Кожного року двічі разів викладачі випускаючих кафедр можуть глибинно оцінити результати своєї роботи впродовж чотирьох років з бакалаврами та 16 місяців з магістрами.
Осінній семестр навчального року традиційно завершується атестацією здобувачів ступеня вищої освіти "магістр". І 2024-2025 навчальний рік не став виключенням.
Атестація мала 2 етапи:
1) Комплексний кваліфікаційний іспит з інформатики та методики її навчання
Василенко Катерина поділилася доступом до своєї роботи.
Робота Штиля Кирила тут
Трохи відпочили...
... і на другий етап
2) Захист кваліфікаційної роботи
Вітаємо групу з гарною підготовкою та здобуттям кваліфікації "Магістр середньої освіти (хімія), вчитель хімії, викладач закладу фахової передвищої, вищої освіти, вчитель інформатики" - унікальної кваліфікації за всі роки випусків і, скоріш за все, до майбутніх.
Кафедра дякує колективу Криворізького фахового медичного коледжу в особі директора Тетяни Павлівни за надану можливість цим здобувачам пройти виробничу педагогічну практику на базі коледжу та за відрядження до складу атестаційної комісії голови циклової комісії хіміко-біологічних дисциплін та колезі, викладачу-методисту хімії, вчителю вищої категорії Філатенко Тетяні Іванівні за активну роботу та підтримку наших випускників.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 92
У грудні 2024 року на кафедрі хімії і безпеки життєдіяльності сталась непересічна подія - святкувала своє 80-річчя Булка Ольга Семенівна. Людина, яка виховала та навчила не одне покоління вчителів хімії Криворіжжя. Людина, яку всі поважали, яка була взірцем справжнього вчителя для студентів, яка віддала кілька десятиліть відданої праці лише одній кафедрі - кафедрі хімії і безпеки життєдіяльності КДПУ!
На жаль, не усім, хто хотів, вдалось особисто привітати Ольгу Семенівну саме у день народження. Проте ми зробимо це ще раз на сайті університету. Вітаємо нашу шановну ювілярку зі святом! Щиро бажаємо Ользі Семенівні здоров'я міцного, бадьорості духу. Нехай тепло родини зігріває серце. Нехай на Вашому життєвому шляху ще буде вдосталь місця для різних приємних клопотів!
З повагою та вдячністю кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 272
Напередодні Міжнародного дня студента у міській раді Кривого Рогу відбулось нагородження кращих студентів міста. Відзнаки та нагороди вручав в. о. міського голови Юрій Вілкул.
Дуже приємно, що цьогоріч серед нагороджених опинився і студент спеціальності "Середня освіта (Хімія)" Ігор Талалай, якого за успіхи у навчанні, активну участь у студентській науковій роботі та міжнародних студентських проєктах, нагороджено стипендією імені Григорія Гутовського. Щиро вітаємо Ігора, пишаємось ним та зичимо йому досягти ще більших висот, і отримати за це гідну винагороду!
Слід зазначити, що Ігор підтримує славну традицію студентів-хіміків КДПУ отримувати іменні стипендії від керівництва міста - минулого року таку ж іменну стипендію отримала студентка магістратури (ХІм-22) Анна Єгорова.
Того ж дня за успіхи та активність у громадському та культурному житті університету та міста грамотою виконкому Криворізької міської ради була нагороджена студентка першого курсу магістратури Свєшнікова Анастасія (на фото - ліворуч), яка минулого року обіймала посаду голови студентської ради університету, та в якості ведучої провела не один захід районного та міського рівнів
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 309
Зазвичай, у жовтні у школярів канікули. Тобто саме той період, коли вільного часу дещо більше і можна витратити його на щось цікаве. Наприклад, на екскурсії до хімічних лабораторій кафедри хімії і безпеки життєдіяльності.
Особливо активним виявився понеділок 28 жовтня, коли одна за одною до стін КДПУ завітали групи школярів Криворізького ліцею № 113, Криворізької гімназії № 62 та Криворізької гімназії № 27.
Учні 7-х класів Криворізької гімназії № 62 побували у підготовчому центрі хіміків-шпигунів "Школа агента Інкогніто" під проводом інструктора Тетяни Валеріївни Селіванової. Діти освоїли уміння писати "невидимими чорнилами", а потім проявляти їх, виявляти різні речовини в об'єктах довкілля та розгадали купу загадок.
Ліцеїсти 11-х класів Криворізького ліцею № 113також відвідали кафедру хімії та безпеки життєдіяльності КДПУ, де ознайомились із питаннями професійної орієнтації, одержали важливу інформацію щодо спеціальностей університету та природничого факультету, матеріально-технічного забезпечення, особливостей освітнього процесу. В хімічній лабораторії Університету, під керівництвом викладачки Кравченко Ольги Леонідівни учні дізнались багато нового про білки, вуглеводи, ліпіди, ферменти як біологічно активні речовини; мали можливість розширити власні уявлення про якісні реакції, особливості їх перебігу та застосування. Під час серії цікавих дослідів здобувачі середньої освіти самостійно визначили наявність амінокислот, пептидів та білків у продуктах харчування та протестували якість молочної продукції, а з газованого напою «Тархун» відтворили кольори українського прапору в пробірці. А ще, під наглядом Нечипуренка Павла Павловича відчули себе справжніми чарівниками, «приборкавши вогонь» власними долонями!
Учні 8-Б та 9-х класів Криворізької гімназії № 27 потрапили у лабораторію до Павла Нечипуренка і мали нагоду відчути себе хіміками-аналітиками: добували та виявляли кисень, спостерігали за низкою якісних реакцій, що одночасно були досить таки яскравими. І все це в комбінації з вивченням фізіології рослин та відвіданням зоологічного музею, де відпрацювали колеги з кафедри біології та екології: Наталія Ахматова та Олена Іванина.
Це не вичерпний перелік гостей канікулярного тижня до хімічних лабораторій. Далі буде. І, звісно ж, очікуємо гостей на зимових канікулах!
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 320
У жовтні 2024 року відбулись заплановані зустрічі здобувачів освіти бакалаврського та магістерського рівнів спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) із гарантами освітніх програм.
Спочатку 22 жовтня з майбутніми бакалаврами-хіміками зустрілась гарант ОП "Хімія. Інформатика" бакалаврського рівня Старова Тетяна Валеріївна.
Для студентів 1-4 курсів спеціальності 014.06 Середня освіта (Хімія) було підготовлено презентацію щодо змісту головних розділів освітньої програми, було зроблено екскурс у нормативну базу, що забезпечує навчання за ОП та алгоритми її пошуку, а також озайомлено здобувачів освіти із різноманітними можливостями отримання як освітніх послуг, так і забезпечення індивідуальних потреб студентів під час навчання. Особливо наголошувалось на важливості брати участь у заходах, спрямованих на покращення якості ОП: опитуваннях, обговореннях, участі у робочій групі тощо.
А потім 23 жовтня відбулась зустріч гаранта освітньої програми «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня Столяренко Вікторії Григорівни зі студентами–магістрантами. Також на цій зустрічі була присутня в. о. завідувача кафедри хімії і безпеки життєдіяльності, і член робочої групи ОП «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня» Старова Тетяна Валеріївна.
Майбутнім магістрам-хімікам у формі презентації була надана докладна інформація про зміст освітньої програми «Хімія. Інформатика» другого магістерського освітнього рівня. Обговорені набір компетентностей та програмних результатів навчання, формування яких передбачено ОП у ході вивчення нормативних освітніх компонентів та форми атестації для отримання документу про присудження ступеня магістр з кваліфікацією магістр середньої освіти (вчитель хімії, вчитель інформатики).
Після доповіді гаранта, відбулося обговорення ОП і освітнього процесу з магістрами груп ХІм-23 та ХІм-24. В. о. завідувачки кафедри Старова Т.В. на прохання студентів надала роз’яснення щодо відмінностей бакалаврського і магістерського освітніх рівнів. Також магістрів цікавили питання про бази і документацію виробничої практики та кваліфікаційне дослідження. Всі питання були обговорені у повному обсязі.
Зустрічі пройшла у жвавій і доброзичливій робочій атмосфері.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 265
Принципи академічної доброчесності є основою функціонування та розвитку науки та освіти в правових демократичних державах. Навіть більше, цінності, що розкривають сутність академічної доброчесності, а саме чесність, довіра, повага, відповідальність та справедливість є важливими для усіх сфер діяльності людства. Академічна спільнота природничого факультету цілком поділяє та підтримує політику дотримання академічної доброчесності та проводить активну роз’яснювальну роботу з популяризації нульової толерантності до плагіату у будь-яких його проявах. У якості заходів, спрямованих на ознайомлення здобувачів освіти природничого факультету з принципами академічної доброчесності, зазвичай виступали тематичні кураторські години (щодо ознайомлення з нормативними документами КДПУ щодо академічної доброчесності: Положення про запобігання та виявлення академічного плагіату в роботах здобувачів вищої освіти КДПУ, Кодекс академічної доброчесності), онлайн-курси Академічна доброчесність на освітніх платформах Prometheus, Coursera тощо.
Проте, 27 травня 2024 року відбувся нестандартний захід цього напрямку: у рамках міжнародного співробітництва Криворізького педагогічного університету з Міжнародною Академією прикладних наук в м. Ломжа (Республіка Польща) кафедрою хімії та методики її навчання була організована онлайн зустріч студентів та науково-педагогічного працівників природничого факультету з кандидатом педагогічних наук, ад’юнктом, працівником відділу профорієнтації та міжнародної співпарці Міжнародної Академії прикладних наук в Ломжі, пані Зоєю Шарлович.
У зустрічі взяли участь студенти, що навчаються за ОП "Хімія. Інформатика" (студенти магістратури та бакалаврату) та ОП "Біологія та здоров'я людини. Хімія", "Біологія та здоров'я людини. Психологія". Під час зустрічі були розглянуті базові принципи академічної доброчесності, нормативна урегульованість цього питання в Польщі і Україні, методичні прийоми формування академічної доброчесності на всіх етапах освіти, технічні прийоми коректного цитування наукових робіт. Зустріч пройшла в жвавій робочій атмосфері і показала, що в питаннях академічної доброчесності немає суттєвих відмінностей між українською та європейською освітою і наукою.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 450
Значне місце в системі підготовки студентів магістратури посідають практичні заняття. Студенти магістратури ОП "Хімія. Інформатика" одні з небагатьох в університеті, хто має можливість отримувати практичні навички під час очного навчання у лабораторіях. Виконання окремих завдань практичних робіт з дисципліни «Біологічна активність хімічних речовин» якраз спрямоване на різнобічну підготовку висококваліфікованих фахівців освітньої галузі. На одному з останніх занять курсу студенти групи ХІм-23 виконали практичну роботу «Вивчення властивостей флавоноїдів». На сьогодні відомо понад 8000 флавоноїдів. Всі вони широко розповсюджені в рослинному світі й відзначаються винятковим різноманіттям. Підвищений інтерес до цих сполук зумовлений не лише їх важливою роллю в процесах життєдіяльності рослинних та тваринних організмів, а й високою та різноплановою біологічною активністю. Структурна різноманітність флавоноїдів дала змогу створити на їх основі ряд високоефективних та малотоксичних лікарських препаратів.
Теоретичні аспекти біологічної активності флавоноїдів були опановані студентами на попередніх заняттях, а от під час виконання лабораторної роботи здобувачі освіти мали змогу ознайомитись з методами вилучення флавоноїдів з рослинної сировини, навчились виявляти флавоноїди в рослинних екстрактах із застосуванням якісних реакцій. Для ідентифікації флавоноїдів студенти приготували спиртові витяжки пуп’янків софори японської та цвіту ромашки лікарської й виконали хімічні реакції ідентифікації флавоноїдів та порівняли їх результати із стандартним розчином рутину. Для ідентифікації флавоноїдів у сировині здобувачами освіти були проведені наступні реакції: ціанідинова реакція за Бріантом, реакція з розчином лугу, реакція з алюміній хлоридом, реакція на наявність фенольної групи, реакція з розчином плюмбум (II) ацетату. Загалом, під час практичного заняття студенти мали можливість вдосконалити власні теоретичні знання та набути нові практичні вміння й навички.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 381
Хімія – це про знання та вміння, що роблять наше життя краще. Французький хімік Жан-Батист Дюма зазначав: "La chimie pratique a pris naissance dans les ateliers du forgeron, du potier, du verrier, et dans la boutique du parfumeur" ("Практична хімія виникла у майстернях коваля, гончара, скляра, а також у крамниці парфумера"). В цьому на практиці також переконалися студенти групи ХІ-20 на заняттях дисципліни «Прикладні аспекти хімії» під керівництвом викладача Вікторії Столяренко.
Виконання проектів з хімії косметичних засобів, хімії миючих засобів, засобів для дезінфекції приміщень та поверхонь шкіри залишили по собі: знання про склад, функціональне призначення основних хімічних складових продуктів побутової хімії, покращили вміння та навички роботи в хімічній лабораторії, поглибили розуміння сутності колоїдних систем, їх різноманіття і способів виготовлення, а також творчий драйв. Усі методики розроблялися внаслідок мозкового штурму і палких дебатів в ході затвердження як складу засобу, так і особливостей його виготовлення. А головний результат - самі косметичні засоби, що були протестовані з дотриманням усіх вимог безпеки, і отримали схвальні відгуки у споживачів: як самих студентів групи ХІ-20, так і їх друзів та членів родин. Фото: виготовлення крему – флюїду, нічного крему, гідрофільної олії, антибактеріального лосьйону, мила твердого.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 432
У переддень відзначення Дня науки у Криворізькому державному педагогічному університеті проводили захід для вчителів закладів освіти міста - "Наука об'єднує", присвячений впровадженню STEM-технологій у викладання відповідних дисциплін у школах. 16 травня в університеті працювали декілька локацій, серед яких була і хімічна: вчителі хімії завітали на майстер-клас "STEM-лабораторія хімічного аналізу". Гості локації розподілились на невеликі групи по 2-3 людини і отримали від ведучих локації - Тетяни Старової та Тетяни Селіванової - індивідуальні завдання з хімічного аналізу фармацевтичних препаратів.
Вчителі хімії отримали можливість згадати свої студентські роки і лабораторні заняття з аналітичної хімії, а також поглянути на методику проведення такого нестандартного STEM-заняття з хімії з боку учня.
Як завжди, захід пройшов у теплій невимушеній атмосфері, у режимі цікавого та веселого спілкування. Особливій атмосфері також сприяло святкування Дня вишиванки.
А вже 17 травня викладачі кафедри хімії були задіяні у наукових пікніках для учнів шкіл міста на базі ліцеїв: Тетяна Селіванова - у Криворізькому покровському ліцеї, а Павло Нечипуренко - у Криворізькому ліцеї "Кредо", разом з учнями та педагогами цих ліцеїв влаштували яскраві шоу для відвідувачів.
Схоже, що таке святкування Дня науки стає усталеною традицією для викладачів КДПУ, вчителів та учнів закладів освіти міста. І це чудово!
.
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 446
В період з 6.04.2024 по 19.04.2024 студенти 4 курсу групи ХІ-20 перебували на навчальній технологічній практиці, яка мала ознайомити здобувачів освіти із практичними аспектами роботи промислових підприємств та їх окремих підрозділів. Раніше програма практики включала близько десяти реальних екскурсій на підприємства міста та області і кілька віртуальних, останні кілька років навпаки – екскурсії переважно віртуальні. Однією з таких віртуальних екскурсій стали відвідини 16 квітня ПП "Чисте місто" онлайн – фахівець цього підприємства роз'яснила сутність роботи цього підприємства, важливість процесів сортування відходів та ресайклінгу, продемонструвала чудову презентацію щодо утилізації відходів та їх переробки.
Проте цього року вдалось таки організувати і реальну екскурсію: студенти-хіміки відвідали санітарно-гігієнічну лабораторію Криворізького районного відділу ДУ «Дніпропетровський обласний центр контролю та профілактики хвороб МОЗ України», оснащену сучасним обладнанням (газовим хроматографом, вольтамперметром, спектрофотометром). В ході екскурсії студенти мали змогу спостерігати проведення аналізу проб питної води та повітря з кінцевим аналізом отриманих результатів. В жвавій бесіді з працівниками лабораторії студенти виявили високий рівень зацікавленості дослідженнями, що виконує лабораторія, продемонстрували розуміння принципів роботи приладів (бо в навчально-науковій лабораторії з хімічного аналізу з переліченого вище немає лише хроматографів) та етапів проведення досліджень, чим створили позитивне враження про рівень своєї підготовки як хіміків, і в підсумку отримали запрошення на працевлаштування, але за умови, що в дипломі буде записана кваліфікація "лаборант".
І, як зазвичай, у ході цієї практики треба було розгадати спеціальні завдання-загадки, пов'язані із технологічними процесами або матеріалами, і креативно представити відповіді на них. З цим студенти також впорались, оформивши розгадки, як завжди яскраво і дотепно, у формі відео та презентацій, продемонструвавши неабиякі творчі здібності. На жаль, ця практика стала останньою такою практикою, оскільки на наступні роки цей вид практики уже не планується. Але накопичена за роки база практики стане у нагоді для організації навчальних екскурсій під час вивчення дисциплін "Хімічна технологія" та "Екохімія і моніторинг навколишнього середовища".
- Автор: Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
- Перегляди: 556