Кафедра хімії і безпеки життєдіяльності
Природничий факультет
Навчальна дисципліна передбачена структурно-логічною схемою підготовки бакалавра за освітньою програмою “Хімія. Інформатика”. Органічна хімія – фундаментальна наука, яка займає важливе місце в ряду хімічних дисциплін, та є найбільш складною через необхідність знання класів сполук, функціональних груп та закони, що впливають на властивості сполук.
Метою вивчення курсу "Органічна хімія"є:
  • продовження вивчення дисциплін хімічного циклу з встановленням особливостей будови, властивостей, закономірностей хімічного перетворення та використання органічних речовин
  • забезпечення знаннями про взаємозв’язки між будовою, властивостями та використанням органічних речовин, організацію та виконання етапів безпечного синтезу та вивчення властивостей характерних представників для розвитку зацікавленості предметом науки
  • здійснення формування професійних компетентностей майбутнього хіміка, вчителя хімії, лаборанта хімічної лабораторії тощо.
Якість знань з цієї дисципліни залежить від формування образних уявлень про хімічну, електронну та просторову будову органічних молекул та її впливу на властивості речовин. Саме розуміння особливостей будови речовини дає змогу студенту прогнозувати її хімічні та фізичні властивості.
Тому головними завданнями курсу є
  • розвинути і поглибити знань про органічні речовини;
  • опрацювати різні завдання курсу, щоб усвідомити генетичні ланцюжки між органічними речовинами різних класів та їх шляхи синтезу з неорганічних сполук;
  • навчитися планувати етапи органічного синтезу, виходячи з основних теоретичних відомостей про будову та властивості, умови перетворення органічних сполук.
Мета і завдання курсу сприяють розвитку загальних компетентностей:
  • ЗК1 Здатності діяти відповідально і свідомо на засадах поваги до прав і свобод людини та громадянина; реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства.
  • ЗК2 Здатності до міжособистісної взаємодії, спілкування з представниками фахових та інших професійних груп різного рівня; працювати в команді.
  • ЗК3 Здатності виявляти повагу, цінувати, зберігати та примножувати українську національну культуру, багатоманітність і мультикультурність у суспільстві; моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого самовираження; здатність діяти на основі етичних міркувань, мотивів (культурна компетентність).
  • ЗК5 Здатності учитися, застосовувати отримані знання і навички у практичних ситуаціях та продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
  • ЗК 6 Здатності до пошуку, збирання, інтерпретації та застосування даних з різних джерел.
  • ЗК 7 Уміння виявляти, ставити та розв’язувати проблеми професійного характеру.
  • ЗК 8 Здатності планувати власну діяльність, керувати часом, критично оцінювати, аналізувати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
  • ЗК 9 Здатності спілкуватися з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово.
  • ЗК 10 Здатності до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
Спеціальних компетентностей:
  • СК1 Здатності до формування в учнів ключових і предметних компетентностей та здійснення міжпредметних зв’язків, відповідно до вимог стандарту базової середньої освіти.
  • СК 5 Забезпечення охорони життя і здоров’я учнів (у тому числі з особливими потребами), їхньої рухової активності в освітньому процесі та позаурочній діяльності.
  • СК 8 Здатності користуватися символікою і сучасною термінологією хімічної та інформаційної мов.
  • СК 9 Здатності розкривати загальну структуру хімічних наук на основі взаємозв’язку основних учень про будову речовини та хімічний зв’язок, про періодичну зміну властивостей хімічних елементів та їх сполук, про класифікацію хімічних сполук, про спрямованість (хімічна термодинаміка), швидкість (хімічна кінетика) хімічних процесів та їх механізми, про розчини, а також інформатики.
  • СК 10 Здатності характеризувати досягнення хімічної технології та сучасний стан хімічної промисловості, їх роль у суспільстві.
  • СК 11 Здатності застосовувати основні методи дослідження (в тому числі із застосуванням інформаційних технологій та спеціального ПО) для встановлення складу, будови і властивостей речовин, інтерпретувати результати досліджень.
  • СК 12 Здатності чітко і логічно відтворювати основні теорії і закони хімії, оцінювати нові відомості та інтерпретації в контексті формування в учнів цілісної природничо-наукової картини світу відповідно до вимог державного стандарту в загальній середній освіті в освітній галузі Природознавство.
  • СК 14 Здатності безпечного поводження з хімічними речовинами, інформаційними технологіями, робочими станціями тощо, беручи до уваги їх хімічні властивості.
  • СК 15 Здатності оцінювати здобутки хімії (хімічні відкриття, рівень технічної бази для синтезу та дослідження хімічних сполук та процесів) та інформатики на певних історичних етапах та їх вплив на науково-технічний прогрес та подальший розвиток хімії зокрема.
Очікувані результати навчання
  • ПР 1. Знає основні історичні етапи хімії.
  • ПР 5. Оперує базовими категоріями та поняттями спеціальності (хімії та інформатики)
  • ПР 11. Знає хімічну термінологію та сучасну номенклатуру, основний понятійний апарат хімічної науки (алкани, алкени, алкіни, ароматичні вуглеводні, вуглеводи, оптична ізомерія, хімічний зв’язок тощо).
  • ПР 12. Знає та розуміє основні концепції, теорії та загальну структуру хімічних наук; теоретичні основи стереохімії (на прикладі понять енантіомерія, епімерія, аномерія органічних речовин).
  • ПР 13. Знає вчення про періодичну зміну властивостей хімічних елементів та їх сполук, про будову речовини, розуміє взаємозв’язок між ними та уміє висловлювати судження про залежність властивостей речовин від їх будови.
  • ПР 14. Знає головні типи хімічних реакцій та їх основні характеристики, а також основні термодинамічні та кінетичні закономірності й умови проходження хімічних реакцій.
  • ПР 15. Знає класифікацію, будову, властивості, способи одержання органічних речовин (низькомолекулярних та високомолекулярних сполук, у тому числі біополімерів) та розуміє генетичні зв’язки між ними.
  • ПР 16. Знає методи хімічного та фізико-хімічного аналізу, синтезу хімічних речовин, у т.ч. лабораторні та промислові способи одержання важливих хімічних сполук.
  • ПР17. Уміє застосовувати знання сучасних теоретичних основ хімії для пояснення будови, властивостей і класифікації органічних речовин, періодичної зміни властивостей хімічних елементів та їх сполук, утворення хімічного зв’язку, направленості (хімічна термодинаміка) та швидкості (хімічна кінетика) хімічних процесів, процесу розчинення та кількісних характеристик розчинів.
  • ПР18. Здатний виконувати хімічний експеримент як засіб навчання.
  • ПР19. Уміє аналізувати склад, будову речовин і характеризувати їх фізичні та хімічні властивості.
  • ПР 20. Характеризує речовини і хімічні реакції в єдності якісної та кількісної сторін.
  • ПР 21. Володіє різними методами розв’язування розрахункових і експериментальних задач з хімії.
  • ПР 22. Уміє переносити систему наукових хімічних знань у площину навчального предмета хімії, чітко і логічно розкривати зміст шкільного курсу хімії основної школи.
Презентації до лекцій
Готуємось до іспитів
Завдання та матеріали для студентів
Лабораторний практикум
Для студентів груп БП
857
Календар подій
Останні статті
Популярне на сайті
Афіша
Грудень 2024
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31