Кафедра української мови
Факультет Української філології

1727765764027 COLLAGE

 

 

 

Викладачі нашої кафедри доцент Карпюк В.А. та професор Амеліна С.М. взяли участь у конференції Спілки німецьких германістів у Львові: «XXXI. UDGV-Tagung Mit deutscher Sprache Grenzen überwinden Programm» 27. – 28 вересня 2024 року

   

28111

InCollage 20240521 161118170

16 травня 2024 року в рамках наукових заходів для вчителів освітніх закладів Кривого Рогу був проведений викладачами кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання та кафедри англійської філології КДПУ «Науковий пікнік». На заході було представлено актуальну проблему інклюзивної освіти при вивченні іноземних мов, та висвітлено основні проблеми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Спікерами з цього питання були Коваленко О.О., кандидат пед. наук, старший викладач кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання та Дирда І.А., кандидат пед. наук, доцент кафедри англійської філології. Матеріал було представлено за принципами міжнародного стажування: українською та англійською мовою.  Обговорювалися питання актуальності проблеми інклюзивної освіти в Україні, сучасні підходи  вивчення цієї проблеми. Були запропоновані сучасні техніки, методи та прийоми роботи з інклюзивними дітьми, спираючись на досвід українських та німецьких методистів-практиків. Докладніше можна ознайомитися в презентації.

Друге питання, яке обговорювалося на «Науковому пікніку» це – методичні рекомендації щодо підготовки науково-дослідних робіт учнів-членів Малої Академії наук. Спікером з цього питання була Шуміліна І.П., викладач кафедри англійської філології.

  

26555

збори

     9 грудня о 17.00 в режимі zoom-конференції пройшли збори ГО «Європейська освіта і наука в Україні», постійними членами якої є всі викладачі кафедри німецької мови  і літератури з методикою викладання КДПУ.

Президент ГО "Європейська освіта і наука" доц. к.п.н. Холоденко Олена Віталіївна звітувала про роботу ГО за минулий рік, розповідала про проведення міжнародної науково-практичної онлайн-конференції «НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ У ЦИФРОВОМУ ФОРМАТІ В КОНТЕКСТІ НАУКОВОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ У БАГАТОМОВНОМУ СВІТІ”, яка проходила 2-3 грудня 2022 року. Розглядалися також пропозиції щодо прийому нових членів в ГО "Європейська освіта і наука" та різне.  

  

20994

конф   

Викладачі кафедри німецької мови і літератури з МВ взяли участь у Міжнародній науково-практичній онлайн-конференції: «Навчання і викладання у цифровому форматі в контексті наукової доброчесності у багатомовному світі» Digitales Lernen und Lehren im Kontext der wissenschaftlichen Redlichkeit in der Mehrsprachigkeit“, яка проходила протягом 2 та 3 грудня 2022 року, м. Київ, Україна.

Вітальні слова на початку конференції пролунали від представників Гете-Інститут, а також від президента АЕДЕ «Європейської асоціації викладачів» проф. Сільвано Марселья. Від «Української спілки германістів вищої школи» виступив проф. д. філол.н. Ростислав Пилипенко, від «Асоціації українських германістів» - проф. д. філол. н. Алла Паславська, від ГО «Європейська освіта і наука в Україні» - декан природничого факультету, доц. к.п.н. Ганна Турчинова та президент ГО «Європейська освіта і наука в Україні» доц., к.п.н. Олена Холоденко.

                                      конфф0    конфф3

Програма конференції була дуже насичена. Протягом двох днів, не зважаючи на перебої зі світлом, викладачі кафедри мали можливість прийняти участь в обговорені цікавих проблем пов’язаних з тенденціями освітньої теорії та практики у інформаційно-цифровому просторі; психолого-педагогічними аспектами формування іншомовної компетентності засобами інформаційних технологій та досвідом їх застосування в умовах онлайн-навчання; проблемами та перспективами реформування системи освіти в Україні на засадах наукової доброчесності; з проблемами сучасних тенденцій філологічних досліджень у багатомовному світі.Спілкування проходило українською та німецькою мовами. Завершилася конференція круглим столом «Заняття в онлайн-форматі у часи війни».

20933

 зах014 травня 2021 року пройшов захист кандидатської дисертації викладача кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Хорошилової Наталії Володимирівни. Тема дисертації «Теорія і практика іншомовного навчання дорослих у Німеччині (кінець ХХ – початок ХХІ ст.)» з спеціальності – 13.00.01 – загальна педагогіка та історія педагогіки.

Колектив кафедри щиро вітає Наталію Володимирівну з успішним захистом кандидатської дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук, та бажає подальших успіхів, творчого натхнення та нових наукових здобутків у професійній діяльності!

Також вітаємо наукового керівника кандидатської дисертації, професора, доктора педагогічних наук, професор Гаманюк Віту Анатоліївну із успішним захистом її дисертантки!

 

зах1  зах2

15704

deutsch project  

Упродовж 2019-2020 рр. науково-педагогічні працівники Криворізького державного педагогічного університету, серед яких доценти кафедри історії  Тарасов А.В. та Яшин В.О., а також доцент кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Карпюк В.А. і професор цієї кафедри, проректор з наукової роботи  Гаманюк В.А.,  брали участь у реалізації міжнародного науково-дослідницького проєкту, ініційованого науково-дослідницьким центром DiMOS (Deutsch in Mittel-, Ost- und SüdEuropa), фінансово підтриманого Уповноваженим Міністерства культури і медіа ФРН, «Німецькі сліди в Україні». Цей проект, який з самого початку замислювався як міждисциплінарний, мав на меті охопити широкий спектр наукових проблем, пов’язаних із присутністю німців та німецької мови у соціокультурному просторі України, тому досліджувалися «німецькі сліди» в українській мові (запозичення), у літературі (письменники й поети німецького походження, які писали німецькою мовою), в культурі (архітектура, живопис, наука, освіта тощо). Проектом були охоплені як видатні постаті, які сприяли економічному і соціальному розвиткові України, так і пересічні громадяни, які розділили тяжку, часом трагічну долю українського народу особливо в часи голодомору та переслідувань під час «червоного терору».

germanproject 2

Окремим напрямом проекту був дидактичний, в рамках якого було розроблено низку навчально-методичних матеріалів з краєзнавчим змістом (історія, сьогодення німців і німецької мови в Україні), які перебувають у відкритому доступі й можуть використовуватися як викладачами, так і тими, хто вчить німецьку мову і цікавиться історією рідного краю, минулим регіонів України, які пов’язані з німецькою історією або з окремими представниками німецького народу. (https://deutschespracheukr.wixsite.com/meinewebsite-2).

Учасники проекту підготували не тільки матеріали для практичного використання в освітньому процесі. Теоретичне осмислення знайшло відображення у низці публікацій як в Україні, так і у Німеччині, серед яких найбільш вагомими є статті у збірнику наукових праць «Освітній вимір» № 2 (54) у 2020 році (https://journal.kdpu.edu.ua/ped/issue/view/111) та у 10 томі наукового журналу Університету Регенсбурга «Forschungen zur deutschen Sprache in Mittel-, Ost- und Südosteuropa FZDiMOS», де були зібрані публікації за проектом, саме тому цей випуск отримав назву «Deutsch in der Ukraine. Geschichte, Gegenwart und zukünftige Potentiale» (https://epub.uni-regensburg.de/44883/).

14985

5 kongres 15 та 16 листопада 2019 року викладачі кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання Чорна Ольга Володимирівна та Мархева Оксана Євгенівна взяли участь у дигітальному конгресі «Наука і навчання в епоху цифрових технологій», який проходив у м. Київ. Конгрес проводився за підтримки Гете-Інституту, який приймає активну участь у програмі реформ «Нова українська школа» Міністерства освіти України.

3 kongres COLLAGE

 

 

В ході Конгресу міжнародні та українські експерти обговорювали сучасні тренди в освіті:

- зміна ролі вчителя завдяки дигіталізації навчання, наприклад, індивідуалізація навчального процесу за допомогою адаптованого та персоналізованого навчання;

- відкриття нових можливостей завдяки онлайн-інструментам для формального оцінювання;

- застосування «штучного інтелекту» під час вивчення іноземних мов, наприклад, у формі чат-ботів, роз’яснення поняття «штучного інтелекту»;

- медійна компетентність в школі, що, власне кажучи, означає термін «фейкові новини» та інші теми.

 

 

1 kongres COLLAGE         2 kongres COLLAGE   

Сподіваємося, що конгрес «Наука і знання в епоху цифрових технологій» допоможе вчителям середньої школи та викладачам вищих навчальних закладів впровадити в своїх навчальних закладах цифровий аспект реформ.

 

9283

4 березня 2019 о 10:00 пройшло секційне засідання звітної наукової конференції викладачів кафедри німецької мови та літератури з методикою викладання. Тема засідання: «Актуальні питання німецька мова та література з методикою викладання».

Голова секції: Карпюк В.А. – к.п.н., ст. викладач кафедри

Секретар секції: Яцик О.П. – викладач кафедри

Доповіді:

Доповідач

Назва доповіді

ПІБ                                                        

Посада,

науковий ступінь,

вчене звання                                                              

Літвінова Н.В.

викладач

Семантика слів Manmennicko у давньоверхньому німецькому, середньоверхньобому та нововерхньому німецькому періоді

Чорна О.В.

канд.пед.наук,

ст. викладач

Використання You Tube на заняттях з практичного курсу німецької мови 

Захарова Н.А.

канд.філ.наук,

ст. викладач

Емерджентний характер синестезії (на матеріалах французької мови)

Дрогайцев О.І.

канд.пед.наук,

         доцент

Відносне вживання часових форм дієслова в українській та німецьких мовах»

Карпюк В.А.

канд.пед.наук,

ст. викладач

Засоби ІКТ у навчанні іноземної мови

Мельничук Г.М.

завідувач кафедри, доцент

Лексико-граматичні інновації у сучасній німецькій мові

Хорошилова Н.В.

ст. викладач

Розвиток іншомовної освіти дорослих в Україні

Мельничук І.В.

ст. викладач

Використання матеріалів „Deutsch im Fokus“ у процесі навчання і викладання німецької мови

Коваленко О.О.

канд.пед.наук,

ст. викладач

Особливості навчання іноземної мови професійно спрямованої у вищому навчальному закладі"

Ільїна Т.А.

канд.пед.наук,

         доцент

Основні види наукових досліджень у вищій школі

Мархева О.Є.

канд.пед.наук,

ст. викладач

Компетентнісний підхід до професійної підготовки майбутніх перекладачів в Австрії

Устінова В.О.

канд.пед.наук,

доцент

Особливості структурного змісту навчальної дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням» у педагогічних університетах України

Яцик О.П.

викладач

Ритмічні характеристики жанру «есе»

Турський В.О.

викладач

Типи міжмовних лексико-семантичних співвідношень в порівняльній лексикології

7120

ПРОГРАМА

секційного засідання звітної наукової конференції викладачів кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання

Дата: 22.02.2018

Початок роботи: 10:00

Аудиторія: 101

Голова секції: Карпюк В. А.

Секретар секції: Яцик О.П.

Доповіді:

Доповідач

Назва доповіді

ПІБ

Посада, науковий ступінь, вчене звання

Мельничук Г. М.

зав. кафедри

Емотивні синтаксеми в повісті I. Keun „Das Mädchen, mit dem die Kinder nicht verkehren durften“.

Ільїна Т. А.

к.п.н., доцент

Сказочная страна Бедокурия в драматической судьбе Ганса Фаллады

Дрогайцев О. І.

к.п.н., доцент

Роль інформаційного поля у навчальному процесі

Коваленко О.О.

к.п.н., ст. викладач

Особливості навчання іноземної мови професійно-спрямованої у ВНЗ

Карпюк В. А.

к.п.н., доцент

Формування лінгвокраїнознавчої компетенції студентів

Устінова В.О.

к.п.н., доцент

Використання Інтернет ресурсів для підвищення ефективності самостійної роботи студентів при вивченні іноземної мови

Лопатич Р.В.

к.п.н., ст. викладач

 Метод мікровикладання на уроках іноземної мови.

Мархева О.Є.

к.п.н., ст. викладач

Стандартизація освіти в межах Болонського процесу: ретроспективний погляд

Захарова Н. О.

к.ф.н., ст. викладач

Розмежування понять énoncé і énonciation у французькому синтаксисі

Чорна О.В.

к.п.н., ст. викладач

Професійний розвиток викладача: основи педмайстерності за Й.Г. Фіхте

Мельничук І. В.

ст. викладач

Тест як засіб контролю та навчання в процесі формування мовної та мовленнєвої компетенції.

Хорошилова Н. В.

викладач

Тенденції розвитку іншомовного навчання дорослих в Німеччині

Яцик О. П.

викладач

Емоційний тон як компонент категорії тональності.

Літвінова Н.В.

викладач

Словотворчі  моделі композит, що входять до ЛСГ "людина, чоловік" у давньоверхньонімецькій, середньоверхньонімецькій і нововерхньонімецькій мові.

4137

Основні публікації

  • Мельничук Г.М. Індивідуально-авторські новотвори як засіб номінації осіб у сучасній німецькій прозі. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. Луцьк, 2009. С. 367-370.
  • Melnychuk H. Okkasionelle Bildungen in modernen deutschen Texten. Наукові записки. Серія: Філологічні науки (Мовознавство). Випуск 81 (1). Кіровоград, 2009. С. 227-230.
  • Melnychuk H. Deutsche Interjektionenaussemantisch-pragmatischer Sicht. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. №7. Луцьк, 2010. С. 36-39.
  • Melnychuk H. Vergleichende Konstruktionen als Intensivierungsmittel im Deutschen. Науковий вісник Волинського національного університету імені Лесі Українки. №6. Луцьк, 2011. С. 79-81.
  • Мельничук Г.М. Мотиваційна база німецьких та українських прізвиськ (на прикладі художніх творів дитячої літератури). Україна і Німеччина: етно-культурні, лінгводидактичні та мистецько-духовні обміни, взаємозв’язки та взаємовпливи: зб. наук. пр. Вип. 3. Кривий Ріг : Видавничий центр ДВНЗ «КНУ», 2012. С. 80-85.
  • Паршикова О.О., Мельничук Г.М., Савченко Л.П. та ін. Німецька мова : підруч. для 1 кл. загальноосвіт. навч. закл. Київ : Грамота, 2012. 120 c. (у співавторстві).
  • Бориско Н.Ф., Горбач Л.П., Мельничук Г.М. Deutsch. Lehrerhandbuch. Методичний посібник для вчителя. Німецька мова. 1 клас.Київ: Грамота, 2012. 122 c.
  • Бориско Н.Ф., Горбач Л.П., Мельничук Г.М. та ін. Робочий зошит з німецької мови. 1 клас. Київ : Грамота, 2012. 64 с.
  • Бориско Н.Ф., Сидоренко М.М., Мельничук Г.М. та ін. Німецька мова : підруч. для 2 кл. загальноосвітн. навч. закл. Київ : Грамота, 2012. 176 c.
  • Бориско Н.Ф., Горбач Л.П., Мельничук Г.М. Deutsch. Lehrerhandbuch. Методичний посібник для вчителя. Німецька мова. 2 клас. Київ: Грамота, 2013. 112 c.
  • Бориско Н.Ф., Горбач Л.П., Мельничук Г.М. Робочий зошит з німецької мови. 2 клас. Київ : Грамота, 2013. 65 с.
  • Паршикова О.О., Мельничук Г.М., Савченко Л.П. Німецька мова : підруч. для 3 кл. загальноосвіт. навч. закл. Київ: Грамота, 2013. 176 c.
  • Паршикова О.О., Мельничук Г.М., Савченко Л.П. Німецька мова. Книжка для вчителя. 3 клас. Київ: Грамота, 2014. 96 с.
  • Паршикова О.О., Мельничук Г.М., Савченко Л.П. Німецька мова. Робочий зошит: 3 клас. Київ: Грамота, 2014. 64 с.
  • Мельничук Г.М. Typologische Klassifikation der deutschen und ukrainischen paralinguistischen Phraseologismen. Філологічні студії. Науковий вісник Криворізького національного університету : зб. наук. праць. Кривий Ріг, 2013. Вип. 9. С. 299-304.
  • ДУ 3. Німецька мова для германістів. Навчально-методичний комплекс : підручник // Вінниця: Нова Книга, 2013. 200 с.
  • ДУ 3. Навчально-методичний комплекс : книга для викладача. Вінниця : Нова Книга, 2013. 72 с.
  • Мельничук Г.М. Substantivkomposita des semantischen Feldes „Mode“ aus Sichtihrer Bildung und Bedeutung. Матеріали V Всеукраїнської науково-практичної конференції «Україна і Німеччина : Мова. Культура. Освіта» (Кривий Ріг, 17-18. квітня 2014 р.). Кривий Ріг : КПІ ДВНЗ «КНУ», 2014. С. 55-58.
  • Бориско Н.Ф., Мельничук Г.М., Паршикова О.О. Навчання учнів початкової загальноосвітньої школи іншомовного спілкування за новим навчально-методичним комплексом «Німецька мова 2» Іноземні мови. 2015. №1 (81). С. 57-62.
  • Паршикова О.О., Мельничук Г.М. Формування іншомовної комунікативної компетентності учнів початкової загальноосвітньої школи на рівні А1.2.1 на основі нового навчально-методичного комплекту «Німецька мова 3». Іноземні мови. 2015. № 4. С. 7-10.
  • Melnychuk H., Parshykova O. Theoretische und methodisch-didaktische Aspekte des Einsatzes von Sprachlernliedern im DaF-Grundschulunterricht. BDV-Magazin (ZeitschriftdesBulgarischenDeutschlehrerverbandes).Heft l. 2016. S. 67-75.
  • Мельничук Г.М. Didaktisch-methodischeKonzeptionderVermittlunggrammatischenWissens. Нові концепції викладання у світлі інноваційних досягнень європейської дидактики вищої школи: матеріали Міжнародної наук.-метод. конф. (Київ, 30-31 жовтня 2017 р. / Укл. С.М. Іваненко та ін. Київ: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2017. С. 297-298.
  • Мельничук Г.М. Розвиток граматичної компетенції студентів-германістів за НМК „DU 4“. Актуальні питання філології і методики викладання німецької мови :зб.наук. працьзвітної наук.-практ. конф. (Кривий Ріг, 18 травня 2018 р.). Кривий Ріг: КДПУ, 2018. С. 74-78.
  • Мельничук Г.М. ДУ 4. Навчально-методичний комплекс:підручник / [Бориско Наталія, Каспер-ХенеХільтрауд та ін.]. Вінниця: Нова Книга, 2018. 184 с. (у співавторстві).
  • Мельничук Г.М. ДУ 4. Навчально-методичний комплекс: книга для викладача / [Бориско Наталія, Каспер-ХенеХільтрауд та ін.]. Вінниця: Нова Книга, 2018. 76 с.(у співавторстві).
  • Мельничук Г.М. Структура і семантика німецьких деонімічних дієслів. Актуальні питання філології та методики викладання мов: зб. матеріалів ІІ Всеукраїнської наук.-практ. інтернет-конф. (Кривий Ріг, 25-26 квітня 2019 р.). вип. 2 (14). Кривий Ріг, 2019. С. 62-67.
  • Мельничук Г.М. Літературні тексти в серії навчально-методичних комплексів «DU“ для студентів-германістів. Нові концепції викладання у світлі інноваційних досягнень сучасної науки: матеріали Міжнародної наук.-практ. конф. (Київ, 7 листопада 2020 р.). Київ: НПУ ім. М.П.Драгоманова, 2020.
  • MelnychukH., LopatichR. BildhafteVergleicheimKontextderLinguokreativitätvondeutschenFrauenroman-Autorinnen. Художній дискурс: теоретичний і практичний аспекти: монографія; „Izdevnieciba „BaltijaPublishing“ (м. Рига, Латвія). 2020. Pp. 132-151.
  • MelnychukH., LopatychR.AnsätzezurKonstruierung des linguokulturellenTypus„Рrominente/Рrominenter“ProceedingsoftheInternationalConferenceonNewTrendsinLanguages, LiteratureandSocialCommunications. Series: AdvancesinSocialScience, EducationandHumanitiesResearch. Volume 557. Pp. 20-27. AtlantisPressPartofSpringerNature.
  • Паршикова О.О.,Мельничук Г.М.Підготовка майбутніх учителів до застосування дидактичних римованих текстів у навчанні. Іноземні мови.№ 2. 2022. С. 26-31.
3780
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31