Як уже повідомлялося у релізах університетського прес-центру, у міських засобах масової інформації, МОН України ліцензував відкриття нової спеціальності «Соціологія масової комунікації, журналістики і реклами» у нашому Університеті з нового навчального року. З цього приводу 29 березня відбулася ділова зустріч ректора Університету Я.В. Шрамка і його помічника М. В. Варданян з викладачами кафедри соціології та економіки.
У своєму виступі Ярослав Владиславович акцентував увагу на тому, що ідея відкриття цієї спеціальності виникла не спонтанно, а на основі ґрунтовного аналізу суспільних викликів і запитів у фахівцях з соціології, журналістики, масових комунікацій і зв’язків з громадськістю. Сучасне суспільство, зазначив Ректор, потребує сьогодні підготовки фахівця широкого соціального профілю, який би в нових глобалізованих умовах мав не тільки достатні знання з особливостей життя суспільства в усіх його проявах, але й навички комунікації з окремими людьми, різними групами і прошарками населення, був здатний професійно представляти їх інтереси і суспільні проблеми у соціальних інституціях, зокрема у засобах масової комунікації, був здатний розробляти інноваційні підходи до зв’язків з громадськістю і презентації реклами.
Тож перед кафедрою, на думку Ректора, стоять важливі завдання, а саме:
а) розробка заходів профорієнтаційної роботи для зацікавлення випускників загальноосвітніх шкіл новою спеціальністю і забезпечення набору у новому навчальному року студентів на неї;
в) переорієнтування науково-дослідної роботи кафедри у напрямку дослідження суспільних проблем, пов’язаних з новою спеціальністю;
с) розгортання роботи щодо пошуку практичних баз для проходження навчальної практики студентів, зокрема залучення їх до роботи університетського прес-центру, для того, щоб вони вже у процесі навчання могли приносити користь Університету і регіональній спільноті;
д) пошук можливостей співпраці з іншими кафедрами, які можуть долучитися до підготовки фахівців з соціології масових комунікацій, журналістики і реклами.
Наприкінці свого виступу Ярослав Владиславович наголосив на тому, що відкриття нових спеціальностей у нашому Університеті, має бути «точкою зростання як для Університету, так і для кафедр».
Викладачі кафедри взяли активну участь у обговоренні нової спеціальності і виступу Ректора.
Зокрема, доцент О.А.Тарасова звернула увагу на те, що при проведенні профорієнтаційної роботи варто урахувати і наявність подібних спеціальностей в інших вишах у Дніпропетровському регіоні, а відтак запропонувати абітурієнтам більш цікаві і нові можливості у нашому Університеті.
Старший лаборант Лихошва Л.Ф. підкреслила, що актуальною і потрібною для регіону є спеціалізація «Бакалавр соціології. Фахівець у галузі масових комунікацій, реклами і зв’язків з громадськістю», оскільки це нова і запитувана спеціальність.
Доцент Широкова М.С. зазначила, що важливим чинником залучення абітурієнтів є зниження оплати навчання і актуалізація їх майбутніх можливостей стосовно працевлаштування.
Професор Лобанова А.С., підкреслила, що відкриття нової спеціальності – це історична подія, яка надає «нового дихання кафедрі». Зазначила, що на кафедрі є достатній кадровий і науковий потенціал для забезпечення підготовки фахівців нового профілю. Більш того, тематика науково-дослідної роботи «Інформаційне суспільство та особливості його становлення в Україні та Польщі», яка вже декілька років розробляється на кафедрі як найкраще сприяє розгортанню наукового підґрунтя для цієї спеціальності. Вона подякувала Ректорату, а також особисто М.В.Варданян, завідувачці кафедри І.В.Грабовець, а також усім колегам, які ініціювали і здійснювали значну організаційну роботу з підготовки документів до ліцензування нової спеціальності. І нагадала, що ідея відкриття спеціальності «соціологія», зародилася на кафедрі ще п’ять-шість років тому, однак за тих часів були повністю відсутні можливості для її відкриття. Тому кафедрали одностайні у прагненні створити належні умови для підготовки фахівців високого професійного рівня і зробити все залежне і можливе для того, щоб абітурієнти прийшли навчатися новій і суспільно запитуваній спеціальності.
Завідувачка кафедри соціології та економіки Грабовець І.В. окреслила стратегічні та тактичні дії стосовно організаційної профорієнтаційної роботи з інформаційного забезпечення випускників загальноосвітніх шкіл Дніпропетровського регіону інформацією стосовно можливостей і переваг спеціальності «спеціальності «соціологія масових комунікацій, журналістики і реклами» і залучення їх до навчання у нашому Університеті.