Кафедра перекладу та слов'янської філології
Факультет іноземних мов

4 березня 2025 року відбулася перша лекція другої, Шекспірівської, частини проєкту «International English Literature Project, організованого кафедрою англійської філології КДПУ. Відкривала весняну сесію доцентка кафедри романо-германської філології ННІІМ Полтавського національного університету ім. В.Г. Короленка Наталія Криницька, яка прочитала захопливу лекцію на тему «Лікарські рослини у творах Шекспіра: між ботанікою та ренесансною містикою».

12_зображення_viber_2025-03-05_18-44-05-742.png13_зображення_viber_2025-03-05_18-44-44-790.png

Відома українська дослідниця літератури фентезі цього разу виступила експертом у сфері шекспірознавства і занурила учасників проєкту в магічний світ літератури, історії, ботаніки, медицини, астрології, астрономії, психології тощо. Лекція Н. Криницької перенесла слухачів у світ містичних вірувань єлизаветинської доби, де медицина тісно перепліталася з алхімією, а лікарські рослини розглядалися не лише як засоби лікування, а й як символи та провісники долі. Спікерка переконливо довела, що Шекспір – це не лише автор любовних драм чи історичних п’єс: його творчість – це складний сплав філософії, науки, релігії та містики, що продовжує вражати і сучасних дослідників.

21_зображення_viber_2025-03-05_18-45-11-230.jpg22_зображення_viber_2025-03-05_18-45-23-917.jpg

Студентка спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) К. Кайдаш із групи АЗЛ-24 так визначила головні теми лекції:

  • Роль лікарських рослин у творах Шекспіра: від розмарину до дурману, які символізували пам’ять, кохання чи зраду.
  • Ренесансна містика та її вплив на літературу: як віра у зв’язок макрокосму та мікрокосму формувала світогляд Шекспіра.
  • Астрологія у творах Барда: як знаки зодіаку, планети та містичні традиції впливали на сюжетні лінії та характери персонажів.
  • Квіткова мова в «Гамлеті»: Офелія, роздаючи квіти, певно, використовувала приховані символи, а не просто божеволіла.

31_зображення_viber_2025-03-05_18-45-47-663.png32_зображення_viber_2025-03-05_18-45-55-284.png

Студентки четвертого курсу спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) не приховували своїх емоцій:

О. Шпилякова, АНФ-21: I am very thankful to the lecturer for such a marvelous talk! The lecture compelled me to rethink Shakespeare’s familiar works, revealing not only dramatic plots but also the symbolic importance of plants.

І. Друкарь, АНФ-21: Captivating Lecture! I learned how Shakespeare used medicinal plants not only as decorative elements but also as important symbols in his plays. A fascinating blend of botany and mysticism!

Є. Корсікова, АНФ-21: Informative and Enlightening! I was impressed by how deeply Shakespeare understood the properties of plants and how masterfully he wove them into his narratives. Thank you for such an engaging presentation!

41_зображення_viber_2025-03-05_18-46-28-894.jpg42_зображення_viber_2025-03-05_18-46-56-239.jpg

Студентка групи АЗЛм-24 Н. Нестеренко так відгукнулася про цю подію: «Сьогодні ми мали чудову нагоду відвідати лекцію доцентки Наталії Криницької, присвячену ролі лікарських рослин у творах Вільяма Шекспіра. Лекторка розповіла, яке символічне значення мають різні трави та квіти у його п’єсах. Наприклад, розмарин уособлює пам’ять, фіалка – вірність, а рута – каяття. Цікавою була інформація про те, що в добу Ренесансу рослини класифікували відповідно до впливу семи планет: Сонця, Місяця, Меркурія, Венери, Марса, Юпітера та Сатурна. Вважалося, що кожна з них наділяє рослини особливими властивостями, визначає їхню енергію і  зовнішній вигляд.

Окрім цього, ми дізналися, що в епоху Шекспіра люди вірили у вплив зірок на людську долю. Це відобразилося в його п’єсах, де персонажі часто говорять про «злі зірки» чи «фатальну долю». Завдяки цьому ми краще зрозуміли зв’язок творчості Шекспіра з астрологією.

Лекція виявилася надзвичайно інформативною та пізнавальною. Вона не лише збагатила нас новими знаннями, а й допомогла по-новому подивитися на твори великого драматурга. Щиро дякуємо лекторці за глибокий і захопливий аналіз!»

51_зображення_viber_2025-03-05_18-47-20-545.png52_зображення_viber_2025-03-05_18-47-57-361.jpg

Доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка так схарактеризувала цю зустріч: «Для мене це була дуже особлива зустріч, адже з лекторкою Наталією Криницькою ми навчалися в одній групі у тоді ще педагогічному Інституті в Полтаві. Завжди спілкувалися на навчальні теми поза межами занять, дискутували. І дуже приємно, що зараз, у рамках співпраці нашої кафедри з уже Полтавським національним педагогічним Університетом ми можемо проводити навчально-наукові заходи, важливі для кафедри англійської філології КДПУ і ННІІМ цього навчального закладу. Обізнаність пані Наталії, її мова і академізм мене вражали як тоді, так і зараз. Ціную широкий діапазон її наукового матеріалу, який, безсумнівно, вартий наслідування, а глибина і фундаментальність кожної розвідки, за яку вона береться, дають підстави сподіватися на високі результати в перспективі. Завдяки пані Наталії і її нетрадиційному (і не лише науковому) підходу до дослідження теми, студенти КДПУ, ПНПУ ім. В.Г. Короленка і СумДПУ імені А.С. Макаренка дізналися багато нового про Шекспіра і все містичне, що його оточувало. Матеріал цієї лекції обов’язково долучимо до вивчення курсу «Література Англії», і будемо готуватися до майбутніх спільних проєктів».

61_зображення_viber_2025-03-05_18-49-25-109.jpg62_зображення_viber_2025-03-05_18-49-44-825.png

Лекторка Наталія Криницька подякувала слухачам за активність, а організаторам – за чудову зустріч і тепле спілкування.

І ми сердечно дякуємо Наталії Криницькій за оригінальну лекцію і бажаємо їй подальших наукових злетів у царині шекспірознавства!

29499

Заняття з «Практичного курсу англійської мови» вирізняються з-поміж інших дисциплін мовного циклу можливістю охоплення широкого діапазону науково-популярної інформації і відтворення різних актуальних подій у навчальному процесі. Незалежно від того, на якій спеціальності викладається цей освітній компонент, здобувачі освіти завжди мають чудову нагоду продемонструвати не лише свої знання і вміння, але і ставлення до предмету розмови.

Так, у групі НАФ-23 нещодавно відбулося заняття з «Практичного курсу англійської мови», присвячене розвитку комунікативних навичок на основі домашнього творчого завдання. Його мета полягала у тому, аби на прикладі розповідей про відомі міфічні істоти створити історії про героїв української міфології. Більшість студентів обрали нашу Мавку, підготували яскраві презентації, в яких представили своє бачення цього персонажу з різних сторін: походження, використання образу в живописі, літературі, інтермедіальних проєкціях. Найголовніше – монологічне мовлення переросло в дискусію, результатом якої став висновок студентів про потребу систематичного виконання таких завдань, адже вони розвивають цілий ряд різноаспектних філологічних компетентностей, актуалізують науковий і творчий пошук. Більше того, коли подібні тематичні заняття «на перетині двох культур» відбуваються у визначальний для країни час (День української мови, День української жінки, день народження Лесі Українки, а також на тлі лютневих дат державного значення), то вони дозволяють здобувачам освіти заглибитися в український культурний контекст, поміркувати над його місцем у глобалізованому соціокультурному просторі, а також сприяють патріотичному вихованню.

Про зацікавленість здобувачів освіти таким практичним досвідом свідчить англомовний відгук студентки групи НАФ-23 Анни Грабової:

«At today’s English practical class we talked about the mythical creatures of Ukrainian mythology. Students prepared and presented information. We learned about about three different versions of the mysterious creature MAVKA. Each version is different: one is gentle, another is cruel, and the last one is more intelligent. But they are all about the same fantastic creature! It was very interesting and important to talk about a Ukrainian creature in English. It stimulates us a lot to read carefully Lesia Ukrainkas poem MAVKA and to watch the film. So this lesson was very inspiring!»

зображення_viber_2025-03-05_14-08-53-511.jpgзображення_viber_2025-03-05_14-08-43-562.jpg

зображення_viber_2025-03-05_14-09-01-586.jpg

29496

Шановні викладачі і здобувачі освіти!

«INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT»

повертається!

 Запрошуємо всіх, хто цікавиться англійською мовою і літературою, долучитися до другої, Шекспірівської, частини міжнародного літературного проєкту.

Перша лекція – 4 березня 2025 року

Спікер: доцентка Наталія Криницька (Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка)

Афіша_Наташа_page-0001.jpg

Усіх прихильників творчості Вільяма Шекспіра і охочих дізнатися більше про єлизаветинську ботаніку – просимо завітати до нашого віртуального залу!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

29454

28 лютого 2025 року відбулася гостьова лекція на тему «Elements of Postmodernism in American Fiction», яку в рамках співпраці кафедри англійської філології КДПУ з чорногорським Університетом «Медітеран» провела доцентка факультету іноземних мов Тамара Йововіч.

1_зображення_viber_2025-03-01_10-37-08-549.png

Під час лекції спікерка розповіла про основні риси постмодернізму в американській літературі, його історичні передумови та вплив суспільних подій на творчість письменників другої половини ХХ століття. Обговорювалися ключові художні прийоми, зокрема, фрагментарність, гетерогенність наративного потоку, поєднання жанрів та авторська гра з реальністю. У обговоренні прийняли участь викладачі і здобувачі освіти, питання яких дозволили лекторці висвітлити ті аспекти, про які вона не згадала в лекції: інтертекстуальність, стосунки між модерном і постмодерном у розрізі структури тексту, світове майбутнє постмодерну, жіноча проза і її кореляція з постмодерном, особисті літературні смаки спікерки та ін.

21_зображення_viber_2025-03-01_10-37-43-40022222222.jpg22_зображення_viber_2025-03-01_10-38-02-168.png

Змістове наповнення відгуків здобувачів освіти свідчить про їхню зацікавленість матеріалом лекції.

Єлизавета Степанова, АЗЛ-22: «Лекція була інформативною та добре структурованою, що дозволило зрозуміти основні риси постмодернізму в американській літературі. Сподобалося, як спікерка пов’язала літературні тенденції з історичними подіями, пояснюючи їхній взаємний вплив. Окремо зацікавили техніки, які використовували письменники для руйнування традиційних оповідних структур. Захід залишив багато матеріалу для роздумів і подальшого аналізу».

Вікторія Малишенко, АЗЛ-22: «Гостьова лекція Тамари Йововіч «Elements of Postmodernism in American Fiction» була змістовною та інформативною. Лекторка ґрунтовно пояснила ключові риси постмодернізму та їх втілення в американській літературі, наводячи цікаві приклади. Особливо вразив аналіз інтертекстуальності та гри з реальністю, а також використання параної в постмодернізмі, яке вона продемонструвала на прикладі трейлера Inherent Vice. Дякуємо за цікаву та пізнавальну лекцію!»

Софія Умнікова, АЗЛ-22: «Лекція «Elements of postmodernism in American fiction» стала справжнім відкриттям для мене. Пані Йововіч продемонструвала глибоке розуміння американської постмодерністської літератури, вміло розкриваючи її ключові елементи. Особливо цінним було те, як лекторка поєднала теоретичні аспекти постмодернізму з конкретними прикладами з творів відомих американських авторів. Це допомогло мені краще зрозуміти, як постмодерністські ідеї втілюються в художній практиці. Лекція була структурована чітко та логічно, що значно полегшило сприйняття складного матеріалу. Пані Йововіч також вдало використовувала візуальні матеріали, які доповнювали її розповідь. Я вважаю, що ця лекція буде корисною не лише для студентів-філологів, але й для всіх, хто цікавиться сучасною літературою та культурою».

Валерія Литвин, АЗЛ-22: «Лекція про постмодерністську американську літературу виявилася для мене справжнім відкриттям. Лекторка не лише ґрунтовно розкрила ключові аспекти цього складного напряму, але й зробила це в захопливій та доступній формі. Особливо цінним було те, що вона не обмежилася сухим теоретичним матеріалом, а проілюструвала свої слова уривком відео для більш чіткого розуміння. Аналіз таких явищ, як інтертекстуальність, деконструкція, фрагментарність та іронія, дозволив мені глибше зрозуміти специфіку постмодерністського світогляду. Лекція також допомогла мені усвідомити, як цей напрям відображає складність та неоднозначність сучасного світу».

31_зображення_viber_2025-03-01_10-38-43-713222222222.png32_зображення_viber_2025-03-01_10-38-58-157.png

Студенти першого курсу надіслали англомовні відгуки.

Вікторія Заярна, АЗЛ-24: «Today, Ive got an opportunity to visit the online conference on the topic Postmodernism in American Fiction. It was a real discovery for me. The foreign speaker wonderfully revealed the topic, talking in detail about the periodization and features of postmodernism. I especially remembered the story about paranoia, which allowed me to take a new look at many works.

It was valuable that the speaker not only shared theoretical knowledge, but also her own thoughts and experience. This made the meeting more involving and interesting. To my mind such conferences are extremely useful for students, because they broaden their horizons and provide an opportunity to deepen their knowledge of literature».

Котлярова Марія, АЗЛ-24: «Today we had the opportunity to listen to a lecture by an extremely intelligent and talented lecturer from a foreign university on the topic «Elements of Postmodernism in American Fiction». I was immediately interested in this topic, it seemed very fascinating to me. In her lecture, the narrator told us about the definition of postmodernism, its historical context and key events, cultural relativism and pluralism in this direction, and much more. The narrator also prepared a very interesting and informative presentation and video. I was completely delighted and very grateful to her for this report».

41_зображення_viber_2025-03-01_10-39-34-63222222222222.png42_зображення_viber_2025-03-01_10-39-48-019.png

Лекція Т. Йововіч надихнула Шкіндер Анастасію, студентку групи АЗЛ-24, до написання есе: Під час лекції, яку провела доцента Тамара Йововіч, ми детально розглянули тему постмодернізму на прикладах творів 60-80 років ХХ століття. Лекторка нагосила, що на формування творів цього періоду величезний вплив мав історичний контекст. Якщо детальніше, то на початку 60-х років розв’язалася Холодна Війна між США та СРСР. Люди щоранку прокидалися з почуттям страху та запитанням: «А чи завтра настане?». Ці фактори не могли не позначитися на тому, що писали постмодерністи.

Вищезгадані теми пронизують творчість Томаса Пінчона. Навіть коли конфлікт між наддержавами добіг кінця, страх та параноя залишилися в його творах. Доказом цього є гнітюча атмосфера його «Вродженої вади» (2009 р.). Найбільше мене вразило те, наскільки постмодерністські твори відрізняються за структурою від творчого доробку авторів минулих поколінь. «Жінка французького лейтенанта» Джона Фаулза є яскравим прикладом цього. Спочатку може здатися, що в творі немає нічого особливого. Але чим далі ви будете читати, тим більше помічатимете деталей. Так, автор може особисто звернутися до читача не використовуючи для цього якихось додаткових мовних сигналів. А наприкінці твору вас чекає три кінцівки, і яка з них істинна –обирати лише вам. Твори постмодерну заплутані і складні, але без цього вони б не були унікальними…

51_зображення_viber_2025-03-01_10-40-41-38022222222222.png52_зображення_viber_2025-03-01_10-40-55-222.png

Організатор цієї лекції, доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка, поділилась і своїм враженням: «У цій академічній події поєднались дві напрочуд важливі і цінні для нашої кафедри перспективи: доповідь про специфіку американської літератури, яку прочитала колега із чорногорського університету. Про постмодернізм нелегко говорити будь-якою мовою, але англомовна репрезентація пані Тамари відбувалася у доступній формі, завдяки якій слухачі (навіть ті, які раніше не були прихильниками цього літературного напряму і не читали романів Т. Пінчона, В. Берроуза та Дж. Керуака) звернули увагу і на постмодерн, і на його знакові персоналії. Теоретична база, візуальний супровід, екземпліцитний комплекс, манера викладення матеріалу, прагнення лекторки донести складну тему до широкого студентського загалу, – всі ці характеристики сприяли тому, аби викликати у слухачів зацікавленість і стимулювати їх до подальшого читання і дослідження постмодерну. Лекція про американську постмодерністську літературу заклала фундамент, на якому студенти спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська) зможуть вибудовувати майбутні розвідки у контексті основного освітнього компонента (зокрема, написання тез до конференцій і курсових та магістерських робіт із американської літератури). Спілкування з пані Тамарою нагадувало якісний постмодерністський твір, у якому стираються кордони між автором і читачем, а також чітко структуровану наукову екскурсію до постмодернової Америки, проведену кваліфікованим гідом. Дуже ціную підтримку колег із Університету «Медітеран» – декана факультету іноземних мов, доцентки Олени Лілової та замісника декана, доцентки Тамари Йововіч. Сподіваюся, що ми будемо й надалі розвивати нашу співпрацю в різних академічних напрямках».

Щиро дякуємо пані Тамарі Йововіч за ґрунтовну розмову і бажаємо їй нових наукових здобутків на фронті постмодерну!

29442

афіша_КГ_1_77777777777_page-0001.jpgвідгук_куценко_page-0001.jpg

29441

ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!

 28 лютого 2025 року о 12.00 відбудеться гостьова лекція

«Elements of postmodernism in American fiction»

 Спікер: Тамара Йововіч (Університет «Медітеран», м. Подгоріца, Чорногорія)

проєкт28-02.jpg

Усіх бажаючих поглибити знання з американської літератури постмодерну

запрошуємо до нашого віртуального залу!

https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09

29383

зображення_viber_2025-02-26_12-47-30-456.jpg

26 лютого 2025 року у групі АЗЛ-24 відбулася виховна година, присвячена пам’ятним лютневим датам. Першокурсники поділилися своїми думками про роль української мови у житті сучасного суспільства, а також про її значення для студентів спеціальності Мова і зарубіжна література (англійська). «Мова – це душа народу. Вона не просто передає слова, а несе в собі культуру, традиції, пам’ять поколінь. Берегти її – означає берегти Україну».

На думку здобувачів освіти, сьогоднішня Україна – це не просто країна на карті. Це уособлення боротьби, сили духу і любові до своєї землі. Про це говорять і наші символи. «Наш Тризуб – це більше, ніж символ. Це код нації, наша історія, з глибини століть і до сьогодні. Він уособлює свободу, незалежність і силу українського народу».

Студенти вшанували пам’ять Героїв Небесної Сотні, які були першими, хто прийняв на себе битву, що досі триває. «День Героїв Небесної Сотні – це скорботне свято на пошану тих, хто віддав своє життя за нашу гідність і свободу. Відважні українці вийшли на Майдан, бо вірили в Україну. Сьогодні їхній подвиг живе в наших серцях, і буде жити вічно».

24 лютого – річниця повномасштабного вторгнення. День, який змінив усе. День, коли українці стали незламними. День, коли ми дякуємо захисникам і згадуємо полеглих. «Ми тримаємось, бо маємо серце, що б’ється за рідну країну».

Ці дати – не лише моменти в календарі. Вони формують нову націю, нагадують про відповідальність перед минулим заради майбутнього. «Ми – покоління, що зростає в боротьбі, але саме ми творимо нову, сильну Україну».

зображення_viber_2025-02-26_12-47-52-000.pngзображення_viber_2025-02-26_12-48-22-788.png

29382

зустріч_зі_студентами_introduction_to_Celta1.jpg

24.02.2025 відбулася зустріч здобувачів освіти першого (бакалаврського) і другого (магістерського) рівнів вищої освіти з кураторами організації курсу для майбутніх вчителів англійської мови, членів TESOL-Ukraine "Introduction to CELTA" в КДПУ (к.пед.н., доц. О. Пальчикова, к.пед.н., доц. І. Дирда). Серія вебінарів, що проводитимуть з 26.02.2025 по 21.05.2025 р., присвячена особливостям навчання англійської мови дорослих та є унікальною можливістю підвищити в студентів рівень викладацької майстерності, креативного мислення та навичок роботи в команді. Допоможуть їм у цьому визнані викладачі-практики, що є розробниками курсу (представниці програми Фулбрайта - Sally la Luzerne-Oi та М. Цегельська), а також тренерка - д-р філософії, доц. О. Кузьменко.

Бажаємо здобувачам успіхів, продуктивної співпраці та набуття професійного досвіду!

29359

photo_2025-02-21_13-28-33.jpg

У рамках співпраці кафедри англійської філології з Сумським державним педагогічним університетом ім. А.С. Макаренко, 21 лютого студенти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) відвідвли лекцію "The New Approaches to an English Lesson: Teaching in Difficult Times". Лекція охоплювала важливі аспекти сучасної освіти. Особливу увагу було приділено тому, яким має бути сучасний урок -динамічним, жвавим і зрозумілим для всіх учнів. Було наголошено, що використання різнорівневих завдань і цікавих матеріалів сприяє утриманню уваги учнів протягом всього уроку та підвищує ефективність навчального процесу.

Окремо розглядалися інноваційні методи викладання, серед яких комунікативний підхід, робота в групах і метод перевернутого класу. Такі підходи дозволяють зробити освітній процес не лише більш результативним, а й мотивуючим для учнів.

Не менш важливим аспектом лекції було обговорення якостей, якими має володіти сучасний педагог. Зазначалося, що вчитель повинен бути відкритим до нових ідей, уважним до потреб учнів, мати терпіння та здатність підтримувати навчальну мотивацію.

Загалом, лекція справила позитивне враження, адже висвітлені теми є актуальними та корисними. Представлені ідеї та підходи можуть суттєво покращити якість навчального процесу, зробивши його більш змістовним і захоплюючим.

29358

Михайло_Рахно_спікер_доцент_ПНПУ_ім._В.Г_page-0001.jpgафіша_КГ_1_page-0001.jpgМихайло_Рахно_спікер_доцент_ПНПУ_ім._В.Г_page-0002.jpg

29351
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Березень 2025
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31