практичні поради (а головне - дружня взаємодія)  - основний базис втілення програми у І семестрі 2023-2024.

26654

         Кафедра загальної та вікової психології пропонує курс за вибором для студентів третього року навчання - медіапсихологію. І щоб не перетворити процес  знайомства з нею у затерту  банальністю стереотипність,  потрібно знайти  джерела  креативності  та оригінальності.

Де їх шукати? Звісно, у наших студентів. Тут їх  - нескінчені поклади.

        Там, є тема лекції «Медіакультура» як сукупність інформаційно-комунікаційних засобів, що функціонують у суспільстві знакових систем, елементів культури комунікації, збирання, виробництва, передачі, аналізу інформації, а також культури її споживання особистістю. Уже у ході лекції кожному можна визначити у тестовому форматі власний рівень розвитку її компонентів: мотиваційно-особистісного, комунікативно-когнітивного, операціонального і креативного. А потім на практичному занятті продемонструвати цей рівень у вигляді…відкриття власної медіакав’ярні.

А це як?

Пам’ятаєте прислів’я «Скажи мені, хто твій друг і я скажу, хто ти»?

      У нашому випадку можливий перифраз: «Розкажи мені, яким є світ твоєї медіакультури, і я зрозумію внутрішній світ сучасного студента». Для цього  студентам природничого, географічного, філологічного факультетів, факультетів іноземних мов, інформатики, образотворчого мистецтва потрібно  було створити «медіакав’ярню»:  продумати її назву, розробити медіаменю, у якому - основні страви: фільми, які вражають; книги (афоризми), які не залишають байдужим, музика, що захоплює та надихає. А потім запропонувати цей набір своїм товаришам, переконавши яскравими презентаціями, креативними знахідками -  саме це варте  уваги.

І тут починається безкінечне свято!

Медіакав'ярня Синяговської Олени

Медіакав'ярня Анни Бачуріної та Лізи Корсікової

Медікав'ярня Анастасії Кононенко

Медіакав'ярня Уляни Ірхи 

       Можна завітати у кав’ярню «Книжковий хробак» Тетяни Раськіної, де твої однодумці - прихильники книг, потім перейти до «Delicious movies» Олени Скрипченко,  щоб «покуштувати» незвичні страви з улюблених фільмів, або поласувати медіапіснями з кінофільмів у Марії Ващенко. Можна познайомитися з дивовижним світом азіатської культури у корейському арт-саду Насті Науменко та Ані Полтавець, опинитися у доброзичливому колі друзів, переглядаючи мультик «Співай» у затишному кафе «Підтримка поруч» Валерії Олексієнко.

         А потім розгубитися у cafe «Crazy-медіа» Олександри Шпілякової -  як багато цікавого: і салатна музика, і книги на всі читацькі смаки, і кінонапої.

       1 Шпилякова         2 Шпилякова         5 шпилякова       6 Шпилякова

         У Василяки Іри, Уляни Ірхи,  Прокопенко Саші («ІРСАУЛ») послухати вірші С.Жадана, пісні Леї, подивитися величний «Довбуш». На декілька хвилин потрапити у вишуканий світ Італії, де   Настя Кононенко запропонує неперевершене звучання саксофону Стефан ді Баттіста та розповіді про таємниці будинку Гуччі. Олена Сіняговська анонсує  новинки кіно («Вонка») у яскравому шоколадному забарвлені. А Аня Бачуріна та Ліза Корсікова не тільки почитають вірші улюблених  українських поетів, а заінтригують «Арт-хаусом у хату», запропонують  «Медовий раф джазу», а на десерт проведуть інтерактивну  діагностику за допомогою метафоричних карт.

Feedback слухачів був надзвичайно емоційним, потрапити неодмінно хотілося до всіх!

       Я ж  бажала тільки одного  - щоб не було сирен і пара не закінчувалася! В  суспільстві знакових систем віртуальних кав’ярень було найголовніше:  збирання, виробництво, передача, аналіз інформації нашими студентами захоплює і вражає!

                                                                                                                                                                                                Наталя Макаренко

25758

       Згідно з наказом департаменту освіти і науки Дніпропетровської обласної адміністрації від 11.12.2023 №645/0/212-23 «Про проведення у 2023/2024 навчальному році Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України» 17.01.2024 на базі Криворізької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №70 було проведено І (міський) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України наукового відділення філософії та суспільствознавства. Викладачі кафедри загальної та вікової психології були пристуніми на цьому конкурсі у якості журі (Токарева Н.М., Дрібас С.А., Макаренко Н.М.)

             изображение viber 2024 01 18 09 36 42 305             изображение viber 2024 01 17 14 45 36 302            изображение viber 2024 01 18 09 36 41 394

      

      Захід відбувся з урахуванням усіх вимог і правил до проведення конкурсів МАН. Учениці, які брали участь у конкурсі, продемонстрували гарні комунікативні здібності. Їхня здатність чітко і переконливо викладати свої думки, відповідати на запитання та взаємодіяти з аудиторією була відмічена всіма членами журі.

      Процес оцінювання складався з кількох етапів, включаючи заочне оцінювання, оцінювання постерів, а також захист робіт перед журі. На основі цих оцінок було визначено переможців: два третіх місця, які вважаються призовими. Цей конкурс, без сумніву, сприяв розвитку наукового потенціалу молоді, а також надав учасникам цінний досвід для подальшого особистісного та професійного зростання.

24353

       26.07.23 р. практична робота з групою майбутніх журналістів та соціологів (СМК-21) і креативним викладачем кафедри загальної та вікової психології Н. Макаренко була проведена у затишній міській кав’ярні. Розглядались теми: «З історії мас-медіа» та «Вплив ЗМІ на особистість».

      Чому саме у кав’ярні?

      Переконав нас у цьому…. Петер Вінтерхоф-Шпурк, фундатор досліджень природи медіа та автор першого підручника з медіапсихології «У кінці XVII - на початку  XVIII століття - кав’ярня стала улюбленим місцем для зустрічей як у Лондоні, так і у Парижі, найважливішим інформаційним центром, де читали газети, обмінювалися новинами, знайомилися, дискутували. Ранні уявлення про вплив ЗМІ будувалися на тому, що уряд робить пропозицію, парламентарі дискутують, преса друкує дебати, обговорення, а громадяни їх вільно обговорюють, формуючи суспільну думку..."

                                  изображение viber 2023 09 26 11 29 33 646     изображение viber 2023 09 26 11 29 20 551

      Для нас кав’ярня  - це просто незвичайне місце для зустрічі, знайомства  та обміну інформацією. Кожен з присутніх за 5-7 хвилин познайомив з новим життям звичного радіо (Даша); необмеженими можливостями Інтернету (Аня); витівками М. Цукерберга та його FB (Дмитро); власним практичним досвідом блогера (Карина); улюбленими ЗМІ (часописами) - Женя; популярністю підкастів (Ілля); найбільш популярним українським телеканалом ТСН (Ніка).

      Приємно дивувала здатність присутніх вибирати основне та  цікаве, представляти його стисло, емоційно забарвлено, уважно слухати товаришів, доброзичливо оцінювати їх виступи. Надзвичайно комфортно було почуватися у колі чемних, зацікавлених, усміхнених майбутніх медійників. Нарешті, було дуже пізнавально! Наступні  завдання передбачали імпровізацію. Наприклад, уявити як можна «розігріти» аудиторію з представників різних поколінь (традиціоналістів, бебі-бумерів, покоління Х, міленіалів, зумерів), підготувати її до появи головного спікера.

      А потім подивилися фрагмент «I am Spartacus»  класичного «Спартака» з неперевершеним К.Дугласом та визначали,  який матеріал морально-етичної тематики можна підготувати для сучасної молоді на такому вражаючому прикладі. Схвилювала  відповідь Карини: «цей фрагмент нагадує події, які наразі переживає Україна. Коли деякі пропонують зраду, ми розуміємо - такого не буде, тому що ми - вільні і ніколи не поступимося своїми цінностями!».

     І це надихає!

Наталя Макаренко

23297

       Кафедра загальної та вікової психології усвідомлено підходить до проблеми організації профорієнтаційної роботи. Саме це - запорука залучення до майбутньої студентської спільноти мотивованих, зацікавлених, розумних абітурієнтів. Тому науково-креативне обговорення проблеми на кафедрі (Н.Токарева, С.Дрібас, О.Халік, Н.Макаренко, О.Ткаченко, О.Когут), серед працівників освітніх закладів (О.Філіпенко), студентів КДПУ (Р.Горбунов, Д. Гонтар),  створено курс «Виклики профорієнтаційної діяльності вчителя у несталому освітньому просторі» (серія: «Основи кризової психології для освітян») та розроблені важливі кроки для удосконалення процесу профорієнтації у найближчому майбутньому.

      Які кроки потрібно робити українським освітянам (викладачам вишів, вчителям, абітурієнтам) для того, щоб професійний вибір їх випускників був усвідомленим?

Крок І. Створення професійно-психологічного профілю (професіограми) майбутнього працівника:

  • діагностика психофізіологічних показників майбутнього працівника (властивостей нервової системи, психомоторних властивостей);
  •  діагностика особистісних властивостей (акцентуації характеру, комунікабельність, організаційні здібності, конфліктність, локус контролю, рівень домагань, спрямованість);
  •  визначення профільних знань, вмінь та навичок (сенсорно-перцептивних, мнемічних, аттенційних, мисленнєвих, креативних та ін.).

Крок ІІ. Створення психологічного еталону професії (спеціальності):

  • знайомство з класифікацією сучасних професій;
  • знайомство з найбільш актуальними професіями на ринку праці України (програмісти, аналітики Big-data, лікарі, освітяни, інженери різних галузей, дизайнери, аудитори, маркетологи);
  • знайомство з пропозиціями сучасних освітніх закладів щодо набуття професії, їх перспектив на ринку праці;
  • створення індивідуального списку професій кожним учнем з переліком вимог до цієї професії, її конкурентоздатності, престижності, перспектив працевлаштування, кар’єрного зростання;
  • знайомство з основними вимогами професії до майбутнього працівника.

Крок ІІІ. Організація профорієнтаційно-психологічної роботи:

  • роз’яснювальна робота з батьками, знайомство їх з результатами діагностики здібностей та індивідуально-типологічних особливостей дитини;
  • знайомство батьків з помилками у виборі професії, про які детально повідомляється на курсі;
  • знайомство абітурієнтів з професіями майбутнього (нанотехнолог, генетичний консультант, проектувальник 3Д-друку, консультант по здоровому способу життя; дизайнер віртуальних світів);
  • запрошення представників різноманітних професій для бесід з майбутніми абітурієнтами;
  • запрошення представників центрів зайнятості, кадрових агенцій, рекрутерів, HR-менеджерів;
  • тренінгова діяльність щодо написання резюме, створення умов співбесіди; пошуку позитивних характеристик професій;
  • організація ассесменту - комплексу заходів з виявлення врахування, оцінки ділових властивостей з визначенням майбутніх перспектив професійного зростання.

Крок IV. Усвідомлення важливості  набуття професії вчителя, яка буде актуальна  завжди і всюди.

Саме вчитель  знайомить з основами наук, орієнтує у виборі правильного життєвого шляху,  допомагає  сформувати такі вміння та навички, які будуть в нагоді у будь-якій професії.

Саме такого вчителя готує Криворізький державний педагогічний університет, який привітно розкриває двері перед абітурієнтами!

Welcome!

Н. Макаренко

21936

      Проведення гостьових лекцій та майстер-класів для студентів, аспірантів та викладачів спеціальності «Психологія» на психолого-педагогічному факультеті протягом останніх років стало вже традиційним.

       Особливу цінність мають зустрічі із зарубіжними партнерами, що сприяють поглибленню знань із сучасної психології. Крім того гостьові програми збагачують досвід співпраці закладів вищої освіти України, формують спільний дискусійний простір, до якого долучаються студенти і викладачі із різних куточків України. Яскравим прикладом такої співпраці стала зустріч із американським професором Мариною Бєдни (Marina Bedny) із Університету Джонса Гопкінса (Johns Hopkins University), що відбулася 16.02.2023. Подія була зініційована кафедрою психології Поліського національного університету у рамках програми «Запрошені професори» (зав. кафедри - доктор психологічних наук, проф. Л.П.Журавльова) та підхоплена кафедрою вікової та педагогічної психології РДГУ (зав. кафедри - доктор психологічних наук, проф. Р. В. Павелківим).

         изображение viber 2023 02 20 18 29 42 995   изображение viber 2023 02 20 18 29 42 835
       До участі у обговоренні наукового повідомлення долучилися викладачі Сумського державного педагогічного університету імені А.С. Макаренка, Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, Криворізького державного педагогічного університету (кафедра загальної та вікової психології, зав. каф. Н.М.Токарева). Зацікавлені особи отримали унікальну можливість познайомитися із класичними та новітніми експериментами по вивченню нейропсихологічних основ соціальної перцепції, особливостей реагування людини на ситуації із просоціальним контекстом.

изображение viber 2023 02 20 18 29 43 085
       Від імені професорсько-викладацького колективу кафедри загальної та вікової психології КДПУ висловлюємо щиру вдячність професору Марині Бєдни та шановним організаторам зустрічі

21445

   В межах ініціативи університету щодо гостьових запрошень експертів галузі на заняття до майбутніх психологів групи ПП-21, які вивчають дисципліни Вікова психологія, Педагогічна психологія разом з к.психол.н. Оленою Халік, завітала практичний психолог з 18-ти річним досвідом в українській школі Бучинська Оксана Михайлівна, яка наразі проживає в Польщі і працює на посаді психолога в «Przystanek Świetlica» (початковій школі для дітей з розладами аутистичного спектру).

       фото 1     фото 2

      Вона поділилася досвідом роботи з молодшими школярами, розповіла про специфіку адаптації цієї вікової категорії до школи.  Студенти активно задавали питання, особливо що стосується мотивації вибору професії, труднощів роботи з різними віковими категоріями, питали про специфіку Нової української школи, про її переваги для учнів. Крім того, Оксана Михайлівна, розповіла про особливості психологічного супроводу молодших школярів в умовах війни. Вона активно працює з дітьми, які переїхали в Польщу через війну і потребують психологічної підтримки.

фото 3

     Домовилися про ще одну зустріч, в межах якої Оксана Михайлівна, детальніше розповість про роботу з дітьми з розладами аутистичного спектру. Співпраця триває! Підвищуємо мотивацію та рівень знань з фахових дисциплін наших студентів!

20923
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31