Кафедра української мови
Факультет Української філології

ОРІЄНТОВНІ ПИТАННЯ ДО ЕКЗАМЕНУ
З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ

для студентів денної і заочної форми навчання 2021-2022 н.р.

Викладач:к.п.н.,доцент Кравцова І.А.

  1. Принципи початкового навчання української мови й мовлення.
  2. Основні періоди й етапи навчання грамоти. Типологія і особливості уроків навчання грамоти.
  3. Підготовчий (добуквений) період навчання грамоти, його основні навчально-виховні завдання. Особливості уроку читання в добуквений період.
  4. Підготовка до навчання письма в добуквений період. Особливості уроку письма в добуквений період.
  5. Буквений період навчання грамоти. Поділ його на етапи. Методика ознайомлення учнів з новим звуком та буквою.
  6. Методи навчання грамоти, їх класифікація, короткий огляд історії.
  7. Загальна характеристика сучасного звукового аналітико-синтетичного методу навчання грамоти.
  8. Прийоми звукового аналізу і звукового синтезу.
  9. Коротка характеристика основних видів робіт з письма в буквений період.
  10. Методи та прийоми навчання письма. Типові графічні помилки, їх попередження.
  11. Структура і методика проведення уроків читання й письма буквеного періоду. Основні вимоги до уроків читання й письма.
  12. Методика реалізації змістової лінії «Театралізуємо»
  13. Післябуквений період навчання грамоти. Структура і методика уроків читання і письма в цей період.
  14. Розвиток мовлення і мислення молодших школярів у період навчання грамоти.
  15. Робота з дитячою книжкою в період навчання грамоти.
  16. Робота з розвитку мовлення учнів на вимовному рівні.
  17. Робота з розвитку мовлення учнів на лексичному рівні. Види словникових вправ, методика їх проведення.
  18. Прийоми розкриття лексичного значення слова (прийоми тлумачення).
  19. Синтаксичні вправи в системі роботи з розвитку мовлення учнів.
  20. Способи читання. Класифікація способів читання.
  21. Методика розвитку діалогічного мовлення молодших школярів.
  22. Перекази. Види переказів, передбачених чинною програмою, їх дидактичні можливості та методика проведення у початковій школі.
  23. Твори. Класифікація творів. Методика проведення творів різних видів.
  24. Мовні помилки і шляхи їх подолання. Методика роботи над помилками різних типів.
  25. Методика вивчення розділу «Мова і мовлення».
  26. Методика вивчення розділу «Текст» на уроках української мови у початкових класах.
  27. Літературне читання як навчальний предмет, його завдання. Виховне, освітньо-пізнавальне та розвивальне значення літературного читання у розвитку молодшого школяра. Види читання, їх співвідношення в початкових класах. Особливості організації різних видів читання (голосне, мовчазне) у початкових класах
  28. Якості читання, їх взаємозв'язок та взаємозумовленість.
  29. Правильність читання. Типові помилки під час читання, прийоми їх попередження та виправлення.
  30. Свідомість читання. Критерії виявлення розуміння прочитаного. Прийоми, що забезпечують усвідомлення учнями прочитаного твору.
  31. Виразність читання. Вимоги до виразного читання. Методика підготовки учнів до виразного читання.
  32. Швидкість (темп) читання. Умови розвитку оптимального темпу читання у початкових класах.
  33. Методика роботи над художнім твором. Структурні компоненти (етапи) роботи над художнім текстом.
  34. Прийоми підготовчої роботи, їх цінність для первинного цілісного сприймання літературних жанрів.
  35. Методика опрацювання віршів. Прийоми роботи над ліричними та епічними поетичними творами. Прийоми заучування напам'ять.
  36. Ознайомлення учнів з казкою як жанром. Особливості методичної роботи над народною і літературною казками, художніми особливостями казки. Схема уроку читання казки.
  37. Особливості роботи над байкою, прийоми розкриття та усвідомлення алегорії, моралі, художніх образів. Структура і методика проведення уроку опрацювання байки.
  38. Методика опрацювання науково-пізнавальних статей і нарисів.
  39. Типи та структура уроків класного читання. Особливості організації та проведення узагальнювальних уроків читання.
  40. Етапи формування читацької самостійності. Завдання кожного етапу. Структура уроків позакласного читання.
  41. Словникова робота на уроках читання. Прийоми пояснення слів (з наведенням прикладів на змісті художнього твору).
  42. Методика опрацювання розділу «Звуки і букви».
  43. Вправи з фонетики, методика їх проведення.
  44. Звуковий і звуко-буквений аналізи, методика їх проведення у початковій школі.
  45. Методика вивчення елементів лексикології у початковій школі.
  46. Робота над синонімами, антонімами, омонімами у початковій школі.
  47. Види лексичних вправ та методика їх проведення.
  48. Види лінгвістичних словників для учнів початкових класів. Організація роботи з ними на уроках мови.
  49. Методика вивчення розділу «Будова слова» у початкових класах.
  50. Методика розкриття понять: закінчення, основа слова, корінь, спільнокореневі слова, префікс, суфікс.
  51. Пропедевтика вивчення елементів словотвору. Види словотворчих вправ, методика їх проведення.
  52. Види морфемних вправ у початковій школі. Методика часткового і повного морфемного розбору слів, зв'язок його зі звуко-буквеним, орфографічним та словотворчим аналізом.
  53. Етапи і методика формування граматичних понять на уроках української мови.
  54. Методика вивчення іменника у початкових класах.
  55. Методика вивчення прикметника у початковій школі.
  56. Методика вивчення дієслова у початкових класах.
  57. Методика вивчення займенника у початковій школі.
  58. Методика вивчення числівника у початкових класах.
  59. Методика вивчення прислівника у початковій школі.
  60. Методика ознайомлення молодших школярів зі службовими словами.
  61. Система роботи над елементами синтаксису і пунктуації в початкових класах. Синтаксичне моделювання та конструювання.
  62. Робота над пунктуацією на уроках української мови.
  63. Формування поняття про речення в молодших школярів.
  64. Робота над засвоєнням понять основа речення, головні члени речення.
  65. Вивчення однорідних членів речення у початкових класах.
  66. Види вправ із синтаксису й пунктуації, методика їх проведення.
  67. Мовні розбори (фонетичний, морфологічний, орфографічний) на уроках мови, методика їх проведення.
  68. Методика вивчення орфографії: зміст, завдання, значення вивчення орфографії. Поняття про орфограму. Види орфограм, що вивчаються в початковій школі.
  69. Диктант як вид орфографічних вправ. Класифікація диктантів, методика їх проведення.
  70. Основні види вправ, завдань, спрямованих на вдосконалення правописних навичок.
  71. Робота зі словниковими словами на уроках мови.
  72. Списування як вид орфографічних вправ. Види списування, методика їх проведення.
  73. Сучасний урок рідної мови в початкових класах, вимоги до нього. Основні завдання та дидактична структура уроку мови у початкових класах залежно від етапу вивчення мовного матеріалу. Типи та структура уроків мови в початкових класах.
  74. Формувальне і підсумкове оцінювання молодших школярів з мовно-літературної освітньої галузі.
  75. Методика реалізації змістової лінії «Досліджуємо медіа»
17336
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Листопад 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30