Пропонуємо вашій увазі повідомлення у щоденнику педагогічної практики майбутнього вчителя математики та інформатики, студента фізико-математичного факультету, відмінника навчання Руслана Шпоньки (http://ruslanshponka.blogspot.com/2017/). Цей блог створено студентом у лютому під час вивчення навчальної дисципліни «Інформаційно-комунікаційні засоби навчання математики». Ніхто ще не ставив перед студентами завдання вести щоденник практики у вигляді повідомлень блогу, але Руслан інтуїтивно прийшов до цього. І, здається, що така звітність дуже цікава, бо повідомлення переповнені враженнями. Крім того, звіт у всіх на виду, закликає до впровадження здорового способу життя. А прекрасні краєвиди на світлинах так і кличуть: "Відвідайте мальовничий карпатський край!"
Нещодавно в університеті дискутували з приводу того, як осучаснити звітність з педагогічної практики студентів. Зокрема, написання щоденника практики. Серед ідей, які симпатизують, є створення повідомлень у блозі з додаванням фото- та відеоматеріалів. Або додавання повідомлень на сторінці соціальних мереж. Наприклад, у Facebook. Методичні рекомендації щодо проходження літньої педагогічної практики
Щоденник практики.
Дорогою з Кривого Рогу до мальовничого гуцульського села Верхнього Ясенова в очікуванні проходження літньої педагогічної практики.
Дорога з Кривого Рогу до пункту призначення - села Верхнього Ясенова Верховинського району Івано-Франківської області видалася нелегкою. Далися взнаки жарка погода і кілометри, що відділять Дніпропетровщину і Карпати. За півдоби за вікном нові краєвиди, а після Львова майже порожній вагон. Рятують від нудьги настільні ігри та арт-терапія! Проте коли їхали автобусом з Івано-Франківська до Верховини, а потім - до Верхнього Ясенова, нудьгувати не давали надвечірні пейзажі Карпат. 27 годин в дорозі - і ми на місці! Разом з колегою Юлією Ковальчук маю можливість трішки попрацювати з дітьми і відпочити в Карпатах. Отже, успіхів нам!
День перший: вступне заняття з програмування та знайомство з дітлахами
У першому дописі про роботу у Верхньому Ясенові хочеться сказати декілька слів про табір та його організаторів.
У рамках реалізації заходів щодо впровадження STEM-освіти та подальшого розвитку проекту «Школяр-програміст» громадська організація «Фундація розвитку інновацій» проводить другий етап відкритої літньої наукової школи програмування для вчителів та обдарованих учнів «ІТ-школа Дніпро».
IDF запросила на навчання програмуванню та відпочинок до літньої наукової школи на базі Верхньоясенівської ЗОШ І-ІІІ ступенів (с. Верхній Ясенів Верховинського району Івано-Франківської області) призерів різних етапів олімпіад з математики, фізики, інформатики (учнів 7-8 класів (майбутніх 8-9 класів)), вчителів інформатики закладів, що подали заявки, які будуть супроводжувати учнів і навчатися за відповідними програмами та студентів - майбутніх вчителів інформатики та математики.
Проводити заняття буде керівник громадської організації “Фундація розвитку інновацій” - кандидат технічних наук, доцент, директор Центру підготовки сертифікованих програмістів Іщеряков Сергій Михайлович.
День другий: поєднуємо навчання з відпочинком
Час спливає непомітно - вже другий день у таборі. Ранок почався зарядкою та дихальними вправами. Далі - сніданок і на навчання.
Продовжуємо знайомство з програмуванням на мові Java, вивчаємо цикл for та масиви, а під час обідньої перерви граємо у волейбол. Після полуденка вчимося грати в бадмінтон.
А на вечір гайда за село до річки Чорний Черемош купатися під водоспадом.
Завершенням дня стала вечірня ватра. Наспівалися уволю!
День третій: приступаємо до вивчення двовимірних масивів
Зранку гроза та злива, а юні програмісти вже на навчанні. Спочатку, як зажди, новий матеріал, а в другій половині дня - закріплюємо та поглиблюємо знання, працюючи над тестами. Скажу вам, що тести тренери розробляють доволі непрості, є над чим замислитись.
День четвертий: перевіряємо, хто розумніший - хлопці чи дівчата?
Сьогодні - знову новий навчальний матеріал. Знайомимося з об'єктно-орієнтованим програмуванням, створюємо класи та методи.
Після занять готуємось до конкурсу "Хто зверху?".
Як сказав тренер Сергій Михайлович "Сьогодні після підвечірка у нас буде вечірка". Власне у блозі фотозвіт заходу.
День п'ятий: підйом на Писаний Камінь
Сьогодні перший вихідний день, вільний від навчання. Зранку вирушаємо в далеку туристичну прогулянку на Писаний Камінь. Писаний Камінь — геологічна пам'ятка природи місцевого значення, група мальовничих скель. Розташований у Верховинському районі Івано-Франківської області, за кілька кілометрів на південний схід від села Буковець і Буковецького перевалу. Під час походу відкривається вид на дуже різні Карпати: на лагідні хвилясті Покутсько-Буковинські хребти, на стрімчаки Чорногори, на куполи Чивчинських і Гринявських гір.
День шостий: продовжуємо навчання і "відпочиваємо від відпочинку"!
Новий день, а разом з ним і робочий тиждень, починається, як зазвичай, ранковою гімнастикою та дихальними вправами. Після вчорашнього підйому на Писаний Камінь зарядка дається непросто!
Сьогодні продовжуємо вивчати методи, що приймають об’єктні посилання, знайомимося з поняттями наслідування, відношення IS-A, наслідування полів, наслідування методів, перевизначення методів, а також з'ясовуємо, що таке абстрактні методи. Словом, купа нової інформації.
Нижче декілька кодів, які вже посильні цьогорічним семикласникам та восьмикласникам, що відпочивають і навчаються в літньому таборі IT школи.
Після напруженого дня - "міні"-прогулянка на другий берег Черемоша. Ішли по вузьким висячим місткам, що хитаються під ногами пішоходів.
Після доволі насиченого дня, важкого, але цікавого навчання, ігор та конкурсів ще маємо сили для вечірньої прогулянки. На шляху за цілющою гірською водою не стомлюємось фотографувати усе, що трапляється в очі: хочеться якнайточніше запам'ятати красу карпатського краю. Шкода, що через фото не відчуєш цього життєдайного повітря.
Ввечері збираємося біля ватри. З мінімуму дров вдається розвести багаття. Веселять душу яскраве червоно-жовте вогнище, приємний запах диму та "вечірні співи".
/*Подвоєння ціни на авто та його складових*/
package parameters;
public class Dispatcher {
public static void main(String[] args) {
Car myCar=new Car();
myCar.price=3000;
myCar. enginePrice=2000;
Twicer t= new Twicer();
myCar.price=t.twice (myCar.price);
t.CarPriceTwice(myCar);
System.out.println(myCar.enginePrice);
System.out.println(myCar.price);
}
}
class Car{
int price;
int enginePrice;
}
class Twicer{
int twice(int x){
return x*2;
}
void CarPriceTwice(Car c){
c.price*=2;
c.enginePrice*=2;
}
void arrayElementTwise(int[]array){
for(int i=0;i<array.length;i++){
array[i]*=2;
}
}}
/*Для демонстрації наслідування методів та абстрактних класів та методів*/
public class Dispatcher {
public static void main(String[] args) {
//Animal a=new Animal();
//a.say();
Dog d=new Dog();
d.say();
}
}
abstract class Figure{
abstract void area();
}
class Rectangle extends Figure{
int a;
int b;
void area(){
System.out.println(a*b);
}
}
abstract class Animals{
abstract void say();
}
class Dog{
void say(){
System.out.println("Woof");
}
}
class Bird {
void move(){}
}
class Hawk extends Bird{
void move(){
System.out.println("Fly");
}
}
class Penguin extends Bird{
void move(){
System.out.println("Swim");
}
}
class Strause extends Bird{
void move(){
System.out.println("Run");
}
}
abstract class Parent{
abstract void m1();
void m2(){}
int x;
}
Підготувала матеріали доцент кафедри математики та методики її навчання Крамаренко Тетяна