З метою вдосконалення освітнього процесу та підвищення ефективності викладання дисциплін на освітній програмі «Професійна освіта (Транспорт)» було проведено опитування серед студентів. Дослідження дозволило оцінити рівень задоволеності навчальним процесом, визначити його сильні сторони та отримати пропозиції щодо покращення.
Загалом в опитуванні взяли участь студенти таких груп: ПТск-22, ПТ-22, ПТск-23, ПТ-21, ЗПТ-23, ЗПТ-22. Анкета містила 8 запитань, а саме: дисципліна потрібна мені для майбутньої професійної діяльності, містить корисний матеріал, сприяє формуванню умінь і навичок; викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами; викладач відкритий, тактовний, доброзичливий зі студентами, у мене завжди була можливість звернутися до викладача за розʼясненням чи порадою; викладач чітко і зрозуміло визначає критерії оцінювання знань студентів, завжди оцінює знання студентів справедливо, об’єктивно, прозоро; оцініть складність навчальної дисципліни; оцініть співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання; коли викладач надав Вам інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання?
Проаналізувавши результати опитування можна зробити наступні висновки:
1. На переважну більшість запитання, котрі передбачають оцінювання відповіді в «4» чи «5» балів 81-90 % студентів вибрали саме це. Відповіді «3» зустрічаються у 10% респондентів лише по деяких запитаннях, у 10% випадків по деяких запитаннях зустрічається відповідь «3». Це свідчить про переважну задоволеність студентами якістю викладання дисциплін й показує їх високу обізнаність із різними процедурами, такими як співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання та ін.
2. Серед дисциплін, які студенти вважають потрібними для майбутньої професійної діяльності, містять корисний матеріал, сприяють формуванню умінь і навичок найбільш важливими більшість респондентів зазначили фахові дисципліни, педагогіку, психологію.
3. На запитання «Викладач вільно володіє навчальним матеріалом і сучасною науковою інформацією, навчальний матеріал викладається доступно і цікаво, дисципліна забезпечена необхідними методичними матеріалами» та «Викладач відкритий, тактовний, доброзичливий зі студентами, у мене завжди була можливість звернутися до викладача за роз’ясненням» 88% відповіли що вони професійно оцінюють викладачів. Окремо студенти на високому рівні відзначають Цися О., Пінську О., Філатова С., Савченко Л.
4. На запитання про складність навчальної дисципліни 97 % студентів відповіли «оптимально».
5. Щодо оцінки співвідношення обсягу навчального матеріалу та часу, відведеного на його опрацювання 100 % опитуваних респондентів зазначили, що «часу вистачає на опрацювання навчального навантаження».
6. 99,9 % опитуваних респондентів зазначили що на початку вивчення дисципліни викладач надав інформацію щодо порядку та критеріїв оцінювання
Таким чином, при організації навчального процесу в 2024-2025 н.р. слід звернути увагу викладачам на наповнення дисциплін сучасною науковою інформацією. Викладачам доцільно забезпечити дисципліни необхідними методичними матеріалами. Сприяти тому, щоб у студентів була можливість звернутися до викладача за роз’ясненням чи порадою.