Міська професійна майстерня «Тіло та емоції як інструмент роботи практичного психолога в межах ЗДО».
Кафедра практичної психології активно співпрацює з Комунальним закладом «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради. Так, цього року на кафедрі почала працювати асистентом Голубєва Ольга Володимирівна, психолог, консультант КЗ "ЦПРПП" КМР, завдяки інформаційній підтримці якої у викладачів кафедри з'явилась можливість оперативно долучатись до різних міських психологічних заходів.
31 жовтня 2024 року асистент кафедри практичної психології Ганна Олександрівна Фіщина взяла участь Міській професійній майстерні під назвою «Тіло та емоції як інструмент роботи практичного психолога в межах ЗДО». На заході ФІщина Г.О. презентувала авторські наробки в межах тренінгу «Техніки тілесно-орієнтованої психології у роботі з педагогами та вихованцями ЗДО», що були спрямовані на формування розуміння взаємозв’язку між емоціями та тілесними проявами, а також на розвиток навичок зниження тривожності та підтримки психоемоційного балансу у дітей та дорослих.
- Автор: Charkina
- Перегляди: 119
Професійно орієнтована зустріч з учнями 10-11 класів КЛ №129
На реалізацію Концепції профорієнтаційної роботи 22.10.2024 р. доценти кафедри практичної психології Гергель Євгеній Леонідович та Гапоненко Лариса Олександрівна провели зустріч з учнями 10-11-х класів Криворізького ліцею №129 Криворізької міської ради. Лейтмотив зустрічі – «Криворізький державний педагогічний університет - найкращий вибір». Старшокласників ознайомили з інформацією про високе місце КДПУ в рейтингу закладів вищої педагогічної освіти Дніпропетровської області та України, розповіли про можливості отримання якісної освіти за 30-ма різними спеціальностями Університету.
- Автор: Charkina
- Перегляди: 155
16 жовтня 2024 року у форматі ZOOM-конференції відбулася зустріч здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти
з гарантом освітньо-професійної програми «Психологія» - І.М.Шаповал. Основну увагу на зустрічі було сконцентровано на особливостях осівтньої програми, її змістових компонентах. Ураховуючи, що учасниками зустрічі були студенти четвертого курсу, окремого обговорення дістало питання підготовки до атестації та виконання кваліфікаційної бакалаврської роботи з дотриманням принципів академічної доброчесності.
Зустрічі такого типу стають доброю традицією, що знаходить відгук в усїх її учасників- гаранта освітньої програми, завідувачки кафедри, викладачів та здобувачів освіти.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 224
Викладачі кафедри практичної психології активно і постійно залучаються до різноманітних суспільно-важливих проєктів, відпрацьовують професійні навички та набувають нового досвіду і компетенцій. Так, асистент Кузьмич Оксана Петрівна, здобувачка PhD нещодавно взяла участь у триденному тренінгу для психологів, що включені до спеціального Реєстру фахівців, котрі залучаються до кримінальних проваджень за участю малолітніх та неповнолітніх дітей через регіональні центри надання безоплатної правничої допомоги. Вітаємо її з успішним завершенням навчання та зичимо подальших успіхів.
- Автор: Charkina
- Перегляди: 191
14.10.2024 року відбулась зустріч Гаранта освітньої програми "Психологія" (2024 р.) кандидата психологічних наук, доцента кафедри практичної психології Шестопалової Олени Петрівни зі здобувачами освіти другого (магістерського) рівня першого року навчання - вступниками 2024 року. Гарант ознайомила магістрів зі змістом та особливостями освітньої програми, її нормативним та вибірковим компонентом, а також компонентом практичної підготовки з елементами супервізії, наголосивши на впровадженні дисципліни "Mindfulness-Based Art Therapy with Trauma" (In English) на реалізацію проєкту Erasmus+ КА2 "BURN".
З вітальним словом до студентів звернувся декан психолого-педагогічного факультету, кандидат психологічних наук, доцент Гергель Євгеній Леонідович, який ознайомив здобувачів з основними нормативними документами Університету - Положеннями, Наказами та Розпорядженнями, що регламентують освітній процес, наголосив на функціях деканату, профспілки та студентської ради факультету та Університету, запросив до обговорення актуальних проблем та запитів новоприбулих здобувачів щодо реєстрації та роботи в СУЕНК КДПУ.
На запрошення завідувача кафедри перед магістрами виступила Ганна Георгіївна Останіна, доцент кафедри менеджменту та суспільно-гуманітарних наук, начальник Центру доуніверситетської та післядипломної освіти, з розповіддю про реорганізацію структурних підрозділів та створення єдиного Центру підтримки здобувачів освіти на реалізацію флагманського проєкту МОН у межах Національної стратегії зі створення безбар’єрного простору в Україні.
Заступник завідувача кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент Остапчук Олена Євгенівна провела едукацію щодо академічної доброчесності, її принципів, засад та законодавчої бази. Чітко розмежувала різні види плагіату: текстових запозичень, некоретного цитування, фабрикації даних та обману. Наголосила на нульовій толерантності до плагіату з боку ректорату та викладацького загалу КДПУ та персональній відповідальності авторів кваліфікаційних робіт - здобувачів освіти - за використання заздалегідь недостовірної інформації.
Завідувач кафедри практичної психології, кандидат педагогічних наук, доцент Чаркіна Олена Анатоліївна відповіда на численні запитання студентів щодо різних аспектів освітнього процесу, підбила підсумки зустрічі, узагальнила запити з боку здобувачів на отримання певної інформації та анонсувала наступну Зум-конференцію за участю представників бібліотеки КДПУ та фахівців по роботі з СУЕНК "Moodle".
- Автор: Charkina
- Перегляди: 214
10 жовтня 2024 року з нагоди Всесвітнього дня психічного здоров'я здобувачі освіти та викладачі кафедри практичної психології долучились до ініціативи Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка щодо проведення спільних заходів у межах реалізації програми психоедукації під егідою Національного офісу Erasmus+. У теле-вебінарі взяли участь представники п'яти українських закладів-партнерів.
На початку заходу завідувач кафедри - кандидат педагогічних наук, доцент Олена Чаркіна виступила з вітальним словом і наголосила на актуальності та своєчасності обговорення проблем щодо шляхів профілактики ментальних розладів та зміцнення психологічної пружності - гнучкості, адаптивності, резильєнтності - студентської молоді та викладацького загалу українських ЗВО.
Також Олена Анатоліївна відзначила, що, з огляду на недостатню дослідженість питань підтримки професійного здоров'я надавачів психологічних послуг (попередження синдрому вигоряння та втоми від співчуття в умовах війни), варто продовжувати співпрацю з метою поширення інформації та обміну досвідом і практичними та методичними розробками, у тому числі, впроваджувати в роботу психологічних служб вітчизняних ЗВО технології промоції ментального здоров'я Латвійського університету.
- Автор: Charkina
- Перегляди: 214
4 жовтня 2024 року, напередодні Дня працівників освіти, завідувач кафедри практичної психології, кандидат педагогічних наук, доцент Олена Анатоліївна Чаркіна на запрошення факультету іноземних мов провела лекцію-вебінар на тему: «Психологічний портрет сучасного вчителя: компетентнісний та салютогенний підходи». Основну частину віртуальної аудиторії склали бакалаври і магістри спеціальності «Англійська мова, зарубіжна література» кількістю понад 70 осіб. З огляду на реалії сьогодення, актуальність означеної теми для здобувачів освіти є беззаперечною, кожен - і нинішній, і майбутній вчитель – повинен бути не тільки педагогічно компетентним, але й психологічно спроможним до викладання в складних умовах тривалої війни та поствоєнного відновленя країни, коли рівень і професійного стресу, і персональної відповідальності є понаднормовим - виходить за межі "вікна толерантності".
У своїй доповіді О. А. Чаркіна, як досвідчений практик, сфокусувалась на найбільш актуальних питаннях освітянської сфери: конструюванні психологічного портрету сучасного вчителя за результатами опитування не тільки кінцевих споживачів освітніх послуг - учнів та батьків, а й самих педагогів та інших фахівців соціономічної галузі, та аналізі пануючих у суспільній свідомості наративів, згідно з якими до основних компетенцій сучасного вчителя слід віднести високий емоційний інтелект, турботу про здоров’я та емоційний стан дітей, відкритість до спілкування, вміння знаходити індивідуальний підхід до кожного учня, мотивувати до навчання, розкривати особистісний потенціал школярів, а також забезпечувати комфортне, безбар'єрне та безпечне освітнє середовище.
У застосуванні салютогенного підходу до педагогічної діяльності головною метою, як зазначила О. А. Чаркіна, є виховання в учнів резильєнтності, а одним із ключових завдань - намагання «перетворити стрес з ворога на союзника». За відгуками, лекція-вебінар справила приємне враження на аудиторію. Високий професіоналізм, заспокійлива манера спілкування, гарна англійська мова, постійний діалог із слухачами, фінальна групова рефлексія, і, звісно, дієві практичні рекомендації стимулювали появу запитань і жваве обговорення.
Детальніше - тут: Постреліз.
Матеріали презентації - тут: Презентація.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 190
16 травня 2024 року на базі Криворізького державного педагогічного університету відбулися урочистості присвячені двом державним святам - Дню вишиванки і Дню науки. Викладачі кафедри традиційно взяли участь в роботі наукових локацій для практичних психологів закладів загальної середньої освіти міста. Цьоріч нашу локацію відвідали 32 фахівці, переважна більшість з яких є випускниками нашого закладу, що свідчить про орієнтацію КДПУ на підготовку високоякісних професійних кадрів для задоволення потреб місцевого і регіонального ринків праці.
Як зазначила в своєму інтерв'ю для місцевого телебачення в.о. завідувачки кафедри практичної психології, канд. пед. наук, доцент Чаркіна Олена Анатоліївна, місія подібних заходів полягає в налагодженні професійного діалогу та наступності між середньою і вищою школою, в подоланні розриву між теорією і практикою, в розвитку спроможності освітян і психологів адекватно реагувати на актуальні запити українського суспільства воєнної доби.
У своєму майстер-класі про "ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ТА ПРОВЕДЕННЯ УЧНІВСЬКОЇ ОЛІМПІАДИ З ПСИХОЛОГІЇ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ" фахівчиня поділилася власним досвідом у цій царині. Так, Олена Анатоліївна ознайомила присутніх з Положенням КДПУ про Олімпіаду з психології, акцентувавши увагу на ключових цілях та етапах її проведення, охарактеризувала зміст завдань і запропонувала присутнім психологам, керівникам психологічних факультативів, гуртків, секцій, учнівських наукових товариств самостійно виконати завдання третього - психоедукаційного - етапу олімпіадних змагань, в яких 23 квітня 2024 року брали участь учні 11-х класів академічних ліцеїв, інших типів закладів загальної середньої освіти та випускники закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Надалі доцент зупинилася на описі можливостей використання онлайн-сервісів і навчальних платформ (Mentimeter, Kahoot тощо) в гейміфікації поточних і підсумкових контрольних процедур та олімпіадних завдань, відповіла на запитання аудиторії, наголосила на перспективах доолімпіадної підготовки і висловила надію на подальшу плідну співпрацю між КДПУ та психологічною службою міста Кривого Рогу.
Детальніше з матеріалами презентації можна ознайомитись тут
Заступниця декана психолого-педагогічного факультету, канд. психол. наук, доцент Шаповал Іванна Миколаївна запропонувала присутнім майстер-клас на тему: "СЕЛФ-КОУЧИНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ОСОБИСТІСНОГО РОЗВИТКУ В УМОВАХ ВІЙНИ". В презентації були рокриті питання про змістові та процесуальні аспекти діяльності як свідомої форми активності особистості, рівні і властивості особистих цілей, критерії усвідомленої мети, алгоритм селф-коучингу свідомого цілепокладання. Майстер-клас носив інтерактивний характер, був насичений психологічними вправами і яскравими прикладами з життя. Особливу зацікавленість аудиторії викликала методика "Граничних смислів", спрямована на рефлексію динамічної смислової системи особистості. У цілому, на заході панувала атмосфера професійної взаємодії, креативності та радості від живого, емоційно насиченого спілкування.
Детальніше з матеріалами презентації можна ознайомитись тут
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 404
23 квітня 2024 року з нагоди Всеукраїнського дня психолога у рамках предметного тижня на базі Криворізького державного педагогічного університету kdpu.edu.ua колегіальними зусиллями двох кафедр на чолі з головою організаційного комітету — в.о. завідувачки кафедри практичної психології, к.пед.н., доц. Оленою Чаркіною було проведено Олімпіаду з психології для учнів 11-х класів академічних ліцеїв, інших типів ЗЗСО та випускників закладів професійної (професійно-технічної) освіти.
На урочистому відкритті Олімпіади була присутня проректор з науково-педагогічної роботи, к.пед.н., доц. Юлія Баруліна, з вітальним словом звернулися до учасників декан психолого-педагогічного факультету, к.психол.н., доц. Євгеній Гергель та в.о. завідувачки кафедри загальної та вікової психології, к психол.н., доц. Наталя Макаренко.
В очному турі олімпіадних змагань взяли участь 25 осіб. Олімпіада відбувалася в три етапи з використанням віртуального освітнього середовища — СУЕНК Moodle КДПУ. Учасники виконували завдання репродуктивного і творчо-пошукового рівня, демонструючи як загальну обізнаність в галузі сучасної психології, так і поінформованість щодо проблем психічного здоров'я населення в реаліях війни з огляду на роль і функції психолога у їх вирішенні; оцінювали вагомість професійно-важливих якостей надавачів психологічних послуг в умовах кризового стану суспільства та власний рівень їхнього розвитку.
По завершенню олімпіадних змагань учні взяли участь у майстер-класі з елементами білатеральної стимуляції та сенсомоторної інтеграції від к.психол.н., доц. Ekaterina Bondar.
Після підбиття підсумків відбулося урочисте вручення переможцям Сертифікатів, що надають право на знижку у розмірі 30%, 20% і 10% від вартості навчання на спеціальності 053 "Психологія" у 2024-2025 н.р. за І, ІІ та ІІІ місце відповідно.
Призерами Олімпіади стали:
І місце — Анастасія Куделя, Криворізький ліцей №49 КМР, практичний психолог — Надія Орешечко;
ІІ місце — Єлизавета Лісовська, Криворізький ліцей №35 "Імпульс", практичний психолог — Світлана Шушаріна;
ІІІ місце — Єва Шевцова, Криворізький центрально-міський ліцей КМР ДО, практичний психолог — Наталія Тимченко.
Вітаємо переможців і висловлюємо глибоку подяку колегам за якісну підготовку учнів до участі в Олімпіаді, готовність до співпраці та особистий внесок у розвиток науково-професійного потенціалу молоді!
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 402
На реалізацію проєктних ініціатив кафедри практичної психології з розробки Освітньої програми 2024 року (за ОР Магістр) й у відповідь на зауваження та пропозиції здобувачів ВО, висловлені ними під час анонімного опитування, 13 березня 2024 року було організовано Зум-зустріч з членами робочої групи та стейкхолдерами з числа представників громадських організацій, соціально-психологічних центрів міст Дніпра і Кривого Рогу та головним спеціалістом Департаменту освіти і науки КМР.
Так, Бородавка Олена Миколаївна, головний спеціаліст Департаменту освіти і науки виконавчого комітету Криворізької міської ради, ознайомила присутніх з актуальними запитами на психологічну допомогу, що надходять від різних суб'єктів освіти та інших категорій громадян, акцентувала увагу на проблемах інклюзивного супроводу осіб - представників ромської громади, питаннях компенсації освітніх втрат дітям з числа ВПО, профілактиці суїцидальної поведінки серед школярів та тривожних розладів у вихованців ЗДО, зазначивши, що попит на фахівців-психологів значно зріс і продовжуватиме зростати в реаліях українського сьогодення.
Коваль Тетяна Петрівна, директорка Криворізького НВК № 58, наголосила на існуванні багаторічних науково-професійних зв'язків з кафедрою практичної психології і подякувала професорсько-викладацькому складу за якісну підготовку фахівців для психологічної служби системи освіти, наголосивши на наявності відкритої вакансії через виїзд психолога закордон і потреби у її якомога швидшому заповненні, актуалізувавши тим самим проблему міграції психологічних і педагогічних кадрів в умовах війни.
Хороших Наталія Олександрівна, керівниця психосоціального напрямку Міжнародного благодійного фонду "Крок з надією" виступила з доповіддю щодо структури і специфіки діяльності громадських об'єднань, які функціонують за принципами фандрейзингу і кошти грантових проєктів, запросивши здобувачів долучитися до реалізації окремих завдань на волонтерських засадах в межах проходження виробничої консультативно-супервізійної практики.
Тітова Олена Григогівна, очільниця ГО "Жіноча сотня м. Кривий Ріг", регіональний керівник Всеукраїнського проєкту "Змістовно" подякувала викладачам кафедри, зокрема доцентам Бондар Катерині Миколаївні і Шестопаловій Олені Петрівні за активне долучення до діяльності громадського об'єднання і надання методичних рекомендацій та експертизу впроваджених програм щодо роботи з військовослужбовцями і членами їхніх родин, внутрішньо-переміщеними особами, дітьми з особливими потребами тощо. На останок пані Олена наголосила на існувані договору та додаткових угод про спільні наукові та професійні ініціативи і запропонувала різні варіанти проходження виробничої практики здобувачам ВО на базі своєї громадської організації.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 396