На семінарі для психологів шкіл, організованому спільно з ЮНЕСКО консорціумом нашого проекту, ми зосередилися на допомозі дітям, які переживають горе. Катерина Бондар поділилася цінними інструментами для діагностики, консультування та терапії.
Вебінар був присвячений підтримці дітей, які переживають горе, з акцентом на шкільне консультування та виявлення потреби у терапії у випадках ускладненого горювання. Було розглянуто нормальні реакції на різних стадіях горя: рання, середня та пізня фази. Особливу увагу приділили віковим особливостям реакцій дітей різного віку (6-8, 9-12, 13-16 років і старших підлітків).
Основні теми охоплювали:
- Оцінку горювання за допомогою психодіагностичних інструментів, зокрема тих, які рекомендуються для шкільних психологів в Україні.
- Терапевтичні методи, такі як наративна експозиційна терапія (NET) і метод «річка горя», які можна застосовувати як у терапевтичних, так і у психоосвітніх цілях.
Окремо були висвітлені стратегії роботи з дітьми в школі, зокрема управління емоційними та дисоціативними реакціями через концепцію «вікна толерантності» — емоційного стану, в якому дитина функціонує ефективно.
Стратегії для психологів:
- Гіперзбудження (помаранчева та червона зони)
- Визначення безпечного місця у школі та залучення підтримки від учителів чи однокласників.
- Фізичні вправи та кінетичні активності для зменшення напруги.
- План подолання емоційних вибухів через безпеку, саморегуляцію та обговорення наслідків.
- Гіпозбудження (зелена зона)
- Використання сенсорної стимуляції через активні ігри, зоровий контакт та вправи, які утримують увагу в теперішньому моменті.
- Дисоціація (синя зона)
- Використання ключових слів чи сигналів для повернення до реальності, створення передбачуваної рутини та усунення тригерів.
Усі стратегії підкріплені використанням сенсорної стимуляції для підтримки емоційної стабільності дітей. Важливим аспектом є створення безпечного середовища у школі та застосування технік для допомоги дітям в обробці горя.
#психологія #освіта #Україна #ЮНЕСКО #психологшкільний #травма #горювання #діти #підлітки #професійнийрозвиток #психологічнадопомога
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 362
Наш новий проект в 2024-2026 роках «Якісна освіта та благополуччя для дітей у вразливих життєвих ситуаціях: розробка та забезпечення компетентності персоналу для цілісних систем підтримки в Україні, Польщі та Швеції» офіційно отримав фінансування в рамках програми Svenska institutet. Ця співпраця, яка триватиме з 1 вересня 2024 року до 31 серпня 2026 року, спрямована на підвищення кваліфікації педагогів і допоміжного персоналу для надання комплексної допомоги вразливим дітям у трьох країнах.
Проект розпочався з успішної зустрічі в Любліні, Польща, яка об’єднала партнерів з Університету Еребру, Криворізького державного педагогічного університету, Університету Марії Кюрі-Склодовської в Любліні та Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького. Ключові дискусії стосувалися організації проекту, фінансового менеджменту та створення національних референтних груп для узгодження діяльності з місцевими потребами.
Актуальною темою були унікальні виклики, з якими стикаються школи в Кривому Розі, Україна, на тлі триваючого конфлікту, підкреслюючи невідкладність усунення прогалин у системах освіти та соціального забезпечення. Були також розроблені плани проведення оцінки потреб у всіх трьох країнах, щоб пристосувати втручання до конкретних потреб дітей і сімей.
Зараз консорціум зосереджений на етичних схваленнях і стратегіях розповсюдження, а також планує провести онлайн-конференцію, щоб розширити вплив проекту. Ця ініціатива знаменує собою початок важливого партнерства для покращення систем освіти та соціальної підтримки вразливих дітей в Україні, Польщі та Швеції.
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 831
24 вересня за участі проєктної менеджерки Катерини Бондар та начальниці міжнародного відділу Ольги Білозір відбудеться стартова зустріч проєкту "Якісна освіта та добробут дітей у вразливих життєвих ситуаціях: Розвиток та забезпечення компетентностей персоналу для цілісних систем підтримки в Україні, Польщі та Швеції" (QEW-CVLS).
🎯 Мета проєкту – розробити та впровадити курси для освітян, психологів і соціальних працівників, які сприятимуть інтеграції дітей, що опинилися у складних життєвих ситуаціях. Особливий акцент на дітях з України, як тих, що залишилися на батьківщині, так і тих, що перебувають у Польщі та Швеції.
Проєкт базується на ґрунтовному аналізі потреб, виявлених батьками та фахівцями у сфері освіти, і спрямований на міждисциплінарну співпрацю між освітянами та психологами. Важливим компонентом є підвищення обізнаності серед фахівців і суспільства щодо викликів і потреб цих дітей.
Проект фінансується Шведським Інститутом та розрахований на наукове співробітництво протягом 2024-2026 років між 4 партнерськими університетами 3 стран.
#QEWCVLS #ЯкіснаОсвіта #ПідтримкаДітей #МіжнароднаСпівпраця #ОсвітаУкраїна
- Автор: Кафедра практичної психології
- Перегляди: 540