За підсумками обласного етапу Всеукраїнського конкурсу "Учитель року - 2025" у номінації "Історія" Денис Войтович посів друге місце, Дмитро Гонтар посів третє місце.
Вітаємо шановних вчителів з перемогою!
На ІІ етапі конкурсу, в грудні 2024 року, вийшли в лідери троє випускників історичного факультету КДПУ
Денис Войтович (Криворізька гімназія № 120 Криворізької міської ради)
Дмитро Гонтар (Криворізький ліцей № 113 Криворізької міської ради)
Володимир Олим (Криворізький Тернівський ліцей Криворізької міської ради).
У фрагменті онлайн-уроку вчителі, що брали участь у конкурсі мали показати (за 20 хвилин), як організовують уроки історії.
П’ятірка наймайстерніших вчителів пройшла у наступний етап конкурсу, який і відбувся у лютому 2025 року. Два почесні місця серед переможців – за нашими вчителями.
Україна захищається. Працює. Освічує.
Коментар Дениса Войтовича:
Так, це той конкурс що перевіряє, створює стрес і змушує напружуватися до максимуму, але це також про безцінний досвід, який збагачує, надихає і, зрештою, після всіх рефлексій та усвідомлень стає частинкою вчительського професійного життя.
Мій фундамент це заслуга історичного!) ❤️ Вдячний своїм викладачам і захисникам.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 337
Особливе покоління. Студентів, що долаючи сходинку за сходинкою, допомагаючи одноліткам, що стали на захист, допомагаючи державі в умовах війни – завершили навчання, отримали ступінь бакалавра, а в грудні 2024 – ступінь магістра середньої освіти.
9 січня 2025 року. Завершення. Досягнення.
Дипломовані історики, які знають, що історія – не про минуле. Вона відбувається тут, зараз. З нами.
Вітаємо магістрів!
Дякуємо Силам Оборони України за захист!
Слово випускників. Відео
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 494
13 грудня 2024р. відбувся захист кваліфікаційних робіт освітнього рівня магістр спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Дослідження історії Катеринославського козацького війська на Криворіжжі у шкільному курсі історії; Вивчення проблеми діяльності української еміграції міжвоєнного періоду (1920-1930 рр.) у шкільному курсі історії; Мемуари, спогади та історичні біографії у вивченні історії європейського тоталітаризму у шкільній історичній освіті; Вивчення теми «Національні операції 1937-1938 рр. на Дніпропетровщині» у шкільному курсі історії; Формування історичної пам’яті про козацьке минуле у шкільному курсі історії; Дослідження історії військових традицій та інновацій у воєнному мистецтві скіфів у шкільному курсі історії; Інформаційно-пропагандистська робота добровольчих збройних формувань австро-угорської армії: Українські січові стрільці та Легіони польські – ці та інші теми досліджень, результати їх представили комісії магістранти. Денис Греков, Аліна Дика, Артур Квасневський, Євген Кривенко, Марія Лупова, В’ячеслав Тарасенко, Анастасія Шевченко, Діана Ярославська були переконливими, обгрунтовуючи актуальність своїх досліджень.
Особливістю цього року є не тільки підвищена увага до безпекових умов (що було дотримано того дня з урахуванням загроз). В групі магістрів ІСм-23 двоє студентів – Анастасія Шевченко та Артур Квасневський - за програмою академічної мобільності реалізовують можливість отримати другий диплом, навчаючись у магістратурі Поморського університету республіки Польщі (м. Слупськ). Ця заключна подія в процесі навчання у Анастасії та Артура ще попереду.
Історики не пропускають можливості дослідити історію важливих питань. Таким є шлях становлення молодих науковців, перші кроки, тяглість тем курсових, виступів на студентських наукових конференціях протягом декількох студентських років, що сприяє ефективності результатів магістерського дослідження. А повернутись до витоків питання нам допомагає Fb-сторінка спеціальності історія. Вона є не тільки інструментом комунікацій, а й сучасним електронним архівом.
Зокрема вашій увазі – відео з захисту перших курсових робіт з історії (2021 рік) майбутніх, а тепер вже магістрів-2024 і повідомлення, присвячене події, на сторінці кафедри історії на сайті КДПУ.
Всім нашим випускникам, яким цього року присвоєна кваліфікація освітнього рівня магістр, середня освіта (Історія), бажаємо ніколи не розчаровуватись у вибраному шляху!
Вітаємо з досягненням!
- Автор: історія
- Перегляди: 455
Працювати в умовах епідемії, війни, блекаутів. Ракетних обстрілів. Вони виконали навчальні плани, практикували в шкільних класах та дитячих таборах, мають перемоги в олімпіадах та міжнародних конференціях.
Вони отримали кваліфікацію бакалавра освіти, вчителя історії та суспільствознавства, склавши останній екзамен атестації 29 червня 2024 року.
Вони створювали найкращі роліки про студентське життя, чарівні меми на історичну тематику, брали участь в дискусійному клубі Агора і традиційній посвяті істориків-першокурсників. Навіть до археологічної експедиції встигли!
Може здаватись, що їх студентське життя було обмеженим. Але вони вигадали нові форми комунікацій.
Сьогодні ми вітаємо групу ІП-20 з завершенням важливого етапу! І бажаємо перемог!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 611
З 6.06.2024 по 12.06.2024 проходила Підсумкова атестація здобувачів вищої освіти спеціальності 014.03 Середня освіта (Історія).
Чотирирічний шлях бакалаврату пройдено.
Комплексні екзамени з історії та методики її навчання й суспільствознавства складено. Кваліфікацію бакалавра середньої освіти, вчителя історії й суспільствознавства отримано.
Вітаємо наших випускників та бажаємо успіхів на професійному шляху!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 511
17 травня 2024 року на базі Криворізького ліцею №127 відбулися «Наукові пікніки», присвячені Всеукраїнському Дню науки.
На локації «КДПУ. Цікаво про науку» про історичну науку, традиційні підходи і сучасні технології в історичних дослідженнях розповідали Андрій Тарасов та Ігор Панафідін.
Відвідали локацію Криворізького державного педагогічного університету учні і педагоги закладів освіти Інгулецького району Кривого Рогу (Криворізький ліцей №127, Інгулецький ліцей ДОР, Криворізька гімназія №59, Криворізька гімназія №101, Криворізька гімназія №114, Криворізька гімназія №102, Криворізька гімназія №100).
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 565
У 2023 році Україна вперше разом з Європою відзначила День Європи 9 травня.
Свято відзначається у знак миру та солідарності на всьому Європейському континенті.
Студенти 4 курсу (гр.ІП-20), що вивчають «Основи права Євросоюзу» (викладач канд. пед. наук Ірина Селищева) обрали для обговорення 9 травня 2024 р. наступні теми:
- «Розвиток Європейського Союзу у контексті космічного питання та співпраці» (Ніна Вінтоняк, Денис Івашутін)
- «Єкологічна політика Євросоюзу» (Володимир Кошматий)
- «Україна. ЛГБТК. Європа» (Ростислав Горбунов)
Говорили про Європейську космічну програму, що реалізує космічну діяльність у сферах спостереження за Землею, супутникової навігації, зв’язку, космічних досліджень та інновацій. Співпраця України з європейською космічною програмою є важливою для обох сторін і сприяє розвитку космічної індустрії та наукових досліджень.
Торкнулись питання, що в рамках виконання Україною своїх зобов’язань як кандидата в ЄС, у 2022 р. Верховна Рада, ухвалила два важливих рішення, які посилюють законодавчий захист рівних прав ЛГБТК. Обговорили як на сьогодні українське суспільство ставиться до ЛГБТ: позитивно, негативно, нейтрально. Однак, набуття Україною статусу кандидата в ЄС примушує українську владу звернути увагу на термінову адаптацію українського законодавства та державної політики до сучасних європейських стандартів, зокрема, у сфері захисту прав ЛГБТК.
Питання збереження, захисту і поліпшення якості довкілля, раціональне використання природних ресурсів, сприяння проведенню заходів на міжнародному рівні для вирішення екологічних проблем, що є основною метою екологічної політики Євросоюзу, вони є актуальними, життєво важливими і для України.
Глибокі, насущні теми та їх розкриття у виконанні майбутніх бакалаврів.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 587
28 березня 2024 р. - гостьова лекція професора Вроцлавського університету Ярослава Сирника "Лемки і Лемківщина"
Вже традиційний фідбек від студенства
Олег Козолуп:
У контексті вивчення курсу "Етнічної історії України" дуже важливим є вивчення є такий аспект українського народу як його етнографічні групи. Тому в проведеній лекції, яка стосується лемків складно знайти якусь неактуальність чи невідповідність основній програмі.
Професор Ярослав Сирник зробив дуже якісний "мікс" правового стану лемків у сучасній Польщі, етнографічного компоненту їхнього походження, історичного шляху. Навіть приділено увагу політично-ідеологічним елементам у питаннях створення націй, міграційних процесів та претензій тої чи іншої держави на приналежність певної території. Найбільш цікавим з приводу Лемківщини мені здалося те, що навіть не зважаючи на периферійність і складності у процесі конструювання ідентичності, населення не полишало спроб самоідентифікувати і окремити себе, що фактично їм вдалося, бо за законом у Польщі їх визнано окремою етнографічною групою.
Висловлюю вдячність професору Сирнику за таку ґрунтовну і різнопланову доповідь!
Станіслав Черниш:
Безсумнівно, пан професор намагався висвітлити нам чимало питань пов'язаних із лемками: історичний аспект, соціалогічний, етнографічний тощо. Можна чітко сказати про те, що необхідні зустрічі ще. Питання є цікавими, але трохи складними, хоча це не заважає проявляти інтерес до них. Зокрема, що сподобалося. Це точність пана Сирника, він наводив конкретні цифри щодо чисельності лемків, хоч і вносив певну проблематику: чи ототожнюють себе 9 тис. лемків з 13,6 тис. з українцями чи ні. Цікавим була демонстрація ряду мап, що демонстрували етнографічну ситуацію у Лемківщині та Лемківщину загалом. Цікавими були аспекти І та ІІ світових війн, як лемки та Лемківщина це переживала. Досить чітко окреслений процес депортації або переселення лемків, зв'язки лемків з Україною. Пан Ярослав звертався до особистих прикладів під час лекції. Що викликало зацікавленість, ця рубрика в постійній сфері інтересів здобувачів освіти.
І до проблемного питання, пан професор звернув увагу на досить важливе питання. Це питання політики щодо народностей, була окреслена проблема відсторонення культури, мови, традицій народностей та утворення автономного чи незалежного Карпаторусинського утворення. Це було цікаво подискусувати на цій темі.
Щиро вдячні пану Ярославу Сирнику, сподіваємося, що наших зустрічей побільшає!) Дякуємо за потужну лекцію!
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 466
22 березня 2024 р.
Гостьова лекція завідувачки Державного архіву друку, кандидата історичних наук Лариси Дояр
"Т.Г. Шевченко в друкованих виданнях України: на відзначення 210-річчя від дня народження" для здобувачів вищої освіти (гр.ІС-22, ІСм-23, УІФ-20). Лариса Василівна розповіла про те, що Тарас Шевченко представлений у різновидових друкованих виданнях (книги, періодика, аркушеві, образотворчі видання тощо). Шевченковмісний доробок видавництва "Веселка" нещодавно експонувався в Національному музеї літератури України. Цікаві видання представив Інститут літератури імені Т.Г. Шевченка НАН України: альбоми малюнків художника (1841-1845 рр.), захалявну книжечку поета, шевченківський буквар, перевиданий у 1991 р. з передмовою Олеся Гончара тощо. Вагому частину експозиції складали друки Книжкової палати, зокрема, твори Шевченка, ілюстровані Василем Касіяном, Іваном Їжакевичем, Віктором Полтавцем та ін.
Шевченківська колекція Книжкової палати України, що представлена нижченаведеним відеорядом, складена з друків образотворчого фонду 1921-1939 рр. Експонатами виставки стали як роботи самого митця, так і живописні полотна інших авторів, що присвячені видатному майстру слова і пензля. Серед художніх творів Тараса Шевченка можна побачити його олівцеві малюнки, акварелі, сепії, офорти, полотна, виконані олійними фарбами.
БІБЛІОГРАФІЧНІ ОПИСИ ВИКОРИСТАНИХ ВИДАНЬ
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 384
Триває процес обговорення ОП "Історія і суспільствознавчі дисципліни".
На засіданні кафедри історії було проаналізовано результати опитування, що було проведено в березні 2024 р. Криворізьким державним педагогічним університетом опитування серед зацікавлених сторін задля вивчення якості наданої освіти випускникам, удосконалення освітніх програм університету, моніторингу ефективності співпраці та налагодження комунікації.
Більшість (85%) оцінюють ОП «Історія і суспільствознавчі дисципліни як важливу або дуже важливу.
На виконання рішень Вченої ради університету від 21.12.2023 р. (протокол № 7), від 11.01.2024 р. (протокол № 9), задля удосконалення та подальшого розвитку освітніх програм, з урахуванням рекомендацій та зауважень експертних груп та галузевих експертних рад, Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти було створено робочу групи з перегляду освітніх програм підготовки бакалаврів за ОП "Історія і суспільствознавчідисципліни"(бакалаврський та магістерський рівні).
На засіданні кафедри було обговорено загальні підходи до складання навчальних планів на 2024-2025 н.р. для здобувачів вищої освіти.
Обговорення ОП "Історія і суспільствознавчі дисципліни" буде продовжено в робочих групах найближчим часом.
- Автор: Кафедра історії
- Перегляди: 351