Канд. пед наук, доцент В.В. Іванова,
канд. пед. наук, доцент О.Б. Потапенко.
Шановні студенти! Для забезпечення дистанційного навчання під час карантину ми пропонуємо вам виконати завдання до занять з навчальної дисципліни «Методика виховної роботи». Розробку даних лекційних/практичних занять ви можете знайти на платформі СУЄНК. Ваші роботи надсилайте на електрону скриньку викладачів:
[email protected].
[email protected].
Лекційне заняття:
Тема: «Методика організації виховної роботи з використанням національних традицій»
(для студентів факультетів: географії туризму та історії, природничого та мистецтв; гр. БХ-17/18ск.; БП-17/18ск.; ХІ-17/18ск.; ФК-17; ОМ-17; МХК-17; ІП-17; ІГ-17)
План:
1. Визначення базових понять у науково-педагогічній літературі.
- Поясніть поняття «етнос» і «нація». Чим вони різняться?
- Дайте визначення понять «національне виховання», «національний виховний ідеал».
- Схарактеризуйте концепцію національного виховання.
- Поясніть поняття «етнопедагогіка»? Що складає предмет її дослідження?
2. Форми організації національного виховання в сучасній школі.
- Дайте визначення понять «звичай», «обряд», «традиція». Схарактеризуйте їх виховні можливості.
- Характеристика різних форм національного виховання (українські вечорниці, національні свята, диспути, річниці видатних діячів).
3. Козацька педагогіка як феномен українського виховання.
- Мета, завдання і принципи козацького виховання.
- Традиції козацької педагогіки.
- Кодекс лицарської честі українського козацтва як прояв ментальності українського народу.
4. Методика проведення українських вечорниць.
- Вибір тематики.
- Організація заходів.
- Проведення вечорниць.
Рекомендована література:
1. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
2. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі. КДПУ : [б.в.], 2005. 256 с.
3. Друзь З. В. Хрестоматія з методики виховання особистості : настільна робоча книга : навч.-метод. видання / З. В. Друзь, І. Д. Бех. Київ : Навчальна книга – Богдан, 2008. 2010. – 80 с.
4. Красовицький М. Ю. Методика виховної роботи. Київ : [б.в.], 1992. 215 с.
5. Кузь В. Г. Основи національного виховання. Київ : [б.в.], 1996. 90 с.
Практичне заняття:
Тема: «Методика організації морального виховання учнів»
(для студентів факультетів: географії туризму та історії, природничого та мистецтв; гр. БХ-17/18ск.; БП-17/18ск.; ХІ-17/18ск.; ФК-17; ОМ-17; МХК-17; ІП-17; ІГ-17)
План:
1. Опрацювати теоретичний блок і відповісти на такі питання:
1.1. Назвіть критерії оцінки моральної культури учнів.
1.2. Схарактеризуйте рівні моральної вихованості учнів.
1.3. Назвіть форми організації виховної роботи з учнями, які найбільше підходять для реалізації завдань морального виховання.
1.4. Вимоги, які визначають обов’язки людини щодо навколишнього світу, інших людей і самого себе – це:
а) принципи;
б) норми;
в) переконання;
г) закони.
1.5. Стійкі переживання, які мають особистісний смисл – це:
а) ідеали;
б) правила;
в) переконання
г) почуття.
1.6. Узагальнені моральні принципи і норми, які пройшли гарт пережитих почуттів і набули особистісного смислу – це:
а) закономірності;
б) переконання;
в) ідеали;
г) кодекс.
2. Опрацювати практичний блок і відповісти на проблемні питання:
2.1. Надайте письмову відповідь на питання: «Який зміст ви вкладаєте в поняття «культурна людина»?
2.2. Складіть план проведення етичної бесіди про правила поведінки учнів у громадському транспорті.
2.3. Підберіть питання для обговорення під час проведення диспуту на тему «Кого можна вважати культурною людиною?».
Рекомендована література:
1. Гончаренко С. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
2. Друзь З. В. Виховні технології в сучасній школі. КДПУ : [б.в.], 2005. 256 с.
3. Друзь З. В. Хрестоматія з методики виховання особистості : настільна робоча книга : навч.-метод. видання / З. В. Друзь, І. Д. Бех. Київ : Навчальна книга – Богдан, 2008. 2010. – 80 с.
4. Красовицький М. Ю. Методика виховної роботи. Київ : [б.в.], 1992. 215 с.
5. Кузь В. Г. Основи національного виховання. Київ : [б.в.], 1996. 90 с.