7 та 8 травня було проведено спільний захід для старших курсів та кураторську годину для 1 курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)).
Здобувачі освіти 1 курсу репрезентували матеріал про боротьбу українських військових проти фашизму у Другій світової війни, про мільйонні фізичні втрати України у цій війні. Було наголошено, що і зараз історія повторюється, і сьогодні кращі представники української нації захищають нашу свободу і незалежність зі зброєю в руках. Як зазначили студенти, вшанування головної історичної події минулого століття та пам’ять про загиблих і жертв Другої світової війни сприяють патріотичному вихованню молодого покоління і формуванню національної ідентичності, а також надихають сучасне суспільство на віру в Перемогу у російсько-українській війні.
Зустріч здобувачів освіти 2-4 курсів розпочалася з читання вірша Ліни Костенко «Мій перший вірш написаний в окопі», який пройняв слухачів щирими й болючими рядками. У поетичних образах ожила реальність війни: палаючі хати, перелякані діти, окопи,…». Ці слова задали емоційний тон усій кураторській годині, нагадавши про людські страждання, втрати та незламність.
Студенти підготували презентації про перебіг Другої світової війни на території України. Кожен виступ розкривав окремі аспекти подій, розповідав про бої, окупацію, життя мирного населення та внесок українців у перемогу. Презентації вирізнялися змістовністю, насиченістю фактами й деталями, що допомогли глибше зрозуміти складність і масштаб війни.
Наприкінці заходу прозвучала пісня John Lennon – Imagine, обрана як символ прагнення людства до миру. Після прослуховування відбулося обговорення змісту композиції: головного посилу, закладених у ній цінностей, актуальності ідей для сучасного світу. Ця розмова спонукала замислитися, чому важливо зберігати віру в мир, попри всі виклики. Кураторська година пройшла у відкритій, невимушеній атмосфері, залишивши після себе важливі роздуми.
Відгуки студентів про захід:
Єлизавета Степанова: «Ця кураторська година змусила подивитися на історію через призму емоцій і особистих переживань. Вірш Ліни Костенко, презентації про події на українських землях, пісня Imagine Джона Леннона – усе це створило особливу атмосферу, в якій кожне слово мало вагу. Захід став не просто уроком історії, а нагадуванням про те, що мир – це не даність, а щоденна праця, яку мають продовжувати й нинішні покоління».
Марина Іванова: «До Дня пам’яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні під час кураторської години говорили про те, що сьогодні, як ніколи раніше, відчувається справжня цінність миру. Захід розпочався з вірша Ліни Костенко, який звучить болісно актуально. Згадали історичні події, переглянули світлини, поділилися англомовними меседжами про важливість миру у світі. Пісня Imagine Джона Леннона стала емоційним акцентом зустрічі. У ці дні особливо відчувається єдність поколінь – тих, хто захищав світ від нацизму, і тих, хто сьогодні боронить Україну, відстоюючи ті ж самі цінності: свободу, гідність і право на мирне життя».
Вікторія Малишенко: «Сьогодні на кураторській годині, присвяченій Дню пам'яті та перемоги над нацизмом у Другій світовій війні, ми слухали пісню Джона Леннона, яка змусила задуматися про цінність людського життя. Ми пригадали трагічні події 1939-1945 років, зокрема початок війни, Голокост та капітуляцію нацистської Німеччини 8 травня 1945 року. Особливо вразливим був момент обговорення страждань українського народу та його внеску в перемогу над нацизмом. Ця зустріч допомогла нам усвідомити, наскільки крихким є мир і як важливо зберігати історичну пам'ять. Вдячна за проведення такого змістовного заходу, що дозволив гідно вшанувати пам'ять усіх, хто боровся за свободу та мир».
Софія Умнікова: «Виховна година стала глибоким і зворушливим заходом, що нагадав про страшні сторінки Другої світової війни та неймовірну ціну миру. У нинішніх умовах ця зустріч набуває особливої ваги: вона формує усвідомлення важливості миру, взаєморозуміння й гідного вшанування минулого».
Дарія Кучеренко: «Сьогоднішня лекція стала глибоким нагадуванням про події, які змінили хід історії людства. Прозвучали не лише факти про війну, а й особисті історії, що допомогли краще відчути масштаб трагедії та значення перемоги над нацизмом. Цінність людського життя й важливість пам’яті спонукають замислитися над тим, яку відповідальність несе кожен із нас сьогодні – зберігати мир, свободу та гідність у нашому суспільстві».
Такі зустрічі допомагають не лише пригадати події минулого, а й подивитися на них крізь призму сьогодення, переосмислити їх значення та задуматися про роль кожного у збереженні миру й пам’яті.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 163
На базі Сумського державного педагогічного університету імені А. С. Макаренка відбувся III Міжнародний конкурс творчого письма за фільмом для учнів старших класів і першокурсників під назвою "Переглядай рефлексивно, досліджуй доброчесно, мисли критично, пиши креативно!"
У заході взяла участь студентка першого курсу спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) – Боричевська Юлія, керівник – Дирда І.А.
Кафедру англійської філології також представила в.о. завідувача кафедри Пальчикова О.О., яка долучилася до роботи журі конкурсу.
На заключній онлайн-зустрічі, присвяченій підбиттю підсумків конкурсу, представники закордонних університетів висловили щиру вдячність та захоплення молодими учасниками, їхнім нестандартним підходом, глибокими роздумами і творчими роботами. Усі конкурсанти продемонстрували високий рівень володіння мовою, уміння критично мислити та цікаво викладати свої думки.
Такі конкурси є чудовою нагодою для молоді вдосконалювати навички аналізу, критичного мислення та письмової творчості. Вони сприяють не лише академічному зростанню, а й формуванню активної особистості, відкритої до нових знань і міжнародного співробітництва.
Щиро дякуємо колегам із Сумського державного педагогічного університету, які вже третій рік поспіль організовують цей конкурс. Завдяки їм талановита молодь має можливість розвивати свої здібності, обмінюватися ідеями та проявляти себе у творчості.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 153
Після невеликої перерви відновили свою роботу навчально-наукові літературознавчі студії, організовані кафедрою англійської філології. 5 травня 2025 року відбулася гостьова лекція доцента кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирила Валентиновича Тарасенка «Теоретичні аспекти вивчення романтизму. Національні моделі романтизму. Польський романтизм». Як і всі попередні спікери, пан Кирило представив цікаву та змістовну доповідь, яку забезпечили гарно підібраний матеріал та високий рівень володіння трьома іноземними мовами (англійською, німецькою і польською). Варто відзначити вдале поєднання спікером кількох складових лекції із зарубіжної літератури: висвітлення теоретичних засад літературного напряму, практичні рекомендації здобувачам освіти, постійний діалог з аудиторією та взаємодію матеріалу доповіді з іншими видами мистецтва. Усі ці компоненти, що супроводжувалися достеменним інтересом доповідача до предмету розмови, сприяли успішному проведенню лекції.
Захід відвідали викладачі та здобувачі кафедри англійської філології бакалаврського і магістерського рівнів. Вони поділилися своїми враженнями.
Марія Котлярова, АЗЛ-24: «У понеділок мені випала нагода відвідати навчально-науковий захід із зарубіжної літератури, а саме – гостьову лекцію надзвичайно талановитого та обізнаного викладача Запорізького національного університету К.В. Тарасенка, який одразу зміг зацікавити всіх слухачів своїм неймовірно цікавим викладом інформації. Він зосередив увагу на європейському романтизмі, його представниках та їхніх творах, що є дуже корисним, адже саме романтизм буде одним із літературних напрямів, які ми будемо вивчати на старших курсах. Викладач ознайомив нас із такими видатними авторами, як Едгар Аллан По та Адам Міцкевич. Також пан Кирило процитував рядки з їхніх віршів, вмикав аудіозаписи оригіналів та українських перекладів, що допомогло ще детальніше зануритися в атмосферу поезії. Наприкінці лекції пан Кирило відповідав на запитання від носія польської мови, що справді вразило мене, і я вкотре переконалася, наскільки талановитим та здібним є викладач польської мови. Мені дуже сподобалася ця лекція, тому сподіваюся, що зі спікером ми ще зустрінемося на наступних цікавих заходах!»
Анастасія Шкіндер, АЗЛ-24: «Лекція про добу Романтизму, прочитана доцентом Кирилом Тарасенком, була насиченою різним літературознавчим матеріалом та ґрунтувалась на творах зарубіжних письменників-романтиків, які, як наголосив доповідач, «не дивилися на світ крізь рожеві окуляри». Найбільше мені запам’ятався пасаж спікера про американського романтика Едгар Алан По – людину, що започаткувала жанр детективу, але прославилася і завдяки своїм поезіям. Під час зустрічі ми розглянули два його найвідоміші вірші – «Крук» та «Ельдорадо». Найбільше мене вразив вірш «Ельдорадо». По-перше, я була здивована тим, як один і той самий твір можна перекласти абсолютно по-різному, не втративши при цьому основної ідеї. По-друге, незважаючи на невеликий розмір, твір сповнений величезною кількістю символів. Так, Ельдорадо є уособленням утопії, у той час як вершник є звичайною людиною, що впродовж всього свого життя прагне її віднайти. Також не менш важливим є той факт, що ми мали змогу порівняти англійські тексти з їхніми перекладами, але змістовну глибину творів ми відчули завдяки прослуховуванню їх мовою оригіналу. Тож, По, як і інші романтики, звертаються до історії та фольклору та повстає проти буденності».
Олександра Шпилякова, АНФ-21: «Мені дуже сподобалась лекція доцента кафедри слов’янської філології ЗНУ К.В. Тарасенка, адже я дізналась багато нового про романтизм як літературний напрям, його головні ідеї та риси (зокрема, про те, що це не лише літературний, але і потужний європейський мистецький рух). Особливо зацікавила тема польського романтизму і те, з яким захватом лектор декламував «Кримські сонети» польського класика Адама Міцкевича! Лекція була зрозумілою, виклад цікаво репрезентований, що стимулювало мене до подальшого дослідження цієї тематики».
Аліна Куценко, АЗЛм-24: «5 травня відбулася надзвичайно захоплива лекція, яку прочитав доцент кафедри слов’янської філології ЗНУ Кирил Тарасенко. Завдяки його глибоким знанням та натхненній подачі, ми поринули у світ романтизму – літературного напряму, сповненого пристрасті, емоцій та високих ідеалів. Лектор не лише окреслив основні характеристики доби Романтизму у Польщі, а й репрезентував ключові тенденції цього періоду в Європі.
Особливу увагу було приділено польському романтизму, а серед його найяскравіших представників – Адамові Міцкевичу, твори якого розглядалися з особливою глибиною. Завдяки вдало підібраним прикладам ми змогли відчути дух епохи, краще зрозуміти творчу унікальність польського поета та визначити його вплив на розвиток європейської літератури.
Лекція залишила приємне враження завдяки можливості доторкнутися до світу романтизму разом з професіоналом своєї справи. Дуже вдячна Кирилові Валентиновичу і за нагоду поспілкуватися польською!»
Доцент кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка так схарактеризувала лекцію: «З сьогоднішнім гостем мене пов’язує тривала наукова дружба. І постійно він дивує своїм академічним завзяттям і творчим натхненням. Пан Кирило – людина з критичним розумом, енциклопедичними знаннями, невтомний до наукового пошуку, тому він ніколи не зупиняється на досягнутому. За першим і головним фахом він – ренесансознавець, пізніше за покликом душі став перекладачем, а серед останніх досягнень – польська мова і література. Тож у своїх нинішніх публічних виступах він намагається комбінувати елементи своїх трьох наукових іпостасей, завдяки чому охоплює широкий спектр матеріалу, і слухацька рецепція від цього лише виграє. У цій лекції свою особливу роль зіграла і музична освіта Кирила Валентиновича, адже фінальні акорди розмови про польський романтизм прозвучали в інтермедіальному ключі і не залишили байдужими слухачів. https://youtu.be/-ZsuEsnhbHQ?si=m3K9qLmSGxyAy5Uk Щиро дякуємо панові Кирилу на прекрасний, інтелектуально-емоційний виступ і сподіваємося на наступні незабутні зустрічі!»
Serdecznie dziękuję za inspirujący wykład i życzę dalszych sukcesów oraz nieustającej pasji w dzieleniu się wiedzą!
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 279
ШАНОВНІ ВИКЛАДАЧІ І ЗДОБУВАЧІ ОСВІТИ!
Запрошуємо на гостьову лекцію з історії зарубіжної літератури, що відбудеться
5 травня 2025 року о 9.30
https://us04web.zoom.us/j/7513780470?pwd=UWJMK3BrMXliMW9WeFVOS29WNjZQQT09
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 323
Днями відбулося урочисте вручення сертифікатів про підвищення кваліфікації викладачам і здобувачам освіти спеціальності Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), які були учасниками «INTERNATIONAL ENGLISH LITERATURE PROJECT», організованого кафедрою англійської філології КДПУ.
Викладачі кафедри подякували здобувачам освіти бакалаврського рівня (2, 3 і 4 років навчання) і магістрам спеціальності за інтерактивну участь у проєкті, за постійний і якісний інформаційно-медійний супровід. У свою чергу здобувачі освіти висловили подяку викладачам за організацію навчально-наукового заходу, участь у якому надала їм унікальну можливість дізнатися більше про літературу англійського Ренесансу, історію і країнознавство Туманного Альбіону, а також поспілкуватися академічною англійською зі спікерами – авторитетними вченими і носіями мови. У невимушеній атмосфері, яку забезпечив «живий» формат заходу, студенти і викладачі підвели академічні підсумки роботи, пригадали найбільш пам’ятні моменти проєкту, визначили сферу застосування отриманих на лекціях знань, зійшлися в думці про необхідність і користь предметної англомовної комунікації у вдосконаленні мовних навичок і покращенні літературознавчої компетентності учасників, а також у популяризації вивчення англійської мови і літератури серед широкого освітнього загалу.
Здобувачі освіти і викладачі Полтавського національного педагогічного університету ім. В. Г. Короленка, які є академічними партнерами кафедри англійської філології, також отримали сертифікати. Від них – фото на згадку, подяки, а також планування майбутніх спільних заходів.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 343
29 квітня 2025 року в шаховому клубі Криворізького державного педагогічного університету відбулася офлайн-зустріч гарантів освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» зі здобувачами вищої освіти першого (бакалаврського) та другого (магістерського) рівнів.
В.о. завідувача кафедри англійської філології Пальчикова О.О. та доцент кафедри Дирда І.А. представили студентам особливості навчання за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)), звернули увагу на зміст дисциплін на вибір загальної та професійної підготовки. а також окреслили перспективи подальшого професійного зростання й можливості працевлаштування після завершення навчання. У невимушеній, дружній атмосфері учасники зустрічі мали змогу поставити викладачам запитання, висловити побажання й надати конструктивні коментарі щодо покращення якості освітнього процесу.
У межах цього заходу кураторка 4 курсу групи АНФ-21 Шуміліна І.П. провела кураторську годину, під час якої було обговорено організаційні аспекти підготовки до підсумкової державної атестації. Також студенти поділилися своїми планами щодо вступу до магістратури, активно долучилися до обговорення, взяли участь в опитуванні та отримали фахові роз’яснення з актуальних питань. Така зустріч стала не лише інформативною, а й емоційно насиченою подією, що дала змогу відчути єдність студентської спільноти й підтримку на важливому етапі освітнього шляху.
Загалом, профорієнтаційна робота сприяла формуванню чіткого уявлення здобувачів освіти про можливості продовження навчання, професійну самореалізацію та успішне працевлаштування, що є запорукою усвідомленого вибору майбутньої кар’єри.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 301
Специфіка вибіркового освітнього компонента «Англофонна література» полягає не лише у передбаченій програмою можливості вивчення літературних традицій кількох англомовних країн, а й тому, що вона пропонує і внутрішній вибір аспектів, найбільш прийнятних для сприйняття певною категорією здобувачів освіти. На спеціальності Німецька мова, англійська мова, зарубіжна література викладання цього предмету взалежнюється від рівня і якості знань, отриманих студентами під час вивчення історії зарубіжної літератури на попередніх курсах бакалаврату. Ця особливість визначає мету, завдання і тематичний план навчальної дисципліни «Англофонна література» у групі НАФ-21.
Під час вивчення літератури пізнього англійського Відродження особливу увагу було приділено творчості В. Шекспіра. Враховуючи набуті студентами знання про сонетарій і «великі» трагедії драматурга, вирішили звернутися до невивченого аспекту – інтермедіальних проєкцій його творів. Цей ракурс наповнив розмову про твори англійського автора яскравими фарбами – як у прямому, так і в переносному сенсах. Студенти репрезентували інтермедіальні переклади або екранізації трагедії «Ромео і Джульєтта», англо-український порівняльний переклад цього твору І. Стешенко та Ю. Андруховичем, та метатекстуальні мотиви, сутність яких у дослідженні ілюстрацій, постерів та картин, присвячених Ромео і Джульєтті. Здобувачі освіти продемонстрували здатність до пошуку нової наукової інформації, творчий підхід і критичне мислення, а також технічні вміння роботи з різними інтерактивними платформами. Семінар вирізнявся з-поміж інших спробою мультимедійної інтерпретації класичного твору, яка урізноманітнює і удосконалює традиційний метод вивчення незабутньої трагедії Шекспіра через посередництво поетикальних особливостей.
Такий формат заходу сподобався і запам’ятався і здобувачам освіти, які поділилися своїми враженнями.
Дарія Власенко, НАФ-21: «Я розповідала про фільм «Ромео + Джульєтта» (1996) режисера База Лурмана. Ця тема була обрана мною для зображення спільного і відмінного між оригінальним твором і кіноадаптацією. А також тому, що шекспірівська трагедія «Ромео і Джульєтта» є класикою світової літератури, яка зображує вічні теми любові, ненависті, трагедії і жертовності. Незважаючи на те, що історія була написана понад 400 років тому, змальований у ній конфлікт між двома родинами та любов героїв залишаються актуальними для будь-якої епохи. Тому мене й зацікавила адаптація цих тем, адже вона дозволяє побачити, як ці універсальні теми можуть бути проінтерпретовані засобами сучасного кінематографу, і як вони впливають на життя сучасного суспільства. Можливо, деякі режисерські рішення і досі викликають питання у літературознавців, які ретельно досліджують цю кіноверсію трагедії, але треба констатувати, що шекспірівську проблемно-тематичну і ідейну структуру творці цього урбаністичного шедевру залишили незмінною. Не можна не згадати і про акторський склад фільму, адже для багатьох артистів ролі Шекспірових персонажів стали трампліном для досягнення професійних вершин».
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 282
15-16 квітня 2025 року у чорногорському місті Котор відбулася міжнародна конференція Cultural Development and the Future of Cultural Policy, у якій прийняли участь доценти кафедри англійської філології Л.Д. Федоряка, І.С. Зоренко та І.М. Клименко. Конференційний контент був сфокусований здебільшого на проблемах балканського регіону, але організатори цього форуму з Університету «Медітеран» (Подгоріца) запропонували для обговорення чимало питань, що є нагальними і для інших європейських країн. Така програма сприяла розгляду аспектів культурної політики у форматі від глобального до локального масштабу, і навпаки. На заході, який проводився за підтримки Міністерства освіти, науки та інновацій та Міністерства культури і масових комунікацій Чорногорії, ішла мова про майбутнє культурної політики, перспективний розвиток культурних об’єктів, специфіку сприйняття сучасними реципієнтами культурних надбань, культурну демократію як шлях до встановлення соціальної справедливості, культурний обмін як політичний фактор, про роль культурної парадигми у формуванні резильєнтності малих і великих держав тощо. Зацікавленість учасників конференції викликали також і проблеми взаємодії інноваційних технологій з культурними практиками, лінгвістичні аспекти культурології (переосмислення лінгвістичної ідентичності, корпусний аналіз європейських культурних показників та ін.). Багато уваги спікери приділили і функціям культурних заходів у збереження національної ідентичності у глобалізованому світі, культурним трендам, гастрономічним і ціновим факторам культури різних націй, штучному інтелектові у культурній сфері. Оскільки історія молодих незалежних балканських країн багато в чому схожа з українською, то знайшлося і немало спільних проблем, серед яких пальму першості тримає проблема державного фінансування і приватних інвестицій у культурну сферу.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 387
10-11 квітня 2025 року здобувачі освіти кафедри англійської філології КДПУ прийняли участь у Х Міжнародній науково-практичній конференції молодих учених «Пріоритети сучасної філології: теорія і практика», організованій кафедрою романо-германської філології Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка. До обговорення студентами і викладачами українських і зарубіжних навчальних закладів організатори запропонували чи не всі головні аспекти сучасної філологічної науки і навіть дотичні до неї дисципліни – від класичного літературознавства, мовознавства і перекладознавства до методики викладання мов і культурології.
Від здобувачів освіти у конференції прийняли участь члени наукового гуртка «Актуальні проблеми англійської літератури» – студентка групи АЗЛм-24 Аліна Куценко та студентка групи АНФ-21 Ірина Друкарь. Вони поділилися своїми враженнями від наукового зібрання.
Аліна Куценко: «Мені сподобалиося знаходитися в такому високоповажному товаристві своїх однолітків та їхніх викладачів, вітчизняних учених. Ми говорили про переосмислення літератури минулого століття в сучасному світі. У моїй пам’яті особливо закарбувалися кілька тем, зокрема, «Образи дітей у збірці Сергія Осоки "Три лини для Марії”», з якою виступила Іванна Браїлко, «Збірка Сергія Жадана “Арабески” в літературно-культурному контексті», яку представила Анна Добровольська, та доповідь Діани Крот на доволі контроверсійну тему про роман Джона Фаулза «Колекціонер» та її зв’язок із міфом про Аїда. Моя тема стосувалася особливостей екранізації роману Сомерсета Моема “Театр”. Під час виступу я поринула в казковий світ адаптацій – так само, як, думаю, й інші учасники конференції. Я використала свій виступ для того, аби донести до слухачів всі свої ідеї, спонукати їх до прочитання романів С. Моема, які зараз так само актуальні, як і класична англійська література. Це вже моя друга конференція, яка, як і минулого року в Харкові, додала мені впевненості і наукового гарту, які дозволять мені переконливо демонструвати свої напрацювання».
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 362
2 квітня 2025 року відбулася зустріч студентів-бакалаврів із гарантом освітньої програми «Англійська мова, зарубіжна література» Дирдою І.А.. Метою зустрічі було ознайомлення здобувачів вищої освіти з особливостями формування та реалізації індивідуальної освітньої траєкторії в рамках навчального процесу у Криворізькому державному педагогічному університеті.
Під час заходу здобувачам освіти надано розгорнуту інформацію про вибіркові освітні компоненти, які дозволяють студентам більш гнучко формувати свій навчальний план відповідно до власних інтересів та професійних цілей. Присутні мали змогу ознайомитися з Положенням про індивідуальну освітню траєкторію здобувачів освіти КДПУ, а також дізнатися про терміни вибору дисциплін.
Окрему увагу було приділено формуванню каталогу вибіркових дисциплін. Студентам продемонстрували, як орієнтуватися на офіційному сайті університету, де розміщено розділ «Каталог вибіркових дисциплін» із силабусами на 2025-2026 н.р.. Такий доступ дозволяє здобувачам самостійно ознайомитися зі змістом дисциплін, перш ніж зробити свій вибір.
Учасники зустрічі активно долучалися до обговорення, ставили запитання щодо порядку вибору, конкретних термінів та технічних аспектів процесу.
Зустріч стала важливим кроком до підвищення поінформованості студентів про їхні академічні права та можливості. Отримана інформація сприятиме більш усвідомленому підходу до формування індивідуальної траєкторії навчання, що, у свою чергу, дозволить кожному здобувачу реалізувати власний освітній потенціал у повному обсязі.
- Автор: Кафедра англійської філології
- Перегляди: 356