24 травня відбувся захист курсових робіт студентів-соціологів, які завершують бакалаврат. Цікава тематика робіт, обґрунтовані результати соціологічних досліджень представили студенти 4-го курсу.
Владислав Гонець презентував дослідження на тему «Особливості висвітлення військової проблематики на телеканалах «1+1» та «Інтер», в якому на основі контент-аналізу телепередач підтвердив гіпотезу про те, що журналісти не завжди дотримуються етичних принципів при висвітленні військової проблематики у ході російсько-української війни (2014-2022 рр.), нерідко використовуючи маніпулятивні технології для посилення впливу на масову свідомість.
Анастасія Михайленко дослідила роль масової культури у розповсюдженні стереотипів масової культури. Вона виявила, що майже 50% опитаних респондентів згодні з думкою проте, що гендерні, політичні, релігійні стереотипи в рекламі суттєво впливають на формування громадської думки.
Карина Кукса дослідила новітні моделі комунікації у сучасному суспільства та з’ясувала, шляхом опитування молоді, які з них вони використовують у повсякденному житті. Найбільш популярні серед молоді у повсякденному спілкуванні,за результатами її дослідження, є WhatsApp; Telegram, Messenger, Facebook.
Данило Чечун дослідив на основі візуального аналізу особливості використання українськими політиками невербальних засобів у політичній комунікації. Він проаналізував жести, міміку, стиль одягу відомих українських політиків, зокрема президентів України як до російсько-української війни, так і в ході її перебігу.
Колісниченко Аніта вивчала PR-стратегії в умовах глобалізації мас-медіа і визначила, що застосування комплексного підходу при виборі PR-стратегій медіа дозволить вирішити проблеми побудови ефективної комунікації з аудиторією та враховувати особливості такої взаємодії в довгостроковій перспективі.
Дудник Аліна, дослідивши засоби формування довіри у рекламі, з’ясувала, що оскільки реклама часто видозмінюється, то відповідно змінюються і засоби впливу на довіру та громадську думку. Соціум швидко звикає до нових змін і задля утримання уваги людей, маркетологи, рекламодавці та інші спеціалісти створюють нові маніпулятивні прийоми та методи, які допомагають утримувати потенційних клієнтів та споживачів.
Скляренко Анастасія присвятила свою курсову роботу вивченню впливу реклами на суспільну думку у суспільстві споживання, акцентовано проаналізувавши в емпіричному дослідженні маніпулятивний потенціал комерційної реклами щодо формування споживчої поведінки жінок і чоловіків.
Рибіцька Карина визначила важливість соціологічного супроводу процесу запровадження інноваційних підходів у плануванні міських територій та інфраструктури, здійснила аналіз результатів соціологічного дослідження, що проводилося Інститутом розвитку міста Кривого Рогу за безпосередньої участі студентів-соціологів, з метою визначення рівня схвалення і залучення жителів мікрорайону 4-й Зарічний м. Кривий Ріг до розбудови і благоустрою цього мікрорайону.
Кривченко Поліна у своїй роботи з’ясувала особливості становлення вітчизняного сегменту блогосфери як соціального явища. Зокрема, вивчила механізми їх створення, схарактеризувала наявні різновиди та їх можливості щодо впливу на суспільну думку на основі вторинного аналізу даних емпіричних соціологічних досліджень.
Харкіна Ліза у своїй роботі проаналізувала теоретико-методологічні засади запровадження електронного урядування і електронної демократії, побудови концепції «розумного міста», а також обґрунтувала доцільності запровадження і функціонування багатофункціональних електронних сервісів як складової електронного урядування. В емпіричній частині роботи визначено важливість здійснення інформаційного супроводу запровадження електронного сервісу «Карта Криворіжця».
В цілому студенти-соціологи успішно продемонстрували набуті у процесі навчання кваліфікаційні здібності щодо соціологічних підходів до дослідження суспільних та соціальних проблем. Наступний етап – державна атестація.