Студенти спеціальності 242 Туризм і рекреація користуються можливістю щодо проходження виробничого і навчального стажування як академічної мобільності за кордоном.
Однією з такиз студенток є й Валерія Образцова, одна з найкращих студентів ТУР-21. Надаємо її неформальний звіт у авторському викладі.
"З переїздом до Нідерландів мені випала чудова нагода пройти практику в одному з унікальних готельно-ресторанних комплексів міста Роттердам – H2OTEL|FLOATS.
H2OTEL – це плавучий бутик-готель з ресторанним комплексом FLOATS, що знаходиться в самому центрі Роттердаму, за 5 хв пішки від метро станції «Blaak» та таких визначних місць як «Kubuswoning» (Кубічні будинки), Markthal (критий ринок з сотнями маленьких острівків їжі народів світу) та будинок «Олівець». Розташований готель за адресою Wijnhaven 20A, що є гаванню в самому серці міста та зв’язує собою дві інші – Oudehaven та Leuvehaven.
Історія цього місця робить його ще більше унікальним: готель складається з п’яти так званих барж, якими в свій час володіла Американська армія. Їх було виготовлено в Міссісіпі з дуже міцного композиту синтетичних матеріалів і нейлонового стільникового наповнення. Це мало гарантувати, що ніякі бомби чи міни не прилипнуть до бортів. Після завершення робіт баржі разом із вантажем (танки та гармати) їх переправили через океан до Роттердама.
Зрештою ці баржі були придбані містом і розміщенні на поточному місці, а одне з найвідоміших архітекторських бюро отримало грант на проект перетворення їх на музей. Музей під назвою «Schepen van verre landen», що можна перекласти як «Кораблі з далеких країн», проіснував п’ять років, поки врешті не був закритий через брак субсидій з боку уряду. Після цього в колишній музей переїхав офіс компанії з розвитку району, проте з годом ця компанія також збанкрутіла, а музей був проданий «Steingoed Ontwikkeling», який після кількох спроб, від культурного центру до залів для вечірок і навіть пивоварні, зрештою перетворив його на готель.
Проте, під час робіт з перетворення музею на готель виникли деякі проблеми, адже готель із 48 номерами набагато важчий, ніж музей із двадцятьма маленькими човнами, такими як каное та каяки. Щоб збільшити плавучість приблизно на 1,2 мільйона кілограмів, водолазами були проведені роботи з розміщення порожнистих елементів на дні барж. Офіційною датою заснування готелю є 2008 рік.
Тризірковий готельно-ресторанний комплекс складається з 48 кімнат різного типу: 24 з них знаходяться на верхньому поверсі, 24 на нижньому, а також ресторану з загальною кількістю 50 посадкових місць та відкритою терасою. Кожна кімната готелю обладнана всім необхідним для проживання, а 18 із них мають дивовижний вигляд на гавань та сучасну панораму центру міста.
Середня вартість проживання за добу становить 75-90 євро. За номер з терасою доведеться віддати десь 100 євро. Не дивлячись на доволі високі ціни, цей готель вважається одним із бюджетних.
Ресторан – ще одна візитна картка цього місця, а якщо бути точніше - його плавуча тераса. Кожен десь з 7:00 до 11:00 гості готелю, звичайні туристи та місцеві мешканці можуть насолодитись смачною їжею та напоями прямо на воді. Кожен день в готелі зупиняється від 30 до 80 туристів та гостей міста, за даними статистики за 2024 рік майже 60% з них бронюють номери з включеним сніданком в готелі, саме тому з 7:00 до 10:00 в будні дні та з 8:00 до 11:00 у вихідні в ресторані подають сніданок.
Саме на посаду «breakfast lady» я прийшла працювати та проходити практику в травні 2024 року підписавши «нульовий» контракт на 4 місяці.
В мої обов’язки входило:
- сервірування столів для сніданку;
- наповнення кавової машини молоком та зернами кави;
- підготовка до сервісу під час сніданку: сік, вода, тарілки, чашки, серветки та інше;
- зустріч гостей та пояснення як працює наша система сніданку;
- сервіс;
- прибирання після завершення сніданку;
- прийом доставки та ведення обліку.
Мій робочий день тривав 8 годин з 7:00 до 15:00, а також я мала обов’язкову неоплачувану перерву 30 хв, під час якої я мала змогу пообідати та відпочити. Іноді в цей час мені навіть доводилось здавати екзамени або відвідувати лекції та семінари. Сама робота була не складна, я добре справлялась і вже через декілька місяців мені почали ставити не лише ранкові, але і вечірні зміни.
Специфіка роботи ввечері суттєво відрізнялась від ранкової, адже рівень сервісу повинен бути набагато вище, а обов’язки були відмінні від тих, що я мала зранку. Проте, не зважаючи на деякі складнощі, я швидко всьому навчилась та мені почало подобатись працювати і там і там. Я покращила знання мови, була більше впевнена в своїх діях та вже не боялась бути на змінах одна.
Мій перший контракт закінчувався наприкінці вересня 2024 року і саме тоді, під час розмови з власником, я отримала пропозицію пройти тренінг на співробітника рецепції – «front desk employee». Я з радістю погодилась і вже через 3 тижні випробувального терміну отримала річний контракт з новою посадою, підвищеною зарплатнею та фіксованою кількістю робочих годин в тиждень.
В мої нові обов’язки входить:
- сheck-in та check-out гостей;
- проведення оплати за номери, послуги готелю та ресторану;
- опрацювання транзакцій через віртуальні кредитні карти;
- відправлення інвойсів;
- перевірка чистоти кімнат перед заселенням;
- координування housekeeping department та надання їм інформації про кількість кімнат, які потрібно прибрати;
- бронювання номерів;
- відповідь на телефонні дзвінки;
- консультація гостей;
- відповідь на електронні листи;
- опрацювання відгуків на сайтах з бронювання - Booking.com, Hotusa, Expedia та інші);
- надання інформації про готель та багато іншого.
Я дуже вдячна цьому досвіду, адже завдяки практиці від університету я знайшла чудове місце для роботи, де я можу використовувати знання, набуті під час навчання, отримувати професійний досвід, покращувати свій рівень англійської мови та спілкуватись з людьми з усього світу.
Кожного місяця для нас проводять тренінги від менеджерів, запрошених професіоналів та відомих людей в готельно-ресторанному сервісі за допомогою яких, ми можемо набути нових навичок та покращити рівень сервісу. Також, ми маємо дуже багато неформальних заходів для команди, тестування нових сезонних меню, опитування про задоволеність роботою та мітинги, де ми можемо обговорити проблеми під час роботи та знайти варіанти їх вирішення.
А ще, я знайшла тут справжніх друзів! Саме це на початку допомогло мені краще адаптуватись до суспільства. Важливо також сказати, що власник та менеджмент готелю дуже добре ставляться до робітників, а ще – вони всі завжди питають про ситуацію в Україні і з розумінням ставляться до того, що я навчаюсь в університеті. Це дало мені змогу без проблем здати екзамени в цю та попередню сесію, за що я їм дуже вдячна! У вихідні дні я також мала можливість подорожувати та відвідувати різні фестивалі та заходи з моїми друзями.
Також, я можу з впевненістю сказати, що ті знання, які я отримала під час навчання в КДПУ дуже сильно допомагають відчувати себе впевнено в професійному осередку і це має дуже велике значення.
Якщо ви раптом будете в Нідерландах – запрошую вас в гості! Обіцяю, вам дуже сподобається це місце та люди в ньому".