Факультет української філології
Українська мова і література

З 22 по 24 квітня 2024 року факультет української філології брав участь у тренінгах, присвячених програмі подолання освітніх втрат.

22.04. 1

З колективом викладачів та здобувачами освіти факультету української філології працювала Любов Василівна Микитишина, консультант КЗ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» Криворізької міської ради, тренер проєкту з надолуження освітніх втрат.

photo_2024-04-22_14-36-36.jpg

Протягом 3 днів навчання присутні ознайомилися з форматами виявлення та стратегіями подолання освітніх втрат здобувачів освіти з української мови та літератури. Важливим етапом усвідомлення проблеми освітніх втрат є вивчення її стану у світі та в Україні. Тому постає логічне запитання про те, чи ідентичними є розуміння освітніх і навчальних втрат. І однозначна відповідь полягаю в тому, що освітні втрати є значнішою категорією, яка передбачає навчальні, виховні, психологічні, фізичні втрати, що загалом впливає на загальний розвиток учнів.

Варто зауважити, що кожен учасник до початку тренінгу мав змогу пройти онлайн-курс, який допоміг зорієнтуватися в тематичному насиченні запропонованого очного курсу. Упродовж зустрічей присутні намагалися дати відповіді на такі питання:

Який з форматів навчання є найефективнішим для підвищення кваліфікації вчителя?

Які можуть бути алгоритми конструювання програм подолання освітніх втрат з української мови?

Як подолати навчальні втрати в усній взаємодії?

Як організувати роботу з текстами для надолуження освітніх втрат?

Як подолати навчальні втрати в письмовій взаємодії?

Як організувати інтегроване навчання задля надолуження навчальних втрат мовно-літературної галузі?

Як сконструювати урок, спрямований на подолання освітніх втрат? 

Яким має бути найкращий дизайн цього уроку?

Обговорення потребували й інші питання, орієнтовані на визначення форматів  виявлення освітніх втрат учнівства на рівні навчального закладу; на стратегії подолання освітніх втрат здобувачів загальної середньої освіти; можливості для психоемоційної підтримки школярів; діагностування сформованості компетентності учнів; надолуження навчальних втрат у навичках тощо.

23.04 10

23.04 19

Цікавою була робота з посібником Ігоря Хворостяного «Подолання освітніх втрат з української мови та літератури в 5-11 класах», у якому подано методичні рекомендації та приклади уроків, а також авторські навчальні ігри. Автор наголошує на важливій тезі: «Особливість освітніх втрат – вони накопичуються і поглиблюються, якщо вчасно й ефективно не вживати заходів для їх подолання». Тому проведення тренінгових занять з педагогічними колективами м. Кривого Рогу є однозначно важливою та корисною.

23.04 9

 

23.04 12 23.04 16
24.04 4 24.04 2

23.04 21

24.04 9

Інтенсивна робота упродовж 3-х днів викликала як педагогічний інтерес до поставленої проблеми, так і допомогла творчо осягнути шляхи її розв’язання, попрацювати в командах, філологічно грамотно й сучасно подати відому навчальну інформацію, додати позитиву до викладацько-студентських буднів, підсилити взаємодію всіх учасників освітнього процесу на факультеті.

 

зображення_viber_2024-04-24_18-39-16-843.jpg зображення viber 2024 04 24 18 39 16 716
зображення viber 2024 04 24 18 39 17 005 зображення_viber_2024-04-24_18-34-48-983.jpg

зображення viber 2024 04 24 17 38 46 067

Висловлюємо вдячність тренеру Любові Василівні Микитишиній та всім учасникам триденного інтенсиву на подолання освітніх втрат. Віримо у власні сили, у наших студентів, які здобуваючи спеціальність учителя-словесника, неодмінно віднайдуть найоптимальніші шляхи щодо надолуження освітніх прогалин в українських закладах середньої освіти.

26313
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Травень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31