Аналіз результатів опитування щодо академічної доброчесності студентів спеціальності 014.10 Середгя освіта (Трудове навчання та технології) з додатковою спеціальністю 014.09 Середня освіта (Інформатика) за бакалаврським рівнем вищої.
Загалом в опитуванні прийняли участь студенти таких груп: ТНІ-23, ТНІ-22, ТНІск-22, ТОА-21, ЗТНІ-23, ЗТНІ-22., ЗТОА-21.
Анкета містила близько 20 запитань а саме:
Чи зрозумілим є поняття «академічна доброчесність»; чи знайомі з нормативними документами, які діють в університеті та передбачають санкції за недотримання академічної доброчесності; що є проявами академічної недоброчесності; чи інформують науково-педагогічні працівники про процедури дотримання академічної доброчесності, вимоги до письмових робіт на курсі, про плагіат, санкції за плагіат, списування та інші порушення; чи допомагають студенти іншим під час екзамену (дії викладача щодо студента який допомагає); коли під час навчання розглядаються питання, пов’язані з академічною доброчесністю; які санкції щодо здобувачів вищої освіти є доцільними у разі виявлення і доведення фактів прояву академічної недоброчесності та ін.
Проаналізувавши результати опитування можна зробити наступні висновки:
1. Переважна більшість опитуваних розуміє що таке «академічна доброчесність» і частково знайомі із нормативними документами, що діють в університеті та передбачають санкції за недотримання академічної доброчесності.
2. Науково педагогічні працівники у переважній більшості систематично інформують здобувачів освіти про процедури дотримання академічної доброчесності і, у разі виявлення порушень, вживають заходів відповідно до положення.
3. Більше 75% респондентів зазначають, що не зустрічалися з проявами порушень академічної доброчесності під час навчання. У 25%, коли прояви все ж траплялися, із запропонованих дій, найчастіше вказують «анулювання роботи» і «усне зауваження».
4. Також серед санкцій щодо порушень академічної доброчесності переважна більшість вказує «Повторне проходження оцінювання» і «Роз’яснювальна робота серед здобувачів».
Таким чином, можна підсумувати, що здобувачі освіти у переважній більшості знайомі з принципами академічної доброчесності і намагаються їх дотримуватися. Випадки порушень трапляються досить рідко. Викладачі систематично інформують студентів з цього питання і відповідно до положення реагують на випадки порушень.