Кафедра соціології та масових комунікацій
Факультет географії, туризму та історії

      11-12 листопада 2021 р. (м. Київ, Україна) в онлайн форматі пройшла ІІ Науково-практична  конференція з міжнародною участю «Професійний розвиток фахівців в умовах цифровізації суспільства: сучасні тренди» (PDDig-2021), в якій взяли участь викладачі КДПУ кафедри соціології та масових комунікацій кандидатка соціологічних наук, доцентка Ірина Грабовець, кандидатка соціологічних наук, доцентка Людмила Черноус, докторка соціологічних наук, професорка Людмила Калашнікова у співпраці з кандидаткою соціологічних наук, доценткою кафедри соціології та політології Чорноморського національного університету імені Петра Могили Вікторією Чорною.

                                конф 1а     11.11 003

     З вітальним словом до учасників Конференції звернулися Кириченко Микола Олексійович, ректор Державного закладу вищої освіти «Університет менеджменту освіти», доктор філософії, професор, член-кореспондент Національної академії наук вищої освіти України (м. Київ, Україна), Саух Петро Юрійович, академік-секретар Відділення вищої освіти НАПН України, доктор філософських наук, професор, дійсний член (академік) Національної академії педагогічних наук України, віце-президент Української академії акмеології (м. Київ, Україна), Баггет Річард, президент консалтингової компанії «Розвиток організацій» (шт. Техас, США), Міровська Маріола, завідувач кафедри соціальної політики, соціальної роботи і  туризму Гуманітарно-природничого університету ім. Яна Длугоша в Ченстохова (м. Ченстохова, Республіка Польща), професор, доктор хабілітований, Мохнацкі Богдан, ректор Вищої школи управління охороною праці в Катовіцах (м. Катовіце, республіка Польща), доктор габілітований, професор.

              11.11 002        11.11 005      11.11 007

    На Пленарному засіданні було окреслено основні напрями роботи конференції, дискусійні питання, переваги та ризики цифровізації освітнього процесу. З актуальними доповідями виступили: Кириченко Микола Олексійович, ректор ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктор філософії, професор, член-кореспондент Національної академії наук вищої освіти України "Innovative  potential of the state institution of higher education “University of educational management” in open globalized information society"; Сорочан Тамара Михайлівна, директор Центрального інституту післядипломної освіти ДЗВО «Університет менеджменту освіти», доктор педагогічних наук, професор "Digital twin of the postgraduate education institution as an ecosystem of vocational development"; Томпсон Мелінда, директор  відділення дистанційного  навчання Вищої школи богослов’я Абілінського Християнського університету (м.  Абілін, шт. Техас, США), доктор  філософії,  доцент "Building a community of inquiry in online environments "Encouraging participation in a safe online space""; Скідмор Геррі, головний  виконавчий директор  та виконавчий  голова компанії  Aberdeen Technology Company,  член ради директорів  James Avery Company  (шт. Техас, США) "Digital trends for education in the current time and possible future trends" та інші.

         Screenshot 43     Screenshot 38      Screenshot 40

   Викладачі кафедри соціології та масових комунікацій Ірина Грабовець, Людмила Калашнікова та Людмила Черноус, а також Вікторія Чорна з Чорноморського національного університету імені Петра Могили виступили на секції з доповіддю на тему «Гейміфікація як тренд організації фахової підготовки соціологів в умовах дистанційної освіти: аналіз практик». Актуальність обраної теми обумовлена, з одного боку, процесами стрімкого розвитку і активного запровадження інформаційно-комунікаційних технологій в систему фахової освіти, з іншого – пандемією короновірусу, яка прискорила запровадження дистанційних форм навчання, потребуючи зміни методів навчання і підходів до укріплення мотивації студентів-соціологів. В якості основного методу дослідження було використано аналіз кейсів впровадження елементів гейміфікації у межах практикоорієнтованого компетентністного підходу навчання студентів освітньої програми «Соціологія масової комунікації, журналістики та реклами», реалізованого на платформі Moodle у Криворізькому державному педагогічному університеті та Чорноморському національному університеті імені Петра Могили.

  конф 4       конф 2      конф 3

      

       Запропоновані елементи гейміфікації навчальних занять дозволили знизити психологічне і фізичне навантаження під час онлайн-навчання, сформувати персональні траєкторії навчальної діяльності за рахунок налаштування її темпу без часових та просторових обмежень, сприяли самоосвіті, активізації творчого потенціалу студентів, розвитку у них здатності прийняття самостійних рішень в умовах ризику та невизначеності. У концепції ігрового навчання студент з об’єкту навчальної діяльності перетворюється на її суб’єкт. Активність викладача виходить на другий план, оскільки його основна місія полягає у створенні умов (регулювання навчально-виховного процесу, його організація, підготовка завдань, формулювання питань й тем обговорення, консультування, контроль часу виконання завдань тощо) для ініціювання активності студентів. Основним ефектом від впровадження елементів гейміфікації є можливість органічного інтегрування принципів педагогіки «співробітництва» з методикою активного навчання. Потенціал гейміфікації у професійній освіті соціологів на сьогодні ще недостатньо досліджений, потребує глибокого критичного аналізу та виявлення як позитивних, так і негативних аспектів у її запровадженні до навчального процесу.

     Щиро дякуємо організаторам конференції за змістовну і захоплюючу відкриту дискусію!

17421
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31